Policja w Tri-City Bay działa na trochę innej zasadzie niż ta z Rockport czy Palmont. Oczywiście mamy do czynienia z kilkoma różnymi radiowozami oraz helikopterem, jednak ich występowanie w pościgach jest zależne od maksymalnego poziomu, jaki możemy osiągnąć w danym momencie. Choć większość pościgów w karierze rozpoczyna się od spotkania z miejskim radiowozu, to już kilka sekund później pojawiają się radiowozy i taktyki z maksymalnego poziomu dostępnego na danym etapie gry.
Charakterystyka jednostek policji w Tri-City Bay
Jednostka | Poziom poszukiwań | Koszt zniszczenia | Używane taktyki |
---|---|---|---|
Miejski radiowóz | 1 | 3000 | Śledzenie, ruchome blokady drogowe |
Radiowóz Policji Stanowej | 2 | 3300 | Prostokąty, pościgowe stada, PIT, ruchome i stacjonarne blokady drogowe |
Super Radiowóz Policji Stanowej | 2 | 3600 | Prostokąty, pościgowe stada, PIT, ruchome i stacjonarne blokady drogowe |
Radiowóz Policji Federalnej | 4 | 3899 | Wszystkie |
SUV | 5 | 4200 | Wszystkie |
Helikopter | 4, 5 | Nie dotyczy | Patrolowanie |
Pościgi w trybie kariery można rozpocząć na kilka sposobów:
Poziom poszukiwań 1-3: kierowca musi popełnić dwa wykroczenia lub przekroczyć prędkość (90 km/h) na oczach policji lub zderzyć się z nią.
Poziom poszukiwań 4-5: pościg rozpoczyna się automatycznie, gdy tylko przejeżdżający radiowóz zauważy samochód kierowcy.
Taktyki stosowane przez policję
Podstawowa i jednocześnie jedna z najbardziej biernych taktyk. Jest stosowana już od pierwszego poziomu poszukiwań i polega na śledzeniu kierowcy z użyciem sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Czasami radiowozy podjeżdżają na niewielką odległość, jednak nie wykazują agresji.
Taktyka stosowana już od pierwszego poziomu poszukiwań. Polega na zajechaniu naszej drogi przez minimum dwa radiowozy, a następnie (gdy będą jechały równolegle obok siebie) jednoczesnym ich zahamowaniu.
Tę taktykę policja stosuje od trzeciego poziomu poszukiwań. Polega ona na otoczeniu kierowcy z prawej lub lewej strony i spychania go na przeszkodę (samochód jadący znad przeciwka lub wystający na poboczu element).
Ta taktyka jest stosowna już od drugiego poziomu poszukiwań. Dwa, trzy lub cztery radiowozy podjeżdżają bardzo blisko naszego samochodu i próbują zamknąć nas między sobą. Gdy to osiągną (utworzą prostokąt), hamują jednocześnie zatrzymując nas. Im więcej radiowozów tworzy pudełko, tym trudniej jest uciec. Aby nie zostać zamkniętym w prostokącie, należy unikać równolegle poruszających się radiowozów z przodu, ponieważ to właśnie od tej strony policjanci zaczynają stosować tę taktykę najczęściej.
Taktyka stosowana od trzeciego poziomu poszukiwań. Do jej wykonania wystarczy pojedynczy radiowóz. Polega na zahaczeniu przednim kołem radiowozu o tylne koło naszego samochodu i obrócenia go (skręcając kołami w naszym kierunku) nawet o 180 stopni do kierunku jazdy.
Jedna z najbardziej znienawidzonych przez ściganych taktyk. Jest stosowana przez jednostki Rhino od czwartego poziomu poszukiwań. Celem tych olbrzymich SUVów jest czołowe zderzenie z nami, co może skutkować zakończeniem naszego szarżowania w ułamku sekundy. By zwiększyć szanse na zderzenie, Rhino poruszają się w naszym kierunku parami. Ich pojawienie się można przewidzieć słuchając policyjnego radia. Jeśli usłyszymy słowo Rhino, możemy się spodziewać że za kilka chwil na horyzoncie pojawią się 2 pędzące SUVy.
Na pierwsze stacjonarne blokady drogowe możemy się natknąć już na drugim poziomie poszukiwań. Praktycznie każda blokada drogowa składa się z radiowozów, którego rodzaj aktualnie nas ściga. Z początku nie są one zbyt mocno uzbrojone, w dodatku możemy znaleźć miejsce gdzie bezkolizyjnie ją pokonamy. Jednak wraz ze wzrostem poziomu poszukiwań, blokadom towarzyszą dodatkowe jednostki (w tym SUVy), a także rozstawione kolczatki.
Policja w Tri-City Bay nie szczędzi środków dla najbardziej poszukiwanych. Jeśli znikniemy z oczu radiowozom, wysyłany jest helikopter, by patrolować okolicę, w której po raz ostatni nas widziano. Jeśli go odnajdzie, wezwie posiłki. Powietrzne wsparcie pojawia się również, gdy mamy na ogonie kilka radiowozów. Śmigłowiec odleci dopiero, gdy znów będą nas mogły zobaczyć radiowozy - inaczej jest gotów wisieć nad nami w nieskończoność.
Aresztowanie
Mimo roli, jaką pełnimy w grze, możemy zostać zatrzymani przez policję. Niestety nasza kontakty nie zapewniają nam w grze bezkarności i po nieudanym pościgu musimy zapłacić za szkody, a dodatkowo nasz samochód zostaje skonfiskowany. Po trzech konfiskatach bezpowrotnie tracimy masz samochód.
Need for Speed Undercover
Informacje ogólne | Edycje | Forum | Pliki | Showroom | Dreamshoty | Galeria | Tryby gry i rodzaje wyścigów | Samochody | Mapa | Soundtrack | Tuning | Mechanika jazdy | Odblokowanie ulepszeń | Postacie | Dziewczyny | Policja | Osiągnięcia | Wersja na PlayStation 2 i Wii | Seria prób | Tapety | Warto wiedzieć
Komentarze
Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?