Policja w Palmont City jest równie dobrze wyposażona i zorganizowana, jak ta w Rockport. Podczas pościgów na naszym ogonie możemy znaleźć kilka rodzajów radiowozów, włącznie ze słynną Corvettą Crossa. Jednak nie od razu ujrzymy we wstecznym lusterku hordę federalnych, a na ulicach blokady i kolczatki - w pierwszych fazach gry będą nas ścigać miejskie i stanowe radiowozy, których zgubienie nie stanowi większego problemu.
Charakterystyka jednostek policji w Palmont City
Jednostka | Poziom poszukiwań | Notowania za zniszczenie | Używane taktyki |
---|---|---|---|
Miejski radiowóz | 1 | 250 | Śledzenie, ruchome blokady drogowe |
Nieoznakowany miejski radiowóz | 2 | 500 | Prostokąty, stacjonarne blokady drogowe |
Radiowóz Policji Stanowej | 3 | 2500 | Prostokąty, pościgowe stada, PIT, ruchome blokady drogowe |
Nieoznakowany radiowóz Policji Stanowej | 4 | 5000 | Wszystkie |
Lekki SUV | 3 | 10.000 | Ram, stacjonarne blokady drogowe |
Ciężki SUV | 4, 5 i 6 | 15.000 | Ram, stacjonarne blokady drogowe |
Ciężki SUV (turbodoładowany) | 6 i 7 | 15.000 | Wszystkie |
Radiowóz Policji Federalnej | 5 | 20.000 | Wszystkie |
Nieoznakowany radiowóz Policji Federalnej | 6 | 25.000 | Wszystkie |
Cross | 5 (sporadycznie) i 6 (zawsze) | 100.000 lub 200.000 lub 300.000 | Wszystkie |
Pościgi w trybie kariery można rozpocząć na kilka sposobów:
Poziom poszukiwań 1-3: kierowca musi popełnić dwa wykroczenia lub przekroczyć prędkość (90 km/h) na oczach policji lub zderzyć się z nią.
Poziom poszukiwań 4-5: pościg rozpoczyna się automatycznie, gdy tylko przejeżdżający radiowóz zauważy samochód kierowcy.
Kluczową rolę w nawiązaniu kontaktu ze stróżami prawa odgrywa również ryzyko patrolu poszczególnych stref - zależne m.in. od naszych wyścigów zakończonych pościgami oraz pomocników.
Poziom ryzyka patrolu | Prawdopodobieństwo spotkania policji |
---|---|
1 | 6–23% |
2 | 24–41% |
3 | 42–59% |
4 | 60–77% |
5 | 78–87% |
Charakterystyka poziomów poszukiwań
Poziom poszukiwań | Liczba aktywnych jednostek | Całkowita wielkość fali posiłków | Czas oczekiwania na posiłki (w sekundach) | Czas oczekiwania na zakończenie pościgu (w sekundach) | Taktyka stosowana przez policję |
---|---|---|---|---|---|
1 | 4 miejskie radiowozy | 5 | 180 | 20 | Śledzenie, ruchome blokady drogowe |
2 | 5 nieoznakowanych miejskich radiowozów | 10 | 120 | 45 | Prostokąty, stacjonarne blokady drogowe |
3 | 7 radiowozów Policji Stanowej/ewentualnie kilka lekkich SUVów | 15 | 120 | 75 | Prostokąty, pościgowe stada, stacjonarne blokady drogowe (sporadycznie z lekkimi SUVami), Taran z lekkimi SUVami (sporadycznie) |
4 | 8 nieoznakowanych radiowozów Policji Stanowej/ciężkie SUVy | 20 | 120 | 90 | Wszystkie samochodowe taktyki, kolczatki, ciężkie SUVy, wzmocnione blokady drogowe |
5 | 6-10 radiowozów Policji Federalnej/ciężkie SUVy/Cross | 25 | 90 | 120 | Wszystkie taktyki, włącznie ze wzmocnionymi blokadami drogowymi, jest szansa na pojawienie się Crossa w pościgu. |
6 i wyższe | 8-10 nieoznakowanych radiowozów Policji Federalnej/turbodoładowane ciężkie SUVy/Cross | 30 | 90 | 120 | Epicki pościg i zarazem wyzwanie, wszystkie taktyki, udział Crossa w pościgu gwarantowany. |
Taktyki stosowane przez policję
Podstawowa i jednocześnie jedna z najbardziej biernych taktyk. Jest stosowana już od pierwszego poziomu poszukiwań i polega na śledzeniu kierowcy z użyciem sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Czasami radiowozy podjeżdżają na niewielką odległość, jednak nie wykazują agresji.
Taktyka stosowana już od pierwszego poziomu poszukiwań. Polega na zajechaniu naszej drogi przez minimum dwa radiowozy, a następnie (gdy będą jechały równolegle obok siebie) jednoczesnym ich zahamowaniu.
Tę taktykę policja z Rockport stosuje od trzeciego poziomu poszukiwań. Polega ona na otoczeniu kierowcy z prawej lub lewej strony i spychania go na przeszkodę (samochód jadący znad przeciwka lub wystający na poboczu element).
Ta taktyka jest stosowna już od drugiego poziomu poszukiwań. Dwa, trzy lub cztery radiowozy podjeżdżają bardzo blisko naszego samochodu i próbują zamknąć nas między sobą. Gdy to osiągną (utworzą prostokąt), hamują jednocześnie zatrzymując nas. Im więcej radiowozów tworzy pudełko, tym trudniej jest uciec. Aby nie zostać zamkniętym w prostokącie, należy unikać równolegle poruszających się radiowozów z przodu, ponieważ to właśnie od tej strony policjanci zaczynają stosować tę taktykę najczęściej.
Taktyka stosowana od trzeciego poziomu poszukiwań. Do jej wykonania wystarczy pojedynczy radiowóz. Polega na zahaczeniu przednim kołem radiowozu o tylne koło naszego samochodu i obrócenia go (skręcając kołami w naszym kierunku) nawet o 180 stopni do kierunku jazdy.
Jedna z najbardziej znienawidzonych przez ściganych taktyk. Jest stosowana przez jednostki Rhino od czwartego poziomu poszukiwań. Celem tych olbrzymich SUVów jest czołowe zderzenie z nami, co może skutkować zakończeniem naszego szarżowania w ułamku sekundy. By zwiększyć szanse na zderzenie, Rhino poruszają się w naszym kierunku parami. Ich pojawienie się można przewidzieć słuchając policyjnego radia. Jeśli usłyszymy słowo Rhino, możemy się spodziewać że za kilka chwil na horyzoncie pojawią się 2 pędzące SUVy.
Na pierwsze stacjonarne blokady drogowe możemy się natknąć już na drugim poziomie poszukiwań. Praktycznie każda blokada drogowa składa się z radiowozów, którego rodzaj aktualnie nas ściga. Z początku nie są one zbyt mocno uzbrojone, w dodatku możemy znaleźć miejsce gdzie bezkolizyjnie ją pokonamy. Jednak wraz ze wzrostem poziomu poszukiwań, blokadom towarzyszą dodatkowe jednostki (w tym SUVy), a także rozstawione kolczatki.
Aresztowanie
Co się stanie, gdy zostaniemy aresztowani? Jest kilka możliwości.
Na początku zostanie nam przedstawiony mandat do zapłacenia (i - jeśli istnieją - poprzednie, ale tylko dotyczące aktualnie prowadzonego samochodu), który będziemy musieli zapłacić gotówką lub użyć karty wyjścia z aresztu. Karta pozwala na przedłużenie terminu spłaty długu i uniemożliwi konfiskatę naszego samochodu. Jeśli nie posiadamy dostatecznej ilości gotówki lub odpowiedniej karty, policja skonfiskuje nasz samochód.
Need for Speed Carbon
Informacje ogólne | Edycje | Forum | Pliki | Showroom | Dreamshoty | Galeria | Tryby gry i rodzaje wyścigów | Samochody | Mapa | Soundtrack | San Juan i kaniony | Tuning | Dostosowanie tuningu | Odblokowanie ulepszeń | Postacie | Dziewczyny | Policja | Zespół | Gangi | Wyścigi z szefami | Karty dodatków szefa | Osiągnięcia | Karty nagród | Seria prób | Bonus DVD | Tapety | Warto wiedzieć | Mody | Instalacja nowych aut | Remastered
Komentarze
Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?