Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2022)
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Artykuły
03. listopad 2015 Radzio
0 komentarze

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.



Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.



Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.



Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.




Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnie tematy
Sterowanie
16-03-2022 23:57Nissan240SX
Tuning aut
10-03-2022 19:13Radzio
Deszcz
21-01-2022 00:16Nissan240SX
NEON
10-01-2022 10:14Nissan240SX
Ostatnie komentarze
GT_Meria > Need for Speed 2022 prawdopodobnie zadebiutuje...
Ah, pomyliłem się tylko o 5 dni...
Mr_Shameless > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
4/11 (tak jak napisałem na Facebooku)
Krzysiu > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 04.11
Allure > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
Anime dla mnie to totalnie nietrafiony pomysł. Jest to powiew świeżości dla serii ale przy fotorealiźmie...
Danio > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
Mnie anime mega odrzuca, w MotorStorm Apokalipsa było to irytujące, ale ze względu na totalnie arkejdowy...
Radzio > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
Chodziło mi o formę jej przedstawienia. Co do jej “jakości“ to... dawno to było i nie pamiętam...
Siekierka > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
Nigdy nie grałem w Motorstorm Apocalypse, ale słyszałem że teksty fabularne drętwe jak w Payback...
kam945 > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
Jesli potwierdzi sie informacja apropo multi, to mozemy sie pozegnac z dobra rozgrywka multiplayer:')...
Radzio > 🔥Need for Speed Unbound? Nowe plotki i...
W Motorstorm Apokalipsa cut scenki były w formie animowanej/komiksowej. Z tego co pamiętam było to...
MarCineXOX > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 11.11
MarCineXOX > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 11.11
Allure > Candy Shop
estakadę w gdynii*
Radon > Street Spirit
Bardzo elegancka robota
Radon > Gallardo
Widać, że ta naklejka powstała dla ciemnego auta, na pomarańczowym widać jej niedoskonałości,...
Radon > Candy Shop
Ta felga z tyłu to chyba prostowana była o krawężnik w stargardzie, tak było?
Radon > Toyota Corolla GT-S czyli GT86 (tofu car)
W najlepszych czasach sr za takie repliki leciała lufa, a argument był następujący: średnia replika...
Radon > Toyota 86
Mod na naklejki jest Twojego autorstwa? Nie ukrywam, że efekt wygląda ok.
Manewr > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 13.11.22
mateusz92380 > Need for Speed Carbon - Save Editor
wie ktoś co zrobic jak sie uruchamia a potem zamyka?
czablu012 > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 10.10
Patwid > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need For Speed 12.11
Danio > Need for Speed 2022 prawdopodobnie już po...
Skoro nie śpieszą się z ujawnieniem NFS, to mogliby napisać artykuł Under the Hood, jak to było...
Major2115 > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for speed 11.11
WojtekV8 > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for speed 09.11
kubson123456789 > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 23.09
mysta > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 29.11
Radon > Need for Speed 2022 na Summer Game Fest?...
ten news od początku wyssany był z palca, pokaz summer game fest w założeniu miał przeznaczony być...
soundipl > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
ja obstawiam premierę Need for speed 28 październik
kacpero > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 10.10
Bazyl > Zdobądź za darmo Need for Speed 2022 -...
Need for Speed 13.10
Ostatnio dostępni
D
doshi0
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural
Albercikowski
Albercikowski
S
Spartiak
Danio
Danio
MadaFaster
MadaFaster
czablu012
czablu012
Samolocik12
Samolocik12
G
GT_Meria
Kakarotto18
Kakarotto18
Inventer89
Inventer89
A
airandill
G
GrubyIsKing
M
MrRog696
1
1bopp
Radzio
Radzio
F
figaropalong
S
Saberus
P
Pupitto
Siekierka
Siekierka
E
eVer92
G
Gwozdek
F
fizycznykrol
W
wojtasekpl
Zivkovic818
Zivkovic818
Ankiety
Czy pozyskanie przez EA studia Codemasters wpłynie pozytywnie na rozwój marki NFS?