Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Artykuły
03. listopada 2015 Radzio
0 komentarze

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.



Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.



Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.



Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.




Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnie tematy
230 Aut
20-11-2025 20:57czablu012
Piosenka dnia
22-03-2025 08:44asembler
Jakie polecicie ciekawe aplikacje
18-03-2025 10:50bobi
Heyka
20-02-2025 15:47dRoooopED
ustawienia gry
17-02-2025 18:13Fl3r0w
Ostatnie komentarze
Kacper1 > The Need for Speed - instalacja przy pomocy...
Kilka dni temu pobrałem demo i jedyny problem jaki miałem na początku to brak dźwięku ale potem...
Siekierka > More Violence
More Veloce wygląda, jakby miał zaraz skoczyć i zeżreć wszystkie tuningi Gustawa na śniadanie....
Siekierka > Avalanche
Myślę, że to te czarne pasiaste wstawki symbolizują resztki zatwardziałego kału, który ewidentnie...
Morvic > More Violence
ㄒ尺卂ᗪㄚ匚ㄚフ几乇 フ卂卩ㄖ几丂Ҝ丨乇 卂ㄩㄒㄖ
Morvic > Avalanche
ale za to nie za bardzo czuć to zatwardzenie jak się patrzy na to auto
NFS FAN123 > Shift 2 Unleashed - DLC Pakiet Legend i Pakiet...
wrzucasz do folderu z plikami gry i tam otwierasz pobrany plik i zaczyna się instalować
Morvic > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
Super, bardzo fajna interpretacja artystyczna malowań Rothmansa. Myślę że podobnie jak kilka poprzednich...
Morvic > 11 - Bachelor of arts
Jest w ch... wulgarny, bardzo niepoukładany, dziki, mocno Need For Speedowy (gdyby przy malowaniach...
Morvic > 10 - Blasphemy
Bardzo taki mało spektakularny, mega nieurywający dupę, ale mimo wszystko schludny i poprawny. Resorak...
Morvic > 09 - Heaven only knows
Podobnie jak poprzedni castrolowy Nissan, chciałbym to jako racecar. Sam w sobie też jest przepiękny,...
Morvic > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
Chciałbym remaster tego auta w racecarowym bodykicie i spoilerem, może innymi felgami (mimo że one...
Morvic > 07 - Lovin' him was red (interlude)
Radzio ma rację, felgi są super, ale za to mi nie pasuje spoiler :D Ale to mały mankament, cały projekt...
Morvic > 06 - Devotion (takin' me higher)
Myślałem, że nie dam niżej niż 9 w całej serii, ale tutaj dam niżej niż 9, projekt kompletnie...
Morvic > 05 - Emptiness machine
Fascynuje mnie jak bardzo dobrze czujesz kształty auta, to malowanie wręcz tak płynie przez całe...
Morvic > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
Na spokojnie mógłby być oficjalnym democarem Audi na carshowach, jest ultra sztosior jak Allure powiedział....
Morvic > 03 - Not a woman but a god
W sumie ja bardziej o dziwo czułem tutaj Vipera JV niż Bushido, ale faktycznie widzę podobieństwo....
Morvic > 02 - Not afraid anymore
Pomimo wyraźnych elementów które wyróżniają projekt na tle innych, jak np. wzory na obu drzwiach,...
Morvic > 01 - Marry the night
Jedyne, co mi w nim nie pasuje, to ten orzeł, o którego cię dosłownie przed chwilą zapytałem :D...
Allure > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
Piękne to jest. Po jakimś czasie spędzonym w studio naprawdę doceniam to co tutaj się dzieje. Jako,...
Allure > 11 - Bachelor of arts
Podoba mi się ta nieregularność, chyba zaczerpnę z tego nieco inspiracji do swojego amg, bo niełatwy...
Allure > 10 - Blasphemy
Mam podobne odczucia co koledzy wyżej.
Allure > 09 - Heaven only knows
Malowanie jest przepiękne, naprawdę, bardzo w klimacie tego, czego sam ostatnio słucham. No ale felgi...
Allure > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
Bardzo mi się to podoba, idealne połączenie czegoś sportowego z life stylem.
Allure > 07 - Lovin' him was red (interlude)
Jest super, bardzo w klimacie rzeczy, których ostatnio sam próbuję.
Allure > 06 - Devotion (takin' me higher)
Nie jestem wielkim fanem ale te tribale są świetne, wyglądają oldschoolowo i świetnie leżą na...
Allure > 05 - Emptiness machine
Odblaskowa żółć dodaje popowego charakteru. Wygląda fenomenalnie, wybieram AM.
Allure > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
Dla mnie to jest ultra sztosior. Znaczki audi na całej karoserii robią robotę, widzisz przy wyprzedzaniu...
Allure > 03 - Not a woman but a god
Podoba mi się, chociaż przy dłuższych oględzinach zaczyna się zlewać ta żółta struktura z czarno-zielonymi...
Ostatnio dostępni
dev1ance
dev1ance
Danio
Danio
Siekierka
Siekierka
R
Ryhen speed
A
adk95
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural
Inventer89
Inventer89
G
grzes000
michciu1907
michciu1907
D
donorpl
Tobiasz Malicki
Tobiasz Malicki
P
Piotrekzmc266
M
michal_007
S
Seba3096
czablu012
czablu012
E
EdgaroCygaro
S
sylwekdybki
Allure
Allure
M
michael2005
SZPEREKKUCHAR
SZPEREKKUCHAR
Chad_MC
Chad_MC
S
SlepY
M
Manewr
M
m4jxr3k
M
Margikoo
Ankiety
Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?