Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Artykuły

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.



Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.



Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.



Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


Prowadzenie - NFS - Need for Speed


Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Radzio 17. maj 2015 2563 czytania 0 komentarze Drukuj


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Siekierka
Siekierka9 godziny temu
Poza tym podstawowa różnica to wsparcie gry, które w FH jest genialne, w TC - niezłe, a w NFS - kiepskie. Pamiętajcie, że za wszystkie te gry na start płaciło się tyle samo.
Siekierka
Siekierka9 godziny temu
Raczej nisza osób szukających konkretnie nielegalnych wyścigów z policją jest znacznie mniejsza niż szukających po prostu arcade z otwartym światem, to raz. Dwa, Heat w dzień to praktycznie FH/TC2.
S
Samolocik1210 godziny temu
Odnośnie aktywności jestem na portalu jekies pół roku ale wolę tutaj popisać niż na FB
Radon
Radon12 godziny temu
Nie tych którzy szukają legalnych wyścigów, nielegalnych wyścigów, pościgów z policją lub wyścigów po torze. Dirt też jest konkurencją dla NFS, tylko oczywiście nie porównuje się ich tak otwarcie
Radon
Radon12 godziny temu
Ludzie nie mają czasu ani pieniędzy by tak przebierać w grach, grajacych w scigałki można podzielić na tych, którzy szukają gry wyscigowej i tych, którzy szukają gry wyscigowe nie będące symulatorami
michciu1907
michciu190712 godziny temu
Znaleźć przeciwnika Forzy to chyba graniczy z cudem XD
michciu1907
michciu190712 godziny temu
Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że sporo osób (jak nie większość) grających w NFSa gra też i w Forzę, więc z tym odmiennym targetem bym nie przesadzał. Zawsze NFS będzie porównywany głównie do Forzy
Radon
Radon13 godziny temu
Target jest ten sam
Inventer89
Inventer8913 godziny temu
Dla mnie NFS to nielegalne wyścigi z policją, tuning i fabuła. Forza to legalne wyścigi, a tuning jest dodatkiem.
Z
Zivkovic81815 godziny temu
Forza jest fajną grą, tylko nie ma według mnie już tego samego klimatu co w pierwszej części, tam był niesamowity klimat
Radon
Radon19 godziny temu
W jaki sposób różni się target nfs od targetu forzy horizon, nie rozumiem nigdy tego rozróżniania targetów xd
Danio
Danio1 dzień temu
Niektóre ksywki rywali w wyścigach w Heat i tak są spolszczone, ale to nie jest wada. Nie ma takich ciarków żenady jak z Zablokowanym Drążkiem xD
Inventer89
Inventer891 dzień temu
Jeśli chodzi o polską wersję ankiety... raczej jej nie będzie - EA globalnie odchodzi od lokalizacji fanpage i promocji - dlatego tak cicho było o dubbingu i nie ma już polskich postów na fanpage FB.
Inventer89
Inventer891 dzień temu
Starałem się, by nasza (jako społeczności) prośba o niespalszczanie wszystkiego co popadnie dotarła jak najwyżej.
Inventer89
Inventer891 dzień temu
My ruszymy z ankietą po Nowym roku. Znów będzie długa Grin Jak się zamierzam dostać do Ghost? Niech to pozostanie tajemnicą Smile
R
RudyKN461 dzień temu
Gwozdek daję radę . jest lepiej niż w Paybacku z zablokowanym drążkiem xD
G
Gwozdek1 dzień temu
A jak dubbing w polskiej wersji językowej? Do przeżycia czy brać wersję eng? Pfft
Danio
Danio1 dzień temu
NFS powinno się porównywać z The Crew 2 - FH to ex (dopiero od jakiegoś czasu jest na PC), więc zawsze będzie miał wyższy budżet i większe studio, bo to w końcu marka, która stanowi o sile Xbox.
Danio
Danio1 dzień temu
Jak dla mnie NFS ma trochę inny target, Horizon to jakby nie patrzeć legalne wyścigi. Przynajmniej mają taką otoczkę
Radon
Radon1 dzień temu
Forza też ma swoich przeciwników, ale trudno wiele otwarcie zarzucić grze, która ogólnie jest bliska ideałowi. Różnica polega na tym, że nfs dawno ideałem nie był
R
RudyKN461 dzień temu
Na forum EA (nie PL ,chyba że dodali) jest ankieta https://answers.e...1353#M6738
michciu1907
michciu19071 dzień temu
Danio, w Forzę też gram więc wiem co mówię Smile Niektórzy po prostu za dużo narzekają na wszystko zamiast dobrze się bawić, bo przecież po to są gry
michciu1907
michciu19071 dzień temu
odwracał trend narzekania na tę serię
Danio
Danio1 dzień temu
Michciu, bardzo dobrze to podsumowałeś.
michciu1907
michciu19071 dzień temu
Od paru lat trwa hejt na NFSa dla zasady. W Forzie destrukcja jest super, w NFSie jest do kitu, normalka Grin Nie ulega jednak wątpliwości że Heat jest najlepszym NFSem ostatnich lat i będzie stopniowo
Ostatnio poruszane tematy
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
W
WojtassPL
Wyślij wiadomość
T
Tenebrarum666
Wyślij wiadomość
S
Samik101
Wyślij wiadomość
R
RudyKN46
Wyślij wiadomość
Inventer89
Inventer89
Wyślij wiadomość
Z
Zivkovic818
Wyślij wiadomość
N
NeMek
Wyślij wiadomość
Danio
Danio
Wyślij wiadomość
Reev
Reev
Wyślij wiadomość
Radon
Radon
Wyślij wiadomość
K
Kecjem
Wyślij wiadomość
MadaFaster
MadaFaster
Wyślij wiadomość
Radzio
Radzio
Wyślij wiadomość
Zientula
Zientula
Wyślij wiadomość
Kakarotto18
Kakarotto18
Wyślij wiadomość
L
LookAsh
Wyślij wiadomość
Siekierka
Siekierka
Wyślij wiadomość
K
kubgol77
Wyślij wiadomość
D
dyrt82
Wyślij wiadomość
S
Samolocik12
Wyślij wiadomość
L
lysyguzik
Wyślij wiadomość
J
Juliet2475
Wyślij wiadomość
Pirr
Pirr
Wyślij wiadomość
michciu1907
michciu1907
Wyślij wiadomość
P
parodixar
Wyślij wiadomość