Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Artykuły
10. czerwiec 2020 Inventer89
8 komentarze 6 oceny

The Need for Speed

The Need for Speed


Pioneer Production Producent

Electronic Arts Inc. Wydawca

- Dystrybutor PL


31 sierpnia 1994 (3DO)/31 sierpnia 1995 (PC) Światowa data premiery


Brak ograniczeń Wymagania wiekowe

PC | PlayStation | 3DO | Sega Saturn Platformy



INFORMACJE


Pierwsza część serii-legendy, która przez wielu maniaków prędkości uznawana jest za najlepszą jaka kiedykolwiek ukazała się na komputery osobiste. The Need For Speed jako jedyny nie został wyprodukowany wewnątrz Electronic Arts. Gigant jest odpowiedzialny wyłącznie za jego wydanie. Dzięki temu gra nie przypomina pozostałych części cyklu.

Do dyspozycji gracza oddano osiem demonów szybkości. Wśród nich nie znajdziemy maszyn, których moc nie przekracza 230KM. Do wyboru są wyłącznie te pojazdy, które doczekały się miana kultowych: Dodge Viper, Porsche 911, Chevrolet Corvette, Mazda RX-7, Toyota Supra, Honda NSX. Stawkę zamykają dwa najszybsze „bolidy”: Lamborghini Diablo oraz Ferrari Testarossa. Oprócz tego w grze znajduje się jeden ukryty samochód (fikcyjny).

Po wyborze pojazdu gracz przystępuje do wyścigu. Do wyboru jest kilka zróżnicowanych trybów. Można się na przykład ścigać z pojedynczym oponentem albo całą grupką. Do dyspozycji gracza oddano siedem tras. Pojawiają się zarówno tory zamknięte, jak i odcinki osadzone na tradycyjnych drogach - ze startem i metą w różnych miejscach. W trakcie wyścigu oprócz walki z oponentami gracz musi mieć na uwadze policję, która czeka tylko na okazję, aby złapać jakiegoś pirata drogowego oraz pojazdy cywilne (tylko trasy otwarte).

Model jazdy skierowany jest w stronę realizmu. Pojazdów nie można w żaden sposób uszkodzić. W zamian za to każdy z nich zachowuje się inaczej. Doświadczeni gracze wyczują spore różnice w zachowaniu pojazdów o przednim i tylnym napędzie. Dodatkowym atutem gry jest obszerna encyklopedia. Można w niej poczytać o danych technicznych każdego z wozów a także obejrzeć widowiskowe filmiki, które prezentują je w akcji.


WYMAGANIA


  • System operacyjny: DOS / Windows 95
  • Procesor: Intel 75 MHz lub szybszy
  • Pamięć RAM: minimum 12 MB
  • Karta graficzna: minimum 512 KB pamięci wyświetlająca minimum 256 kolorów
  • Dysk twardy: minimum 30 MB
  • CD-ROM


    Ocena Redakcji: 7.5/10



  • Komentarze

    Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    • G
      grzesiuu  ·  13 lata temu
      Aahhhh ta grafika Grin
      • Radon
        Radon  ·  13 lata temu
        Ocena: 8
        Przyjemna gierka, ale sterowanie trochę toporne.
        • Se3a
          Se3a  ·  13 lata temu
          Ocena: 10
          Nom to były czasy, a ja nadal gram w to xD
          • serek
            serek  ·  13 lata temu
            Od tej gry zaczęła się moja przygoda z NFS
            • diego0008
              diego0008  ·  12 lata temu
              Ocena: 10
              super gierka
              • RawcikHW8DP
                RawcikHW8DP  ·  12 lata temu
                Ocena: 10
                No i od tego sie zaczelo ;]
                • Speed3rX
                  Speed3rX  ·  11 lata temu
                  U mnie na starym kompie ta gra się zacina... Sad
                  • Radon
                    Radon  ·  11 lata temu
                    Ocena: 8
                    Najbardziej strawna jest wersja na PSX, tam to naprawdę przejrzyście wygląda i zaskakuje wieloma pomysłowymi rozwiązaniamiSmile
                    Na PC nie warto nawet próbować odpalać, mój stary komputer, który teraz miałby koło 9 lat był zbyt nowoczesny dla tej gry. Co prawda po internecie krąży odpowiednio spreparowana wersja, która chodzi nawet na XP, a gdy odpali się ja przez DOSbox-a ma nawet dźwięk, ale to nie to samo. Brakuje wtedy filmików, muzyki, a dźwięki samochodów nie są takie jak w oryginale.

                    Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
                    10 (4)66.7 %
                    9 (0)0 %
                    8 (1)16.7 %
                    7 (1)16.7 %
                    6 (0)0 %
                    5 (0)0 %
                    4 (0)0 %
                    3 (0)0 %
                    2 (0)0 %
                    1 (0)0 %
                    Ostatnie komentarze
                    DziabongPIGU > Need for Speed Heat
                    "Krótkie" porównanie Heat i Unbounda Co Unbound zrobił lepiej od Heata? Po pierwsze styl –...
                    DziabongPIGU > Need for Speed Unbound
                    "Krótkie" porównanie Heat i Unbounda Co Unbound zrobił lepiej od Heata? Po pierwsze styl –...
                    dzonej13 > Need for Speed Carbon - Ultra Graphic by...
                    Nie działa, wyrzuca komunikat D'oh!
                    Allure > Immortal
                    a, z tym zderzakiem to już upośledzenie gry, bo nie przekopiowało na drugą stronę chociaż się...
                    MadaFaster > Immortal
                    Chyba jak dzieciaki wrócą do szkoły we wrześniu XD
                    Siekierka > Immortal
                    A gdzie comeback Twoich pokemonów?
                    MadaFaster > Immortal
                    "Podejście do tuningu już nie to" - zaczynam Cię rozumieć, sam coś od niechcenia nakleję parę...
                    Allure > Immortal
                    już wiem co mam robić
                    Radon > Immortal
                    Solidny, można jak najbardziej w pełnej wersji heat poprawić szczegóły żeby było lux. Z innych...
                    kam945 > Szczegóły aktualizacji VOL. 4 - załatano...
                    Panie, dej numer do kogos z Criteriona i moge wprost do zrodla na*^{}[%ać:) A to, ze nie naprawia to...
                    Siekierka > Szczegóły aktualizacji VOL. 4 - załatano...
                    Przestań już pisać o tych bugach z myślą o "naprawieniu", bo nie naprawią. Proszę, wróć do czystego...
                    kam945 > Szczegóły aktualizacji VOL. 4 - załatano...
                    Liczne ? Ciekawe kiedy naprawia problem z blokujacymi sie kolami (po skoku/ po dotknieciu cywila/sciany/przeciwnika)...
                    MadaFaster > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 4
                    No to sobie poczekamy do premiery nowej części NFS, może z tej okazji porozdają te DLCki za free...
                    MadaFaster > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 4
                    Codemasters - "First time?" xD
                    dev1ance > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 4
                    Czy oni kiedykolwiek widzieli początki hip-hopu? xD Niech wstydu oszczędzą i niech lepiej przemyślą...
                    Radzio > Aktualizacja VOL. 4 dla NFS Unbound - informacje...
                    Z całej aktualizacji najbardziej cieszą sztamy, które otrzymają aż 7 nowym lokalizacji. No i Taycana...
                    Radzio > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 4
                    Żenada, widać że to chyba na szybko było lepione XD Nie mieli pomysłu na 3ci dodatek to dali stare...
                    Siekierka > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 4
                    Nie ma jak sprzedawanie podstawki zawartości Heat za hajs - jeszcze totalnie tej, na którą gracze...
                    Siekierka > Immortal
                    "Immortal" kojarzy mi się z nutką Marina & The Diamonds. Kłują mnie w sumie tylko kropki i brak...
                    dev1ance > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Wiem, bo grałem - tyle że każda FH jest do siebie bardzo podobna, ale wątki fabularne nie są na...
                    Siekierka > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Ale masz też mini-wątki fabularne od FH4. W FH5 już ich kilkanaście jest. De facto fh5 ma dużo więcej...
                    dev1ance > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Ja mówiąc o single mam na myśli rzeczy fabularne, a nie odhaczanie coś ala znajdziek(tutaj to właściwie...
                    Siekierka > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Ale FH5, licząc zdobycie singlowych accolades i wszystkie nie-multi rzeczy ma więcej singla niż wszystkie...
                    dev1ance > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    To ciekawe czy będą dodawać nowe całe wielkie mapy do FH6, bo graczom raczej zacznie się jedna mapa...
                    Siekierka > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Według plotek FH6 planowana na 2025 to ostatnia FH. Ma być niby grą live service i długo "pożyć",...
                    dev1ance > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Oni i tak głównie skupiają się na multi, więc wole poczekać aż będzie rewolucja, albo dobra ewolucja...
                    Siekierka > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Akurat w FH5 od jakoś początku tego roku mocno ruszyło wsparcie popremierowe - co miesiąc teraz jest...
                    dev1ance > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    To akurat wiem, bo tak tam się driftuje, ale bez wyłączenia kontroli trakcji, stabilności etc. to...
                    Siekierka > Wyciekły plany na temat remake Need for...
                    Wyłącz kontrolę trakcji i stabilności, zapnij mocne i lekkie RWD i zobaczysz, jaka jest "podsterowność"...
                    Ostatnio dostępni
                    S
                    Scorpionito
                    michciu1907
                    michciu1907
                    W
                    wonys
                    czablu012
                    czablu012
                    A
                    Atlanti
                    Danio
                    Danio
                    M
                    Mariuszp
                    dev1ance
                    dev1ance
                    Z
                    zulik
                    K
                    Kicek74
                    Radzio
                    Radzio
                    kam945
                    kam945
                    Radon
                    Radon
                    Z
                    ZIP3K
                    Zivkovic818
                    Zivkovic818
                    Inventer89
                    Inventer89
                    Pirr
                    Pirr
                    A
                    apsi1233
                    K
                    koniczynek
                    T
                    TailerKros
                    S
                    Smithyy56
                    D
                    drzonny
                    Z
                    Ziebuleq
                    S
                    seba51111
                    K
                    Klocek666
                    Ankiety
                    Jak oceniasz elementy kreskówkowe w NFS Unbound?