Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Artykuły
22. kwietnia 2016 Inventer89
0 komentarze

Need for Speed Underground - Instalacja nowych aut

Zestaw samochodów dostępnych w Need for Speed Underground nie jest duży, dlatego z czasem modele dostępne w grze mogą się nam znudzić. W dodatku nie ma żadnych typowo sportowych samochodów. By to zmienić, fani NFS stworzyli wiele nowych modeli samochodów, które przynajmniej w części tchną nowe życie na ulicach Olympic City. Jak zainstalować nowe samochody w Need for Speed Underground?


Ostrzeżenie
Pamiętaj, że tego typu modyfikacja to jedynie podmiana tekstur. Osiągi i prowadzenie będzie identyczne jak w przypadku oryginalnego modelu. Ponadto modele stworzone przez graczy mają znacznie zmniejszone opcje tuningu zewnętrznego. Najczęściej sprowadza się on tylko do zmiany koloru nadwozia.


Katalog samochodów do NFS Underground

Wprowadzenie
Każde archiwum samochodu składa się z kilku plików. W zależności od autora modyfikacji, są one umieszczone w jednym folderze lub posegregowane. Zdarza się też, że niektórzy autorzy nie umieszczają w archiwum wszystkich plików (głównie dotyczy to plików zawierających logo producenta marki). By rozwiać wątpliwości najpierw wyjaśnimy, który plik za co odpowiada.
GEOMETRY.bin i TEXTURES.bin to pliki samochodu, bez nich nie zobaczymy nowego modelu.
Plik z rozszerzeniem DDS z określeniem primary to plik loga marki - nic się nie stanie, jeśli nie będzie tego pliku w archiwum lub go nie podmienimy.
Plik z rozszerzeniem DDS z określeniem secondary (czasami w nazwie jest też dodana marka samochodu) to plik loga modelu - nic się nie stanie jeśli, nie będzie tego pliku w archiwum lub go nie podmienimy.
Nazwa-samochodu.u1car to plik zawierający informacje o rozstawie osi kół - plik ten jest tak samo ważny jak pliki samochodu.
Do instalacji będą Ci potrzebne zazwyczaj 3 programy:
- NFS-TexEd
- NFS-LangEd
- NFS-CfgInstaller - autor modyfikacji najczęściej dołącza ten plik do archiwum.


Instalacja modyfikacji
1. Na stronie NFSCars.net wyszukujemy interesujący nas model, np. Lotus Elise. W panelu Descriptions na stronie internetowej sprawdzamy jaki model zostanie zastąpiony (z ang. replaces) po tej modyfikacji, oraz wyszukujemy ewentualnych numerów linii pod którymi kryją się loga producenta i modelu oraz samochodu - czasami znajdują się one dopiero w archiwum z samochodem. Może się zdarzyć, że będziemy musieli poświęcić już zmodyfikowany model. W tym przypadku to oryginalna Honda S2000.

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground


2. Pobieramy i rozpakowujemy (do dowolnego folderu) archiwum z pobranym samochodem.


3. Tworzymy kopię zapasową pliku ustawień FrontB.lzc - znajdziemy go w folderze z grą: NFS Underground\FrontEnd.


4. Tworzymy kopię zapasową folderu samochodu, który zostanie zastąpiony w grze, (NFSUnderground\Cars\model-samochodu) np. poprzez dodanie do nazwy folderu słowa old. W tym przypadku folder S2000 zmieniamy na S2000 old.


5. Z wypakowanego archiwum przenosimy folder z nazwą samochodu zwierającego pliki GEOMETRY.bin i TEXTURES.bin (jeśli nie ma folderu, to tworzymy go, odpowiednio nazywamy i wklejamy do niego wyżej wymienione pliki).

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground


6. Uruchamiamy NFS-TexEd.exe. Klikamy na menu Archive i wybieramy Open. Odszukujemy FrontB.lzc w NFS Underground\FrontEnd i klikamy Otwórz.
Teraz podmieniamy loga modelu i marki. W tym celu odszukujemy na liście odpowiednie logo (niektórzy autorzy modyfikacji umieszczają jej nr w opisie) producenta marki (CARSELECT-MANUFACTURER-) i zaznaczamy je. Teraz klikamy na menu Texture i wybieramy Import. Wyszukujemy plik loga (często w nazwie jest użyte określenie primary) z wypakowanego archiwum i klikamy Otwórz.

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground


7. Analogicznie postępujemy z logiem modelu. Odszukujemy SECONDARY-LOGO- i zaznaczamy go. Wybieramy Texture, następnie Import. Wyszukujemy plik loga modelu z wypakowanego archiwum i klikamy Otwórz.

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground

Zapisujemy zmiany: klikamy Archive -> Save i wychodzimy z programu.


8. Uruchamiamy NFS-CfgInstaller i wybieramy główny folder z grą (NFS Underground). Klikamy OK. W nowym oknie wybieramy plik nazwa-samochodu.u1car (w tym przypadku Lotus Elise.u1car i klikamy Otwórz. Pojawi się komunikat o prawidłowym zainstalowaniu samochodu.

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground


9. Teraz Uruchamiamy NFS-LangEd.exe w celu zmiany nazwy pojazdu pojawiającej się podczas wyścigów. Klikamy na menu File i wybieramy Open. Odszukujemy plik English.bin w NFS Underground\Languages i klikamy Otwórz. Odszukujemy pozycje, pod którymi kryją się nazwy zastępowanego modelu (w tym przypadku są to wymienione w Descriptions pozycje nr 1587 i 2949). Obie nazwy edytujemy dwukrotnie na nie klikając i wpisując w dolnej części okna nazwę modelu (Elise) i klikamy Apply.

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground

Zapisujemy zmiany: klikamy File -> Save i wychodzimy z programu.


10. Gotowe. Szerokiej drogi!

Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground Nowe samochody - NFS - Need for Speed Underground




Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnie tematy
Ostatnie komentarze
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
świetne (y)
przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
Świetne B)
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
702games_pl > Need for Speed Mobile
Pobieram to :)
702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
Ładne :D
702games_pl > Eclipse by serek
Ja dodaje :)
702games_pl > Ford Mustang
Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
RustyTheStalker > RustyTheStalker
no ba 8))
basiabuszak > RustyTheStalker
o kurde, toz to moja mezczyzna B)
MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
Wszystko w swoim czasie
Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
@Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
Ostatnio dostępni
1
1988lukaszgruda
P
pprzemy
Siekierka
Siekierka
B
blejz047
Danio
Danio
dev1ance
dev1ance
czablu012
czablu012
Chad_MC
Chad_MC
L
Lightning
K
krzychupetarda
S
Szkop3k
A
Alorblopgal
W
Wiczu123
K
kubjaw4
K
Karennat
MadaFaster
MadaFaster
R
Radix82
E
EMDOER
D
dziaaba
Zivkovic818
Zivkovic818
A
Adriano
A
Aurora
M
menfis66613
S
szejki25
S
sagre59
Ankiety
Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?