25. sierpnia 2022
Inventer89
? Kolejna spora porcja plotek i nowe screeny z nadchodzącego Need for Speed 2022
Mamy kolejną porcję informacji i screenów od jednego z pracowników EA, które częściowo są dopełnieniem poprzednich informacji dotyczących nadchodzącej części Need for Speed. Zostaliśmy również zapewnieni o przybliżonej dacie premiery gry.
Na początku przedstawimy trochę informacji o zespole. Ponad połowa pracowników jest nowa i ma świeże spojrzenie na grę – osoby pracujące wcześniej w Ghost lub w starym Criterionie, które wydawało wcześniejsze części Need for Speed są w mniejszości. Stąd w grze będzie wiele nowych elementów – czas pokaże, które z nich rozkochają graczy, a które znikną w aktualizacjach lub następnej części gry. Studio obrało sobie za cel pozyskanie nowych, młodych graczy, choć nie zamierza całkowicie zamykać się przed starszymi graczami, którzy są z serią od wielu lat.
Wielu z Was było ciekawych/przestraszonych (w zależności po której stronie frakcji jesteście) jak wyglądają efekty anime. Uspokajamy, że część z nich będzie w miarę subtelna i dobrze wkomponowana w elementy świata. Przykładem są skrzydła orła podczas lotów czy ekran zderzenia.
Oprócz tych screenów otrzymaliśmy także kilka szczegółów dotyczących rozgrywki.
Niestety, przynajmniej na premierę gry nie uświadczymy w niej wyścigów typu drag. Nie będzie również driftowych imprez typu Touge. Powrócą za to zawody Speedcross. Niestety według przecieków znów zostanie uproszczony system upgrade'u, który będzie podobny do Forzy (B, A, S), choć pojawią się również liczby.
Zloty samochodowe będą bazowały na wyborach z menu. Będąc na parkingu pojawi się menu, gdzie będzie można wybrać i zmienić samochód za pomocą kilku kliknięć. Przypomina to trochę rozwiązanie z Most Wanted z 2012 roku. Będzie można obstawiać wyścigi za wirtualną gotówkę jak w Payback. Wartość wygranej będzie także zależna od poziomu przeciwników. Im trudniejszy, tym większy mnożnik wygranej.
Fabuła ma być bliższa Heata, podobnie jak rytmy ścieżki dźwiękowej, niż we wcześniejszych częściach oraz być bardziej zróżnicowana. W fabule ma się pojawić silna reprezentacja kobiet. W intro zobaczymy BMW bez drzwi robiące bączki. Czyżby opcje tuningu niektórych samochodów obejmowały możliwość usuwania drzwi?
Gra ma być wspierana około roku od premiery. Wszystko będzie zależało od wielkości sprzedaży gry. Pod względem zawartości (wielkość świata, różnorodność wydarzeń) tegoroczna gra ma oferować poziom podobny do NFS Heat.
Mamy potwierdzenie, że w grze jest obecny ruchomy pociąg, aczkolwiek nadal nie wiemy czy będzie brał czynny udział w wyścigach (jak w Undergroundzie).
Pracownik EA potwierdza, że EA bez względu na wszystko, zamierza wydać grę jeszcze w tym roku.
Co sądzicie o tych informacjach? Dajcie znać w komentarzach!
Przeczytaj także:
? Kolejne plotki i screen z testów
?Need for Speed Unbound? Nowe plotki i przecieki
Nowy, lepszy Tuning Fight!
Na początku przedstawimy trochę informacji o zespole. Ponad połowa pracowników jest nowa i ma świeże spojrzenie na grę – osoby pracujące wcześniej w Ghost lub w starym Criterionie, które wydawało wcześniejsze części Need for Speed są w mniejszości. Stąd w grze będzie wiele nowych elementów – czas pokaże, które z nich rozkochają graczy, a które znikną w aktualizacjach lub następnej części gry. Studio obrało sobie za cel pozyskanie nowych, młodych graczy, choć nie zamierza całkowicie zamykać się przed starszymi graczami, którzy są z serią od wielu lat.
Wielu z Was było ciekawych/przestraszonych (w zależności po której stronie frakcji jesteście) jak wyglądają efekty anime. Uspokajamy, że część z nich będzie w miarę subtelna i dobrze wkomponowana w elementy świata. Przykładem są skrzydła orła podczas lotów czy ekran zderzenia.
Oprócz tych screenów otrzymaliśmy także kilka szczegółów dotyczących rozgrywki.
Niestety, przynajmniej na premierę gry nie uświadczymy w niej wyścigów typu drag. Nie będzie również driftowych imprez typu Touge. Powrócą za to zawody Speedcross. Niestety według przecieków znów zostanie uproszczony system upgrade'u, który będzie podobny do Forzy (B, A, S), choć pojawią się również liczby.
Zloty samochodowe będą bazowały na wyborach z menu. Będąc na parkingu pojawi się menu, gdzie będzie można wybrać i zmienić samochód za pomocą kilku kliknięć. Przypomina to trochę rozwiązanie z Most Wanted z 2012 roku. Będzie można obstawiać wyścigi za wirtualną gotówkę jak w Payback. Wartość wygranej będzie także zależna od poziomu przeciwników. Im trudniejszy, tym większy mnożnik wygranej.
Fabuła ma być bliższa Heata, podobnie jak rytmy ścieżki dźwiękowej, niż we wcześniejszych częściach oraz być bardziej zróżnicowana. W fabule ma się pojawić silna reprezentacja kobiet. W intro zobaczymy BMW bez drzwi robiące bączki. Czyżby opcje tuningu niektórych samochodów obejmowały możliwość usuwania drzwi?
Gra ma być wspierana około roku od premiery. Wszystko będzie zależało od wielkości sprzedaży gry. Pod względem zawartości (wielkość świata, różnorodność wydarzeń) tegoroczna gra ma oferować poziom podobny do NFS Heat.
Mamy potwierdzenie, że w grze jest obecny ruchomy pociąg, aczkolwiek nadal nie wiemy czy będzie brał czynny udział w wyścigach (jak w Undergroundzie).
Pracownik EA potwierdza, że EA bez względu na wszystko, zamierza wydać grę jeszcze w tym roku.
Co sądzicie o tych informacjach? Dajcie znać w komentarzach!
Przeczytaj także:
? Kolejne plotki i screen z testów
?Need for Speed Unbound? Nowe plotki i przecieki
Nowy, lepszy Tuning Fight!
Komentarze
- Ten czerwony screen to pewnie ułamek sekundy, podczas zderzenia nawet spoko efekt - lepsze niż crash cam - będzie to swojego rodzaju utrudnieniem.
- Brak dragów to nic nowego... Brak Driftów? Trochę szok. Za to ma być speedcorss wiec nie wiem... Speedcorss bez driftu? Z drugiej strony w ostatnich odsłonach drift to delikatna padaka więc może i dobrze XD Pewnie będzie w DLC
- Uproszczenie tuningu nie brzmi najlepiej, ale zobaczymy jak to będzie zrealizowane. System z Heat był ok, mogliby zostawić podobny.
- Multi jak najbardziej niech będzie inspirowane MW 2012. Czekam na to.
- BMW bez drzwi? No bardzo ciekawe, jakoś nie chce mi się wierzyć, że dadzą możliwość usuwania elementów.
- Podczas pościgów będzie naprawdę denerwować
- Touge nigdy nie lubiłem, ale dragi - naprawdę szkoda. Chociaż patrząc na mapie nic dziwnego. Speedcross był średni, ale jak dla mnie poprawek nie wymaga
- W mechaniczny mam wywalone, byle by swapy zostawili xD
W wizualny pokładam całą nadzieję, to to dla mnie powód nr. 1 żeby grać w NFS
- Niby teoretycznie się da w Heacie, Paybacku i 2015, ale trzeba mieć UNITE zainstalowane. Mimo wszystko dobrze żeby było "seryjne"
I co to za skojarzenia ruchomego pociągu na mapie do UG? Przecież to rozwiązanie żywcem wzięte z FH3/4/5. Co najwyżej mogą zrobić wyścig z pociągiem, ale to by już było chamskie zerżnięcie
W sumie cofnijmy się do 2012 roku. Wyobraźmy sobie, że nie mamy oficjalnego info o grze, ale jest pełno wycieków: brak dragów, brak driftów, brak fabuły, brak postaci, brak gotówki, brak tuningu wizualnego, tuning mechaniczny uproszczony do minimum, brak garażu, zero wsparcia tylko DLC, jakieś skocznie, bramki i bilboardy, crash cam, mega arcadowe prowadzenie - no na papierze brzmi jak najgorszy NFS ever. A jak było? Niech każdy sam sobie odpowie. Ale na pewno nie było katastrofy
Jestem ciekawy czy kiedykolwiek gra bazująca na becie z 2011 powstanie
A i bym zapomniał, tralier ma się pojawić we wrześniu. Niestety premiera została opóźniona na grudzień.
Oczekujesz rocka/techno/house/pop/rnb/edm ogolem? Takie normalne pytanie jak cos
No i w sumie jak wspominają o multi na wzór MW2012 - jak najbardziej jestem na tak.
P.S gdzie wspominaja o multi na wzor MW12?
Ogolnie dziwne, ze w ostatnim poscie ominieto pare informacji, chociazby te, o crashcam z MW 2012.
Efekty anime, skrzydla w locie? Mega kiczowate, ciekawe jakie tam dodadza efekty dzwiekowe:’)
Brak driftow i dragow, nudne car meety:’)
Wsparcie przez rok? Czyli jeden update po premierze, drugi 10miesiecy pozniej a nastepnie informacja o pracy na inna gra znajac EA.
Ogolnie whchodzi na to, ze gra bedzie slaba. Bedzie dodatkiem do Heata tak naprawde.
Wiec tak jak bylo wspomniane na reddit, gra dla dzieci co wychowaly sie na nieco innych rzeczach. Wiec bedzie miala mniejsza wartosc i mniejsza rozgrywke..
Nadal niewiadomo nic o multiplayerze poza car meetem (czyzby znowu nie bylo lobby z wyscigami online?)
Prawie wszystkie gry wyscigowe maja teraz globalna tablice wynikow. Pewnie NFS dalej tego nie wsadzi))
Slabo slabo slabo
A tak serio, NFS jest trochę zacofany pod względem wsparcia popremierowego i generalnie onlinea
NFS jest zacofany, jednak mozna zauwazyc, ze ponad 10lat temu mieli lepszy online. The Run/Hot Pursuit/MW12 (pozniej jeszcze okej online jesli chodzi o zawartosc byl NFS15/Payback). Bo od Rivalsa zaczely sie wieksze glitche na mapie i ogolnie mniejsza gywalnosc. Tylko gdy ostatni Dirt, ktory w pewnym stopniu jest od EA posiada juz chociazby kreatora wyscigow i min globalne leaderboardy to fajnie byloby to tez wsadzic + normalne lobby z wyscigami lub eventami online. Tak, zeby ta gra jakos zyla. By byl powod, aby do niej wrocic.
A, i Dirt 5 wyszedł w 2019. Codemasters przejęli rok później.
A Grid Legends to spoko grą tylko powinna się nazywać Shift 3
Zostawiając ten temat i biorąc pod uwagę informacje zawarte w newsie to z jednej strony cieszy, że zespół pracujący nad grą się zmienia, ale najwidoczniej kierownictwo pozostaje to samo, skoro gra w znaczącym stopniu ma przypominać Heat.
Oby te całe zakłady były rozwiązane lepiej niż w Payback, bo jak na początku gry wydawało się być całkiem fajną pierdółką, tak później ta mechanika była dla mnie zupełnie nieprzydatna.
To usuwanie poszczególnych elementów brzmi nawet ciekawie. Myślę, że to może być oczko w stronę ludzi tworzących malowania przerdzewiałych złomków
Wsparcie rok od premiery? Zakładając, że kolejny NFS wyjdzie dwa lata później (tym razem bez TAKIEJ obsuwy) to i tak trochę niewiele. Rozumiem prace nad kolejną częścią, ale według mnie mogłaby być wspierana przez 1,5 roku. No i oczywiście oby to było więcej niż nieduży update raz na 3 miesiące.
All in all, moje ogólne podejście jest dosyć sceptyczne i nie mam zbyt wygórowanych wymagań co do tej odsłony. Zobaczymy, jak gra się będzie prezentować na oficjalnych zapowiedziach, bo na chwilę obecną nie jestem wystarczająco przekonany do kupna gry na premierę.