
Ghost Games Producent
Electronic Arts Inc. Wydawca
Electronic Arts Polska Dystrybutor PL
8 listopada 2019 Światowa data premiery
8 listopada 2019 Data wydania w Polsce
16+ Wymagania wiekowe
PC | Xbox ONE | PlayStation 4 Platformy
INFORMACJE
Need for Speed Heat pozwoli fanom odwiedzić Palm City. To zupełnie nowy otwarty świat wyścigów ulicznych, w którym każdy może stać się kimś. Za dnia gracze biorą udział w Speedhunters Showdown. To legalne zawody, w których mogą zdobywać środki na ulepszenia garażu pełnego naprawdę potężnych maszyn. Nocą kierowcy ryzykują, budując swoją reputację w nielegalnych wyścigach. Można się tutaj natknąć na skorumpowaną policję, która bez skrupułów zgarnie każdego kierowcę i zawartość jego portfela. Szeroka droga, ryzyko i nieskrępowana jazda. W tej grze każdy może dołączyć do ekipy, odpicować swój garaż i uczynić miasto swoim placem zabaw.
WYMAGANIA
Minimalne:
Rekomendowane:
Komentarze
Szczerze mówiąc spodziewałem się więcej po tej odsłonie i mocno zawiodłem się tym, że twórcy porzucili tą grę tak szybko. Boli mnie to, bo gra ma baaaardzo dużo niewykorzystanego potencjału. Jest niebywale krótka, fabuła miała zadatki na bardzo fajną, ale zepsuła ją długość, brak rozwinięcia niektórych wątków, no i obowiązkowo cringowe dialogi - z tym było lepiej, niż w Paybacku, ale dalej mnie ściskają niektóre odzywki.
Po jakimś czasie gra staje się powtarzalna i jeśli nie ma się z kim grać na multi, to jest to gra na tydzień max; dłużej, jeśli bardzo lubi się np. kolekcjonować auta, ale do roboty nie ma praktycznie nic poza grindem po kasę.
Gdybym miał zignorować kampanię dla jednego gracza, to NFS Heat jest perełką. Moim zdaniem gra łapie klimat jeśli ma się tak z trzech/czterech znajomych do gry. Chociażby takie małe smaczki, jak auta kolegów z ekipy stojących w moim garażu to jest coś świetnego. Noc też jest super zrobiona, na online to miasto naprawdę żyje - byłem bardzo miło zaskoczony, gdy zobaczyłem, że podczas jazdy dowolnej (czy nawet w trakcie własnego wyścigu) można zobaczyć wyścig innych graczy na mapie. Wszystko dzieje się w takim "real-time".
Modelem jazdy w Heacie też jestem zachwycony, mam nadzieję, że Criterion będzie go doskonalić, a nie wyrzuci za okno. To, co zrobiło Ghost w tej części bardzo mnie cieszy i uważam to za duży postęp względem dwóch poprzednich części. Nie muszę w końcu driftować na każdym zakręcie, gra pozwala na dowolny styl jazdy, a ja jako miłośnik przyczepności wreszcie mogę czerpać dużą frajdę z jazdy w NFS.
Policja jest na mega mega mega plus. Ponownie - mam nadzieję, że Criterion będzie doskonalić to, co zrobiło Ghost. Jeżdżąc w nocy wreszcie mam wrażenie, że mam coś do stracenia. Policja jest agresywna, daje popalić i jest wszędzie na mapie. Jak ma się 400+ ratingu na aucie to ucieka się łatwiej, ale na 5. poziomie obławy z gorszym autem trzeba naprawdę uważać, bo gliny potrafią dać w kość. Ograniczenie ilości napraw na noc też jak najbardziej na plus, dodaje to dodatkową presję i zmusza gracza do większej ostrożności.
A, no i z moim sposobem ustawiania auta nie mogę pozwalać sobie zbytnio na błędy, bo gdy auto pod grip zatrzyma się na trawie to bardzo niechętnie z niej wyjeżdża - co oczywiście pozwala policji na zatrzymanie mnie.
Mapa na zdecydowany plus, bardzo przyjemnie się po niej jeździ.
O tuningu raczej nie muszę wspominać, każda kolejna część NFS od Ghost była lepsza pod tym względem i ten trend dalej się utrzymuje.
Soundtrack do dla mnie wielka klapa. Jedynie dwa utwory w nim mi się podobają, ale to pewnie kwestia gustu.
Daję tej grze 7/10 tylko ze względu na zachwyt multiplayerem. Normalnie dałbym 6/10 ze względu na fatalny singleplayer, kompletny brak update'ów, nowego contentu i DLC w postaci jednego auta za 22 zł, co jest jakąś kpiną a nie DLC, ale online mnie jednak przełamuje.