27. września 2019
Inventer89
Pod maską - modyfikacja osiągów
Pod maską powraca! Tym razem zajmiemy się kwestią modyfikacji osiągów i sposobami ulepszania samochodu.
We wczesnej fazie tworzenia NFS Heat postanowiliśmy poświęcić trochę czasu na ocenę tego, co zrobiliśmy w poprzednich paru grach, by ustalić, co chcielibyśmy poprawić. Nie chodziło nam tylko o ulepszenia. Chcieliśmy stworzyć cały zestaw opcji modyfikacji osiągów, który stanowiłby solidny fundament na przyszłość.
Mieliśmy taką wizję, żeby dało się stworzyć samochód, który będzie miał za dużą moc, by opony trzymały się drogi, albo „tajniaka”, umieszczając potężny silnik w zwykłym aucie użytkowym. Krótko mówiąc, chcieliśmy dać wam możliwość stworzenia samochodu, jaki tylko wam się zamarzy. To tylko kilka pomysłów, które skłoniły nas do stworzenia systemu modyfikacji osiągów, jaki mamy teraz w NFS Heat.
System, który stworzyliśmy, ma wiele różnych wariantów i kombinacji, więc aby lepiej to wyjaśnić, podzieliliśmy tę odsłonę „Pod maską” na kilka części, w których omówimy poszczególne aspekty modyfikacji osiągów.
Konstrukcje
Ulepszenia pojazdów podzieliliśmy na cztery grupy: silnik, podwozie, układ napędowy i części pomocnicze.
Silnik obejmuje rozmaite kategorie, które składają się na zwiększoną ilość wytwarzanej przez samochód mocy. Mogą to być na przykład układ doładowania i system nitro.
Podwozie obejmuje części wpływające na właściwości jezdne samochodu. Są to: zawieszenie, hamulce i opony.
Te dwie grupy łączy układ napędowy, który składa się zarówno z części wpływających na osiągi, jak i tych, które decydują o właściwościach jezdnych. Układ różnicowy jest jedną z tych części, które mają ogromny wpływ na prowadzenie się auta. Oprócz tego mamy sprzęgło i skrzynię biegów, które decydują o czasie potrzebnym na zmianę biegu i o przełożeniu skrzyni biegów. To z kolei wpływa na to, ile mocy zużywa silnik.
Części pomocnicze
Części pomocnicze dzielą się na dwie grupy: aktywne i pasywne.
Części aktywne są ręcznie sterowane przez gracza i obejmują takie rzeczy, jak natychmiastowe uzupełnienie wszystkich zbiorników nitro w celu podwójnego doładowania na ostatniej prostej czy zestaw naprawczy dla szybkiego przywrócenia wytrzymałości. Może się to okazać ogromnie przydatne, kiedy znajdziecie się w opałach i będziecie chcieli wrócić do garażu, unikając przy tym rozbicia samochodu. (Trzeba ocalić ten mnożnik Obławy za wszelką cenę.)
Z kolei części pasywne są aktywne przez cały czas, tak długo, jak długo są zainstalowane w samochodzie. Ta kategoria obejmuje takie elementy, jak samopompujące opony, które skracają czas ponownego napompowania opon po najechaniu na kolczatkę, wzmocnienie obrażeń, co pozwala szybciej eliminować radiowozy, a także rozmaite przedmioty, które zwiększają przyrost nitro po wyczynach, takich jak skoki czy drift.
Układ doładowania
W każdym silniku można zainstalować kilka rodzajów układu doładowania.
Każdy z nich ma swoje cechy charakterystyczne, zarówno jeśli chodzi o dźwięk, jak i osiągi, co oznacza, że części dające najlepszy efekt mogą się zmieniać w zależności od aktualnej kombinacji silnika i samochodu, jak również od tego, do czego samochód będzie używany.
Nitro
Ulepszenia nitro stały się w NFS Heat bardziej realistyczne, a ich ścieżka ulepszeń jest stosunkowo prosta.
Im wyższy poziom nitro, tym większa ogólna wydajność systemu, a także przyrost mocy silnika.
Strategia ulepszania nitro sprowadza się do wyboru pomiędzy instalowaniem dodatkowego małego zbiornika a wymianą go na jeden większy zbiornik. Wybór wielu mniejszych zbiorników lub jednego większego należy wyłącznie do gracza i jest uzależniony od jego stylu gry.
Posiadanie wielu mniejszych zbiorników zapewnia większą elastyczność, ponieważ pozwala włączać je pojedynczo, ale daje mniejszą moc w porównaniu z jednym dużym zbiornikiem. Wadą dużego zbiornika jest to, że pozostaje włączony, aż się wyczerpie. Jeśli zdecydujecie się na tę opcję, musicie mieć pewność, że odpalacie fajerwerki w odpowiedniej chwili. Zwiększona moc silnika nie jest pożądana na przykład tuż przed ostrym zakrętem.
Właściwości jezdne
Są trzy kategorie, które wpływają na właściwości jezdne samochodów: opony, zawieszenie i układ różnicowy.
W zależności od tego, jak zmieniają charakterystykę pojazdu, dzielą się one na cztery rodzaje: wyścigowe, driftowe, drogowe i terenowe. Im wyższy poziom części, tym większy wpływ mają na właściwości jezdne.
Opony o wyższym poziomie poprawiają ogólną przyczepność samochodu, więc jeśli koła mocno buksują przy starcie, zmiana opon to najlepszy sposób na poprawę przyspieszenia i prędkości w zakrętach.
Wymiana silnika
Wszystkie samochody mają określoną pulę silników, które można kupować i instalować.
Liczba dostępnych silników dla danego samochodu waha się zwykle od 7 do 10, ale kilka bardziej ekstremalnych samochodów występujących w grze ma ograniczoną liczbę dostępnych silników.
Silniki dostępne dla każdego z samochodów zostały wybrane tak, by zapewniały zróżnicowane dźwięki, zachowując przy tym limity wielkości i wydajności, aby różnice w osiągach pomiędzy samochodami były odpowiednio zbalansowane.
Są więc pewne ograniczenia, ale opcji i tak jest multum! Można na przykład wsadzić 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem do Volkswagena Beetle lub silnik V8 o pojemności 8,4 l do Mercedesa-AMG GT. A czemu nie zainstalować 4-litrowego V8 w BMW M3 E46? To też da się zrobić!
Tuning układu wydechowego
Wiemy, jak ważna jest dla naszych graczy personalizacja, dlatego nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, umożliwiających graczom dostosowanie swoich aut.
W NFS Heat po raz pierwszy umożliwiliśmy graczom dostosowanie dźwięku układu wydechowego. Gracze mogą eksperymentować z tonem, brzmieniem, strzelaniem i rezonansem rury wydechowej, aby znaleźć idealne dla siebie rozwiązanie.
Wszystkie te suwaki zmieniają dźwięk nieco inaczej, w zależności od samochodu i poziomu osiągów. Mamy nadzieję, że spodobają wam się nowe opcje. Chętnie poznamy wasze opinie na temat tego, co jeszcze możemy poprawić.
Pozyskiwanie części
W NFS Heat są dwa sposoby pozyskiwania części.
Pierwsza opcja to awans na wyższy poziom, dzięki czemu nowe części stają się dostępne w sklepie z częściami. Możecie odwiedzić sklep z częściami, jeżdżąc po świecie, lub przejść do garażu, by kupić części poprawiające osiągi.
Drugą metodą jest udział w określonych zawodach.
Zawody te to Ostra Obława i pojawiają się w miarę postępów w grze. Zdobycie części w zawodach Ostrej Obławy wymaga zajęcia miejsca w pierwszej piątce. Ale to nie wszystko! Trzeba jednocześnie uciekać przed glinami.
Jeśli dacie się złapać po zawodach Ostrej Obławy, tracicie część, nawet jeśli skończyliście w pierwszej piątce.
Części zdobyte w zawodach będą odpowiednie dla waszego aktualnego poziomu reputacji i po odblokowaniu będą dostępne do kupienia w sklepie z częściami.
Jeśli zależy wam na najlepszych częściach, musicie wziąć udział w zawodach Ostrej Obławy. Odważnym szczęście sprzyja.
Wprowadziliśmy też dodatkowe zmiany w częściach. W NFS Heat nie będą one przypisane na stałe, tylko będzie można przenosić je z jednego samochodu do drugiego.
Mamy nadzieję, że spodobał wam się ten odcinek „Pod maską”, poświęcony modyfikacji osiągów. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć wasze niesamowite konstrukcje po premierze NFS Heat za kilka tygodni.
Dziękujemy,
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe
Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 17.09.2019
Paczka nowych screenów
Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat
We wczesnej fazie tworzenia NFS Heat postanowiliśmy poświęcić trochę czasu na ocenę tego, co zrobiliśmy w poprzednich paru grach, by ustalić, co chcielibyśmy poprawić. Nie chodziło nam tylko o ulepszenia. Chcieliśmy stworzyć cały zestaw opcji modyfikacji osiągów, który stanowiłby solidny fundament na przyszłość.
Mieliśmy taką wizję, żeby dało się stworzyć samochód, który będzie miał za dużą moc, by opony trzymały się drogi, albo „tajniaka”, umieszczając potężny silnik w zwykłym aucie użytkowym. Krótko mówiąc, chcieliśmy dać wam możliwość stworzenia samochodu, jaki tylko wam się zamarzy. To tylko kilka pomysłów, które skłoniły nas do stworzenia systemu modyfikacji osiągów, jaki mamy teraz w NFS Heat.
System, który stworzyliśmy, ma wiele różnych wariantów i kombinacji, więc aby lepiej to wyjaśnić, podzieliliśmy tę odsłonę „Pod maską” na kilka części, w których omówimy poszczególne aspekty modyfikacji osiągów.
Konstrukcje
Ulepszenia pojazdów podzieliliśmy na cztery grupy: silnik, podwozie, układ napędowy i części pomocnicze.
Silnik obejmuje rozmaite kategorie, które składają się na zwiększoną ilość wytwarzanej przez samochód mocy. Mogą to być na przykład układ doładowania i system nitro.
Podwozie obejmuje części wpływające na właściwości jezdne samochodu. Są to: zawieszenie, hamulce i opony.
Te dwie grupy łączy układ napędowy, który składa się zarówno z części wpływających na osiągi, jak i tych, które decydują o właściwościach jezdnych. Układ różnicowy jest jedną z tych części, które mają ogromny wpływ na prowadzenie się auta. Oprócz tego mamy sprzęgło i skrzynię biegów, które decydują o czasie potrzebnym na zmianę biegu i o przełożeniu skrzyni biegów. To z kolei wpływa na to, ile mocy zużywa silnik.
Części pomocnicze
Części pomocnicze dzielą się na dwie grupy: aktywne i pasywne.
Części aktywne są ręcznie sterowane przez gracza i obejmują takie rzeczy, jak natychmiastowe uzupełnienie wszystkich zbiorników nitro w celu podwójnego doładowania na ostatniej prostej czy zestaw naprawczy dla szybkiego przywrócenia wytrzymałości. Może się to okazać ogromnie przydatne, kiedy znajdziecie się w opałach i będziecie chcieli wrócić do garażu, unikając przy tym rozbicia samochodu. (Trzeba ocalić ten mnożnik Obławy za wszelką cenę.)
Z kolei części pasywne są aktywne przez cały czas, tak długo, jak długo są zainstalowane w samochodzie. Ta kategoria obejmuje takie elementy, jak samopompujące opony, które skracają czas ponownego napompowania opon po najechaniu na kolczatkę, wzmocnienie obrażeń, co pozwala szybciej eliminować radiowozy, a także rozmaite przedmioty, które zwiększają przyrost nitro po wyczynach, takich jak skoki czy drift.
Układ doładowania
W każdym silniku można zainstalować kilka rodzajów układu doładowania.
Każdy z nich ma swoje cechy charakterystyczne, zarówno jeśli chodzi o dźwięk, jak i osiągi, co oznacza, że części dające najlepszy efekt mogą się zmieniać w zależności od aktualnej kombinacji silnika i samochodu, jak również od tego, do czego samochód będzie używany.
Nitro
Ulepszenia nitro stały się w NFS Heat bardziej realistyczne, a ich ścieżka ulepszeń jest stosunkowo prosta.
Im wyższy poziom nitro, tym większa ogólna wydajność systemu, a także przyrost mocy silnika.
Strategia ulepszania nitro sprowadza się do wyboru pomiędzy instalowaniem dodatkowego małego zbiornika a wymianą go na jeden większy zbiornik. Wybór wielu mniejszych zbiorników lub jednego większego należy wyłącznie do gracza i jest uzależniony od jego stylu gry.
Posiadanie wielu mniejszych zbiorników zapewnia większą elastyczność, ponieważ pozwala włączać je pojedynczo, ale daje mniejszą moc w porównaniu z jednym dużym zbiornikiem. Wadą dużego zbiornika jest to, że pozostaje włączony, aż się wyczerpie. Jeśli zdecydujecie się na tę opcję, musicie mieć pewność, że odpalacie fajerwerki w odpowiedniej chwili. Zwiększona moc silnika nie jest pożądana na przykład tuż przed ostrym zakrętem.
Właściwości jezdne
Są trzy kategorie, które wpływają na właściwości jezdne samochodów: opony, zawieszenie i układ różnicowy.
W zależności od tego, jak zmieniają charakterystykę pojazdu, dzielą się one na cztery rodzaje: wyścigowe, driftowe, drogowe i terenowe. Im wyższy poziom części, tym większy wpływ mają na właściwości jezdne.
Opony o wyższym poziomie poprawiają ogólną przyczepność samochodu, więc jeśli koła mocno buksują przy starcie, zmiana opon to najlepszy sposób na poprawę przyspieszenia i prędkości w zakrętach.
Wymiana silnika
Wszystkie samochody mają określoną pulę silników, które można kupować i instalować.
Liczba dostępnych silników dla danego samochodu waha się zwykle od 7 do 10, ale kilka bardziej ekstremalnych samochodów występujących w grze ma ograniczoną liczbę dostępnych silników.
Silniki dostępne dla każdego z samochodów zostały wybrane tak, by zapewniały zróżnicowane dźwięki, zachowując przy tym limity wielkości i wydajności, aby różnice w osiągach pomiędzy samochodami były odpowiednio zbalansowane.
Są więc pewne ograniczenia, ale opcji i tak jest multum! Można na przykład wsadzić 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem do Volkswagena Beetle lub silnik V8 o pojemności 8,4 l do Mercedesa-AMG GT. A czemu nie zainstalować 4-litrowego V8 w BMW M3 E46? To też da się zrobić!
Tuning układu wydechowego
Wiemy, jak ważna jest dla naszych graczy personalizacja, dlatego nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, umożliwiających graczom dostosowanie swoich aut.
W NFS Heat po raz pierwszy umożliwiliśmy graczom dostosowanie dźwięku układu wydechowego. Gracze mogą eksperymentować z tonem, brzmieniem, strzelaniem i rezonansem rury wydechowej, aby znaleźć idealne dla siebie rozwiązanie.
Wszystkie te suwaki zmieniają dźwięk nieco inaczej, w zależności od samochodu i poziomu osiągów. Mamy nadzieję, że spodobają wam się nowe opcje. Chętnie poznamy wasze opinie na temat tego, co jeszcze możemy poprawić.
Pozyskiwanie części
W NFS Heat są dwa sposoby pozyskiwania części.
Pierwsza opcja to awans na wyższy poziom, dzięki czemu nowe części stają się dostępne w sklepie z częściami. Możecie odwiedzić sklep z częściami, jeżdżąc po świecie, lub przejść do garażu, by kupić części poprawiające osiągi.
Drugą metodą jest udział w określonych zawodach.
Zawody te to Ostra Obława i pojawiają się w miarę postępów w grze. Zdobycie części w zawodach Ostrej Obławy wymaga zajęcia miejsca w pierwszej piątce. Ale to nie wszystko! Trzeba jednocześnie uciekać przed glinami.
Jeśli dacie się złapać po zawodach Ostrej Obławy, tracicie część, nawet jeśli skończyliście w pierwszej piątce.
Części zdobyte w zawodach będą odpowiednie dla waszego aktualnego poziomu reputacji i po odblokowaniu będą dostępne do kupienia w sklepie z częściami.
Jeśli zależy wam na najlepszych częściach, musicie wziąć udział w zawodach Ostrej Obławy. Odważnym szczęście sprzyja.
Wprowadziliśmy też dodatkowe zmiany w częściach. W NFS Heat nie będą one przypisane na stałe, tylko będzie można przenosić je z jednego samochodu do drugiego.
Mamy nadzieję, że spodobał wam się ten odcinek „Pod maską”, poświęcony modyfikacji osiągów. Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć wasze niesamowite konstrukcje po premierze NFS Heat za kilka tygodni.
Dziękujemy,
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe
Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 17.09.2019
Paczka nowych screenów
Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat
Komentarze
Będą opony dopompowywane. Może i to ułatwi pościgi, ale samo najechanie na kolczatkę zabiera dużo życia, a z napraw na stacji benzynowej możemy korzystać tylko 3 razy w trakcie nocy.