Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
06. września 2019 Inventer89

Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat

Kilka słów o modelu jazdy w NFS HeatProwadzenie samochodu to jeden z kluczowych elementów Need for Speed, na który zwraca uwagę wielu graczy. Poznajmy zmiany, jakie zaszły w NFS Heat, by model jazdy był jeszcze bardziej przyjazny graczom.

Bazowy model właściwości jezdnych stał się bardziej elastyczny, dzięki czemu gracze będą mieli większą swobodę w trakcie budowania i modyfikowania swoich samochodów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły mieć bardziej asymetryczną i nieoptymalną charakterystykę, nie tracąc nic na przyjemności z prowadzenia ich. Będzie można na przykład zamontować mocny silnik, ale zostawić standardowe opony czy najzwyklejszą skrzynię biegów.

Gracze otrzymają też okazję, by zrezygnować ze standardowego zrównoważonego sterowania, które niektórzy mogą uznać za zbyt łatwe lub „zręcznościowe”, na rzecz bardziej realistycznego ustawienia zapewniającego większą przyczepność lub lepszy drift, w zależności od upodobań.

Usprawniliśmy też mechanikę driftu, a przede wszystkim tak zwaną mechanikę „hamuj i driftuj” (brake-to-drift).

Chcieliśmy, żeby doświadczeni gracze byli w stanie poświęcić trochę czasu na przygotowanie tuningu, dzięki któremu samochód będzie się zachowywać w bardziej autentyczny sposób i będzie mógł pokonać auta z pozostawionymi standardowymi właściwościami jazdy. Oznaczało to, że musieliśmy uelastycznić i zrównoważyć wszystkie elementy modelu jazdy, od sterowania przez układ różnicowy, sprzęgło, rozkład siły hamowania aż po zachowanie się opon.

Driftowanie zostało też zmienione tak, aby gracze mogli użyć mocy silnika do wchodzenia w drift lub poślizg z nadwyżką mocy (power slide). Wystarczy wcisnąć gwałtownie gaz, ostro skręcając, a opony stracą wystarczająco dużo przyczepności, by samochód wpadł w poślizg.
Można też zmienić rozkład siły hamowania, tak aby więcej masy przesuwało się na przednie koła, przez co tylne łatwiej będą tracić przyczepność. Trzecim sposobem wchodzenia w drift jest używanie hamulca ręcznego, co szczególnie przydaje się w ciasnych i ostrych zakrętach.

Prędkości osiągane w drifcie zostały znacznie zmniejszone, ale nasz zespół ciężko pracował, by wzmocnić poczucie prędkości w trakcie rozgrywki. W przypadku gier wideo zwykle nie jest o nie łatwo ze względu na brak sił oddziałujących na nasze ciało. Podobnie jak właściwości jezdne, poczucie prędkości jest kwestią wrażeń towarzyszących rozgrywce. Jesteśmy przekonani, że gdy jeszcze w tym roku wyjedziecie na ulice Palm City, wrażenia te będą naprawdę niezapomniane.

Zrezygnowaliśmy też z archetypów znanych z NFS Payback, a wraz z wyżej wymienionymi zmianami powstał nowy system modyfikowania samochodów. W NFS Heat można montować części w trzech kategoriach, które modyfikują właściwości jezdne. Te kategorie to zawieszenie, układ różnicowy i opony. Każda z montowanych części zmieni właściwości jazdy na rzecz charakterystyki wyścigowej, driftowej, terenowej lub drogowej. O poprawianiu osiągów i częściach modyfikujących właściwości jezdne dowiecie się z następnego artykułu „Pod maską”, w którym wyjaśnimy, dlaczego aby zmaksymalizować osiągi, niezbędna jest w samochodzie synergia mocy (generowanej w silniku), przyczepności (zapewnianej przez opony) i odpowiednio przygotowanej skrzyni biegów. Również rodzaj układu napędowego będzie miał wpływ na to, jak dany samochód się prowadzi i jak reaguje na różne style jazdy.

Z wszystkich typów pojazdów mogą powstać maszyny sprawdzające się w drifcie, ale to, jakie kąty będą mogły osiągać i jak się te pojazdy będzie kontrolowało, zależy od tego, na które koła zostanie przeniesiony napęd. We wszystkich zawodach można używać każdego rodzaju układu napędowego, ale nie każdy z nich pasuje do wszystkich stylów jazdy.

Ustawienie wyścigowe zwiększy przyczepność auta i ułatwi pokonywanie zakrętów. Dzięki tuningowi maksymalnie wyścigowemu samochód będzie skręcał szybciej, nie tracąc przyczepności. Styl wyścigowy to umiejętne operowanie gazem oraz hamulcem i znajdowanie idealnego toru jazdy w zakręcie bez wpadania w poślizg.

Wybranie tuningu bardziej driftowego sprawi, że samochód będzie łatwiej wchodził w drift i osiągał w nim większe kąty. Tuning maksymalnie driftowy pozwoli wchodzić w ślizg samym skrętem kierownicy, bez użycia sprzęgła czy hamulca. Co więcej, udoskonaliliśmy mechanikę driftu, tak aby gracze mogli w pełni wykorzystywać swoje umiejętności i zapanować nad samochodem. Po raz pierwszy w historii NFS można kontrolować kąt driftu za pomocą pedału gazu. Jeśli w trakcie ślizgu wciśnie się go do końca, straci się panowanie nad autem. Aby utrzymać idealny drift, gracze muszą delikatnie operować gazem. Dzięki temu driftowanie w NFS stało się techniką dużo bardziej wymagającą.

Tuning terenowy sprawi, że samochód będzie lepiej przyspieszał i skręcał na trudnym terenie. Tuning drogowy zapewni tę samą przewagę na asfalcie. Tuningi wyścigowy i driftowy wpływają na właściwości jezdne auta. Tuningi terenowy i drogowy wpływają na to, na jakiej nawierzchni zyskuje się przewagę.

Poświęciliśmy dużo czasu na sprawdzenie i doszlifowanie wszystkich elementów. Chcieliśmy, żeby tuning wyścigowy pozwalał na szybsze pokonywanie zakrętów, satysfakcjonującą, sprawiającą niesamowite wrażenie jazdę, a zarazem umożliwiał wchodzenie w drift kierowcom o różnych poziomach umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i mamy nadzieję, że tak samo będzie w waszym przypadku.


Bądźcie z nami
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe

Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 3.09.2019
Palm City to naprawdę piękny i otwarty świat!
Dział NFS Heat Studio już w Showroomie

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • R
    RudyKN46  ·  5 lata temu
    Drift był pokazany ? Powiedzcie gdzie ?
    Jedynie co zauważyłem to ślizg jak w Payback Angry Shock
    • R
      Reev  ·  5 lata temu
      Build pokazany na gamescom pochodził z przed 4 miesięcy. Zauwaz jedna rzecz - czy oddany do dyspozycji gracza został tuning osiągów? W jaki sposób miało to zostać pokazane graczowi, skoro nie miałeś możliwości edycji tych zmiennych, które odpowiadały za skręcanie auta? Chodzą słuchy, że za zamkniętymi drzwiami pokazany był najaktualniejszy build i, jak to mówią, prezentował się waay better.
      • R
        Reev  ·  5 lata temu
        Warto wspomnieć, że widać bylo zmianę w pokonywaniu zakrętów. Owszem, żeby pokonać go musiałes wejść driftem, ale masakrycznie wytrącało się prędkość. Następna rzecz to fakt, że ten drift nie był uwarunkowany wciśnięciem hamulca, naprawdę ten poślizg trzeba było wymusić.
    • Danio
      Danio  ·  5 lata temu
      I wyjaśniło się czym się różni Race od Road. Ustawiamy auto w dwóch plaszczyznach: Race albo Drift oraz Road albo Off-road. Wygląda to fajnie Wink Oby to było przejrzyste podczas rozgrywki.
      Warto też wspomnieć, że wraca tuning na żywo, więc nie musimy wracać do garażu, żeby zmienić prowadzenie, tak jak w NFS 15.
      Ostatnie tematy
      Przywitajka
      18-11-2024 14:54dev1ance
      Strefa driftu
      03-11-2024 17:12Radzio
      Ekipa 50 lvl
      01-11-2024 11:14Windymanpol
      Problem z misją
      17-09-2024 04:43Ebeebe
      Polski jezyk
      13-09-2024 17:09dexterekk
      Prestige
      02-08-2024 22:34czablu012
      Ostatnie komentarze
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
      dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
      702games_pl > Eclipse by serek
      Ja dodaje :)
      702games_pl > Ford Mustang
      Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
      basiabuszak > RustyTheStalker
      o kurde, toz to moja mezczyzna B)
      Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
      Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
      MadaFaster > BMW M3 (Monopoly)
      Chyba jedyne co można ocenić na spokojnie, nie widząc że to próba replikowania auta z prawdziwego...
      Ostatnio dostępni
      czablu012
      czablu012
      Siekierka
      Siekierka
      Danio
      Danio
      dev1ance
      dev1ance
      J
      Jaurazi
      michciu1907
      michciu1907
      T
      Troepp
      D
      damczyk19934
      M
      msanchez96
      P
      pamoster
      Bazyl
      Bazyl
      K
      kemalkarasan7190
      Radzio
      Radzio
      C
      crisek1920
      przemyslawj84
      przemyslawj84
      Chad_MC
      Chad_MC
      Tobiasz Malicki
      Tobiasz Malicki
      P
      piecia15
      P
      pawcio137
      L
      luukisek
      M
      marioo231
      S
      szef12345
      7
      702games_pl
      F
      Foxxy97
      R
      reks12435
      Ankiety
      Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?