Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Aktualności

Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat

Inventer89 06. wrzesień 2019 1,318 4 komentarze Drukuj
Kilka słów o modelu jazdy w NFS HeatProwadzenie samochodu to jeden z kluczowych elementów Need for Speed, na który zwraca uwagę wielu graczy. Poznajmy zmiany, jakie zaszły w NFS Heat, by model jazdy był jeszcze bardziej przyjazny graczom.

Bazowy model właściwości jezdnych stał się bardziej elastyczny, dzięki czemu gracze będą mieli większą swobodę w trakcie budowania i modyfikowania swoich samochodów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły mieć bardziej asymetryczną i nieoptymalną charakterystykę, nie tracąc nic na przyjemności z prowadzenia ich. Będzie można na przykład zamontować mocny silnik, ale zostawić standardowe opony czy najzwyklejszą skrzynię biegów.

Gracze otrzymają też okazję, by zrezygnować ze standardowego zrównoważonego sterowania, które niektórzy mogą uznać za zbyt łatwe lub „zręcznościowe”, na rzecz bardziej realistycznego ustawienia zapewniającego większą przyczepność lub lepszy drift, w zależności od upodobań.

Usprawniliśmy też mechanikę driftu, a przede wszystkim tak zwaną mechanikę „hamuj i driftuj” (brake-to-drift).

Chcieliśmy, żeby doświadczeni gracze byli w stanie poświęcić trochę czasu na przygotowanie tuningu, dzięki któremu samochód będzie się zachowywać w bardziej autentyczny sposób i będzie mógł pokonać auta z pozostawionymi standardowymi właściwościami jazdy. Oznaczało to, że musieliśmy uelastycznić i zrównoważyć wszystkie elementy modelu jazdy, od sterowania przez układ różnicowy, sprzęgło, rozkład siły hamowania aż po zachowanie się opon.

Driftowanie zostało też zmienione tak, aby gracze mogli użyć mocy silnika do wchodzenia w drift lub poślizg z nadwyżką mocy (power slide). Wystarczy wcisnąć gwałtownie gaz, ostro skręcając, a opony stracą wystarczająco dużo przyczepności, by samochód wpadł w poślizg.
Można też zmienić rozkład siły hamowania, tak aby więcej masy przesuwało się na przednie koła, przez co tylne łatwiej będą tracić przyczepność. Trzecim sposobem wchodzenia w drift jest używanie hamulca ręcznego, co szczególnie przydaje się w ciasnych i ostrych zakrętach.

Prędkości osiągane w drifcie zostały znacznie zmniejszone, ale nasz zespół ciężko pracował, by wzmocnić poczucie prędkości w trakcie rozgrywki. W przypadku gier wideo zwykle nie jest o nie łatwo ze względu na brak sił oddziałujących na nasze ciało. Podobnie jak właściwości jezdne, poczucie prędkości jest kwestią wrażeń towarzyszących rozgrywce. Jesteśmy przekonani, że gdy jeszcze w tym roku wyjedziecie na ulice Palm City, wrażenia te będą naprawdę niezapomniane.

Zrezygnowaliśmy też z archetypów znanych z NFS Payback, a wraz z wyżej wymienionymi zmianami powstał nowy system modyfikowania samochodów. W NFS Heat można montować części w trzech kategoriach, które modyfikują właściwości jezdne. Te kategorie to zawieszenie, układ różnicowy i opony. Każda z montowanych części zmieni właściwości jazdy na rzecz charakterystyki wyścigowej, driftowej, terenowej lub drogowej. O poprawianiu osiągów i częściach modyfikujących właściwości jezdne dowiecie się z następnego artykułu „Pod maską”, w którym wyjaśnimy, dlaczego aby zmaksymalizować osiągi, niezbędna jest w samochodzie synergia mocy (generowanej w silniku), przyczepności (zapewnianej przez opony) i odpowiednio przygotowanej skrzyni biegów. Również rodzaj układu napędowego będzie miał wpływ na to, jak dany samochód się prowadzi i jak reaguje na różne style jazdy.

Z wszystkich typów pojazdów mogą powstać maszyny sprawdzające się w drifcie, ale to, jakie kąty będą mogły osiągać i jak się te pojazdy będzie kontrolowało, zależy od tego, na które koła zostanie przeniesiony napęd. We wszystkich zawodach można używać każdego rodzaju układu napędowego, ale nie każdy z nich pasuje do wszystkich stylów jazdy.

Ustawienie wyścigowe zwiększy przyczepność auta i ułatwi pokonywanie zakrętów. Dzięki tuningowi maksymalnie wyścigowemu samochód będzie skręcał szybciej, nie tracąc przyczepności. Styl wyścigowy to umiejętne operowanie gazem oraz hamulcem i znajdowanie idealnego toru jazdy w zakręcie bez wpadania w poślizg.

Wybranie tuningu bardziej driftowego sprawi, że samochód będzie łatwiej wchodził w drift i osiągał w nim większe kąty. Tuning maksymalnie driftowy pozwoli wchodzić w ślizg samym skrętem kierownicy, bez użycia sprzęgła czy hamulca. Co więcej, udoskonaliliśmy mechanikę driftu, tak aby gracze mogli w pełni wykorzystywać swoje umiejętności i zapanować nad samochodem. Po raz pierwszy w historii NFS można kontrolować kąt driftu za pomocą pedału gazu. Jeśli w trakcie ślizgu wciśnie się go do końca, straci się panowanie nad autem. Aby utrzymać idealny drift, gracze muszą delikatnie operować gazem. Dzięki temu driftowanie w NFS stało się techniką dużo bardziej wymagającą.

Tuning terenowy sprawi, że samochód będzie lepiej przyspieszał i skręcał na trudnym terenie. Tuning drogowy zapewni tę samą przewagę na asfalcie. Tuningi wyścigowy i driftowy wpływają na właściwości jezdne auta. Tuningi terenowy i drogowy wpływają na to, na jakiej nawierzchni zyskuje się przewagę.

Poświęciliśmy dużo czasu na sprawdzenie i doszlifowanie wszystkich elementów. Chcieliśmy, żeby tuning wyścigowy pozwalał na szybsze pokonywanie zakrętów, satysfakcjonującą, sprawiającą niesamowite wrażenie jazdę, a zarazem umożliwiał wchodzenie w drift kierowcom o różnych poziomach umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i mamy nadzieję, że tak samo będzie w waszym przypadku.


Bądźcie z nami
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe

Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 3.09.2019
Palm City to naprawdę piękny i otwarty świat!
Dział NFS Heat Studio już w Showroomie


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • R
    RudyKN46
    Drift był pokazany ? Powiedzcie gdzie ?
    Jedynie co zauważyłem to ślizg jak w Payback Angry Shock
    - 06. wrzesień 2019 19:12
    • Reev
      Reev
      Build pokazany na gamescom pochodził z przed 4 miesięcy. Zauwaz jedna rzecz - czy oddany do dyspozycji gracza został tuning osiągów? W jaki sposób miało to zostać pokazane graczowi, skoro nie miałeś możliwości edycji tych zmiennych, które odpowiadały za skręcanie auta? Chodzą słuchy, że za zamkniętymi drzwiami pokazany był najaktualniejszy build i, jak to mówią, prezentował się waay better.
      - 06. wrzesień 2019 19:33
      • Reev
        Reev
        Warto wspomnieć, że widać bylo zmianę w pokonywaniu zakrętów. Owszem, żeby pokonać go musiałes wejść driftem, ale masakrycznie wytrącało się prędkość. Następna rzecz to fakt, że ten drift nie był uwarunkowany wciśnięciem hamulca, naprawdę ten poślizg trzeba było wymusić.
        - 06. wrzesień 2019 19:38
  • Danio
    Danio
    I wyjaśniło się czym się różni Race od Road. Ustawiamy auto w dwóch plaszczyznach: Race albo Drift oraz Road albo Off-road. Wygląda to fajnie Wink Oby to było przejrzyste podczas rozgrywki.
    Warto też wspomnieć, że wraca tuning na żywo, więc nie musimy wracać do garażu, żeby zmienić prowadzenie, tak jak w NFS 15.
    - 07. wrzesień 2019 14:21
Ostatnio poruszane tematy
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
S
Samolocik122 godziny temu
A gdzie można wysłać prośbę o dodanie?
Radzio
Radzio2 godziny temu
Nie widzę prośby od Ciebie. Może spróbuj jeszcze raz xd
Z
Zivkovic81810 godziny temu
Radzio, mój nick Zivko818, wysłalem prośbe o dodanie, z tego co widziałem miejsc jest chyba 29/32 samolocik12
P
Pepciu9810 godziny temu
Z tego co się orientuję to wiekszość osób tutaj gra na PS4, a jest ktoś może kto gra na Xboxie ?
S
Samolocik1211 godziny temu
Tylko nie wiem czy będzie jeszcze miejsce Sad
S
Samolocik1211 godziny temu
Też bym chętnie dołączył do ekipy na PS 4
Radzio
Radzio11 godziny temu
Wysłałeś prośbę? Nick masz taki sam jak na portalu?
Z
Zivkovic81812 godziny temu
właśnie też chce przetestować ale nie jestem dodany do ekipy jeszcze :/
Danio
Danio12 godziny temu
Posiadacze Heata na PS4 - jak się sprawuje FXX-K? Wink
Z
Zivkovic81812 godziny temu
szkoda że tak mało tras terenowych jest, no i mogłyby być offroady nocne
Z
Zivkovic81812 godziny temu
Trasy terenowe w heacie to poezja, o wiele przyjemniej sie jezdzi niz w paybacku
Siekierka
Siekierka12 godziny temu
Offroad lepszy, zdecydowanie jak dla mnie.
Inventer89
Inventer8912 godziny temu
Sorki za tę reklamę pod okładkami, jakiś czas temu włączyłem automatyczne umieszczanie i Google uznał, że najlepiej będzie wrzucić własnie tam. Usuwanie potrwa pewnie kilka dni.
S
Samolocik1213 godziny temu
Pepciu tak też mam tego buga. Mi częściej się zdarza nie tylko jak przyspieszam ale też jak hamuje
michciu1907
michciu190713 godziny temu
Też mam tego buga ze światłami w RX7, raz się świecą słabej a raz mocniej. @Danio , offroad zdecydowanie lepszy, bardzo przyjemnie się pokonuje trasy terenowe Cool
Danio
Danio13 godziny temu
Off-road lepszy niż w Payback?
P
Pepciu9813 godziny temu
Samolocik- tez masz ten bug ze swiatlami w RX7 ?
Siekierka
Siekierka13 godziny temu
Radzio, nie tylko Tobie. Ale to fajny ficzer jak dla mnie, w ogóle robota kamery odwala tu kawał dobrej roboty jeśli chodzi o gameplay.
Inventer89
Inventer8913 godziny temu
Oprócz naprawy bugów macie jakieś zachcianki do aktualizacji?
Radzio
Radzio13 godziny temu
W ogóle moim zdaniem offroad jest genialny. Daje dużo funu. Zdecydowanie za mało uwagi zostało mu poświęcone w grze, choć zawodów jest sporo.
Radzio
Radzio13 godziny temu
Czy tylko mi tak strasznie trzęsie się kamera podczas jazdy po offroadzie?
S
Samolocik1213 godziny temu
Ja
P
Pepciu9814 godziny temu
Ma ktos podobnie ?
P
Pepciu9814 godziny temu
Mam smiesznego buga w RX7 ze jak przyspieszam to tylne swiatla sie zapalają xd
S
Samolocik1214 godziny temu
To jest ta co grała przy Crossie w MW.
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
I
ilumix
Wyślij wiadomość
osskarro
osskarro
Wyślij wiadomość
S
Samolocik12
Wyślij wiadomość
G
Gagandzia
Wyślij wiadomość
Radzio
Radzio
Wyślij wiadomość
Tobiasz Malicki
Tobiasz Malicki
Wyślij wiadomość
Radon
Radon
Wyślij wiadomość
M
MrMody
Wyślij wiadomość
K
KamcioPL
Wyślij wiadomość
Inventer89
Inventer89
Wyślij wiadomość
N
NeMek
Wyślij wiadomość
Siekierka
Siekierka
Wyślij wiadomość
Z
ziomek200
Wyślij wiadomość
P
Pepciu98
Wyślij wiadomość
Danio
Danio
Wyślij wiadomość
Z
Zivkovic818
Wyślij wiadomość
D
damianek2020
Wyślij wiadomość
O
Oskky
Wyślij wiadomość
M
Meshieq
Wyślij wiadomość
P
Piesia1
Wyślij wiadomość
A
adamek67
Wyślij wiadomość
S
SkrzypoV
Wyślij wiadomość
michciu1907
michciu1907
Wyślij wiadomość
Kakarotto18
Kakarotto18
Wyślij wiadomość
Bazyl
Bazyl
Wyślij wiadomość