Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Aktualności

Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat

Inventer89 06. wrzesień 2019 4 komentarze Drukuj
Kilka słów o modelu jazdy w NFS HeatProwadzenie samochodu to jeden z kluczowych elementów Need for Speed, na który zwraca uwagę wielu graczy. Poznajmy zmiany, jakie zaszły w NFS Heat, by model jazdy był jeszcze bardziej przyjazny graczom.

Bazowy model właściwości jezdnych stał się bardziej elastyczny, dzięki czemu gracze będą mieli większą swobodę w trakcie budowania i modyfikowania swoich samochodów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły mieć bardziej asymetryczną i nieoptymalną charakterystykę, nie tracąc nic na przyjemności z prowadzenia ich. Będzie można na przykład zamontować mocny silnik, ale zostawić standardowe opony czy najzwyklejszą skrzynię biegów.

Gracze otrzymają też okazję, by zrezygnować ze standardowego zrównoważonego sterowania, które niektórzy mogą uznać za zbyt łatwe lub „zręcznościowe”, na rzecz bardziej realistycznego ustawienia zapewniającego większą przyczepność lub lepszy drift, w zależności od upodobań.

Usprawniliśmy też mechanikę driftu, a przede wszystkim tak zwaną mechanikę „hamuj i driftuj” (brake-to-drift).

Chcieliśmy, żeby doświadczeni gracze byli w stanie poświęcić trochę czasu na przygotowanie tuningu, dzięki któremu samochód będzie się zachowywać w bardziej autentyczny sposób i będzie mógł pokonać auta z pozostawionymi standardowymi właściwościami jazdy. Oznaczało to, że musieliśmy uelastycznić i zrównoważyć wszystkie elementy modelu jazdy, od sterowania przez układ różnicowy, sprzęgło, rozkład siły hamowania aż po zachowanie się opon.

Driftowanie zostało też zmienione tak, aby gracze mogli użyć mocy silnika do wchodzenia w drift lub poślizg z nadwyżką mocy (power slide). Wystarczy wcisnąć gwałtownie gaz, ostro skręcając, a opony stracą wystarczająco dużo przyczepności, by samochód wpadł w poślizg.
Można też zmienić rozkład siły hamowania, tak aby więcej masy przesuwało się na przednie koła, przez co tylne łatwiej będą tracić przyczepność. Trzecim sposobem wchodzenia w drift jest używanie hamulca ręcznego, co szczególnie przydaje się w ciasnych i ostrych zakrętach.

Prędkości osiągane w drifcie zostały znacznie zmniejszone, ale nasz zespół ciężko pracował, by wzmocnić poczucie prędkości w trakcie rozgrywki. W przypadku gier wideo zwykle nie jest o nie łatwo ze względu na brak sił oddziałujących na nasze ciało. Podobnie jak właściwości jezdne, poczucie prędkości jest kwestią wrażeń towarzyszących rozgrywce. Jesteśmy przekonani, że gdy jeszcze w tym roku wyjedziecie na ulice Palm City, wrażenia te będą naprawdę niezapomniane.

Zrezygnowaliśmy też z archetypów znanych z NFS Payback, a wraz z wyżej wymienionymi zmianami powstał nowy system modyfikowania samochodów. W NFS Heat można montować części w trzech kategoriach, które modyfikują właściwości jezdne. Te kategorie to zawieszenie, układ różnicowy i opony. Każda z montowanych części zmieni właściwości jazdy na rzecz charakterystyki wyścigowej, driftowej, terenowej lub drogowej. O poprawianiu osiągów i częściach modyfikujących właściwości jezdne dowiecie się z następnego artykułu „Pod maską”, w którym wyjaśnimy, dlaczego aby zmaksymalizować osiągi, niezbędna jest w samochodzie synergia mocy (generowanej w silniku), przyczepności (zapewnianej przez opony) i odpowiednio przygotowanej skrzyni biegów. Również rodzaj układu napędowego będzie miał wpływ na to, jak dany samochód się prowadzi i jak reaguje na różne style jazdy.

Z wszystkich typów pojazdów mogą powstać maszyny sprawdzające się w drifcie, ale to, jakie kąty będą mogły osiągać i jak się te pojazdy będzie kontrolowało, zależy od tego, na które koła zostanie przeniesiony napęd. We wszystkich zawodach można używać każdego rodzaju układu napędowego, ale nie każdy z nich pasuje do wszystkich stylów jazdy.

Ustawienie wyścigowe zwiększy przyczepność auta i ułatwi pokonywanie zakrętów. Dzięki tuningowi maksymalnie wyścigowemu samochód będzie skręcał szybciej, nie tracąc przyczepności. Styl wyścigowy to umiejętne operowanie gazem oraz hamulcem i znajdowanie idealnego toru jazdy w zakręcie bez wpadania w poślizg.

Wybranie tuningu bardziej driftowego sprawi, że samochód będzie łatwiej wchodził w drift i osiągał w nim większe kąty. Tuning maksymalnie driftowy pozwoli wchodzić w ślizg samym skrętem kierownicy, bez użycia sprzęgła czy hamulca. Co więcej, udoskonaliliśmy mechanikę driftu, tak aby gracze mogli w pełni wykorzystywać swoje umiejętności i zapanować nad samochodem. Po raz pierwszy w historii NFS można kontrolować kąt driftu za pomocą pedału gazu. Jeśli w trakcie ślizgu wciśnie się go do końca, straci się panowanie nad autem. Aby utrzymać idealny drift, gracze muszą delikatnie operować gazem. Dzięki temu driftowanie w NFS stało się techniką dużo bardziej wymagającą.

Tuning terenowy sprawi, że samochód będzie lepiej przyspieszał i skręcał na trudnym terenie. Tuning drogowy zapewni tę samą przewagę na asfalcie. Tuningi wyścigowy i driftowy wpływają na właściwości jezdne auta. Tuningi terenowy i drogowy wpływają na to, na jakiej nawierzchni zyskuje się przewagę.

Poświęciliśmy dużo czasu na sprawdzenie i doszlifowanie wszystkich elementów. Chcieliśmy, żeby tuning wyścigowy pozwalał na szybsze pokonywanie zakrętów, satysfakcjonującą, sprawiającą niesamowite wrażenie jazdę, a zarazem umożliwiał wchodzenie w drift kierowcom o różnych poziomach umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i mamy nadzieję, że tak samo będzie w waszym przypadku.


Bądźcie z nami
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe

Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 3.09.2019
Palm City to naprawdę piękny i otwarty świat!
Dział NFS Heat Studio już w Showroomie

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • R
    RudyKN46
    Drift był pokazany ? Powiedzcie gdzie ?
    Jedynie co zauważyłem to ślizg jak w Payback Angry Shock
    - 06. wrzesień 2019 20:12
    • Reev
      Reev
      Build pokazany na gamescom pochodził z przed 4 miesięcy. Zauwaz jedna rzecz - czy oddany do dyspozycji gracza został tuning osiągów? W jaki sposób miało to zostać pokazane graczowi, skoro nie miałeś możliwości edycji tych zmiennych, które odpowiadały za skręcanie auta? Chodzą słuchy, że za zamkniętymi drzwiami pokazany był najaktualniejszy build i, jak to mówią, prezentował się waay better.
      - 06. wrzesień 2019 20:33
      • Reev
        Reev
        Warto wspomnieć, że widać bylo zmianę w pokonywaniu zakrętów. Owszem, żeby pokonać go musiałes wejść driftem, ale masakrycznie wytrącało się prędkość. Następna rzecz to fakt, że ten drift nie był uwarunkowany wciśnięciem hamulca, naprawdę ten poślizg trzeba było wymusić.
        - 06. wrzesień 2019 20:38
  • Danio
    Danio
    I wyjaśniło się czym się różni Race od Road. Ustawiamy auto w dwóch plaszczyznach: Race albo Drift oraz Road albo Off-road. Wygląda to fajnie Wink Oby to było przejrzyste podczas rozgrywki.
    Warto też wspomnieć, że wraca tuning na żywo, więc nie musimy wracać do garażu, żeby zmienić prowadzenie, tak jak w NFS 15.
    - 07. wrzesień 2019 15:21
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
S
Siekierka57 minuty temu
Załamka.
Radzio
Radzio2 dni temu
Komoda skręcona, misja wykonana - miejsce na soundbar i PS5 zrobione Grin
Radon
Radon2 dni temu
Mada, nie napisałem, że jakakolwiek praca hańbi xdd
K
kresqa3 dni temu
Siemka gra ktos teraz w NFS: HEAT?
MadaFaster
MadaFaster3 dni temu
Żadna praca nie hańbi, chyba że płaca, to już inna kwestia Wink
S
Siekierka3 dni temu
Lepsze dżojstiki w koparce niż dżojstik PS5.
Radon
Radon3 dni temu
Mada - definicji są setki, brak kwalifikacji i oranie na budowie nie są żadną z nich ;D
Zivkovic818
Zivkovic8183 dni temu
Ja poczekam aż bedzie za 1,5k z jakąs gierką w zestawie. Pfft
Radzio
Radzio3 dni temu
2.5K - spoko, chyba wezmę na premierę.
MadaFaster
MadaFaster3 dni temu
Danon - nie ja będę kopał, to koparka będzie, ja tylko pomacham dżojstikami XD Radom - zdefiniuj bycie "kimś" XD
Zivkovic818
Zivkovic8183 dni temu
X-Kom podal cene za PS5 https://www.x-kom..._source=WW
Allure
Allure3 dni temu
Trochę śmiesznie, jedziesz kopać dziury zamiast zakopać najpierw swoją.
Radon
Radon3 dni temu
Znudzony byciem nikim u siebie pojedziesz sobie być nikim na obczyźnie? XD
MadaFaster
MadaFaster3 dni temu
Zagosuję na Dudę i robie wypad do DE jako operator koparko-ładowarki XD
S
Siekierka3 dni temu
Pojutrze trza głosować Smile
Radon
Radon3 dni temu
Ale raczej nie zaszkodzi
Radon
Radon3 dni temu
No ok, ja w tym czasie wrzucałbym każdą nową pracę, czasem jakąś starą pasującą do sytuacji. Żeby choć raz w tygodniu wrzucić coś z sr. Trudno ocenić czy efekt będzie dostrzegamy
Radzio
Radzio3 dni temu
Radon miałem na myśli, że skąd wziąć AT, o którym pisał Mada, jeśli nie ma prac Wink
Radon
Radon4 dni temu
Nie wjedzie przez pochyły wjazd
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
A wyjedzie z parkingu galerii krakowskiej czy na 20 razy będziesz kręcił? ; D
Radon
Radon4 dni temu
Ls1 z stockowym dołem zaora wszystkie VTECi
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
I lepiej Honda Civik Kanczo Krzysiu Tovo VTEC kopie joł XD
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
Reev, bez kucia to max 320 XD
Radon
Radon4 dni temu
Mada, to był trans Am
Reev
Reev4 dni temu
ta mada, i subra 1000 koni bez zakucia to jest to Cool
Ostatnio poruszane tematy
Ostatnio dostępni
S
Siekierka
Wyślij wiadomość
T
TheTigeRR
Wyślij wiadomość
W
Wolverine
Wyślij wiadomość
michciu1907
michciu1907
Wyślij wiadomość
Danio
Danio
Wyślij wiadomość
P
pulaw
Wyślij wiadomość
Radzio
Radzio
Wyślij wiadomość
Albercikowski
Albercikowski
Wyślij wiadomość
J
jacekplacek
Wyślij wiadomość
T
TonightZ
Wyślij wiadomość
Kakarotto18
Kakarotto18
Wyślij wiadomość
K
kresqa
Wyślij wiadomość
A
Adamik97
Wyślij wiadomość
P
PanPrezes2137
Wyślij wiadomość
P
piter
Wyślij wiadomość
Pirr
Pirr
Wyślij wiadomość
MadaFaster
MadaFaster
Wyślij wiadomość
Inventer89
Inventer89
Wyślij wiadomość
Allure
Allure
Wyślij wiadomość
N
Neandertal
Wyślij wiadomość
C
CarbonBJR
Wyślij wiadomość
Tobiasz Malicki
Tobiasz Malicki
Wyślij wiadomość
I
ilumix
Wyślij wiadomość
M
Misiek99
Wyślij wiadomość
S
skuuti
Wyślij wiadomość
Ankiety
Jak oceniasz popremierowe wsparcie NFS Heat?