Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Aktualności

Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat

Inventer89 06. wrzesień 2019 4 komentarze Drukuj
Kilka słów o modelu jazdy w NFS HeatProwadzenie samochodu to jeden z kluczowych elementów Need for Speed, na który zwraca uwagę wielu graczy. Poznajmy zmiany, jakie zaszły w NFS Heat, by model jazdy był jeszcze bardziej przyjazny graczom.

Bazowy model właściwości jezdnych stał się bardziej elastyczny, dzięki czemu gracze będą mieli większą swobodę w trakcie budowania i modyfikowania swoich samochodów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły mieć bardziej asymetryczną i nieoptymalną charakterystykę, nie tracąc nic na przyjemności z prowadzenia ich. Będzie można na przykład zamontować mocny silnik, ale zostawić standardowe opony czy najzwyklejszą skrzynię biegów.

Gracze otrzymają też okazję, by zrezygnować ze standardowego zrównoważonego sterowania, które niektórzy mogą uznać za zbyt łatwe lub „zręcznościowe”, na rzecz bardziej realistycznego ustawienia zapewniającego większą przyczepność lub lepszy drift, w zależności od upodobań.

Usprawniliśmy też mechanikę driftu, a przede wszystkim tak zwaną mechanikę „hamuj i driftuj” (brake-to-drift).

Chcieliśmy, żeby doświadczeni gracze byli w stanie poświęcić trochę czasu na przygotowanie tuningu, dzięki któremu samochód będzie się zachowywać w bardziej autentyczny sposób i będzie mógł pokonać auta z pozostawionymi standardowymi właściwościami jazdy. Oznaczało to, że musieliśmy uelastycznić i zrównoważyć wszystkie elementy modelu jazdy, od sterowania przez układ różnicowy, sprzęgło, rozkład siły hamowania aż po zachowanie się opon.

Driftowanie zostało też zmienione tak, aby gracze mogli użyć mocy silnika do wchodzenia w drift lub poślizg z nadwyżką mocy (power slide). Wystarczy wcisnąć gwałtownie gaz, ostro skręcając, a opony stracą wystarczająco dużo przyczepności, by samochód wpadł w poślizg.
Można też zmienić rozkład siły hamowania, tak aby więcej masy przesuwało się na przednie koła, przez co tylne łatwiej będą tracić przyczepność. Trzecim sposobem wchodzenia w drift jest używanie hamulca ręcznego, co szczególnie przydaje się w ciasnych i ostrych zakrętach.

Prędkości osiągane w drifcie zostały znacznie zmniejszone, ale nasz zespół ciężko pracował, by wzmocnić poczucie prędkości w trakcie rozgrywki. W przypadku gier wideo zwykle nie jest o nie łatwo ze względu na brak sił oddziałujących na nasze ciało. Podobnie jak właściwości jezdne, poczucie prędkości jest kwestią wrażeń towarzyszących rozgrywce. Jesteśmy przekonani, że gdy jeszcze w tym roku wyjedziecie na ulice Palm City, wrażenia te będą naprawdę niezapomniane.

Zrezygnowaliśmy też z archetypów znanych z NFS Payback, a wraz z wyżej wymienionymi zmianami powstał nowy system modyfikowania samochodów. W NFS Heat można montować części w trzech kategoriach, które modyfikują właściwości jezdne. Te kategorie to zawieszenie, układ różnicowy i opony. Każda z montowanych części zmieni właściwości jazdy na rzecz charakterystyki wyścigowej, driftowej, terenowej lub drogowej. O poprawianiu osiągów i częściach modyfikujących właściwości jezdne dowiecie się z następnego artykułu „Pod maską”, w którym wyjaśnimy, dlaczego aby zmaksymalizować osiągi, niezbędna jest w samochodzie synergia mocy (generowanej w silniku), przyczepności (zapewnianej przez opony) i odpowiednio przygotowanej skrzyni biegów. Również rodzaj układu napędowego będzie miał wpływ na to, jak dany samochód się prowadzi i jak reaguje na różne style jazdy.

Z wszystkich typów pojazdów mogą powstać maszyny sprawdzające się w drifcie, ale to, jakie kąty będą mogły osiągać i jak się te pojazdy będzie kontrolowało, zależy od tego, na które koła zostanie przeniesiony napęd. We wszystkich zawodach można używać każdego rodzaju układu napędowego, ale nie każdy z nich pasuje do wszystkich stylów jazdy.

Ustawienie wyścigowe zwiększy przyczepność auta i ułatwi pokonywanie zakrętów. Dzięki tuningowi maksymalnie wyścigowemu samochód będzie skręcał szybciej, nie tracąc przyczepności. Styl wyścigowy to umiejętne operowanie gazem oraz hamulcem i znajdowanie idealnego toru jazdy w zakręcie bez wpadania w poślizg.

Wybranie tuningu bardziej driftowego sprawi, że samochód będzie łatwiej wchodził w drift i osiągał w nim większe kąty. Tuning maksymalnie driftowy pozwoli wchodzić w ślizg samym skrętem kierownicy, bez użycia sprzęgła czy hamulca. Co więcej, udoskonaliliśmy mechanikę driftu, tak aby gracze mogli w pełni wykorzystywać swoje umiejętności i zapanować nad samochodem. Po raz pierwszy w historii NFS można kontrolować kąt driftu za pomocą pedału gazu. Jeśli w trakcie ślizgu wciśnie się go do końca, straci się panowanie nad autem. Aby utrzymać idealny drift, gracze muszą delikatnie operować gazem. Dzięki temu driftowanie w NFS stało się techniką dużo bardziej wymagającą.

Tuning terenowy sprawi, że samochód będzie lepiej przyspieszał i skręcał na trudnym terenie. Tuning drogowy zapewni tę samą przewagę na asfalcie. Tuningi wyścigowy i driftowy wpływają na właściwości jezdne auta. Tuningi terenowy i drogowy wpływają na to, na jakiej nawierzchni zyskuje się przewagę.

Poświęciliśmy dużo czasu na sprawdzenie i doszlifowanie wszystkich elementów. Chcieliśmy, żeby tuning wyścigowy pozwalał na szybsze pokonywanie zakrętów, satysfakcjonującą, sprawiającą niesamowite wrażenie jazdę, a zarazem umożliwiał wchodzenie w drift kierowcom o różnych poziomach umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i mamy nadzieję, że tak samo będzie w waszym przypadku.


Bądźcie z nami
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe

Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 3.09.2019
Palm City to naprawdę piękny i otwarty świat!
Dział NFS Heat Studio już w Showroomie

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • R
    RudyKN46
    Drift był pokazany ? Powiedzcie gdzie ?
    Jedynie co zauważyłem to ślizg jak w Payback Angry Shock
    - 06. wrzesień 2019 20:12
    • Reev
      Reev
      Build pokazany na gamescom pochodził z przed 4 miesięcy. Zauwaz jedna rzecz - czy oddany do dyspozycji gracza został tuning osiągów? W jaki sposób miało to zostać pokazane graczowi, skoro nie miałeś możliwości edycji tych zmiennych, które odpowiadały za skręcanie auta? Chodzą słuchy, że za zamkniętymi drzwiami pokazany był najaktualniejszy build i, jak to mówią, prezentował się waay better.
      - 06. wrzesień 2019 20:33
      • Reev
        Reev
        Warto wspomnieć, że widać bylo zmianę w pokonywaniu zakrętów. Owszem, żeby pokonać go musiałes wejść driftem, ale masakrycznie wytrącało się prędkość. Następna rzecz to fakt, że ten drift nie był uwarunkowany wciśnięciem hamulca, naprawdę ten poślizg trzeba było wymusić.
        - 06. wrzesień 2019 20:38
  • Danio
    Danio
    I wyjaśniło się czym się różni Race od Road. Ustawiamy auto w dwóch plaszczyznach: Race albo Drift oraz Road albo Off-road. Wygląda to fajnie Wink Oby to było przejrzyste podczas rozgrywki.
    Warto też wspomnieć, że wraca tuning na żywo, więc nie musimy wracać do garażu, żeby zmienić prowadzenie, tak jak w NFS 15.
    - 07. wrzesień 2019 15:21
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Z
Zivkovic8181 dzień temu
Ja miałem kupić kierownice ale zrezygnowałem. Nie mam zbytnio miejsca do gry na kierownicy i jakoś nie wydaje mi się żeby była mi niezbędna. Może kiedyś jak będę miał wolne fundusze to sobie zafunduje
S
Samolocik121 dzień temu
W forze nie pogram ale inne czemu nie. Boję się jednak że kierownice nie będą kompatybilne z PS5 i teraz wydam a za parę miesięcy będę żałować że się pospieszyłem. Frown
michciu1907
michciu19072 dni temu
F1, DiRT, WRC (7 i 8), Forza (nie tylko Motorsport ale i Horizon), Gran Turismo, Project Cars, Assetto Corsa - to są tytuły w których należy się bawić na kierownicy Smile
michciu1907
michciu19072 dni temu
Need for Speed nie jest stworzony pod kierownice i lepiej dać sobie z tym spokój. Niby wsparcie takich kontrolerów ma, ale to jest raczej marnowanie potencjału kierownicy.
Pirr
Pirr2 dni temu
W NFSa tak średnio gra się na kierownicy ogólnie — na tańszej kierownicy sprężynowej tego nie czuć, ale T300RS ma już porządną konstrukcję mechaniczną i specyfika jazdy może zaboleć...
S
Samolocik122 dni temu
Dzięki. Mi zależy żeby dało się pograć w gran turismo, nfs-a i może w przyszłości f1 czy drive Club. Po prostu ma się dobrze prowadzić.
Pirr
Pirr2 dni temu
Jeśli zależy Ci na rozwiązaniu przyszłościowym — poluj na Thrustmastera T300 RS (lub TX pod Xboxa). Znajomi sobie chwalą T300 RS, sam korzystam z ich tańszej konstrukcji i sobie chwalę, więc...
S
Samolocik122 dni temu
A jak byście mogli linka do strony podesłać byłbym bardzo wdzięczny
S
Samolocik122 dni temu
Polecilibyscie jakąś kierownice do PS4 z pedałami? Tak max 1000 zł.
mukade93
mukade933 dni temu
progres, idziecie do przodu Cool
Inventer89
Inventer893 dni temu
Siema Mukade!! Jak Ci się podobają zmiany?
mukade93
mukade933 dni temu
Hiho wszystkim starym i nowym maniakom nfs, powrot po latach z mojej strony Pfft
Z
Zivkovic8186 dni temu
Ja kiedyś miałem płytke ale te z tej edycji EA Classic są chyba bardzo wrażliwe bo ani MW, Carbon czy PS mi nie działa, musialem sobie piraty pobrac zeby pograc
I
ilumix6 dni temu
Na allegro, olx lub lokalnych grupach na fb fizyczny nośnik bo nawet nie wiem czy istniała cyfrowa wersja tej gry
Beast69Pl
Beast69Pl6 dni temu
Siema, jak tam ?? Takie pytanko, skąd tu nabyć/zdobyć NFS Pro Street ?? Z chęcią bym pośmigał w to cudo ^^
MadaFaster
MadaFaster10 dni temu
I nadal muszę być na stronie startowej by z powodzeniem napisać i wysłać wiadomość na shoutboksie Frown
MadaFaster
MadaFaster10 dni temu
Polska trudna język XD
michciu1907
michciu190710 dni temu
Jedno i drugie jest przerażające Shock
Radzio
Radzio10 dni temu
Mnie bardziej przeraża "z kąd" Sad
MadaFaster
MadaFaster10 dni temu
Imaginuj że ktoś pyta o pirata na stronie gdzie nie popierają piractwa... Oh wait, to się dzieje X D
Inventer89
Inventer8910 dni temu
Heat? Jest na Originie
K
KULIK24410 dni temu
z kąd pobrać grę
Radzio
Radzio10 dni temu
Wejdź opcje sterowania i zobacz Like
D
DuWang11 dni temu
Eloo, wie ktoś z was którym klawiszem sie włącza szybki tuning w NFS Heat ?
Radzio
Radzio11 dni temu
Trudno, żeby właściciel strony nie był aktywny Wink No i NFS Polska jak już Pfft
Ostatnio poruszane tematy
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
B
BrzozaXXI
Wyślij wiadomość
Z
Zivkovic818
Wyślij wiadomość
D
Dasz09
Wyślij wiadomość
O
Orcha2010
Wyślij wiadomość
Inventer89
Inventer89
Wyślij wiadomość
E
EnergyShot
Wyślij wiadomość
M
MroziuOfficial
Wyślij wiadomość
B
Bakas99
Wyślij wiadomość
G
gnat1985
Wyślij wiadomość
X
xXRUDY102Xx
Wyślij wiadomość
H
Haker5
Wyślij wiadomość
N
nylek
Wyślij wiadomość
K
kobares
Wyślij wiadomość
mukade93
mukade93
Wyślij wiadomość
czablu012
czablu012
Wyślij wiadomość
A
AxEnQQ
Wyślij wiadomość
Kakarotto18
Kakarotto18
Wyślij wiadomość
Q
Qiub86
Wyślij wiadomość
L
lucas0801
Wyślij wiadomość
N
norman0123
Wyślij wiadomość
michciu1907
michciu1907
Wyślij wiadomość
Albercikowski
Albercikowski
Wyślij wiadomość
M
maki13
Wyślij wiadomość
Radzio
Radzio
Wyślij wiadomość
Tobiasz Malicki
Tobiasz Malicki
Wyślij wiadomość
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?