Poczytałem trochę o tym problemie i najczęściej, jeśli komputer spełnia wymagania systemowe z nawiązką i nie pomagają inne propozycje z tego tematu, to problemem może być zbyt wolny dysk twardy. Problem ponoć nie występuje na SDD i nowych dyskach twardych (kupionych w tym lub zeszłym roku).
Czy ktoś wie jak uporać się z tym problemem ? w jednym z wyścigów mam dziure bez tekstur zawsze w tym samym miejscu i nie mogę przez to ukończyć zawodów.. + raz po raz randomowo też znika mi asfalt z pod kół. i5 4460 + gtx 970 8gb ram sterowniki aktualne dysk po defragmentacji i tak dalej. Nfs to jedyna gra z która mam taki problem.
Czasami winny może być procesor. W GTA V ostatnio przydarzył mi się nietypowy przypadek. Tekstury ładowały się bardzo późno lub w ogóle. Okazało się, że jeden z procesów zajmował ok. połowy mocy obliczeniowej procesora. Po wyłączeniu tego procesu wszystko wróciło do normy i tekstury zaczęły się szybciej doczytywać. Wygląda na to, że może być bardzo dużo przyczyn w przypadku problemów z wczytywaniem tekstur.
Ale te spadki nie są w miejscach gdzie jest dużo widocznego terenu. W tym niby porcie na dole mam spadki w tym miejscu gdzie jest ten drift w tych ciasnych uliczkach. A w tunelach na autostradzie też się spadki zdarzają. Jak dla mnie to dziwny przypadek, bo te góry to chyba najbardziej wymagający teren. Dużo roślinności, daleko sięgający widok i oświetlenie.
Ja osobiście mam nfs'a na dysku SSD i nie mam takich problemów. Jedyny problem jaki zauważam to taki, że w niektórych miejscach na mapie spadają fps'y. Np. w górach zawsze mam ponad 60 fps, a na tej dolnej części mapy mam spadki do 50 fps.
Jaką masz wersję sterowników?
Na fb ktoś pisał, że miał ten sam problem i pomogła defragmentacja dysku. Jutro spróbuję, może i mi pomoże.
Nie zmieni. Instalowałem po południu i nic :/
Właśnie wyszła aktualizacja sterowników karty graficznej Nvidia GeForce, zobaczymy czy coś się zmieni.
Czasami jest tak, że brakuje RAMu i wtedy system zrzuca część zawartości do SWAP. Dysk może nie wyrabiać jednocześnie czytając pliki gry i zwalniając część RAMu.
Co do konieczności podobieństwa obu kości RAM - jeżeli jedna będzie mocniejsza, to zmniejszy częstotliwość do tej słabszej :) ale i tak lepiej kupić tą samą bo po co przepłacać ;)
Dysk chodzi normalnie, nie słychać żeby nie wyrabiał.
Czyli nie jestem sam z tym problemem :) Poczekam do jakiejś aktualizacji, jak będzie to samo to kupię RAM , bo i tak już od jakiegoś czasu się do tego przymierzam ;)
Możliwe też, że dysk nie wyrabia. Miałem podobny problem z dyskiem przy graniu w MW2012 i Rivals. Wymiana kabla SATA oraz przełożenie slotów pomogło, ale tak jak wyżej, RAM też odpowiada za wczytywanie tekstur i mapy, więc stawiam na pamięć.
A czy podczas tego zanikania tekstur jest zauważalna bardziej wzmożona praca HDD?
To jest wersja beta (Patrząc co się dzieje). Posiadam 8 GB RAM'u i mam dokładnie to samo, poczekaj na jakieś aktualizacje i może to naprawią. :)
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi ;)
Nie ma różnicy, że jedna kość będzie szybsza, a druga wolniejsza? Czy muszą być dwie o tej samej prędkości?