Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Artykuły
30. lipca 2020 Inventer89
4 komentarze 3 oceny

Need for Speed: Road Challenge

Need for Speed: Road Challenge


EA Canada Producent

Electronic Arts Inc. Wydawca

IPS Computer Group Dystrybutor PL


1 marca 1999 Światowa data premiery

30 października 1999 Data wydania w Polsce


Brak ograniczeń Wymagania wiekowe

PC | PlayStation Platformy



Informacje o Need for Speed: Road Challenge


Need for Speed: Road Challenge to wyścigowa gra wideo z 1999 roku stworzona przez EA Canada (wersja PlayStation) i EA Seattle (wersja PC). Mimo zupełnie innego tytułu, jest uznawana za niewielką ewolucję względem Need for Speed ​​III: Hot Pursuit.

Gra zawiera bardziej realistyczne elementy niż poprzedniczka oraz wprowadza system zniszczeń, dzięki któremu samochody ulegają uszkodzeniom podczas zderzenia z obiektami, wpływając na ich wygląd i wydajność. Ponadto w grze wprowadzono serię turniejów ekonomicznych, w których gracze otrzymują nagrodę pieniężną, którą można wydać na naprawę, zakup lub ulepszenie samochodów na potrzeby kolejnych wyścigów. Tryb Hot Pursuit, który został wprowadzony w Need for Speed ​​III: Hot Pursuit, został rozszerzony o więcej opcji, umożliwiając graczom kontrolowanie policyjnych pościgów próbujących zatrzymać kierowców. Czwarta część serii została zaprojektowana tak, aby przekazać poczucie ryzyka i konsekwencji, co znajduje odzwierciedlenie przede wszystkim w trybie kariery, w którym gracz podczas wyścigu może stracić posiadany w grze samochód wraz z pieniędzmi wydanymi na jego ulepszenie. Ponieważ w grze występują licencjonowane samochody, firma Electronic Arts musiała przekonać producentów, aby pozwolili swoim samochodom na otrzymywanie uszkodzeń w grze.

Gra zebrała pozytywne recenzje od krytyków, którzy czasami porównywali ją do Gran Turismo. Krytycy ogólnie chwalili grafikę, sztuczną inteligencję i realizm, ale wytykali niestabilną liczbę klatek na sekundę. Wersja dla systemu Microsoft Windows została uznana za grę wyścigową roku przez Computer Gaming World.

Podtytuł Road Challenge jest używany wyłącznie w Europie. Edycja amerykańska dostępna w wielu krajach świata nosi nazwę High Stakes, zaś w Japonii zadebiutowała jako Over Drivin' IV.


Wymagania Need for Speed: Road Challenge


  • System operacyjny: Windows 98 / 98 Second Edition / Millenium Edition / 2000 Professional
  • Procesor: Pentium 233 MHz lub szybszy
  • Pamięć RAM: minimum 32 MB
  • Karta graficzna: dowolna karta graficzna z akceleratorem 3D
  • Dysk twardy: 800 MB
  • CD-ROM


    Ocena Redakcji: 7.0/10



  • Komentarze

    Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    • Radon
      Radon  ·  14 lata temu
      Ocena: 8
      Całkiem fajna gra, ale zawsze ten model jazdy rył mi beret, przez co nie zbyt długo grałem w tą grę.
      • RawcikHW8DP
        RawcikHW8DP  ·  13 lata temu
        Ocena: 10
        Po lekkich zmianach Smile
        • Allure
          Allure  ·  9 lata temu
          Ocena: 10
          Pierwszy mój NfS, wspominam go ciepło, choć czas niezbyt łaskawie się z nim obszedł.
          • Radon
            Radon  ·  4 lata temu
            Ocena: 8
            Need for Speed Road Challenge jest chyba najbardziej zapomnianą częścią cyklu, sam nie poświęciłem jej nigdy wcześniej za dużo czasu. Ostatnio jednak postanowiłem ponownie przetestować tą grę, zdecydowałem się na zupełnie obcą mi wersję na PlayStation i chyba po części zrozumiałem czemu ta odsłona cyklu odeszła w niepamięć.
            Wersja PSX od pecetowej różni się dość znacznie, bowiem pracowało nad nią inne studio. Ogólnie obie gry sprawiają wrażenie jakby producenci wersji komputerowej i konsolowej realizowali dokładnie ten sam zamysł, ale w kwestii szczegółów komunikowali się faxem. Różnice pojawiają się w najdziwniejszych miejscach takich jak elementy otoczenia czy stopień wykorzystania assetów z poprzednich odsłon. Pecetowe Road Challenge ma kilka tras z Hot Pursuit i kilka aut więcej, ale na PSX też znajdziemy kilka unikalnych dla tej wersji aut.
            Podstawową różnicę stanowi silnik gry, i ten stanowi chyba argument przemawiający za wyborem konsoli jako platformy do gry. Fizyka prowadzenia samochodów jest znacznie lepsza, wymaga zrozumienia i przyzwyczajenia aby zacząć czerpać przyjemność z jazdy, ale znacznie lepiej oddaje wrażenie ciężkości samochodów.
            Samochodów jest kilkanaście i jest to całkiem fajna selekcja najgorętszych aut końca lat 90-tych. Każdy samochód ma właściwy dźwięk silnika, prowadzi się odmiennie i posiada czasem trochę koślawy ale wciąż zaskakująco szczegółowy model 3D. Tras jest raptem kilka, ale mnożą się dzięki funkcjom odbicia lustrzanego, pokonywania ich w przeciwnym kierunku w różnorodnych warunkach. Naprawdę każdy wyścig stanowi swego rodzaju wyzwanie, nie czuć bardzo braku contentu. Nowością w serii był aspekt ekonomiczny związany z kupowaniem, modyfikowaniem i naprawą aut. Można by rzec, że to dość istotny dla serii przełom bowiem do dzisiaj prawie każda odsłona NFS opiera się właśnie o taki aspekt. W praktyce jednak jest to nieodczuwalne, zawsze jest dość gotówki na wszystko, gameplay pozostaje niezmieniony.
            Grafika jak na standardy starutkiego pleja imponuje, w wielu miejscach widać jak błyskotliwie twórcy starali się obejść ograniczenia sprzętowe by zapewnić naprawdę zaskakującą ilość szczegółów i efektów. Samochody po raz pierwszy w NFS posiadają wymodelowane w 3D wnętrza samochodów (wersja pecetowa oferowała nawet imponujący jak na tamte czasy widok z kokpitu), na karoseriach pojawiają się dynamiczne odbicia otoczenia, w nocy jedziemy po trasach faktycznie rozświetlonych przez dziesiątki generowanych świateł, w deszczu czy śniegu.
            Wszystko to przy rozdzielczości rodem ze starej nokii i naprawdę koszmarnym frameracie rzadko przekraczającym 25 fps.
            To w zasadzie stanowi główną bolączkę czwartej odsłony Need for Speed - lepsza technicznie wersja konsolowa jest często frustrująco niegrywalna przez koszmarną płynność obrazu, wolna od tych problemów wersja pecetowa ma znacznie gorszą fizykę jazdy.
            Pograłem chwilę i bawiłem się nawet okej, ale bez przesady, fizyka jazdy nie jest aż tak fajna a płynnośc obrazu momentami naprawdę bolesna. Myślę, że to propozycja wyłącznie dla starych graczy pamiętających i ceniących gry retro. Z takim podejściem i odrobiną wyobraźni jazda Astonem DB7 czy Ferrari 550 po barwnych trasach na pewno sprawi radość. Poza tym nie ma tu zbyt wiele gry, głosy mówiące o remasterze czy remake'u wyraźnie pochodzą od osób, które ostatni raz widziały Road Challenge w 2003 roku, z tego co oferuje oryginał cięzko wycisnąć coś więcej niż nostalgię.

            Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
            10 (2)66.7 %
            9 (0)0 %
            8 (1)33.3 %
            7 (0)0 %
            6 (0)0 %
            5 (0)0 %
            4 (0)0 %
            3 (0)0 %
            2 (0)0 %
            1 (0)0 %
            Ostatnie tematy
            Ostatnie komentarze
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
            Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
            dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
            Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
            Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
            Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
            przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
            świetne (y)
            przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
            Świetne B)
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
            702games_pl > Need for Speed Mobile
            Pobieram to :)
            702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
            Ładne :D
            702games_pl > Eclipse by serek
            Ja dodaje :)
            702games_pl > Ford Mustang
            Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
            RustyTheStalker > RustyTheStalker
            no ba 8))
            basiabuszak > RustyTheStalker
            o kurde, toz to moja mezczyzna B)
            MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            Wszystko w swoim czasie
            Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
            Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
            Ostatnio dostępni
            1
            1988lukaszgruda
            P
            pprzemy
            Siekierka
            Siekierka
            B
            blejz047
            Danio
            Danio
            dev1ance
            dev1ance
            czablu012
            czablu012
            Chad_MC
            Chad_MC
            L
            Lightning
            K
            krzychupetarda
            S
            Szkop3k
            A
            Alorblopgal
            W
            Wiczu123
            K
            kubjaw4
            K
            Karennat
            MadaFaster
            MadaFaster
            R
            Radix82
            E
            EMDOER
            D
            dziaaba
            Zivkovic818
            Zivkovic818
            A
            Adriano
            A
            Aurora
            M
            menfis66613
            S
            szejki25
            S
            sagre59
            Ankiety
            Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?