Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Artykuły
30. lipiec 2020 Inventer89
4 komentarze 3 oceny

Need for Speed Road Challenge

Need for Speed: Road Challenge


EA Canada Producent

Electronic Arts Inc. Wydawca

IPS Computer Group Dystrybutor PL


1 marca 1999 Światowa data premiery

30 października 1999 Data wydania w Polsce


Brak ograniczeń Wymagania wiekowe

PC | PlayStation Platformy



INFORMACJE


Jest to czwarta część słynnej wyścigowej serii Need for Speed, która jak na kolejną odsłonę przystało kontynuuje dobre tradycje i rozwiązania poprzedniczek, a także dodaje nowe elementy oraz unowocześnioną oprawę audiowizualną. Znowu możemy zasiadać za kierownicami najlepszych samochodów sportowych i niczym wiatr mknąć przez drogi.


WYMAGANIA


  • System operacyjny: Windows 98 / 98 Second Edition / Millenium Edition / 2000 Professional
  • Procesor: Pentium 233 MHz lub szybszy
  • Pamięć RAM: minimum 32 MB
  • Karta graficzna: dowolna karta graficzna z akceleratorem 3D
  • Dysk twardy: 800 MB
  • CD-ROM


    Ocena Redakcji: 7.0/10



  • Komentarze

    Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    • Radon
      Radon  ·  13 lata temu
      Ocena: 8
      Całkiem fajna gra, ale zawsze ten model jazdy rył mi beret, przez co nie zbyt długo grałem w tą grę.
      • RawcikHW8DP
        RawcikHW8DP  ·  12 lata temu
        Ocena: 10
        Po lekkich zmianach Smile
        • Allure
          Allure  ·  8 lata temu
          Ocena: 10
          Pierwszy mój NfS, wspominam go ciepło, choć czas niezbyt łaskawie się z nim obszedł.
          • Radon
            Radon  ·  3 lata temu
            Ocena: 8
            Need for Speed Road Challenge jest chyba najbardziej zapomnianą częścią cyklu, sam nie poświęciłem jej nigdy wcześniej za dużo czasu. Ostatnio jednak postanowiłem ponownie przetestować tą grę, zdecydowałem się na zupełnie obcą mi wersję na PlayStation i chyba po części zrozumiałem czemu ta odsłona cyklu odeszła w niepamięć.
            Wersja PSX od pecetowej różni się dość znacznie, bowiem pracowało nad nią inne studio. Ogólnie obie gry sprawiają wrażenie jakby producenci wersji komputerowej i konsolowej realizowali dokładnie ten sam zamysł, ale w kwestii szczegółów komunikowali się faxem. Różnice pojawiają się w najdziwniejszych miejscach takich jak elementy otoczenia czy stopień wykorzystania assetów z poprzednich odsłon. Pecetowe Road Challenge ma kilka tras z Hot Pursuit i kilka aut więcej, ale na PSX też znajdziemy kilka unikalnych dla tej wersji aut.
            Podstawową różnicę stanowi silnik gry, i ten stanowi chyba argument przemawiający za wyborem konsoli jako platformy do gry. Fizyka prowadzenia samochodów jest znacznie lepsza, wymaga zrozumienia i przyzwyczajenia aby zacząć czerpać przyjemność z jazdy, ale znacznie lepiej oddaje wrażenie ciężkości samochodów.
            Samochodów jest kilkanaście i jest to całkiem fajna selekcja najgorętszych aut końca lat 90-tych. Każdy samochód ma właściwy dźwięk silnika, prowadzi się odmiennie i posiada czasem trochę koślawy ale wciąż zaskakująco szczegółowy model 3D. Tras jest raptem kilka, ale mnożą się dzięki funkcjom odbicia lustrzanego, pokonywania ich w przeciwnym kierunku w różnorodnych warunkach. Naprawdę każdy wyścig stanowi swego rodzaju wyzwanie, nie czuć bardzo braku contentu. Nowością w serii był aspekt ekonomiczny związany z kupowaniem, modyfikowaniem i naprawą aut. Można by rzec, że to dość istotny dla serii przełom bowiem do dzisiaj prawie każda odsłona NFS opiera się właśnie o taki aspekt. W praktyce jednak jest to nieodczuwalne, zawsze jest dość gotówki na wszystko, gameplay pozostaje niezmieniony.
            Grafika jak na standardy starutkiego pleja imponuje, w wielu miejscach widać jak błyskotliwie twórcy starali się obejść ograniczenia sprzętowe by zapewnić naprawdę zaskakującą ilość szczegółów i efektów. Samochody po raz pierwszy w NFS posiadają wymodelowane w 3D wnętrza samochodów (wersja pecetowa oferowała nawet imponujący jak na tamte czasy widok z kokpitu), na karoseriach pojawiają się dynamiczne odbicia otoczenia, w nocy jedziemy po trasach faktycznie rozświetlonych przez dziesiątki generowanych świateł, w deszczu czy śniegu.
            Wszystko to przy rozdzielczości rodem ze starej nokii i naprawdę koszmarnym frameracie rzadko przekraczającym 25 fps.
            To w zasadzie stanowi główną bolączkę czwartej odsłony Need for Speed - lepsza technicznie wersja konsolowa jest często frustrująco niegrywalna przez koszmarną płynność obrazu, wolna od tych problemów wersja pecetowa ma znacznie gorszą fizykę jazdy.
            Pograłem chwilę i bawiłem się nawet okej, ale bez przesady, fizyka jazdy nie jest aż tak fajna a płynnośc obrazu momentami naprawdę bolesna. Myślę, że to propozycja wyłącznie dla starych graczy pamiętających i ceniących gry retro. Z takim podejściem i odrobiną wyobraźni jazda Astonem DB7 czy Ferrari 550 po barwnych trasach na pewno sprawi radość. Poza tym nie ma tu zbyt wiele gry, głosy mówiące o remasterze czy remake'u wyraźnie pochodzą od osób, które ostatni raz widziały Road Challenge w 2003 roku, z tego co oferuje oryginał cięzko wycisnąć coś więcej niż nostalgię.

            Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
            10 (2)66.7 %
            9 (0)0 %
            8 (1)33.3 %
            7 (0)0 %
            6 (0)0 %
            5 (0)0 %
            4 (0)0 %
            3 (0)0 %
            2 (0)0 %
            1 (0)0 %
            Ostatnie komentarze
            Wookie > Need for Speed III: Hot Pursuit - Modern...
            dzięki za patch. Czy można tę grę włączyć w roz. 5120x1440?
            mieta7 > mieta7
            most wanted 2005 the best :)
            szkodnik23 > Need for Speed Most Wanted - Save Editor
            jest tylko notatka tekstowa..
            Damianowski666 > Need for Speed Carbon - Mody
            Mega fajny mod prosty do zainstalowania
            sdfkjdskjfdkjsfds > Shift 2 Unleashed - DLC Pakiet Legend i Pakiet...
            Jak to aktywować??
            Allure > Dodge Challenger SRT8
            Jako foty - no bardziej typical się nie dało, jako tuning - w sumie tak samo.
            Kitalson > Need for Speed Most Wanted - Wyścig z Razorem
            postanowilem, odswiezyc sobie gierke.. wszystko ladnie pieknie dziala, bmka zostala w moich rekach ale......
            Polak12 > Need for Speed Carbon - Remastered
            Fajnie to wygląda B)
            L9R4P3CIST > Need for Speed Most Wanted - Rad mod
            zeby dzialalo to ze masz jebanego ziemniaka zamiast pc to twoja wina biedaku
            Wookie > Need for Speed II - instalacja na Windows...
            Dzięki za instrukcje :)
            Kris4708 > Kris4708
            Witam.Jestem tu nowy tak że nie bardzo wiem o co tu chodzi.Jeżeli ktoś mógł by cos podpowiedziec...
            Siekierka > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            A DR 2.0? Nie dość że większość contentu tej gry to DLC to jeszcze lokacje z DR1 to DLC xD
            MadaFaster > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            To to małe piwo, codemasters jak jeszcze było niezależne to sprzedawało w dlc do autosporta sprinty...
            Siekierka > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            Aż sprawdziłem to - wszystkie 3 auta mają body KS z Deluxe Heata. Pozdro dla EA.
            Radzio > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            Nie zagłębiałem tematu, możesz mieć rację. Ale i tak EA to dzbany, bo w takim wypadku sprzedają...
            Siekierka > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            A nie były tylko w deluxe? Jak patrzę to przynajmniej Vette ma bodykit z deluxe Heata.
            Radzio > Nowe DLC w NFS Unbound Volume 5
            EA ponownie wykonało bezczelny skok na kase. W customs pack wszystkie 3 samochody mają bodykit KS,...
            Radzio > Aktualizacja VOL. 5 dla NFS Unbound - nowe...
            Wydaje mi się, że to ostatnia albo przedostatnia aktualizacja. Bida w ch... W sumie to dodali tylko...
            tomekkkkkkk > Need for Speed Most Wanted - Spolszczenie
            Jebać tego moda gra przestała działć
            DziabongPIGU > Need for Speed Heat
            "Krótkie" porównanie Heat i Unbounda Co Unbound zrobił lepiej od Heata? Po pierwsze styl –...
            DziabongPIGU > Need for Speed Unbound
            "Krótkie" porównanie Heat i Unbounda Co Unbound zrobił lepiej od Heata? Po pierwsze styl –...
            dzonej13 > Need for Speed Carbon - Ultra Graphic by...
            Nie działa, wyrzuca komunikat D'oh!
            Allure > Immortal
            a, z tym zderzakiem to już upośledzenie gry, bo nie przekopiowało na drugą stronę chociaż się...
            MadaFaster > Immortal
            Chyba jak dzieciaki wrócą do szkoły we wrześniu XD
            Siekierka > Immortal
            A gdzie comeback Twoich pokemonów?
            MadaFaster > Immortal
            "Podejście do tuningu już nie to" - zaczynam Cię rozumieć, sam coś od niechcenia nakleję parę...
            Allure > Immortal
            już wiem co mam robić
            Radon > Immortal
            Solidny, można jak najbardziej w pełnej wersji heat poprawić szczegóły żeby było lux. Z innych...
            kam945 > Szczegóły aktualizacji VOL. 4 - załatano...
            Panie, dej numer do kogos z Criteriona i moge wprost do zrodla na*^{}[%ać:) A to, ze nie naprawia to...
            Siekierka > Szczegóły aktualizacji VOL. 4 - załatano...
            Przestań już pisać o tych bugach z myślą o "naprawieniu", bo nie naprawią. Proszę, wróć do czystego...
            Ostatnio dostępni
            G
            glupi
            Pirr
            Pirr
            S
            szybkidzony
            G
            GumisLDZ
            Radzio
            Radzio
            Danio
            Danio
            K
            kertoner
            A
            AdrianWerner
            B
            Brajnoo
            V
            Vjuik98
            K
            Kris1221
            H
            Hondzia
            czablu012
            czablu012
            S
            sweeng
            Inventer89
            Inventer89
            S
            saros
            D
            Despero
            B
            bodziolwg199
            P
            ProGamer
            Q
            qrczaki12409
            F
            Filip3KKKKK
            M
            maxkres
            O
            Oski1144
            M
            michael2005
            M
            Mubumbutu
            Ankiety
            Jak oceniasz elementy kreskówkowe w NFS Unbound?