Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
02. lutego 2011 Siekierka

Następca Zondy oficjalnie!

Następca Zondy oficjalnie!Wybaczcie za ostatni zastój. Był on spowodowany dwoma rzeczami: nauką oraz poferyjnym lenistwem. Chyba niektórzy, którym owe ferie się skończyły, wiedzą, co to znaczy powrót do szkoły i nauki... Mam nadzieję, że tym newsem chociaż w najmniejszym stopniu wynagrodzę Wam czas zastoju na stronie. Czas powrócić!

Zacznę może od przypomnienia Wam, drodzy czytelnicy, co się ostatnio dzieje (a jest tego sporo). Otóż już za 6 dni premiera jednego z największych konkurentów serii NFS, czyli Test Drive Unlimited 2! Z gry wyciekło sporo nowych informacji, np. to, że będzie wątek fabularny. Za niecałe 2 miesiące natomiast wychodzi Shift 2: Unleashed, bijący swoją listą samochodów i tras wszystkie inne gry wyścigowe na PC. Biorąc pod uwagę fakt, iż większość będzie zajęta przemierzaniem wzdłuż i wszerz Ibizy oraz O'ahu, najnowsze dziecko Slightly Mac Studios nie będzie miało łatwego orzechu do zgryzienia. Tak samo z następną częścią, której premiera zaplanowana jest na listopad - przecież trochę wcześniej wychodzi DiRT 3. A co w Formule 1? Właśnie trwają pierwsze testy nowych bolidów. Aktualnie na czole nadal pozostaje Red Bull, z pojazdem oznaczonym RB7, jednak, jak wiadomo z zeszłorocznych testów - nie ma co patrzeć na wyniki.

Przejdźmy jednak do właściwej części newsa. Jest on o czymś dość blisko związanym i z NFS, i z TDU, nawet trochę z bolidami F1... Znacie włoską markę Pagani, prawda? Ta nieduża firma, z siedzibą w Modenie, potrafi budować prawdziwe cuda na kołach. Pamiętacie przecież Zondę R? Ten niezwykle głośny i doszczętnie brutalny samochód został doceniony nawet przez samego Jeremy'ego Clarksona, zostając jego autem roku. Zapewne przypominacie sobie, jak kiedyś pisałem o zupełnie nowym modelu tej włoskiej marki. Tak, tak, piszę o nim, bo właśnie został oficjalnie zaprezentowany!

Pamiętacie dylematy dotyczące nazwy? Pagani zastanawiało się, czy swemu najnowszemu dziecku nadać imię Huayra, czy Deus Venti. Mimo tego, iż większość osób była za tym drugim, to jednak Włosi zadecydowali, że ich nowy model nazwany zostanie "Huayra" - tak nazywa się jeden z wiatrów (normalnych, nie "bąków"). Moim zdaniem to bardzo dobry krok - już na samo wypowiedzenie słowa "Huajra" biorą mnie dreszcze, natomiast "Deus Venti" jest jakieś takie zbyt poważne - a przecież supersamochód powinien być spontaniczny, wręcz beztroski, że tak powiem. A że z wyglądu auto spełnia wcześniejsze wymagania, to nazwa nie powinna za bardzo "odstawać".

Chwila, mówiłem o wyglądzie? Tak. Niestety, od razu mówię, że zdjęciami nacieszycie się dopiero w rozwinięciu, bo inaczej naczelni zabiliby mnie za długość newsa (i tak zabiją, ale wtedy zrobię im mały odwet) Może króciutki opis da Wam trochę smaku, by tam zajrzeć. A więc zacznijmy od pierwszego spojrzenia: jest nieźle. Panowie z Modeny pewnie nieźle się namęczyli, by nadać autu kształt wiatru. Jednak praca się opłaciła, bo im to wyszło. I to w jakim stylu! Nie tylko wygląda jak szybki, porywisty wiatr, lecz też jak groźny, drapieżny gepard, mogący w każdej chwili rzucić się na swoją zdobycz. Dodatkowo te seksowne proporcje... Niczym jak u pięknej supermodelki (chodzi mi o takie, które pojawiają się na okładkach czasopism dla "panów") z perfekcyjnymi krągłościami. Szkoda tylko, że Huayra najwyraźniej cierpi na syndrom Anji Rubik - na każdym zdjęciu ma otwartą gębę. Przejęto także niektóre elementy ze starszego "brata" - np. poczwórne końcówki wydechu z tyłu, wzór felg czy przednie lampy. Wyróżniają się także ogromne wloty powietrza. Zastosowano jednak jedną ciekawostkę... W nowym modelu Pagani zamontowano drzwi typu Gullwing! Widocznie nie tylko silnik od AMG łączy C9'tkę z SLS'em.

Chwila, chwila... Wspomniałem o silniku? Tak. Razem z oficjalnymi zdjęciami ujawnione zostały także dane techniczne owego pojazdu. Huayra napędzana jest nie byle czym, bo silnikiem V12 twin-Turbo pochodzącym ze stajni AMG i oznaczony kodem M158, o pojemności 5980 cc. Moc wynosi... Bagatela, 700 koni mechanicznych! A moment obrotowy wynosi aż... 1000 Nm! Tak więc nowy model ze stajni Pagani ze swoimi parametrami plasowany będzie w czołówce supersamochodów. A wszystko to przy jedynie... 1350 KG! A to głównie dzięki konstrukcji typu monocoque wykonanej z karbotytanu. Sam układ wydechowy waży tylko ok. 10 kg, więc widać, jak Włochom zależało na ograniczaniu masy. Ogromną moc przeniesie na tylne koła sekwencyjna skrzynia biegów o siedmiu przełożeniach. Dodatkowo Pirelli stworzyło nowe opony z serii P Zero specjalnie dla tego auta. Jak z rozkładem mas? Otóż jest on prawie równy, z lekką przewagą tyłu - 44:56. C9 nie jest specjalnie duże, jednak bardzo szerokie - 4,6m długości i aż 2,3m szerokości (razem z lusterkami) robią swoje. Dziwi mnie jednak jedno: jak taki kolos może spełniać normę emisji spalin Euro 5?

A co z wnętrzem? Otóż zostało ono wykończone niezwykle luksusowo jak na superauto - materiały z najwyższej półki - wysokogatunkowa skóra, aluminium i włókno węglowe. Dodatkowo duży wyświetlacz systemu multimedialnego. Sam środek wywołuje na myśl Spykera. Czy to jednak dobrze? Myślę, że i tak, i nie.


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radzio
    Radzio  ·  14 lata temu
    bardzo mi się podoba..coś nowego ale nawiązuje do poprzednich modeli.
    • serek
      serek  ·  14 lata temu
      auto jest fajne nie powiem lecz mogłoby być lepiej

      Nie pisz tak długich newsów bo tego aż czytać się nie chce
      • Dominik
        Dominik  ·  14 lata temu
        cudo, po prostu cudo tylko szkoda tego spoilera z poprzednich modeli Sad
        • Leeav
          Leeav  ·  14 lata temu
          Mi się to nie podoba ani trochę, poprzednia wersja lepsza.. Patrzeć na to nie mogę..

          Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
          10 (0)0 %
          9 (0)0 %
          8 (0)0 %
          7 (0)0 %
          6 (0)0 %
          5 (0)0 %
          4 (0)0 %
          3 (0)0 %
          2 (0)0 %
          1 (0)0 %
          Ostatnie tematy
          Przywitajka
          18-11-2024 14:54dev1ance
          Strefa driftu
          03-11-2024 17:12Radzio
          Ekipa 50 lvl
          01-11-2024 11:14Windymanpol
          Problem z misją
          17-09-2024 04:43Ebeebe
          Polski jezyk
          13-09-2024 17:09dexterekk
          Prestige
          02-08-2024 22:34czablu012
          Ostatnie komentarze
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
          Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
          Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
          Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
          Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
          Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
          dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
          Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
          Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
          Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
          przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
          świetne (y)
          przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
          Świetne B)
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
          Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
          Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
          Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
          702games_pl > Need for Speed Mobile
          Pobieram to :)
          702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
          Ładne :D
          702games_pl > Eclipse by serek
          Ja dodaje :)
          702games_pl > Ford Mustang
          Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
          RustyTheStalker > RustyTheStalker
          no ba 8))
          basiabuszak > RustyTheStalker
          o kurde, toz to moja mezczyzna B)
          MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
          Wszystko w swoim czasie
          Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
          @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
          Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
          Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
          Ostatnio dostępni
          Inventer89
          Inventer89
          D
          dzony9203
          M
          manjacus
          S
          Shadow_Wraith
          D
          DIZZY
          K
          Karpio
          J
          j3ffro13
          T
          texxtar
          W
          Wik30
          Siekierka
          Siekierka
          C
          Czarnelli
          Radzio
          Radzio
          C
          Chudy1985
          S
          Spaku
          T
          tomeczek8811
          Danio
          Danio
          W
          Wierzbic
          Pirr
          Pirr
          R
          RamboBambo420
          S
          Solarqs
          Tobiasz Malicki
          Tobiasz Malicki
          M
          Messer
          E
          Euron89
          M
          MlodyRowek
          K
          Krzykacz234
          Ankiety
          Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?