Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
08. marca 2015 Inventer89

TurboFlesz #12

TurboFlesz #12Dzisiejszy TurboFlesz to oczywiście Genewa - prawdziwa Mekka dla fanów motoryzacji. Na Salonie pokazano setki nowych modeli, jednak nie będziemy tu opisywać wszystkich. Skupimy się w większości na modelach super, ponieważ część z nich na pewno ujrzymy w tegorocznym Need for Speedzie.


Porsche 911 GT3 RS to 911 w wersji bardzo ekstremalnej, w sam raz na tor wyścigowy - klatka z tylu w pakiecie. 4-litrowy, 6-cio cylindrowy silnik o mocy 500 KM daje niezłego kopa, ale gdyby ktoś potrzebował jeszcze więcej mocy, to może pozbyć się części wyposażenia, np. zamawiając model bez klimatyzacji - serio, jest taka opcja Smile

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Porsche 911 GT3 RS


Mercedes AMG GT3 - tu również mamy do czynienia z torową odmianą zwykłej wersji. Pod maską pogrywać będzie V8 o mocy 600 KM.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes AMG GT3


Na stoisku Ferrari nowością był model 488 GTB, choć nie wyróżniał się on niczym szczególnym, ot czerwone autko zbliżone wyglądem do 458 Italia. Warto jednak wspomnieć, że wnętrze samochodu stworzył polski projektant Janusz Kaniewski (współtworzył również wnętrza m.in. Ferrari California oraz Ferrari 458 Italia.)

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB


Rok 215 miał być wojną najwyższej prędkości między nowymi modelami Bugatti i Hennessey. Wygląda na to, że dołączy do nich również Koenigsegg ze swoją Regerą - bo czego innego można się spodziewać po podwójnie doładowanej, 5-litrowej bestii o mocy 1.500 KM, która chyba za bardzo przyćmiła premierę Agery RS również obecnej w Genewie?

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera


Z pewnością Regrea nie mogła przyćmić stoiska Bugatti, które zaprezentowało ostatnią sztukę Veyrona - tak jest, właśnie zakończono produkcję tego supersamochodu. W ciągu 10 lat z taśm produkcyjnych zjechało aż 450 sztuk w kilku odmianach. Ostatni, nazwany La Finale został sprzedany za 2,6 mln $.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale


Niewątpliwie cechą charakterystyczną ostatnich modeli Astona Martina jest ogromny grill. Nie inaczej jest w przypadku zupełnie nowego modelu o nazwie Vulcan, choć zamontowana go niżej, co spowodowało, że nie zawsze na pierwszy rzut oka widać, że to Aston. Brytyjczycy nie oszczędzali na silniku, czego skutkiem jest 800-konna V12. Szkoda tylko, że firma zaczyna stawiać na modele mocno limitowane - Vulcan powstanie w 24 egzemplarzach. Poprzedni model - DB10 - tylko w 10, w tym kilka na plan przygód Jamesa Bonda.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan


Na stoisku Lamborghini powiało chyba największą nudą - Włosi zaprezentowali mocniejszą wersję Aventadora - Superveloce. W SV-ce zredukowano wagę o 50kg i dołożono 50 KM - teraz jednostka napędowa liczy ich 750.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Lamborghini Aventador Superveloce  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Lamborghini Aventador Superveloce


Sporego liftingu doczekało się Audi R8 - ile emocji wywoływał ten samochód w czasie grania w Need for Speed Carbon - a teraz? Obecna wersja nadal wywołuje emocje, chociaż bardziej ze względu na wygląd niż wnętrze (V10 i 610 koni jak na najmocniejsze Audi to jednak trochę mało patrząc na konkurencję).

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8


675LT to z kolei nowy model McLarena zaprezentowany zaledwie 2 lata po premierze P1. Setkę osiąga w 2.9 sekundy, co jak na 666 koni jest całkiem niezłym wynikiem.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT


Na targach nie mogło zabraknąć także Forda GT, którego amerykańscy instruktorzy na początku roku poddali długo oczekiwanemu liftingowi. Czy się udało? Wielu dość sceptycznie patrzy na tylne światła, choć może to kwestia przyzwyczajenia się do starej wersji, jak to było w przypadku Corvetty.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ford GT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ford GT


To jest jedyny samochód, któremu daleko do wyścigów, ale jest tak wyjątkowo ekskluzywny. Mercedes Maybach S600 Pullman pokazał jak powinna wyglądać prawdziwa limuzyna prezesów firm. Czekamy na odpowiedź Rolls-Royce!

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman


Na koniec pozostawiłem ST1 firmy Zenvo - to taki duński odpowiednik naszej Arrinery - jest to całkowity debiut tej firmy nie tylko pod względem supersamochodu, ale produkcji aut w ogóle. ST1 powstanie zaledwie w 15 egzemplarzach, a cena każdego z nich wyniesie 850.000€.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radzio
    Radzio  ·  11 lata temu
    Porsche 911 GT3 RS - czekałem na ten model, jednak nie znalazł on drogi to mego serca... Zwykła GT3 bez RS nadal pozostaje moim ulubionym Porsche w tej chwili Smile

    Ferrari średnio mi się podoba. 458 Italia o wiele ładniejsza Smile

    Koenigsegg Regera - wydaje mi się, że kompletnie przyćmiła premierę Agery RS. W końcu coś nowego od Koenigsegga, chyba tym autem byłem najbardziej zaskoczony Smile
    Wracając do RS nawiążę też do Bugatti. Oba samochody to już trochę takie odgrzewane kotlety. Koenigsegg przedstawił następcę więc teraz czekamy na odpowiedź Bugatti Smile

    Vulcan - według mnie super projekt. Powiało świeżością.. kot po prostu Grin

    Aventador Superveloce - pisałem, że mi się nie podoba, ale teraz jak patrzę na ten żółty lakier - jest całkiem okej. Ale du*y nie urywa Pfft

    Audi R8 - pójście w ostre linie to moim zdaniem błąd. Wolałem tą okrągłą wersje Grin
    • Inventer89
      Inventer89  ·  11 lata temu
      Jeśli chodzi o najszybsze samochody, to ogólnie sytuacja jest dość nietypowa - należą one do dość młodych firm motoryzacyjnych, które nie mają aż takiego stażu jak np. Ford, Mercedes czy BMW, co pokazuje, że nie trzeba mieć motoryzacyjnej historii czy marki, żeby odnieść sukces. Już nie wspomnę o Tesli, która jest swoistym motoryzacyjnym Applem.
      • Radon
        Radon  ·  11 lata temu
        Najlepszym 991 dla mnie jest GTS;D

        Co do artykułu, pominąłeś parę istotnych kwestii.
        Ferrari 488 będzie napędzane turbodoładowana jednostką, w czym należy upatrywać końca wolnossących wysokowydajnych silników.
        Regera będzie hybrydą, co również wpisuje się w aktualnie panujące trendy na budowanie hipersamochodów wspomaganych silnikami elektrycznymi.
        Natomiast jeśli o GT chodzi - nie jest to lifting, GT jest zaprojektowany od podstaw, i akurat nie spotkałem się z z krytycznymi opiniami odnośnie wyglądu, moim zdaniem wygląda świetnie, większe kontrowersje wzbudza napęd - malutki 3,5-litrowy V6 ecoboost jak bardzo wydajny by nie był, wypada trochę słabo w porównaniu do wspaniałej V8 z poprzedniego modelu. Warto dodać, że pierwszej prezentacji GT towarzyszyła zapowiedź Forzy 6.
        • Inventer89
          Inventer89  ·  11 lata temu
          Fakt, przyznaję się do uproszczeń.
          W Fordzie GT rzeczywiście zmian jest sporo, jednak podciągnąłem to wszystko pod lifting, ponieważ nadal jest to model GT, a nie zupełnie nowy model. Lamborghini pewnie by się nie szczypało, tylko stworzyło model o zupełnie innej nazwie w takiej sytuacji. A Forza zupełnie wyleciała mi z głowy.
          • Radzio
            Radzio  ·  11 lata temu
            Jeśli chodzi o Forda GT - wygląda genialnie, ale tył... jest po prostu brzydki xd

            Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
            10 (0)0 %
            9 (0)0 %
            8 (0)0 %
            7 (0)0 %
            6 (0)0 %
            5 (0)0 %
            4 (0)0 %
            3 (0)0 %
            2 (0)0 %
            1 (0)0 %
            Ostatnie tematy
            230 Aut
            20-11-2025 20:57czablu012
            Piosenka dnia
            22-03-2025 08:44asembler
            Jakie polecicie ciekawe aplikacje
            18-03-2025 10:50bobi
            Heyka
            20-02-2025 15:47dRoooopED
            ustawienia gry
            17-02-2025 18:13Fl3r0w
            Ostatnie komentarze
            Kacper1 > The Need for Speed - instalacja przy pomocy...
            Kilka dni temu pobrałem demo i jedyny problem jaki miałem na początku to brak dźwięku ale potem...
            Siekierka > More Violence
            More Veloce wygląda, jakby miał zaraz skoczyć i zeżreć wszystkie tuningi Gustawa na śniadanie....
            Siekierka > Avalanche
            Myślę, że to te czarne pasiaste wstawki symbolizują resztki zatwardziałego kału, który ewidentnie...
            Morvic > More Violence
            ㄒ尺卂ᗪㄚ匚ㄚフ几乇 フ卂卩ㄖ几丂Ҝ丨乇 卂ㄩㄒㄖ
            Morvic > Avalanche
            ale za to nie za bardzo czuć to zatwardzenie jak się patrzy na to auto
            NFS FAN123 > Shift 2 Unleashed - DLC Pakiet Legend i Pakiet...
            wrzucasz do folderu z plikami gry i tam otwierasz pobrany plik i zaczyna się instalować
            Morvic > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
            Super, bardzo fajna interpretacja artystyczna malowań Rothmansa. Myślę że podobnie jak kilka poprzednich...
            Morvic > 11 - Bachelor of arts
            Jest w ch... wulgarny, bardzo niepoukładany, dziki, mocno Need For Speedowy (gdyby przy malowaniach...
            Morvic > 10 - Blasphemy
            Bardzo taki mało spektakularny, mega nieurywający dupę, ale mimo wszystko schludny i poprawny. Resorak...
            Morvic > 09 - Heaven only knows
            Podobnie jak poprzedni castrolowy Nissan, chciałbym to jako racecar. Sam w sobie też jest przepiękny,...
            Morvic > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
            Chciałbym remaster tego auta w racecarowym bodykicie i spoilerem, może innymi felgami (mimo że one...
            Morvic > 07 - Lovin' him was red (interlude)
            Radzio ma rację, felgi są super, ale za to mi nie pasuje spoiler :D Ale to mały mankament, cały projekt...
            Morvic > 06 - Devotion (takin' me higher)
            Myślałem, że nie dam niżej niż 9 w całej serii, ale tutaj dam niżej niż 9, projekt kompletnie...
            Morvic > 05 - Emptiness machine
            Fascynuje mnie jak bardzo dobrze czujesz kształty auta, to malowanie wręcz tak płynie przez całe...
            Morvic > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
            Na spokojnie mógłby być oficjalnym democarem Audi na carshowach, jest ultra sztosior jak Allure powiedział....
            Morvic > 03 - Not a woman but a god
            W sumie ja bardziej o dziwo czułem tutaj Vipera JV niż Bushido, ale faktycznie widzę podobieństwo....
            Morvic > 02 - Not afraid anymore
            Pomimo wyraźnych elementów które wyróżniają projekt na tle innych, jak np. wzory na obu drzwiach,...
            Morvic > 01 - Marry the night
            Jedyne, co mi w nim nie pasuje, to ten orzeł, o którego cię dosłownie przed chwilą zapytałem :D...
            Allure > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
            Piękne to jest. Po jakimś czasie spędzonym w studio naprawdę doceniam to co tutaj się dzieje. Jako,...
            Allure > 11 - Bachelor of arts
            Podoba mi się ta nieregularność, chyba zaczerpnę z tego nieco inspiracji do swojego amg, bo niełatwy...
            Allure > 10 - Blasphemy
            Mam podobne odczucia co koledzy wyżej.
            Allure > 09 - Heaven only knows
            Malowanie jest przepiękne, naprawdę, bardzo w klimacie tego, czego sam ostatnio słucham. No ale felgi...
            Allure > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
            Bardzo mi się to podoba, idealne połączenie czegoś sportowego z life stylem.
            Allure > 07 - Lovin' him was red (interlude)
            Jest super, bardzo w klimacie rzeczy, których ostatnio sam próbuję.
            Allure > 06 - Devotion (takin' me higher)
            Nie jestem wielkim fanem ale te tribale są świetne, wyglądają oldschoolowo i świetnie leżą na...
            Allure > 05 - Emptiness machine
            Odblaskowa żółć dodaje popowego charakteru. Wygląda fenomenalnie, wybieram AM.
            Allure > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
            Dla mnie to jest ultra sztosior. Znaczki audi na całej karoserii robią robotę, widzisz przy wyprzedzaniu...
            Allure > 03 - Not a woman but a god
            Podoba mi się, chociaż przy dłuższych oględzinach zaczyna się zlewać ta żółta struktura z czarno-zielonymi...
            Ostatnio dostępni
            R
            Ryhen speed
            dev1ance
            dev1ance
            Danio
            Danio
            Siekierka
            Siekierka
            A
            adk95
            Lee Rover Fural
            Lee Rover Fural
            Inventer89
            Inventer89
            G
            grzes000
            michciu1907
            michciu1907
            D
            donorpl
            Tobiasz Malicki
            Tobiasz Malicki
            P
            Piotrekzmc266
            M
            michal_007
            S
            Seba3096
            czablu012
            czablu012
            E
            EdgaroCygaro
            S
            sylwekdybki
            Allure
            Allure
            M
            michael2005
            SZPEREKKUCHAR
            SZPEREKKUCHAR
            Chad_MC
            Chad_MC
            S
            SlepY
            M
            Manewr
            M
            m4jxr3k
            M
            Margikoo
            Ankiety
            Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?