21. października 2014
Inventer89
Cicha premiera nietypowego roku
Rok 2014 zapisze się na kartach historii serii Need for Speed z dość mieszanymi emocjami. Powinien być to rok szczególny. Co prawda mieliśmy jedno duże wydarzenie, ale to miała być tylko dodatkowa atrakcja do tego, co EA miała nam zaserwować. Niestety wyszło inaczej, ale zacznijmy od początku...
Na początku roku mogliśmy pójść do kin na pierwszy film sygnowany naszą ulubioną serią wyścigową. Pojawiło się wiele sceptycznych głosów (w tym mój - tu jestem wiernym fanem serii Fast & Furious i raczej tak zostanie). Film mimo dużych nakładów na promocję, nie odniósł jakiegoś większego sukcesu, choć oglądalność była na przyzwoitym poziomie.
W międzyczasie EA wydało kilka DLC do Need for Speed Rivals. Niestety w odróżnieniu od Most Wanted '12 dodatkowe zawartości skupione były tylko na nowych modelach pojazdów. Zabrakło nowych rodzajów wyścigów czy terenów.
W tym roku mija również 20 lat od wydania pierwszej części Need for Speed - wydawać by się mogło, że nie ma lepszego momentu na wydanie naprawdę dobrej i przełomowej gry. Jeszcze rok temu było niemal pewne, że nowa część ujrzy światło dzienne w 2014 roku, zwłaszcza że od 12 lat Need for Speed był wydawany co roku. To było niejako wpisane w kalendarz: wrzesień, zaczyna się szkoła, miesiąc-półtora i zasiadamy do nowego NFSa. Ale nie tym razem! Słaba (jak na możliwości rynkowe) sprzedaż dała się we znaki EA, która postanowiła nie wydawać w tym roku nowej części. W notce, jaką opublikowano jest mowa o chęci dopracowania produktu przez studio Gothenburg, która pracuje nad następną częścią gry. W przyszłym roku ocenimy czy deweloperzy należycie wykorzystali dodatkowy rok pracy. Jednak by nie zapomniano o NFSie (wszak w najbliższych miesiącach pojawi się The Crew czy Project CARS - a zainteresowanie marką trzeba jakoś utrzymać) pokuszono się wydać Need for Speed Rivals Edycja Kompletna zawierająca wszystkie DLC. I właśnie dziś jest światowa premiera tej gry (czy bardziej edycji). I o ile w amerykańskich sklepach można już ją kupić, o tyle w polskich nawet jej zamówienie bywa kłopotliwe, ponieważ wiele sklepów nie ma jeszcze tej gry w swojej ofercie. Mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ponieważ gra jest naprawdę warta uwagi, a dzięki dołączonym DLC naprawdę jest w czym wybierać wyruszając do Redview County.
AKTUALIZACJA
Need for Speed Rivals: Edycja Kompletna można już kupić na Origin. Koszt to 119zł, a więc mniej więcej tyle ile przewidywaliśmy na początku października (obstawiałem 109zł, jednak pominąłem pakiet pełnego garażu) i tym samym drożej od ostatniej promocji. Skład pakietu:
- Need for Speed Rivals
- Pakiet Po prostu Jaguar
- Pakiet Ferrari Edizioni Speciali
- Pakiet łączony Concept Lamborghini
- Koenigsegg Agera One
- Pakiet filmowy
- Pakiet pełnego garażu
Dla osób, które już posiadają podstawową wersję gry EA przygotowało Need for Speed Rivals: Edycja Kompletna (zgadza się - nazwa jest identyczna) zawierająca wszystkie DLC, o które została wzbogacona Edycja Kompletna - kosztuje 59zł i oczywiście wymaga minimum podstawowej wersji Need for Speed Rivals. Skład dopełnienia:
- Pakiet Po prostu Jaguar
- Pakiet Ferrari Edizioni Speciali
- Pakiet łączony Concept Lamborghini
- Koenigsegg Agera One
- Pakiet filmowy
- Pakiet pełnego garażu
Na obecną chwilę nie znamy jeszcze polskich cen gry na konsole.
AKTUALIZACJA
Poznaliśmy ceny Edycji Kompletnej na konsole - są one podobne do tych, które widniały w dniu premiery Need for Speed Rivals, a więc 279,90zł dla konsol nowej generacji oraz 179,90zł dla konsol poprzedniej generacji.
A tak kształtują się ceny i dostępność gier na dzień 31.10.2014:
Źródło: Origin
Na początku roku mogliśmy pójść do kin na pierwszy film sygnowany naszą ulubioną serią wyścigową. Pojawiło się wiele sceptycznych głosów (w tym mój - tu jestem wiernym fanem serii Fast & Furious i raczej tak zostanie). Film mimo dużych nakładów na promocję, nie odniósł jakiegoś większego sukcesu, choć oglądalność była na przyzwoitym poziomie.
W międzyczasie EA wydało kilka DLC do Need for Speed Rivals. Niestety w odróżnieniu od Most Wanted '12 dodatkowe zawartości skupione były tylko na nowych modelach pojazdów. Zabrakło nowych rodzajów wyścigów czy terenów.
W tym roku mija również 20 lat od wydania pierwszej części Need for Speed - wydawać by się mogło, że nie ma lepszego momentu na wydanie naprawdę dobrej i przełomowej gry. Jeszcze rok temu było niemal pewne, że nowa część ujrzy światło dzienne w 2014 roku, zwłaszcza że od 12 lat Need for Speed był wydawany co roku. To było niejako wpisane w kalendarz: wrzesień, zaczyna się szkoła, miesiąc-półtora i zasiadamy do nowego NFSa. Ale nie tym razem! Słaba (jak na możliwości rynkowe) sprzedaż dała się we znaki EA, która postanowiła nie wydawać w tym roku nowej części. W notce, jaką opublikowano jest mowa o chęci dopracowania produktu przez studio Gothenburg, która pracuje nad następną częścią gry. W przyszłym roku ocenimy czy deweloperzy należycie wykorzystali dodatkowy rok pracy. Jednak by nie zapomniano o NFSie (wszak w najbliższych miesiącach pojawi się The Crew czy Project CARS - a zainteresowanie marką trzeba jakoś utrzymać) pokuszono się wydać Need for Speed Rivals Edycja Kompletna zawierająca wszystkie DLC. I właśnie dziś jest światowa premiera tej gry (czy bardziej edycji). I o ile w amerykańskich sklepach można już ją kupić, o tyle w polskich nawet jej zamówienie bywa kłopotliwe, ponieważ wiele sklepów nie ma jeszcze tej gry w swojej ofercie. Mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ponieważ gra jest naprawdę warta uwagi, a dzięki dołączonym DLC naprawdę jest w czym wybierać wyruszając do Redview County.
AKTUALIZACJA
Need for Speed Rivals: Edycja Kompletna można już kupić na Origin. Koszt to 119zł, a więc mniej więcej tyle ile przewidywaliśmy na początku października (obstawiałem 109zł, jednak pominąłem pakiet pełnego garażu) i tym samym drożej od ostatniej promocji. Skład pakietu:
- Need for Speed Rivals
- Pakiet Po prostu Jaguar
- Pakiet Ferrari Edizioni Speciali
- Pakiet łączony Concept Lamborghini
- Koenigsegg Agera One
- Pakiet filmowy
- Pakiet pełnego garażu
Dla osób, które już posiadają podstawową wersję gry EA przygotowało Need for Speed Rivals: Edycja Kompletna (zgadza się - nazwa jest identyczna) zawierająca wszystkie DLC, o które została wzbogacona Edycja Kompletna - kosztuje 59zł i oczywiście wymaga minimum podstawowej wersji Need for Speed Rivals. Skład dopełnienia:
- Pakiet Po prostu Jaguar
- Pakiet Ferrari Edizioni Speciali
- Pakiet łączony Concept Lamborghini
- Koenigsegg Agera One
- Pakiet filmowy
- Pakiet pełnego garażu
Na obecną chwilę nie znamy jeszcze polskich cen gry na konsole.
AKTUALIZACJA
Poznaliśmy ceny Edycji Kompletnej na konsole - są one podobne do tych, które widniały w dniu premiery Need for Speed Rivals, a więc 279,90zł dla konsol nowej generacji oraz 179,90zł dla konsol poprzedniej generacji.
A tak kształtują się ceny i dostępność gier na dzień 31.10.2014:
Źródło: Origin
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze