31. stycznia 2013
Siekierka
Lotus w ofensywie z nową bronią
News napisany przez użytkownika Danio w celu objęcia posady Redaktora F1.
Brytyjska firma Lotus zajmuje się produkcją sportowych samochodów. Niewielu z nas wie, że w latach 50. zaczęto wytwarzać pojazdy m.in. do słynnej Formuły 1 oraz wyścigu Le Mans. Lotus wprowadził innowacje do znanych na świecie wyścigów, np. nadwozie samonośne zwane monocoque. Jednak zaniedbał stronę techniczną, co prowadziło do częstych usterek i wypadków. Ostatecznie firma rozpadła się w 1995 roku. Wróciła po wielu latach nieobecności w 2009 roku.
Ekipa Lotus jako pierwsza w 2013 roku przedstawiła swój nowy model – E21. Miało to miejsce w brytyjskiej siedzibie w Enstone. Nad premierą bolidu czuwali kierowcy Lotusa - Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean, którzy zdjęli plandekę. Dodatkową motywacją dla powstawania E21 była wysoka forma Lotusa w ubiegłorocznym sezonie. Na wyróżnienie zasługuje zmienione malowanie. Dominuje kolor czerwony, który występuje także na wlocie powietrza. Zmniejszono konstrukcję pojazdu, aby osiągnąć jeszcze bardziej niebotyczne czasy na torze. Pojawił się także skomplikowany układ wydechowy.
Éric Boullier, francuski inżynier Lotusa, wierzy w sukces nowego modelu. W końcu nie bez powodu w stajni mają pojawić się dodatkowe środki finansowe od sponsorów. Tak ocenia szanse brytyjskiej firmy w 2013 roku:
„Byłbym bardzo szczęśliwy, gdybyśmy rozpoczęli sezon z samochodem, który będzie miał podobne osiągi do E20. Wiem, że obaj nasi kierowcy wbili się już w wyścigowy rytm i uważam, że są w stanie osiągać lepsze wyniki niż 12 miesięcy temu. Złapaliśmy lekką zadyszkę podczas letniej przerwy, ale wiemy dlaczego tak się stało. Uczymy się na naszych błędach i nie mamy zamiaru pójść tą drogą rozwoju w sezonie 2013”.
Źródło: f1wm.pl
Brytyjska firma Lotus zajmuje się produkcją sportowych samochodów. Niewielu z nas wie, że w latach 50. zaczęto wytwarzać pojazdy m.in. do słynnej Formuły 1 oraz wyścigu Le Mans. Lotus wprowadził innowacje do znanych na świecie wyścigów, np. nadwozie samonośne zwane monocoque. Jednak zaniedbał stronę techniczną, co prowadziło do częstych usterek i wypadków. Ostatecznie firma rozpadła się w 1995 roku. Wróciła po wielu latach nieobecności w 2009 roku.
Ekipa Lotus jako pierwsza w 2013 roku przedstawiła swój nowy model – E21. Miało to miejsce w brytyjskiej siedzibie w Enstone. Nad premierą bolidu czuwali kierowcy Lotusa - Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean, którzy zdjęli plandekę. Dodatkową motywacją dla powstawania E21 była wysoka forma Lotusa w ubiegłorocznym sezonie. Na wyróżnienie zasługuje zmienione malowanie. Dominuje kolor czerwony, który występuje także na wlocie powietrza. Zmniejszono konstrukcję pojazdu, aby osiągnąć jeszcze bardziej niebotyczne czasy na torze. Pojawił się także skomplikowany układ wydechowy.
Éric Boullier, francuski inżynier Lotusa, wierzy w sukces nowego modelu. W końcu nie bez powodu w stajni mają pojawić się dodatkowe środki finansowe od sponsorów. Tak ocenia szanse brytyjskiej firmy w 2013 roku:
„Byłbym bardzo szczęśliwy, gdybyśmy rozpoczęli sezon z samochodem, który będzie miał podobne osiągi do E20. Wiem, że obaj nasi kierowcy wbili się już w wyścigowy rytm i uważam, że są w stanie osiągać lepsze wyniki niż 12 miesięcy temu. Złapaliśmy lekką zadyszkę podczas letniej przerwy, ale wiemy dlaczego tak się stało. Uczymy się na naszych błędach i nie mamy zamiaru pójść tą drogą rozwoju w sezonie 2013”.
Źródło: f1wm.pl
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze