10. stycznia 2011
Siekierka
10 najdroższych aut według Forbes'a
A o NFS'ie dalej cicho... Twórcy gry zawodzą nas na całej linii. Może jest to jednak zwiastunem ciężkich prac nad kolejną częścią, czyli Shiftem 2: Unleashed Może jednak szykują nam DLC do Hot Pursuit'a lub nowe ulepszenia do Worlda? Kto wie. Niestety, po premierze gry, którą wymieniłem jako pierwszą pozostanie ogromna luka, bo na następną część będziemy czekać aż do... Listopada. Będzie chyba jednak na co czekać, skoro Black Box wraca do "swoich" korzeni, a Undergroundy wszyscy z pewnością uwielbiają.
Jednak nie serii znanej pod kryptonimem Need for Speed jest ten news. Tutaj chodzi o coś większego... O motoryzację, ogromną dziedzinę, przy której taki tytuł jak NFS wygląda jak malutka myszka przy ogromnym wielorybie. Tak, to wielka księga, obejmująca swym zakresem min. samochody, jedną z jej największych części.
Żaden samochód nie jest jednak za darmo. Każdy a nich niestety coś kosztuje. I to niemało. Najtańsze auto świata, Tata Nano w wersji przeznaczonej na rynek indyjski kosztuje już kilka tysięcy, a co dopiero wersja, która ma być przeznaczona na rynek europejski... A tu chodzi nie o samochody z najniższej, lecz z najwyższej półki. Czyli o te najdroższe, których cena grubo przekracza milion złotych! A więc jest to nie byle jaki wydatek; na takie coś stać tylko nielicznych.
Magazyn Forbes - znany dwutygodnik, słynie głównie ze swoich rankingów, przeznaczonych różnorakim tematom. Tym razem zestawił listę 10 najdroższych samochodów świata. Samo zestawienie nie dziwi - poza Rolls-Royce'em Phantomem i Maybachem Landaulet w rankingu zestawione są tylko supersamochody. z techniką rodem przejętą z bolidów F1. Najdroższe okazuje się Bugatti, ale nie zwykły Veyron, tylko wersja Super Sport, która ceną bije na łeb wszystkich konkurentów. Drugi w rakingu Koenigsegg Agera okazuje się o ponad milion dolarów tańszy! A to już poważna różnica. Niestety, zabrakło kilku drogich wyjadaczy: zwykłej wersji wcześniej przedstawionego Veyrona i Pagani Zondy Cinque w obu wersjach - i co z tego, że jest to edycja limitowana? Przecież Ferrari SA Aperta. także limitowane, znalazło się w rankingu. Dodatkowo F70. o którym nic nie wiadomo, także ma swoją pozycję.
A oto i ranking:
10. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe - 447 000 dolarów
Tego auta chyba nie muszę nikomu przedstawiać - bardzo popularny i z pewnością lubiany przez arabskich szejków Phantom - tym razem w wersji Cabrio. Napędzany 460-konnym V12 o pojemności 6,75l kosztuje ok. pół miliona dolarów.
9. Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce - 455 400 dolarów
Na dziewiątej pozycji w rankingu znalazło się nie byle jakie auto, bo Lamborghini Murcielago w najmocniejszej wersji - Super Veloce. Posiada 670-konny silnik. Jest to ostatnia wersja produkowanego od ok. 10 lat modelu z Sant'Agata.
8. Ferrari SA Aperta - 520 000 dolarów
Wersja kabrio modelu 599 GTB - normalnie następca Ferrari Superamerica. Jest to edycja limitowana, która zaprojektowana została, by uczcić 80-lecie włoskiego studia designerskiego - Pininfarina.
7. LeBlanc Mirabeau - 728 000 dolarów
Typowa wyścigówka. 700-konna jednostka od Koenigsegga radzi sobie z masą wynoszącą tylko... Nieco ponad 800 KG! A to szalenie mało jak na tak mocny samochód. Do tego ma homologację na drogi publiczne.
6. SSC Ultimate Aero - 750 000 dolarów
Stary znajomy - samochód, który kilka lat temu odebrał Veyronowi tytuł najszybszego samochodu świata, rozpędzając się do 411 km/h. Pod maską siedzi ponad 1000-konne V8.
5. Ferrari F70 - 870 000 dolarów (przewidywana)
Ten samochód jeszcze nie powstał. Ta cena jest przewidywaną, nie wiadomo nawet przecież, jak samochód będzie wyglądał i czym będzie napędzany, jednak bardzo wysoka cena może sugerować mocną jednostkę napędową pod maską.
4. Pagani C9 (Deus Venti) - 1 300 000 dolarów (przewidywana)
No no... Nowe Pagani wylądowało na czwartym miejscu w zestawieniu. Tutaj do napędu posłuży ok. 700-konna jednostka V12 od AMG, co w połączeniu z masą 1230 KG da prawdziwych, sportowych doznań.
3. Maybach Landaulet - 1 405 000 dolarów
Maybach z otwieranym dachem? Czemu nie! Majestatu dopełnia białe nadwozie, z chromowanymi wstawkami i felgami w kolorze bieli. Jest do najdroższa i jedyna w rankingu wersja Maybacha.
2. Koenigsegg Agera - 1 500 000 dolarów (przewidywana)
Najgroźniejszy konkurent Veyrona Super Sport? Co prawda, ma tylko nieco ponad 900 koni mechanicznych, ale w połączeniu z bardzo niską jak na takie auto ilością kilogramów daje stosunek mocy do masy wyższy niż w Veyronie.
1. Bugatti Veyron Super Sport - 2 600 000 dolarów
Stary znajomy - tylko w nieco mocniejszym wydaniu. Niestety, obłędna technologia i silnik o mocy 1200 KM, który zdolny jest osiągnąć nawet 431 km/h, swoje kosztują - u nas to ponad 7,5 miliona złotych.
Jednak nie serii znanej pod kryptonimem Need for Speed jest ten news. Tutaj chodzi o coś większego... O motoryzację, ogromną dziedzinę, przy której taki tytuł jak NFS wygląda jak malutka myszka przy ogromnym wielorybie. Tak, to wielka księga, obejmująca swym zakresem min. samochody, jedną z jej największych części.
Żaden samochód nie jest jednak za darmo. Każdy a nich niestety coś kosztuje. I to niemało. Najtańsze auto świata, Tata Nano w wersji przeznaczonej na rynek indyjski kosztuje już kilka tysięcy, a co dopiero wersja, która ma być przeznaczona na rynek europejski... A tu chodzi nie o samochody z najniższej, lecz z najwyższej półki. Czyli o te najdroższe, których cena grubo przekracza milion złotych! A więc jest to nie byle jaki wydatek; na takie coś stać tylko nielicznych.
Magazyn Forbes - znany dwutygodnik, słynie głównie ze swoich rankingów, przeznaczonych różnorakim tematom. Tym razem zestawił listę 10 najdroższych samochodów świata. Samo zestawienie nie dziwi - poza Rolls-Royce'em Phantomem i Maybachem Landaulet w rankingu zestawione są tylko supersamochody. z techniką rodem przejętą z bolidów F1. Najdroższe okazuje się Bugatti, ale nie zwykły Veyron, tylko wersja Super Sport, która ceną bije na łeb wszystkich konkurentów. Drugi w rakingu Koenigsegg Agera okazuje się o ponad milion dolarów tańszy! A to już poważna różnica. Niestety, zabrakło kilku drogich wyjadaczy: zwykłej wersji wcześniej przedstawionego Veyrona i Pagani Zondy Cinque w obu wersjach - i co z tego, że jest to edycja limitowana? Przecież Ferrari SA Aperta. także limitowane, znalazło się w rankingu. Dodatkowo F70. o którym nic nie wiadomo, także ma swoją pozycję.
A oto i ranking:
10. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe - 447 000 dolarów
Tego auta chyba nie muszę nikomu przedstawiać - bardzo popularny i z pewnością lubiany przez arabskich szejków Phantom - tym razem w wersji Cabrio. Napędzany 460-konnym V12 o pojemności 6,75l kosztuje ok. pół miliona dolarów.
9. Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce - 455 400 dolarów
Na dziewiątej pozycji w rankingu znalazło się nie byle jakie auto, bo Lamborghini Murcielago w najmocniejszej wersji - Super Veloce. Posiada 670-konny silnik. Jest to ostatnia wersja produkowanego od ok. 10 lat modelu z Sant'Agata.
8. Ferrari SA Aperta - 520 000 dolarów
Wersja kabrio modelu 599 GTB - normalnie następca Ferrari Superamerica. Jest to edycja limitowana, która zaprojektowana została, by uczcić 80-lecie włoskiego studia designerskiego - Pininfarina.
7. LeBlanc Mirabeau - 728 000 dolarów
Typowa wyścigówka. 700-konna jednostka od Koenigsegga radzi sobie z masą wynoszącą tylko... Nieco ponad 800 KG! A to szalenie mało jak na tak mocny samochód. Do tego ma homologację na drogi publiczne.
6. SSC Ultimate Aero - 750 000 dolarów
Stary znajomy - samochód, który kilka lat temu odebrał Veyronowi tytuł najszybszego samochodu świata, rozpędzając się do 411 km/h. Pod maską siedzi ponad 1000-konne V8.
5. Ferrari F70 - 870 000 dolarów (przewidywana)
Ten samochód jeszcze nie powstał. Ta cena jest przewidywaną, nie wiadomo nawet przecież, jak samochód będzie wyglądał i czym będzie napędzany, jednak bardzo wysoka cena może sugerować mocną jednostkę napędową pod maską.
4. Pagani C9 (Deus Venti) - 1 300 000 dolarów (przewidywana)
No no... Nowe Pagani wylądowało na czwartym miejscu w zestawieniu. Tutaj do napędu posłuży ok. 700-konna jednostka V12 od AMG, co w połączeniu z masą 1230 KG da prawdziwych, sportowych doznań.
3. Maybach Landaulet - 1 405 000 dolarów
Maybach z otwieranym dachem? Czemu nie! Majestatu dopełnia białe nadwozie, z chromowanymi wstawkami i felgami w kolorze bieli. Jest do najdroższa i jedyna w rankingu wersja Maybacha.
2. Koenigsegg Agera - 1 500 000 dolarów (przewidywana)
Najgroźniejszy konkurent Veyrona Super Sport? Co prawda, ma tylko nieco ponad 900 koni mechanicznych, ale w połączeniu z bardzo niską jak na takie auto ilością kilogramów daje stosunek mocy do masy wyższy niż w Veyronie.
1. Bugatti Veyron Super Sport - 2 600 000 dolarów
Stary znajomy - tylko w nieco mocniejszym wydaniu. Niestety, obłędna technologia i silnik o mocy 1200 KM, który zdolny jest osiągnąć nawet 431 km/h, swoje kosztują - u nas to ponad 7,5 miliona złotych.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze
http://www.v10.pl/Bugatti,Type,57SC,A...46865.html
http://www.joemonster.org/art/11024/S...ln_dolarow
Cytat
A co ? U3 będzie ??
Szkoda, a może na szczęście nie ma w tym zestawieniu Porsche Spyder
Przejechałbym się takim wózkiem za 2,6 mln zielonych
To jest lista najdroższych samochodów produkowanych seryjnie z normalnym wnętrzem, oczywiście niektóre są produkowane w liczbie kilkunastu sztuk, ale są Można przebić te 2,6 mln nawet maluchem jeśli będzie ze złota i platyny, nafaszerowany diamentami, ale nie o to chodzi
1200 Kucyków Pod machą...
Przecież tunerzy porobili wersje aut takiego typu, gdzie ceny dochodzą do 30mln
Bugatti Veyron.