14. luty 2022
Radzio
?Pomoc Codemasters, data premiery i pierwsze szczegóły o NFS 2022?
![?Pomoc Codemasters, data premiery i pierwsze szczegóły o NFS 2022?](/news/news_cats/ikona-nfs-2021.png)
Zacznijmy od faktów, nowego Need for Speed tworzy Criterion Games czyli dobrze nam znane studio, którego specjalnie przedstawiać nie trzeba. W swoim CV mają dwie części NFS: Hot Pursuit 2010 i Most Wanted 2012. Oprócz tego byli wsparciem dla Ghost Games przy tworzeniu ostatnich odsłon. Jeśli nie byliście fanami ich gier i obawiacie się co dostaniemy w tym roku to tylko przypomnę, że HP i MW to jedne z najlepiej ocenianych odsłon w historii (na podstawie metacritic). Cóż, można o tym dyskutować, ale chyba zgodzicie się, że te odsłony posiadały najlepsze tryby multiplayer! Nie jeden gracz spędził w nich dziesiątki lub setki godzin. A właśnie multi to największa bolączka ostatnich odsłon.
Dzisiaj CG to już nie to samo studio co 10 lat temu. Tak naprawdę to zlepek pracowników Ghost, Criterion i zupełnie nowych twarzy. Wiceprezesem i dyrektorem generalnym jest Matt Webster. Natomiast Craig Sullivan, dyrektor kreatywny, odszedł do Amazon Games Studios więc jego przeciwnicy mogą spać spokojnie - tak z przymrużeniem oka.
![NFS - Need for Speed 2022 - Criterion Games](/news/images/nfs-need-for-speed-2022-02-13-Criterion-Games-Logo.png)
![NFS - Need for Speed 2022 - Criterion Games](/news/images/nfs-need-for-speed-2022-02-13-Criterion-Games.png)
Przejdźmy do plotek. Wiemy, że nowy Need for Speed powinien zadebiutować jesienią tego roku. Jednak Tom Henderson na twitterze twierdzi, że EA spodziewa się gotowego produktu na przełomie września i października. To dość wczesna data, ponieważ zazwyczaj NFS debiutował dopiero w listopadzie. Dla nas, czyli graczy, to raczej dobra wiadomość, miesiąc mniej czekania to zawsze coś.
Drugą plotką z tego samego źródła jest pomoc oddziału Codemasters Cheshire przy tworzeniu NFS. Ta wiadomość ma dwa oblicza. Wsparcie na pewno się przyda i powinniśmy liczyć na większy i bardziej dopracowany produkt. Z drugiej strony pojawiają się głosy, że Criterion jest w czarnej... i wsparcie innego studia jest konieczne, aby wyrobić się z premierą. Codemasters Cheshire to dawne Evolution Studios odpowiedzialne za serię MotorStorm oraz DriveClub na konsole PlayStation.
![NFS - Need for Speed 2022 - Data premiery, pomoc Codemasters](/news/images/nfs-need-for-speed-2022-02-13-need-for-speed-2022-data-premiery-codemasters.png)
W Internecie pojawiło się też kilka wiadomości, że lokacją w nowej odsłonie ma być Chicago. Nie wiem na czym oparta jest ta plotka, ale patrząc na poprzednie odsłony i w tym roku powinniśmy zostać w USA, a które miasto tym razem będzie inspiracją? Możliwości jest wiele, ale najbardziej prawdopodobne to San Francisco, Chicago lub Nowy York. Przypomnę, że 3 poprzednie odsłony to Los Angeles, Las Vegas oraz Miami.
Jakiś czas temu na twiterze nowy pracownik Criterion pochwalił się powitalnym prezentem, który składał się m. in. z torby oraz plakatów. Na torbie są loga NFS i CG a na plakacie widać stuningowany samochód. Największą uwagę przyciąga wszystko co wokół czyli dym jak z kreskówki i liczne naklejki. Przypomina to trochę klimat ProStreet. Porównując to do wycieku wersji alpha, o którym pisaliśmy tutaj można zobaczyć podobieństwo. Czy nowa odsłona będzie hybrydą dwóch stylów: realistyczny i kreskówkowy?
![NFS - Need for Speed 2022 - plakat](/news/images/nfs-need-for-speed-2022-02-13-need-for-speed-2022-plakat1.jpg)
![NFS - Need for Speed 2022 - plakat](/news/images/nfs-need-for-speed-2022-02-13-need-for-speed-2022-plakat2.jpg)
Przeczytaj także:
Wyniki TOP utworów NFS 2021
NFS Hot Pursuit debiutuje w EA Play i Xbox Game Pass
Nowy, lepszy Tuning Fight!
Komentarze
Szczerze mówiąc z codies ja wiązałbym większe nadzieje w przyszłości, może dzięki nim otrzymamy wreszcie nfs-a opartego na silniku przeznaczonym do gier wyścigowych a nie strzelanek. Przymus ea do użycia frostbite by rzekomo uniknąć placenia za silnik z zewnątrz to zbrodnia, która odbiła się na procesie produkcji wielu gier i nie przyniosła wymiernych korzyści. EA zdaje się to pojmować wreszcie, krążą pogłoski o powrocie serii mass effect na unreal engine, a w przypadku NFS wykorzystanie ego, które teraz znajduje się w portfolio wydaje mi się naturalnym.
Może zaangażowanie drugiego studia pozytywnie odbije się na jakości portów na stare konsole?