06. sierpnia 2020
Inventer89
Wyciek nagrania bardzo wczesnej wersji nowego Need for Speeda
Wczoraj w sieci pojawiło się nagranie pokazujące prawdopodobnie bardzo wczesny build Need for Speed 2021. Trudno jednocześnie stwierdzić czy rzeczywiście tak jest.
Zacznijmy od faktów: nowy Need for Speed powstaje, ale gra jest na bardzo wczesnym etapie produkcji - można rzecz, że obecnie wiemy, że będzie to gra wyścigowa z fabułą na silniku Frostbite. Criterion Games cały czas poszukuje nowych osób na stanowiska na różnych szczeblach (UX Director, Character Artist, Producer, Narrative Lead Designer, Concept Artist, Level Designer, Cinematic Artist i wielu, wielu innych). Lista jest więc spora, a zakładając 2-letni plan wydawniczy, prace nad projektowaniem szczegółów powinny ruszyć po wakacjach.
Niemniej do sieci trafiło ciekawe nagranie prezentujące prawdopodobnie Need for Speed 2021. Ciężko stwierdzić czy wyciek jest celowy czy nie. Być może EA lub CG chce wybadać zainteresowanie i atmosferę po nagłym zakończeniu wsparcia dla Heat. Na razie ani producent, ani wydawca nie odnieśli się do tego nagrania (brak odpowiedzi to też odpowiedź). A na nim widać szczegółowy model samochodu oraz zaprojektowany na szybko, bez większych szczegółów świat. W produkcji gier jest to typowy proces (za wyjątkiem szczegółowego samochodu - o czym niżej) - chodzi o ogólne zaprojektowanie lokacji, do których dopiero w późniejszym czasie dodaje się szczegółowe elementy oraz tekstury, a także, ponieważ jest to gra wyścigowa - możliwość poprowadzenia samochodu, sprawdzenia fizyki, prowadzenia. Takie demo, choć w trochę lepszej formie (oraz z zarysem fabularnym i dziesiątkami konceptów w formie grafik) najczęściej przedstawia się wydawcy i inwestorom, by uzyskać ostateczną zgodę na produkcję. Na nagraniu widać elementy HUDa oraz bramki etapowe z Heat. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. W przypadku NFS jest to dość częsta praktyka, że korzysta się ze struktury i niektórych plików poprzednich gier, jak choćby cały system tuningu wizualnego, który w większej części jest przenoszony do nowszych części od 2015 roku. Aczkolwiek sprzątanie kodu nie zawsze jest dokładne, o czym można się przekonać znajdując kilka grafik prezentujących wraki z Paybacka w plikach Heata. Może to po prostu wyczyszczony Heat i luźna zabawa losowo stworzoną lokacją?
Przeczytaj także:
Modderskie remastery Most Wanted i Carbon
Need for Speed na nowej generacji - tak pięknie jeszcze nie było!
Nowy, lepszy Tuning Fight!
Zacznijmy od faktów: nowy Need for Speed powstaje, ale gra jest na bardzo wczesnym etapie produkcji - można rzecz, że obecnie wiemy, że będzie to gra wyścigowa z fabułą na silniku Frostbite. Criterion Games cały czas poszukuje nowych osób na stanowiska na różnych szczeblach (UX Director, Character Artist, Producer, Narrative Lead Designer, Concept Artist, Level Designer, Cinematic Artist i wielu, wielu innych). Lista jest więc spora, a zakładając 2-letni plan wydawniczy, prace nad projektowaniem szczegółów powinny ruszyć po wakacjach.
Niemniej do sieci trafiło ciekawe nagranie prezentujące prawdopodobnie Need for Speed 2021. Ciężko stwierdzić czy wyciek jest celowy czy nie. Być może EA lub CG chce wybadać zainteresowanie i atmosferę po nagłym zakończeniu wsparcia dla Heat. Na razie ani producent, ani wydawca nie odnieśli się do tego nagrania (brak odpowiedzi to też odpowiedź). A na nim widać szczegółowy model samochodu oraz zaprojektowany na szybko, bez większych szczegółów świat. W produkcji gier jest to typowy proces (za wyjątkiem szczegółowego samochodu - o czym niżej) - chodzi o ogólne zaprojektowanie lokacji, do których dopiero w późniejszym czasie dodaje się szczegółowe elementy oraz tekstury, a także, ponieważ jest to gra wyścigowa - możliwość poprowadzenia samochodu, sprawdzenia fizyki, prowadzenia. Takie demo, choć w trochę lepszej formie (oraz z zarysem fabularnym i dziesiątkami konceptów w formie grafik) najczęściej przedstawia się wydawcy i inwestorom, by uzyskać ostateczną zgodę na produkcję. Na nagraniu widać elementy HUDa oraz bramki etapowe z Heat. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. W przypadku NFS jest to dość częsta praktyka, że korzysta się ze struktury i niektórych plików poprzednich gier, jak choćby cały system tuningu wizualnego, który w większej części jest przenoszony do nowszych części od 2015 roku. Aczkolwiek sprzątanie kodu nie zawsze jest dokładne, o czym można się przekonać znajdując kilka grafik prezentujących wraki z Paybacka w plikach Heata. Może to po prostu wyczyszczony Heat i luźna zabawa losowo stworzoną lokacją?
Przeczytaj także:
Modderskie remastery Most Wanted i Carbon
Need for Speed na nowej generacji - tak pięknie jeszcze nie było!
Nowy, lepszy Tuning Fight!
Komentarze