Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Forum dyskusyjne

Ogólnie o serii NFS

Wątki ogólne, ankiety, porównania

352 posty

Ostatnia aktywność, 07-07-2014 19:39 przez Radon
Radon
Radon Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 07-07-2014 19:39 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Rivalsa bym się czepiał, bo mimo, że jest niezłą grą, to idealnie wpisuje się w teorię o upraszczaniu (ogłupianiu) serii NFS.
Radzio
Radzio Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 07-07-2014 19:17 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Akurat Rivalsa bym się nie czepiał. Widać, że Ghost próbował coś zrobić - lekki tuning i mini fabułę wprowadzili. Myślę, że przy następnej części o tuning i fabułę nie musimy się martwić Smile Silnik zostanie taki jak był w Rivals - Frostbite 3 - nie widzę sensu cofać się w rozwoju xD Jak ktoś ma słaby sprzęt to trudno Smile


Myślę, że w nowej odsłonie muszą wprowadzić to co było najlepsze w MW - "od zera do bohatera''. Gracz utożsamiał się z bohaterem w grze, na początku traci wszystko, zaczyna od nowa. Potem powoli wraca na szczyt i pokonuje bossa.

Jest to myślę najbardziej wciągający typ fabuły.
R
Reev Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 07-07-2014 17:45 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Pamiętam doskonale, jak zbudził mnie kiedyś brat o pierwszej w nocy, bo zainstalował się Most Wanted. Cóż, marka się wypaliła. Robią cały czas to samo, tyle że z lepszą grafiką. Wedlug mnie wystarczył Chameleon (czyt. silnik) z MW 2012, bo Rivals na dwuletnim komputerze działał mi okropnie. Powinni posłuchać graczy. Mam nadzieję, że w tym roku coś się zmieni, i dostaniemy przynajmniej większą możliwość tuningu, samochody odblokowywane w czasie coraz to dłuższej gry oraz jakąś fabułę, a nie jak w Rivalsie.
Se3a
Se3a Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 06-07-2014 22:44 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Odwrócenie mentalności gry i świata w jakim panowała to jedno.
Najgorsze jest to że ktoś kto jest odpowiedzialny za tą markę jakby nie przyjmuje, albo też nie chce do siebie przyjąć próśb graczy - tych fanów, którzy są z serią od zawsze. I tu niechciałbym nikogo obrazić ale młode pokolenie (podstawówka, gimnazjum), nie powróci do wcześniejszych części chociażby ze względu na ich prostotę i grafikę, co kiedyś nam wystarczało, teraz standardy są wyższe, więc celują w nowsze produkcje, a jeśli mają sięgać właśnie po serię NFS, to i faktycznie robią to, ale tylko dla zabawy (od tego są najnowsze produkcje oparte na grze Burnout). Nie ma już tego przesiadywania po nocach i przemierzania mrocznymi ulicami i doświadczania klimatu właśnie nielegalnych wyścigów, gdzie trudno było zarobić na pierwszy dobry pojazd czy modyfikację (mam tu na myśli NFS U i U2 np.). Obecnie gry typu Most Wanted, czy Rivals są tylko po to by się dobrze pobawić i porywalizować, sam powiem szczerze nie widzę w tym jednak nic ciekawego, choć jestem mocno za serią NFS to te produkcje mi nie podchodzą przez to też i to widać rzadziej mnie widać Smile

Co będzie dalej zobaczymy, ale aby cokolwiek miało sens i powstało i było dobre, to musi najpierw spotkać się ze spełnieniem prośb (przede wszystkim fanów) nie graczy, które są przecież najważniejsze.
Radon
Radon Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 06-07-2014 16:44 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Błędem nie było wprowadzenie legalnych wyścigów, błędem jest kierowanie kolejnych odsłon do małp człekokształtnych i dzieci. Ostatnie NFSy są skrajnie prymitywne, nikt nie potrzebuje pomocy nawet żeby wymaksować grę, bo wszystko jest podane na tacy. Nikt z graczy nie ma też się za bardzo czym chwalić, bo wszelkie formy aktywności pobocznych, które dawały dość dużą swobodę działania, czy pobudzały kreatywność zostały zwyczajnie wykoszone. Nie ma już tuningu wizualnego, tuning mechaniczny ogłupiono do granic możliwości, nie można samodzielnie ustawiać parametrów auta. Portale takie jak nasz nie są już potrzebne. I jeśli wyobrażenie twórców o NFS się nie zmieni, to restart serii też nie wiele nam da. O remasterach czy portach na iPady nawet nie wspominam, bo one nie są potrzebne absolutnie nikomu, poza twórcami, którzy zgarnęli by troszkę kaski.
Inventer89
Inventer89 Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 28-06-2014 11:12 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Restart to bym chętnie widział, ale na telefonach i tabletach. Myślę, źe NFS U1, U2 czy MW 2005 na urządzeniach mobilnych byłoby hitem niczym mobilne GTA Smile
Kongz
Kongz Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 28-06-2014 09:45 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Pro Street był fajny ale lepiej dla całej serii by było gdyby ten tytuł nie wyszedł jako NFS. On totalnie zaprzeczał poprzednim częściom i właśnie przez to EA zaczęło kombinować jak przywrócić serię do stanu z przed Pro Street, czyli do stanu kiedy seria była na szczycie gier "must have" i była niepokonana we wszystkich rankingach gier wyścigowych, zaczęły się zmiany, kombinacje i teraz sami widzimy co się dzieje. Najlepiej jakby EA zrobiło restart serii i odtworzyliby pierwsze części w HD, może coś by się ruszyło...


Może być to napisane trochu nieskładnie bo padam na twarz... Pfft
D
Dzonson Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 28-06-2014 08:26 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Legalne Torowe były fajne tak jak prostreet ale pozatym wszystkie lipa undergroundy i mostwanted były bardzo obiecującymi grami.
Inventer89
Inventer89 Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 27-06-2014 13:05 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier

Cytat

Kongz napisał(a):
Inventer89, masz rację.. NFS upada ale EA może być tylko i wyłącznie wdzięczne sobie i swoim studiom developerskim. Oni sami zaczęli zmieniać sprawdzoną formułę już za czasów Undergrounda. Bo największą popularność miały NFS z luksusowymi wyścigami niedostępnych dla wielu samochodów z policją (HPI i HPII, RS, P2000). A potem wykorzystali motyw FnF co również się sprawdziło i zamiast trzymać się tych dwóch dróg i przeplatać serię undergroundową z tą ''luksusową'' to zrobili jeden wielki kogel-mogel i najpierw wyszedł słaby (ale i mimo wszystko uwielbiany przeze mnie) Carbon a potem to już wszyscy wiedzą.


EDIT:

Dodam jeszcze że jeżeli EA nie zmieni polityki to forum się nie ruszy a seria NFS dalej będzie traktowana jak podrzędna wyścigówka a tak jest przez ostatnie parę lat.

PS. Jak pisałem to w shoutcie to zrobiłem błąd w nawiasie wymieniając NFSy... połączyłem 2 zamienne podtytuły Road Challenge i High Stakes przez co wyszło RS... fail


Co im strzeliło, żeby zrobić wyścigi legalne? Chyba się tego nigdy nie dowiemy. Pamiętam te zdziwienia - "co to za NFS?"
Kongz
Kongz Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 25-06-2014 14:13 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Inventer89, masz rację.. NFS upada ale EA może być tylko i wyłącznie wdzięczne sobie i swoim studiom developerskim. Oni sami zaczęli zmieniać sprawdzoną formułę już za czasów Undergrounda. Bo największą popularność miały NFS z luksusowymi wyścigami niedostępnych dla wielu samochodów z policją (HPI i HPII, RS, P2000). A potem wykorzystali motyw FnF co również się sprawdziło i zamiast trzymać się tych dwóch dróg i przeplatać serię undergroundową z tą ''luksusową'' to zrobili jeden wielki kogel-mogel i najpierw wyszedł słaby (ale i mimo wszystko uwielbiany przeze mnie) Carbon a potem to już wszyscy wiedzą.


EDIT:

Dodam jeszcze że jeżeli EA nie zmieni polityki to forum się nie ruszy a seria NFS dalej będzie traktowana jak podrzędna wyścigówka a tak jest przez ostatnie parę lat.

PS. Jak pisałem to w shoutcie to zrobiłem błąd w nawiasie wymieniając NFSy... połączyłem 2 zamienne podtytuły Road Challenge i High Stakes przez co wyszło RS... fail
Inventer89
Inventer89 Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 24-06-2014 22:11 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Spoko. Sam sobie jakiś czas temu zadawałem to pytanie. Analizuję rynek i widzę takie powody: mniej osób gra w NFSy, nowe NFSy nie są skomplikowane i gracze nie mają problemów z graniem (nie ma pytań o kryjówki, ukryte wyścigi, jak odblokować dane rzeczy), nowe NFSy nie są rozbudowane - odpadają problemy z tuningiem lub innymi elementami gry. Tak jest ponoć na wszystkich serwisach NFS.
Następuje zmierzch serii NFS i nawet w EA to widzą. Próbują różnych pomysłów od kilku lat - trudno powiedzieć od ilu. Czy od ProStreeta (mieliśmy co roku zmiany legalne/nielegalne wyścigi - pytanie po co zmieniali sprawdzoną z MW i Carbona formułę na nowość jaką był PS) czy od Hot Pursuit 2010 (Criterion, powrót do BlackBox, potem znów do Criterion i w końcu Ghost i też nie wyszło to co powinno).
M3
M3 Odpowiedział(a) w Need for Speed - sytuacja na rynku gier 10 lata temu ( 24-06-2014 19:20 )
Re: Need for Speed - sytuacja na rynku gier
Ogólnie kiedy to forum zaczęło tak przygasać? Pamiętam czasy gdy tu były tłumy "luda", w tematach i na SB pełny ruch. Teraz tak jakby coś się działo, ale nie do końca. Sorry że tak prosto z mostu i że rozwlekam taki temat tutaj, ale już nie mogłem się powstrzymać.
R
Reev Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 01-06-2014 09:16 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
A ja będę czekał grając od początku w serię NFS. Pfft
Radon
Radon Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 30-05-2014 21:14 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
W Rivals na starych konsolach jest mniej graczy w sesji z tego co się orientuję, stąd się biorą te problemy. No i często większość czai się w garażach i wyskakuje tylko by odfajkowac jeden punkt ze speed list i z powrotem do garażu.
Inventer89
Inventer89 Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 30-05-2014 20:42 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?

Cytat

Radon napisał(a):
A co do filmiku - Lucek ma sporo racji, jeśli o multika w Rivals chodzi. Ostatnio w końcu kupiłem sobie XBL Gold i mogę grać w sieci i... nic. Gracze na ogół mają się nawzajem gdzieś, na starych konsolach w ogóle cudem jest kogoś spotkać na tak dużej mapie. W zasadzie jedyna interakcja w jaką wszedłem z innym graczem w świecie Rivals to... trolling. No bo przecież śmiesznie jest wejść komuś z buta do rozgrywki sp i skopać mu czasówkę, prawda?

Niby powinno dużo graczy być w Rivalsie, ale jak się człowiek zaloguje, to mapa świeci pustkami - zupełnie inaczej jest w Most Wanted, gdzie sesje są prawie zawsze pełne i nie trzeba się wcześniej umawiać co do miejsca spotkania. A trolle to się też zdarzają w MW - ostatnio podczas Live Kid i kemot musieli przerwać, bo non stop ktoś robił rozróbę i zderzał się ze wszystkimi - tego się nie uniknie, gdy chce się pograć z obcymi graczami Sad
Se3a
Se3a Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 30-05-2014 20:11 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
Ja od pewnego czasu nie mam "czasu" na wgl. tematykę gier zarówno konsolowych jak i pecetowych. Może kolejny NFS zmusi mnie do odpalenia go, ale to też nie jest pewne. Sam fakt, iż obecnie nie mam czasu na Gran Turismo świadczy wiele Smile. Nie zmienia to jednak faktu że z zaciekawieniem czekam na "śmiałe" kroki dot. nowej części NFS'a cechujące nową ciekawą fabułę czy silnik gry.
Radon
Radon Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 30-05-2014 09:22 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
Ja całkiem dobrze bawię się maksując Rivalsa. Poza tym GRID 2, FM4, SH2U i cały stos innych tytułów, z których wielu nawet nie ruszyłem, a kurzą się na półce. A po drodze mam nadzieję jeszcze na Watch Dogs i GRID Autosport, więc raczej przez ten dłuższy czas do nowego NFS-a gier mi nie braknie xd

A co do filmiku - Lucek ma sporo racji, jeśli o multika w Rivals chodzi. Ostatnio w końcu kupiłem sobie XBL Gold i mogę grać w sieci i... nic. Gracze na ogół mają się nawzajem gdzieś, na starych konsolach w ogóle cudem jest kogoś spotkać na tak dużej mapie. W zasadzie jedyna interakcja w jaką wszedłem z innym graczem w świecie Rivals to... trolling. No bo przecież śmiesznie jest wejść komuś z buta do rozgrywki sp i skopać mu czasówkę, prawda?

No i oczywiście nie można zapomnieć o krzyczących do mikrofonów dzieciach, klasyka XBL. Tak, żeby nikt w sesji nie zapomniał, że gra na multi.
Danio
Danio Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 29-05-2014 18:59 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
Spokojnie Inv, ja też się uczyłem grać w inne gry niż w NFS Smile Co nie oznacza, że NFS odszedł na boczny tor Grin
Inventer89
Inventer89 Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 29-05-2014 16:45 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
Może SimCity ruszę, bo kupiłem preorder, ale do dzisiaj nie zagrałem - tak mnie pochłonęły NFSy. A jeśli chodzi o inne ścigałki, to próbowałem: Grid 1: 30 minut, TDU 1: 2h sequeli nie tknąłem. Jakoś nie potrafię grać w inne ścigałki niż NFS - wyczuwam, że zupełnie inaczej prowadzi sie samochody i mi takie sterowanie nie podchodzi. Do gustu przydał mi jeszcze Burnout Paradise, gdzie przeszedłem wszystkie wyścigi i dość mocno liznąłem FlatOut - głównie z powodu destrukcji - całkiem niezłe odskocznie dla prawie niezniszczalnych licencjonowanych wozów w NFS.
Radzio
Radzio Odpowiedział(a) w 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać? 10 lata temu ( 29-05-2014 15:26 )
Re: 1,5 roku do premiery nowego NFSa - w co grać?
Ja przez ten czas odpocznę od NFSów po prostu. Mam Gran Turismo i to mi wystarczy Grin
  • You can view all discussion threads in this forum.
  • You cannot start a new discussion thread in this forum.
  • You cannot start on a poll in this forum.
  • You cannot upload attachments in this forum.
  • You cannot download attachments in this forum.