Robin'7t4 jest polskim modderem, który zasłynął na NFSCars.net z tworzenia amerykańskich krążowników do Need for Speed Most Wanted, choć pierwotnie były przeznaczone do innej gry. Jego kolekcja liczy dziś
42 samochody. W rzeczywistości ma na imię Robert, mieszka w Lublinie i od zawsze uwielbiał pogromców amerykańskich szos z lat 70-tych.
Tworzenie trójwymiarowych modeli samochodów jest skomplikowane i wymaga dużej zręczności. Skąd pojawiła się u Ciebie chęć tworzenia akurat tego rodzaju modyfikacji?
- Już we wczesnej młodości lubiłem tworzyć auta, rysowałem je po prostu na
kartce papieru. Pierwszymi popularnymi komputerami były Amigi, ale o grafice 3d nie było co marzyć. Moją pasją było tworzenie tak zwanych modułów muzycznych na Amidze (pewnie dzisiejszej młodzieży nic to nie mówi) Około roku 2000 przesiadłem się z Amigi na Peceta, akurat wtedy na topie była gra Need For Speed High Stakes. Gdy dowiedziałem się o możliwości wstawiania własnych aut do tej gry, postanowiłem spróbować. Początki były bardzo trudne, nie udało mi się nic stworzyć, jedynie nieco zmodyfikować istniejące już auto, ale i w tym przypadku efekt był mizerny. Jakiś czas później wyszła gra Need For Speed Porsche Unleashed i pojawiła się możliwość edycji tekstur, więc zabrałem się za to. Rok później wyszedł Need for Speed Hot Pursuit 2, gdy zobaczyłem auta w tej grze oniemiałem, wyglądały jak prawdziwe (pamiętajmy, że był rok 2002, teraz to dopiero auta wyglądają w grach naprawdę realistycznie). Zacząłem tworzyć własne auta do tej gry.
Pamiętasz swój pierwszy model jaki zaprojektowałeś?
- Pierwszy własny model to
Pontiac Bonneville 1976 (zaprojektowany też kilka lat później jako traffic w MW), wcześniej był
Buick Riviera 1971 (również ponownie zaprojektowany kilka lat później), ale stworzyłem go modyfikując oryginalną siatkę Forda Crown Victoria z gry, więc nie wiem czy mogę go nazwać własnym. Oczywiście po modyfikacji w ogóle nie przypominał już oryginalnego Forda Crown Victoria lecz Buicka Rivierę. A jeszcze wcześniej była próba stworzenia auta do NFS High Stakes: Plymouth Fury/Dodge Monaco z 1977-78, wtedy nawet nie znałem marki tego auta. Próba nie powiodła się.
Pojazdy które stworzyłeś znikały z dróg jeszcze nim pojawił się pierwszy Need for Speed. Skąd zamiłowanie do tych modeli?
- Już od dzieciństwa podobały mi się amerykańskie krążowniki, widziałem je tylko na filmach w telewizji oraz czasopismach, np. komiksie
3x kontra Mamuty opublikowanym na ramach
Świata Młodych (Internetu w tamtych czasach nie było), wtedy po naszych drogach jeździły głównie Maluchy, duże Fiaty, Polonezy, Syreny, Warszawy, Trabanty, Skody, Łady, czasem jakiś Mercedes czy Volkswagen (tak, tak, naprawdę tak było).
Projektowałeś głównie do NFS Most Wanted - dlaczego?
- Na początku projektowałem do NFS Hot Pursuit 2. Dla siebie, gdyż wtedy nie miałem dostępu do Internetu. Po Hot Pursuit 2 wyszedł Underground oraz Underground 2, ale nie było możliwości modyfikowania tych gier. Dopiero gdy wyszła gra NFS Most Wanted i arushan złamał format geometrii, pojawiła się możliwość modyfikacji tej gry, więc zacząłem wstawiać do niej moje auta, które wcześniej stworzyłem do NFS Hot Pursuit 2.
Gdyby MW rozgrywało się w latach 70-tych, to który z Twoich modeli mógłby zastąpić BMW E46 i dlaczego?
- Myślę, że byłby to Chevrolet Camaro Z28, gdyż jako nieliczny z moich modeli jest to auto typu muscle car, pozostałe to głównie wielkie krążowniki szos.
Jaki jest Twój ulubiony model, który stworzyłeś?
- Ciężko powiedzieć, chyba jedno z tych: '67 Buick Wildcat lub '71 Buick Riviera.
Pamiętasz model, nad którym pracowałeś najdłużej - który sprawił Ci największą trudność? Od ostatniego modelu, jaki stworzyłeś minęło kilka lat? Nie tęsknisz za tym?
- Najdłużej pracowałem nad tym, którego nigdy nie dokończyłem, wspomniany wcześniej 1977-78 Plymouth Fury/Dodge Monaco. Wiele lat później stworzyłem te auta od nowa, ale już nie sprawiały mi trudności. Modeluję auta nadal, tyle tylko, że nie wydaję ich jako mody do gier, lecz wstawiam rendery na
Flickr.
Listę samochodów stworzonych przez Robina znajdziecie
pod tym linkiem, a
tutaj znajdziecie naszą instrukcję instalacji samochodów. Robin ma również swój
temat o Oldsmobilach na NFSCars.net.
Komentarze
Btw... to ten Arushan, co wydał Bintexa do Undergroundów?