Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Blog

Robin'7t4 - modder NFS

Inventer89Inventer89 Napisane przez 9 lata temu
Robin'7t4 jest polskim modderem, który zasłynął na NFSCars.net z tworzenia amerykańskich krążowników do Need for Speed Most Wanted, choć pierwotnie były przeznaczone do innej gry. Jego kolekcja liczy dziś 42 samochody. W rzeczywistości ma na imię Robert, mieszka w Lublinie i od zawsze uwielbiał pogromców amerykańskich szos z lat 70-tych.



Tworzenie trójwymiarowych modeli samochodów jest skomplikowane i wymaga dużej zręczności. Skąd pojawiła się u Ciebie chęć tworzenia akurat tego rodzaju modyfikacji?

- Już we wczesnej młodości lubiłem tworzyć auta, rysowałem je po prostu na kartce papieru. Pierwszymi popularnymi komputerami były Amigi, ale o grafice 3d nie było co marzyć. Moją pasją było tworzenie tak zwanych modułów muzycznych na Amidze (pewnie dzisiejszej młodzieży nic to nie mówi) Około roku 2000 przesiadłem się z Amigi na Peceta, akurat wtedy na topie była gra Need For Speed High Stakes. Gdy dowiedziałem się o możliwości wstawiania własnych aut do tej gry, postanowiłem spróbować. Początki były bardzo trudne, nie udało mi się nic stworzyć, jedynie nieco zmodyfikować istniejące już auto, ale i w tym przypadku efekt był mizerny. Jakiś czas później wyszła gra Need For Speed Porsche Unleashed i pojawiła się możliwość edycji tekstur, więc zabrałem się za to. Rok później wyszedł Need for Speed Hot Pursuit 2, gdy zobaczyłem auta w tej grze oniemiałem, wyglądały jak prawdziwe (pamiętajmy, że był rok 2002, teraz to dopiero auta wyglądają w grach naprawdę realistycznie). Zacząłem tworzyć własne auta do tej gry.



Pamiętasz swój pierwszy model jaki zaprojektowałeś?

- Pierwszy własny model to Pontiac Bonneville 1976 (zaprojektowany też kilka lat później jako traffic w MW), wcześniej był Buick Riviera 1971 (również ponownie zaprojektowany kilka lat później), ale stworzyłem go modyfikując oryginalną siatkę Forda Crown Victoria z gry, więc nie wiem czy mogę go nazwać własnym. Oczywiście po modyfikacji w ogóle nie przypominał już oryginalnego Forda Crown Victoria lecz Buicka Rivierę. A jeszcze wcześniej była próba stworzenia auta do NFS High Stakes: Plymouth Fury/Dodge Monaco z 1977-78, wtedy nawet nie znałem marki tego auta. Próba nie powiodła się.



Pojazdy które stworzyłeś znikały z dróg jeszcze nim pojawił się pierwszy Need for Speed. Skąd zamiłowanie do tych modeli?

- Już od dzieciństwa podobały mi się amerykańskie krążowniki, widziałem je tylko na filmach w telewizji oraz czasopismach, np. komiksie 3x kontra Mamuty opublikowanym na ramach Świata Młodych (Internetu w tamtych czasach nie było), wtedy po naszych drogach jeździły głównie Maluchy, duże Fiaty, Polonezy, Syreny, Warszawy, Trabanty, Skody, Łady, czasem jakiś Mercedes czy Volkswagen (tak, tak, naprawdę tak było).



Projektowałeś głównie do NFS Most Wanted - dlaczego?

- Na początku projektowałem do NFS Hot Pursuit 2. Dla siebie, gdyż wtedy nie miałem dostępu do Internetu. Po Hot Pursuit 2 wyszedł Underground oraz Underground 2, ale nie było możliwości modyfikowania tych gier. Dopiero gdy wyszła gra NFS Most Wanted i arushan złamał format geometrii, pojawiła się możliwość modyfikacji tej gry, więc zacząłem wstawiać do niej moje auta, które wcześniej stworzyłem do NFS Hot Pursuit 2.



Gdyby MW rozgrywało się w latach 70-tych, to który z Twoich modeli mógłby zastąpić BMW E46 i dlaczego?

- Myślę, że byłby to Chevrolet Camaro Z28, gdyż jako nieliczny z moich modeli jest to auto typu muscle car, pozostałe to głównie wielkie krążowniki szos.



Jaki jest Twój ulubiony model, który stworzyłeś?

- Ciężko powiedzieć, chyba jedno z tych: '67 Buick Wildcat lub '71 Buick Riviera.



Pamiętasz model, nad którym pracowałeś najdłużej - który sprawił Ci największą trudność? Od ostatniego modelu, jaki stworzyłeś minęło kilka lat? Nie tęsknisz za tym?

- Najdłużej pracowałem nad tym, którego nigdy nie dokończyłem, wspomniany wcześniej 1977-78 Plymouth Fury/Dodge Monaco. Wiele lat później stworzyłem te auta od nowa, ale już nie sprawiały mi trudności. Modeluję auta nadal, tyle tylko, że nie wydaję ich jako mody do gier, lecz wstawiam rendery na Flickr.



Listę samochodów stworzonych przez Robina znajdziecie pod tym linkiem, a tutaj znajdziecie naszą instrukcję instalacji samochodów. Robin ma również swój temat o Oldsmobilach na NFSCars.net.

O mnie Inventer89

Na stronie jestem jako Super administrator. Na stronie jestem od: 26-09-2010. . Mieszkam w: Warszawa. Możesz do mnie pisać na mój adres e-mail: pgdanski@hotmail.com

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • MadaFaster
    MadaFaster  ·  6 lata temu
    Fajny artykuł Smile

    Btw... to ten Arushan, co wydał Bintexa do Undergroundów?
    • Gregi
      Gregi  ·  6 lata temu
      No fajny, fajny artykuł. Modelowanie 3D zawsze spoko Wink
      • Inventer89
        Inventer89  ·  6 lata temu
        Tak, to ten sam Smile
        Ostatnie komentarze
        Danio > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Mnie to w ogóle nie przekonuje i nie podoba mi się to. Postacie wyglądają tragicznie, a kreskówkowość...
        Danio > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Mnie to w ogóle nie przekonuje i nie podoba mi się to. Za bardzo przypomina mi to Asphalt albo inną...
        Allure > Oficjalne screeny z gry i nowe informacje
        nawet mi się nie chce czytać co nabazgrałeś bo pewnie znów sensu nie ma
        kam945 > Oficjalne screeny z gry i nowe informacje
        @Allure zroastowal mnie przed 2tys ludzmi? Tylko gdzie Ty masz tyle ludzi? xD statystyki od Sasina czy...
        kam945 > Oficjalne screeny z gry i nowe informacje
        @Siekierka- a gdzie napisalem, ze jest bardziej 'moja'. Ziomek, wyrazam tak samo swoja opinie jak Ty...
        Radzio > Need for Speed Unbound - Samochody
        Tak, wiemy. Niebawem zaktualizujemy liste :D
        Mangatorh > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Ogólnie nieźle widać jak na przestrzeni lat zmieniło się fantasy ulicznych wyścigów. Kiedyś mieliśmy...
        Mangatorh > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Trailer wygląda przednio, bardziej ulicznie już się chyba nie da, tylko że dałem się 3 lata temu...
        Allure > ℴ𝓁𝒹𝓈𝒸𝒽ℴℴ𝓁
        Proszę nie regulować odbiorników - tak się kiedyś robiło. Piękne to były czasy.
        GT_Meria > Need for Speed Unbound - Samochody
        Dodali Lotusa Emirę wczoraj
        QVBA > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Wiadomo czy będzie pudełkowa wersja na PC ?
        Inventer89 > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Ja przeszedłem The Run na GF8700GT na laptopie (rozdzielczość Ok. 550x320px i NFS 2015 i Payback na...
        Siekierka > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Nikt nie wymaga poza wydawcą, który chce zarobić.
        SlavicBoy > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Pakiet odzieży w edycji specjalnej XD kiedyś to się dodawalo coś konkretnego, a nie te pierdolety...
        MadaFaster > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        No słuchaj, gdybyś tyle lat tłumaczył betonozie konstruktywnie że nie ma co liczyć na remastery...
        Radon > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Chodzić będzie, ale raczej na pewno pokaz slajdów, albo w rozdzielczości znaczka pocztowego
        MZ Company > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Dla porównania w forza horizon 5 był komunikat że grafika za słaba ale chodziła
        Radon > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        1050ti a zwykła 1050, w dodatku laptopowa to też dość spora różnica.
        dev1ance > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Ta i5 ma 4 rdzenie i 8 wątków, a nie 6 rdzeni i 6 wątków i jeśli to GTX 1050 non Ti to jest sporo...
        MZ Company > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Tylko procesor mniejszy. Ciekawe
        dev1ance > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Ciekawe jak z wymaganiami - w sensie czy minimum jest dla Low 1080p60 czy może 1080p30 a może i 720p30,...
        MZ Company > Wymagania sprzętowe, edycje i ceny NFS Unbound
        Proszę o pomoc mam w laptopie Asus tuf Gaming tak I5 8300h DDR 4 16 GB GTX 1050 4 GB To wystarczy?
        dev1ance > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Jak już wspomniałem na shoutboxie, mi się podoba i nie, nie mam 14 lat. Ale że prawie każdy NFS...
        Radzio > Oficjalny zwiastun NFS Unbound!
        Policyjny Raptor to jest hit :D Czy tylko dla mnie samochody w trailerze brzmią wyjątkowo zajebiście?...
        MZ Company > Need for Speed Unbound w pigułce! Najważniejsze...
        Jest super, ciekawe jakie wymagania sprzętowe.
        Ostatnio dostępni
        Inventer89
        Inventer89
        DaQu
        DaQu
        Radon
        Radon
        Siekierka
        Siekierka
        Danio
        Danio
        R
        Reev
        Zivkovic818
        Zivkovic818
        X
        xCHRISUx
        Allure
        Allure
        Radzio
        Radzio
        kam945
        kam945
        Albercikowski
        Albercikowski
        Bazyl
        Bazyl
        L
        lisek11gts
        Mangatorh
        Mangatorh
        M
        MZ Company
        MadaFaster
        MadaFaster
        Q
        QVBA
        S
        sebus
        B
        Bart2009_01
        Samolocik12
        Samolocik12
        G
        GT_Meria
        K
        kapsel001
        K
        kubson055
        Lee Rover Fural
        Lee Rover Fural
        Ankiety
        Czy pozyskanie przez EA studia Codemasters wpłynie pozytywnie na rozwój marki NFS?