EA Black Box / EA Canada Producent
Electronic Arts Inc. Wydawca
Cenega Poland Dystrybutor PL
30 września 2002 Światowa data premiery
25 listopada 2002 Data wydania w Polsce
3+ Wymagania wiekowe
PC | Xbox | PlayStation 2 | GameCube Platformy
Informacje o Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2 zadebiutował w 2002 roku. Podobnie do poprzednich części, grę tworzyły 2 studia: EA Black Box na PlayStation 2 (będącą wówczas wiodącą platformą gamingową dla serii NFS) oraz EA Seattle na GameCube, Xbox i Windows, przez co mnóstwo elementów gry (łącznie z oprawą graficzną) różni się między sobą.
Gra czerpie przede wszystkim z rozgrywki i stylu jednego ze swoich poprzedników, Need for Speed III: Hot Pursuit z 1998 roku. Duży nacisk na walkę między kierowcami, a policją powoduje, że wyścigi są pełne akcji i do samej linii mety trzeba uważać na przeciwników. Główne tryby gry dla pojedynczego gracza mają charakter odwróconych drabinek turniejowych - ukończenie poszczególnych wyścigów lub wyzwań odblokowuje następne, ściśle określone wyścigi.
W trybie wieloosobowym w wersji dla systemu Windows gracze mogą hostować serwer gier do grania w sieci LAN lub Internecie. Oprócz tego do publikowania i lokalizowania takich serwerów można używać internetowego systemu GameSpy.
W 2002 roku gra została nagrodzona konsolową grą wyścigową roku podczas 6. dorocznej edycji nagród za osiągnięcia interaktywne.
Wymagania Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Hot Pursuit 2
Informacje ogólne | Forum | Pliki | Galeria | Tryby gry i rodzaje wyścigów | Samochody | Trasy | Soundtrack | Policja | Gotówka | Wersja na PlayStation 2 | Tapety | Warto wiedzieć | Mody
Komentarze
Doszły mnie jednak słuchy, że najlepszym wydaniem tej gry jest to na PlayStation 2 (tak, posiadam tego dinozaura, sprawnego w dodatku), w tą więc się zaopatrzyłem.
I w sumie mimo upływu lat Hot Pursuit 2 zdołało z łatwością odciągnąć mnie od Paybacka i często grywam w tą starą już produkcję.
Grywalność jest zwyczajnie nie z tej ziemi, samochody prowadzą się przyjemnie i responsywnie, poziom trudności zbalansowany jest doskonale, zarówno wyścigi, jak i poscigi z policją to świetna zabawa, fajną odskocznią jest też rozgrywka w charakterze stróża prawa. Carlista obejmuje wszystkie najgorętsze auta sprzed dwóch dekad, jest świetna, wcale nie tak uboga jak mogłoby się wydawać, tras nie jest wiele, ale mają różne warianty, są długie i bardzo malownicze, świetnie jest po nich jeździć stosując skróty, unikając blokad policji, ruchu ulicznego i śmigłowca.
Ścieżka dźwiękowa to klasyk, została chyba w cieniu późniejszych odsłon, zupełnie niesłusznie.
Okazuje się, że wcale nie trzeba nowoczesnej technologii, frostbitów i innych by poczuć się jakby brało się na przejażdżkę lambo. Fizyka w tej produkcji pewnie przyjmuje, że samochód jest pudełkiem charakteryzowanym przez 5 liczb a droga stołem charakteryzowanym przez 4, a i tak odczucia są wielokrotnie lepsze niż w Most Wanted 2012 czy NFS 2015. Grafikę trudno jest nawet ocenić, 20 lat temu gry miały tekstury, które ktoś dziś mógłby uznać za brak tekstur a najmocniejsze wówczas PS2 generowało obraz w rozdzielczościach, które od wielu lat nie goszczą już nawet na ekranach telefonów komórkowych.
O 30 fps możnaby zapomnieć gdyby paskudny blur wciąż o tym nie przypominał.
Piękno tras i samochodów jest jednak ponadczasowe, wszystko jest czytelne, patrzy się na to przyjemnie, a vintage'owy feeling jest przy tym miłym dodatkiem.