
EA Black Box / EA Canada Producent
Electronic Arts Inc. Wydawca
Cenega Poland Dystrybutor PL
30 września 2002 Światowa data premiery
25 listopada 2002 Data wydania w Polsce
3+ Wymagania wiekowe
PC | Xbox | PlayStation 2 | GameCube Platformy
INFORMACJE
Need for Speed: Hot Pursuit 2 to kolejna odsłona samochodowej serii z powodzeniem kontynuowanej już od 1995 roku. Podobnie jak w poprzedniczce Need for Speed III: Hot Pursuit, tak i tu możemy ścigać się po otwartych drogach z prędkościami dochodzącymi do 200mph, przy częstym akompaniamencie policyjnych syren. Do wyboru grających oddanych zostało klika trybów rozgrywki, tj. quick race, single challenge, championship, hot pursuit oraz top cop, w którym to gracz staje się policjantem uganiającym się za licznymi piratami drogowymi. W grze zmagamy się na ponad 20 bardzo różnorodnych trasach (m.in. drogi prowadzące przez gęste lasy i puszcze oraz przez piaszczyste plaże) prowadząc najlepsze sportowe samochody, typu: Ferrari 360 Spider, Lamborghini Murcielago, Porsche Carrera GT czy Mercedes CLK-GTR. W sumie w Hot Pursuit 2 znajdziemy ponad 20 autentycznych, licencjonowanych samochodów. Można też dokupywać nowe podzespoły i stopniowo ulepszać samochody. Gra posiada bardzo dopracowaną trójwymiarową oprawę graficzną (dynamiczne, cieniowanie, oświetlenie, szczegółowo animowani kierowcy, itp.). W trybie multiplayer pozwala na rozgrywkę do ośmiu osób równocześnie.
WYMAGANIA
Need for Speed Hot Pursuit 2
Informacje ogólne | Forum | Pliki | Galeria | Tryby gry i rodzaje wyścigów | Samochody | Trasy | Soundtrack | Policja | Gotówka | Wersja na PlayStation 2 | Tapety | Warto wiedzieć | Mody
Komentarze
Doszły mnie jednak słuchy, że najlepszym wydaniem tej gry jest to na PlayStation 2 (tak, posiadam tego dinozaura, sprawnego w dodatku), w tą więc się zaopatrzyłem.
I w sumie mimo upływu lat Hot Pursuit 2 zdołało z łatwością odciągnąć mnie od Paybacka i często grywam w tą starą już produkcję.
Grywalność jest zwyczajnie nie z tej ziemi, samochody prowadzą się przyjemnie i responsywnie, poziom trudności zbalansowany jest doskonale, zarówno wyścigi, jak i poscigi z policją to świetna zabawa, fajną odskocznią jest też rozgrywka w charakterze stróża prawa. Carlista obejmuje wszystkie najgorętsze auta sprzed dwóch dekad, jest świetna, wcale nie tak uboga jak mogłoby się wydawać, tras nie jest wiele, ale mają różne warianty, są długie i bardzo malownicze, świetnie jest po nich jeździć stosując skróty, unikając blokad policji, ruchu ulicznego i śmigłowca.
Ścieżka dźwiękowa to klasyk, została chyba w cieniu późniejszych odsłon, zupełnie niesłusznie.
Okazuje się, że wcale nie trzeba nowoczesnej technologii, frostbitów i innych by poczuć się jakby brało się na przejażdżkę lambo. Fizyka w tej produkcji pewnie przyjmuje, że samochód jest pudełkiem charakteryzowanym przez 5 liczb a droga stołem charakteryzowanym przez 4, a i tak odczucia są wielokrotnie lepsze niż w Most Wanted 2012 czy NFS 2015. Grafikę trudno jest nawet ocenić, 20 lat temu gry miały tekstury, które ktoś dziś mógłby uznać za brak tekstur a najmocniejsze wówczas PS2 generowało obraz w rozdzielczościach, które od wielu lat nie goszczą już nawet na ekranach telefonów komórkowych.
O 30 fps możnaby zapomnieć gdyby paskudny blur wciąż o tym nie przypominał.
Piękno tras i samochodów jest jednak ponadczasowe, wszystko jest czytelne, patrzy się na to przyjemnie, a vintage'owy feeling jest przy tym miłym dodatkiem.