Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
04. marca 2017 Radon

TurboFlesz #35

TurboFlesz #35Zima chyli się już ku końcowi, robi się cieplej i pogoda zdecydowanie bardziej sprzyja spędzaniu czasu pod gołym niebem. Z pozoru jest to wyłącznie powód do radości. Gdzieś w podświadomości rozbrzmiewa jednak pytanie: "jak tam moje plażowe ciałko?". Wspomnienie świątecznego obżarstwa i jeszcze świeże piętno Tłustego Czwartku nie nastraja pozytywnie. Pierwsze podejrzenia otyłości kieruję w stronę tych, u których oponki mamy w standardzie - zobaczymy więc które z samochodów pozostały w formie, a które muszą jeszcze nad sobą popracować. Nowe Aventadory, zdaje się, wzięły sobie do serca konieczność spalenia odrobiny kalorii, zmuszając tym samym producenta do zorganizowania akcji naprawczej mającej na celu powstrzymanie kolejnych aut przed samozapłonem! Pragnę w tym miejscu przypomnieć, że taki zapał nie jest konieczny, mamy dopiero marzec i wciąż jeszcze można zdziałać cuda, prawda? Tak więc nie żałujcie sobie, dzisiejszy głód pozwolę sobie zaspokoić przedsmakami Genewy i sezonu F1 2017, najedzcie się do syta!

Fitness

Ferrari nigdy nie można było zarzucić ociężałości, także i tym razem f12 berlinetta otrzymała porządny lifting nie zyskując przy tym na wadze. Zmiany wyglądu są dość radykalne, wóz wygląda agresywniej, uwagę zwraca powrót poczwórnych świateł tylnych. Zmieniła się także nazwa - teraz topowe GT włoskiego producenta zyskało numerek 812 i przydomek, również z włoska, Superfast. Pod maską znajduje się prawdopodobnie ostatnie już wolnossące V12, generujące tym razem aż 800 KM. Przenoszone na koła za pośrednictwem 7-biegowego dwusprzegłowego automatu pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 2.9 sekundy i jazdę z maksymalną prędkością około 340 km/h. Osiągi są lepsze niż w hardkorowym i odchudzonym f12tdf. Ponadto 812 wyposażone jest w znane z poprzednich modeli systemy Ferrari Slide Slip Control i Virtual Short Wheelbase a także aktywną aerodynamikę. Nowością w Ferrari jest zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy. Pierwszy publiczny pokaz samochodu oczywiście w Genewie.
Jeśli ktoś nie przepada za Ferrari, bądź wręcz przeciwnie - liczy na więcej włoszczyzny w Genewie na pewno z radością przyjmie otwartą wersję Pagani Huayry. Myli się jednak ten, kto sądzie, że to tylko coupe z zdejmowanym dachem. Huayra Roadster została zaprojektowana od podstaw, dzięki czemu względem wersji zamkniętej oszczędziła 80 kg. Ważący 1284 kg roadster napędzany jest tradycyjnie już silnikiem AMG. 6 litrowe V12 osiąga 778 KM i 1000 Nm momentu obrotowego i napędza koła za pośrednictwem zupełnie nowej przekładni. Dzieło firmy X-Track to 7-biegowy automat wyróżniający się zastosowaniem synchronizatorów wykonanych z włókna węglowego. Specjalnie dla Huayry Roadster powstały także hamulce wykonane przez Brembo, ponoć najbardziej zaawansowane wyprodukowane kiedykolwiek przez tą firmę. Powstanie 100 sztuk tego cacka i jak zwykle zostały już sprzedane, także nawet ci, którzy mają na zbyciu 10 milionów złotych muszą obejść się smakiem.

NFS - Need for Speed - Ferrari 812 Superfast NFS - Need for Speed - Pagani Huayra Roadster NFS - Need for Speed - Pagani Huayra Roadster


Grubas wśród sportowców...

...sportowiec wśród luksusowych limuzyn? Tak można było kiedyś powiedzieć o Porsche Panamera, pominąwszy oczywiście fakt, że wcale nie jest limuzyną tylko liftbackiem z mocno otłuszczonym zadem. Jeszcze więcej wątpliwości może wzbudzić wersja Sport Turismo, która jest chyba kombiakiem. Pierwsza publiczna prezentacja cudaka odbędzie się w Genewie, Porsche jednak już teraz opublikowało jego zdjęcia, zbiera także zamówienia, więc jeśli ktoś ma przygotowane 448 tysięcy złotych i pragnie wozić dzieci do szkoły szybkim kombiakiem (ściągając na nie przy tym nienawiść rówieśników...) w październiku będzie mógł odebrać w salonie swoją Panamerę Sport Turismo.
Nie jest to jednak koniec przedgenewskich nowości w gamie pięciodrzwiowego Porsche. Ta zostanie bowiem rozszerzona o Panamerę Turbo S E-Hybrid. Wyposażona w 550-konne turbodoładowane V8 i 136-konny silnik elektryczny przekazuje na obie osie moc 680 KM, co czyni z niej drugie najmocniejsze drogowe Porsche w historii. Wsparcie technologii 918 sprawia, że Turbo S E-Hybrid przyspiesza do setki w 3,4 sekundy i osiąga maksymalnie 310 km/h - wyrównuje tym sposobem osiągi brutalnego 911 GT3 RS. Pomimo widocznej otyłości trzeba przyznać, że Panamera jest w formie. Zaskakująca jest przy tym jej wstrzemięźliwość w przyjmowaniu posiłków. Akumulatory pozwalają na przejechanie 50 kilometrów bez uruchamiania silnika spalinowego, który współpracując z elektrycznym może pochwalić się spalaniem średnim na poziomie 2,9 na każde 100 km.

NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo S E-hybrid NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Sport Turismo


Szerokie i grube

Szerokie płyty podłogowe i grube opony, precyzując. To chyba najbardziej istotna zmiana w nadchodzącym sezonie F1 i jedna z najciekawszych od dawna. Od teraz bolidy będą miały aż 2 metry szerokości i opony mające nawet 400 mm szerokości. Filozofia projektu nowych samochodów opiera się o tzw ground effect, który zdefiniował wygląda bolidów lat 90-tych, ponoć najlepszych w historii Formuły. Nowe opony Pirelli w połączeniu z zaawansowaną aerodynamiką mają zapewnić ogromną przyczepność pozwalającą na poprawienie czasów okrążeń o kilka sekund w porównaniu do poprzedniego roku, silniki 1.6 V6 turbo znane z poprzednich lat mają teraz przekraczać nawet 1000 KM. Możemy mieć do czynienia z najszybszymi wyścigami od wielu lat. Efektem ubocznym towarzyszącym regulaminowym zmianom jest bardzo agresywny i atrakcyjny wygląd nowych maszyn, które można było zobaczyć już podczas oficjalnych prezentacji a także na pierwszych przedsezonowych testach w Barcelonie. Na poniższych zdjęciach możecie zobaczyć jak zwiększenie wymiarów posłużyło nowym bolidom, podobają Wam się?

NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017 NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017 NFS - Need for Speed - Porsche Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017NFS - Need for Speed - Bolidy F1 2017


Będzie grubo?

Na koniec już prawie tradycyjnie filmik. Luźno powiązany z motywem przewodnim, chodzi bowiem o trailer Top Gear. Tak, ten program nadal istnieje, co więcej, nowa odsłona planowana na 5 marca (tak, na jutro) zapowiada się nieźle. Czy więc będzie grubo? Na pewno, jeśli nie pohamujemy obżarstwa oglądając kolejne odcinki! Zapraszam do oglądania, napiszcie co sądzicie, będziecie oglądać, czy jednak obejdziecie się smakiem?


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radzio
    Radzio  ·  8 lata temu
    Nowe Ferrari kozak, ale nie wiem czy F12 dla mnie nie jest ładniejsze. Poczekam na fotki w realu Smile Pagani oczywiście przepiękne. Top Gear zastąpiłem sobie The Grand Tour'em, ale fakt - nowy sezon TG zapowiada się grubo.
    • Morvic
      Morvic  ·  8 lata temu
      Co do F1 brakuje mi czasów które ustanawiali kierowcy na testach. Najlepiej poradzili sobie Raikonnen i Hamilton, którzy poprawili najlepsze czasy z poprzednich sezonów aż o 2 sekundy, z tym że Raikonnen pobił czas Hamiltona o 1 dziesiątą sekundy będąc na gorszej mieszance.
      A takie pytanko, jak w kolejności się plasują malowania u was? Jak dla mnie Torro Rosso wygrało wszystko Smile
      • Radon
        Radon  ·  8 lata temu
        Nie chciałem za bardzo rozwijać tematu F1, nie o tym jest TurboFlesz, nie o tym jest zona, rozmawiałem o tym z Przemkiem Smile Chciałem jedynie zasygnalizować zmiany przepisów i skupić się raczej na samochodach, które wyglądają czadowo. Gdybym tabelę z czasami jeszcze dorzucił to już F1 stanowiłoby większość newsa, bo przecież trzeba by wyjaśnić co te czasy oznaczają - w przypadku testów przedsezonowych czasy nie są miarą czegokolwiek, jedyny wniosek jaki można wyciągnąć, jest taki, że bolidy są szybsze ;D

        Moim faworytem jest Sauber i Renault, McL wielkim przegranym (właściwie pod kazdym względem)
        • MadaFaster
          MadaFaster  ·  8 lata temu
          Czy mi się zdaje, czy w TG jest Tiff Needell? Swoją drogą program naprawdę dobrze się zapowiada Smile

          Co do Ferrari - moim zdaniem o wiele lepiej wygląda ALE... trochę mi śmierdzi Viperem xD

          F1 mimo że na ten sezon planują robić potwory to i tak nie skłoni mnie do obejrzenia sezonu :p Chyba że raz na ruski rok zobaczę parę kółek :p
          • Gregi
            Gregi  ·  8 lata temu
            Wolałem wygląd Berlinetty Sad będę tęsknił, Ferrari.
            • Allure
              Allure  ·  8 lata temu
              Jako że wygląd stawiam sobie ponad wszystko, powiem, że nowa Ferrarka wygląda bardzo ładnie. Smile Nie interesują mnie kwestie techniczne, ile to jeździ, jaki ma silnik itp, od zawsze w samochodach interesowało mnie to, jak auto wygląda, jak jeździ to jeździ, po co drążyć temat ile i na czym? Grin
              Słówko o bolidach (również tylko w kwestii wyglądu) - zgodzę się z Morvikiem. Poza tym Renault wygląda ciekawie, sam wygląd bolidów wygląda ciekawie odkąd przestałem oglądać F1, mówię tu głównie o zmianach wyglądu samej bryły niż o malowanie.
              TurboFlesz na poziomie, tak trzymaj Radonie. Smile
              • Se3a
                Se3a  ·  8 lata temu
                Nowa panamera bardzo pozytywnie zaskakuje i może to być na prawdę przyjemne autko do podróżowania.
                Ostatnie tematy
                Przywitajka
                18-11-2024 14:54dev1ance
                Strefa driftu
                03-11-2024 17:12Radzio
                Ekipa 50 lvl
                01-11-2024 11:14Windymanpol
                Problem z misją
                17-09-2024 04:43Ebeebe
                Polski jezyk
                13-09-2024 17:09dexterekk
                Prestige
                02-08-2024 22:34czablu012
                Ostatnie komentarze
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
                Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
                Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
                Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
                Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
                Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
                dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
                Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
                Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
                Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
                przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
                świetne (y)
                przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
                Świetne B)
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
                Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
                Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
                702games_pl > Need for Speed Mobile
                Pobieram to :)
                702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
                Ładne :D
                702games_pl > Eclipse by serek
                Ja dodaje :)
                702games_pl > Ford Mustang
                Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
                RustyTheStalker > RustyTheStalker
                no ba 8))
                basiabuszak > RustyTheStalker
                o kurde, toz to moja mezczyzna B)
                MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                Wszystko w swoim czasie
                Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
                Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
                Ostatnio dostępni
                T
                tomeczek8811
                S
                Shadow_Wraith
                Siekierka
                Siekierka
                R
                RamboBambo420
                S
                Solarqs
                Tobiasz Malicki
                Tobiasz Malicki
                M
                Messer
                Radzio
                Radzio
                E
                Euron89
                M
                MlodyRowek
                K
                Krzykacz234
                czablu012
                czablu012
                K
                Koval1608
                dev1ance
                dev1ance
                M
                MarcePan
                Q
                Qkostek86
                H
                hideath06
                S
                seks
                Lee Rover Fural
                Lee Rover Fural
                K
                KND2001
                I
                Izen0571
                Shyfix
                Shyfix
                Pirr
                Pirr
                K
                klaczorex
                michciu1907
                michciu1907
                Ankiety
                Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?