Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
28. grudnia 2016 Radon

TurboFlesz #33

TurboFlesz #33Święta, święta... i po świętach. Czy jest to jednak powód by się smucić? Pomyślcie, że o tej porze w przyszłym roku będziecie ogrywać znalezioną wcześniej pod choinką nową część NFS! Marne pocieszenie? Zgadzam się. Czas leci jednak bardzo szybko, nie zorientujemy się nawet jak minie nadchodzący rok 2017 i dostaniemy upragnioną nową odsłonę ukochanego cyklu. Wielu z nas jest już w stanie wyobrazić sobie ten moment, a niektórzy nawet i samą grę. Można by rzec, że to błahostka. Spróbujcie jednak przewidzieć co spotka nas w NFSie spodziewanym na rok 2019. Zdecydowanie trudniej. Wszak jeszcze parę lat temu spodziewano się dominacji diesli, miały one przedrzeć się nawet pod maski superaut. Wszystko się jednak zmieniło i ostatecznie nie mieliśmy okazji przejechać się w NFS kopcącym i klekoczącym Mustangiem z ropniakiem pod maską. Teraz jednak u progu stoi nowa, ekscytująca perspektywa...

Koniec serii małych wybuchów?

Elektryzująca można by rzec. Czy NFS jest gotów na samochód elektryczny? Prawdziwi maniacy i miłośnicy konsolek Nintendo pamiętają, że mogliśmy już przetestować w naszej serii samochód elektryczny, złośliwcy wypominają także, że można było założyć w nim nitro. Czy jednak oparta na Lotusie Elise Tesla Roadster była czymś przełomowym? Ciężko powiedzieć, większość i tak już o niej zapomniała. Czymś przełomowym może być za to Nio EP9 - najszybszy drogowy samochód elektryczny. A przynajmniej najszybszy na północnej pętli toru Nurburgring. Z czasem 7:05.12 nie ma sobie równych wśród aut o podobnym napędzie i zajmuje piątą pozycję w klasyfikacji samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Skąd wzięło się to cudactwo? Nio jest dziełem chińskiej firmy NextEV, dotychczas znanej szerzej z występów w Formule E - czyli właściwie niezbyt znanej. Niesamowite osiągi zawdzięcza czterem silnikom elektrycznym razem dającym moc 1 MW. 1360 KM. Pozwala to na pokonanie bariery pierwszej setki w 2,7 sekundy, drugiej w 7,1 i ciągłe przyspieszanie aż do 320 km/h. I to mimo tego, że auto waży aż 1735 kg, co jest zasługą upchania wozu akumulatorami wystarczającymi na przejazd 425 km. Wielu z nas ostatnio znacznie się wzbogaciło, to jednak nie wystarczy by wejść w posiadanie Nio EP9. Powstało zaledwie 6 egzemplarzy i wszystkie trafiły do właścicieli NextEV. Szkoda, pozostaje nam spojrzeć na zdjęcia i podziwiać intrygujące kształty bądące czymś w rodzaju krzyżówki Koenigsegga One:1 z Schlesserem X301.

NFS - Need for Speed - Nio EP9 NFS - Need for Speed - Nio EP9 NFS - Need for Speed - Nio EP9


Bez wałków!

Jak widać, samochody elektryczne rosną w siłę, nie wyprą jednak szybko tradycyjnych aut spalinowych. Samochody jeszcze długo pozostaną niewolnikami "serii małych wybuchów", którą w jednym ze swoich felietonów Jeremy Clarkson winił za brak znaczącego postępu w dziedzinie motoryzacji. Taki znaczący postęp może jednak stanowić nowy wynalazek firm Koenigsegg i Qoros. Rozwiązanie nazwane FreeValve Qamfree nie uwalnia co prawda silnika od konieczności spalania mieszanki, uwalnia go jednak od wałków rozrządu, paska zębatego bądź łańcucha i całego zespołu kółek zębatych i napinaczy. Jak to robi? Zastępuje je elektroniką - jeszcze parę lat temu któż byłby skłonny pomyśleć, że komputer z układem siłowniczków hydraulicznych i pneumatycznych może skoordynować pracę w czasie lepiej niż koło zębate i dobrze napięty łańcuch. Teraz na naszych oczach staje się to faktem. Robi to lepiej, średnio o 45% jak szacuje producent. Nie jest to jedynie czcza gadanina, bowiem w Qoros zmontowano już silnik, który dzięki turbodoładowaniu i wspomnianemu systemowi sterowania zaworami osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 320 Nm. To wszystko z pojemności 1,6 litra. Nie jest to koniec zalet systemu FreeValve - pozwala on zaoszczędzić także masę, miejsce, może także symulować zmiany faz rozrządów. Może więc z powodzeniem zastąpić VTEC, a co za tym idzie uciszyć trochę Hondziarzy - to spory zysk dla społeczeństwa!

NFS - Need for Speed - FreeValve NFS - Need for Speed - FreeValve NFS - Need for Speed - FreeValve


Decisions, decisions...

Kto poważnie zainteresował się wyżej opisanymi nowinkami może stanąć przed poważnym dylematem - czy nadal kocha nieekologiczne i prymitywne V-ósemki, czy jednak da się uwieść rozwojowi technologicznemu? To pytanie pozostanie aktualne po wejściu do salonu Lexusa z zamiarem zakupu nowego luksusowego coupe. Wybór modelu pozostaje sprawą prostą - lekko otyły RC zdecydowanie ustępuje miejsca cudownemu, wciąż świeżemu LC. Design tego modelu czerpie pełnymi garściami z aktualnego nurtu stylizacyjnego Lexusa, oszczędza nam jednak przesadnych załamań przywodzących na myśl origami, nie jest też napęczniały niczym kilkudniowe zwłoki. Przypomina nieco koncepcyjnego LF-A i sprytnie ukrywa dość znaczne gabaryty pod zgrabną karoserią. Wygląda nawet lepiej niż zapowiadający go koncept LF-LC. Jest śliczny, nie rozwiązuje to jednak naszego dylematu, gdyż do wyboru nadal mamy dwie wersje tegoż auta - LC500 i LC500h. Pierwsza zadowoli purystę, napędzana jest znanym i lubianym motorem 5.0 V8 generującym 471 KM. Nie potrzebuje do tego turbosprężarki, wykorzystuje jednak "generator akustyczny" by podbić dźwięk. Dziwne.
Kto dał się uwieść technologii może wybrać superhybrydę LC500h. Napędza ją zespół składający się z V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 312 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 220 KM. Daje to razem 476 KM. Wraz z modelem tym zadebiutował system o enigmatycznej nazwie Multi Stage Hybrid. W praktyce jest on 10 stopniową skrzynią automatyczną będącą połączeniem szeregowym tradycyjnej skrzynki czterobiegowej z przekładnią CVT. Taki sam układ przenosi napęd wersji z V8. Wybierzcie sami co wolicie!

NFS - Need for Speed - Lexus LC NFS - Need for Speed - Lexus LC NFS - Need for Speed - Lexus LC


Klasyka rządzi!

Niektórzy nigdy się nie zmienią. Tych zadowolić niełatwo. Na przykład nowym Ferrari. Każdy kolejny model może wdrażać coraz to nowsze rozwiązania, czasem nawet kontrowersyjne, ostatecznie jednak i tak dostajemy to samo wyjące na wysokich obrotach i spragnione ostrej jazdy Ferrari. Wiele obaw wzbudzała szeroko zakrojona modernizacja 458 Italii, której wynikiem było turbodoładowane 488, ostatecznie jednak i to udowodniło swoją wartość przekonując do siebie nawet turbo-sceptyków. Teraz użyczyło swojej mechaniki by uczcić 50 lat obecności marki na japońskim rynku. Tym sposobem powstało 700 konne Ferrari J50. Wszystkie 10 egzemplarzy trafi do Japonii, tak więc po raz drugi dzisiaj pozostaje nam podziwiać fenomenalną bryłę na zdjęciach. Najstarsi fani NFS z pewnością uronią łezkę dostrzegając podobieństwa do Ferrari F50 oraz trochę zapomnianego konceptu Mythos.

NFS - Need for Speed - Ferrari J50 NFS - Need for Speed - Ferrari J50 NFS - Need for Speed - Ferrari J50


One more ride?

Motoryzacja się zmienia, wraz z nią NFS. Najbardziej decydującą zmianę w naszej ukochanej serii gier zawdzięczamy jednak nie tyle motoryzacji co kinu. Mowa o pierwszej części Szybkich i Wściekłych. Niebawem do kin zawita już ósma część cyklu i myślę, że wciąż ciężko ukryć zdumienie tym czym stał się ten cykl. Zobaczcie trailer i oceńcie sami.


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Morvic
    Morvic  ·  8 lata temu
    to J50 jest śliczniutkie *-*
    No a sam artykuł jest na poziomie Smile Tak trzymać!
    • Gregi
      Gregi  ·  8 lata temu
      No, J50 jest przecudowne Smile ten Nio EP9 też nie jest zły.
      Artykuł git Wink jest ok.
      • MadaFaster
        MadaFaster  ·  8 lata temu
        W końcu info o EP9 ode mnie Grin

        Co do FF8 - no niestety, za daleko te wybuchy zaszły :/
        • Siekierka
          Siekierka  ·  8 lata temu
          Radeł, jestem z Ciebie dumny. Flesz świetny. Jedyne co, to przy "małych wybuchach" nawiązałbym do Galaxy Note7 (co prawda nie motoryzacja, ale afera do żartów niezła) Grin

          FF8 robi się tasiemcem, ale jest coraz ciekawiej i ma szansę utrzymać kasowość siódemki (obecnie 6-ty najlepiej zarabiający film w historii kina). Nio ekscytuje, ale co z tego; LC jest śliczny, J50 niesamowity, a info o FreeValve sam bym nie wyhaczył.
          • Gregi
            Gregi  ·  8 lata temu
            Jak Siekierka jest dumny to można spać spokojnie co do przyszłości Turboflesza Pfft
            • Inventer89
              Inventer89  ·  8 lata temu
              Czy tego chcemy, czy nie, elektryki to przyszłość. W samochodach sportowych pojawią się najpóźniej, bo tam ceny ropy nie grają większej roli. Zasięg baterii też nic nie zdziała. Liczy się dźwięk. Wyobrażacie sobie elektrycznego Mustanga? Zaś w samochodach miejskich, do powiedzmy 150 KM, nikt nie zwraca uwagi na dźwięk, bo jest zwyczajny.

              Coraz mniej Fast, coraz więcej Furious. Z tych ostatnich najbardziej podobała mi się piątka. Szkoda, ale może dzięki temu powstanie Need for Speed 2?
              • MadaFaster
                MadaFaster  ·  8 lata temu
                Jak na ten rok (mówię o 2017, bo trochę ciężko mówić "Przyszły" kiedy 2 dni pozostały xD ale mniejsza) jest zapowiedziany "NFS: Arena" to jak może być NFS2? W Arenie miałyby być akcje rodem z F&F8? Nie wyobrażam sobie tego :/
                • Radon
                  Radon  ·  8 lata temu
                  NFS Arena nie jest zapowiedziane.

                  Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
                  10 (0)0 %
                  9 (0)0 %
                  8 (0)0 %
                  7 (0)0 %
                  6 (0)0 %
                  5 (0)0 %
                  4 (0)0 %
                  3 (0)0 %
                  2 (0)0 %
                  1 (0)0 %
                  Ostatnie tematy
                  Przywitajka
                  18-11-2024 14:54dev1ance
                  Strefa driftu
                  03-11-2024 17:12Radzio
                  Ekipa 50 lvl
                  01-11-2024 11:14Windymanpol
                  Problem z misją
                  17-09-2024 04:43Ebeebe
                  Polski jezyk
                  13-09-2024 17:09dexterekk
                  Prestige
                  02-08-2024 22:34czablu012
                  Ostatnie komentarze
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
                  Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
                  Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
                  Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
                  Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
                  Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
                  dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
                  Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
                  Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
                  Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
                  przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
                  świetne (y)
                  przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
                  Świetne B)
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
                  Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
                  Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
                  Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
                  702games_pl > Need for Speed Mobile
                  Pobieram to :)
                  702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
                  Ładne :D
                  702games_pl > Eclipse by serek
                  Ja dodaje :)
                  702games_pl > Ford Mustang
                  Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
                  RustyTheStalker > RustyTheStalker
                  no ba 8))
                  basiabuszak > RustyTheStalker
                  o kurde, toz to moja mezczyzna B)
                  MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                  Wszystko w swoim czasie
                  Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                  @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
                  Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
                  Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
                  Ostatnio dostępni
                  T
                  tomeczek8811
                  S
                  Shadow_Wraith
                  R
                  RamboBambo420
                  S
                  Solarqs
                  Siekierka
                  Siekierka
                  Tobiasz Malicki
                  Tobiasz Malicki
                  M
                  Messer
                  Radzio
                  Radzio
                  E
                  Euron89
                  M
                  MlodyRowek
                  K
                  Krzykacz234
                  czablu012
                  czablu012
                  K
                  Koval1608
                  dev1ance
                  dev1ance
                  M
                  MarcePan
                  Q
                  Qkostek86
                  H
                  hideath06
                  S
                  seks
                  Lee Rover Fural
                  Lee Rover Fural
                  K
                  KND2001
                  I
                  Izen0571
                  Shyfix
                  Shyfix
                  Pirr
                  Pirr
                  K
                  klaczorex
                  michciu1907
                  michciu1907
                  Ankiety
                  Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?