Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
27. września 2016 Siekierka

TurboFlesz #31

TurboFlesz #31Wrzesień miesiącem dużych imprez, pracy, nauki? Na pewno załamań pogodowych i zastoju w pisaniu TurboFlesza. Czas nadrobić zaległości - i dzisiejsza data, 27 września nie jest przypadkowa. Dziś premierę ma Forza Horizon 3, jedna z najważniejszych ścigałek. Tym razem dostępna również na PC! (Mam nadzieję, że nie brzmi to jak chęć odciągnięcia Was od NFS'a.) Co działo się w motoryzacji przez ostatni miesiąc? Zaczynamy!


TG & TGT - perypetii ciąg dalszy

Nowe sezony Top Gear to zwiększenie liczby prowadzących do sześciu, kolejne testy supersamochodów oraz... nadęte dialogi, które sprowadzają się do próby bycia "cool" i podrobienia nieśmiertelnego trio: Jeremy'ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya. Zresztą, nie ma się co dziwić - między Chrisem Evansem a Mattem LeBlankiem atmosfera non stop trzymała napięcie. Nie dość, że ekipa uważała Evansa za aroganckiego i chamskiego to LeBlanc postawił ultimatum. Albo on, albo Evans - i tak kolejny sezon TopGear umniejsza się o jednego prowadzącego. Skład 24. sezonu to Matt LeBlanc, Chris Harris, Rory Reid, Sabine Schmitz i Eddie Jordan.

A co z nieśmiertelnym trio? Nowy program - The Grand Tour, startujący z ogromnym budżetem finansowanym przez Amazon. Pierwszy sezon nowego programu startuje już 18 listopada i dostępny będzie w usłudze Amazon Prime. W skład pierwszego sezonu wejdzie 12 odcinków, a jeśli nie macie jeszcze wykupionej usługi, możecie wykupić subskrypcję The Grand Tour za 11 dolarów miesięcznie (około 4 dolarów za odcinek). Poniżej krótki, bo 30-sekundowy, ale niezmiernie wymowny klip. Radzę obejrzeć - sam test 3 najlepszych hipersamochodów świata skutecznie napali Was na ten program.




Polo WRC - dostaniesz wpier...

Zapowiedzi przyszłego sezonu WRC zwiastują wejście rajdów na wyższy poziom, stając się "krainą mlekiem i miodem płynącą". Zwiększona moc rajdówek do 380 koni mechanicznych poprzez powiększenie średnicy zwężki do rozmiaru 36 mm, bardziej agresywne body kity (i stale fajne felgi, a także zapewne efektowne naklejki) zwiastują nam gwarantowaną rozrywkę i sporą dawkę pomieszania testosteronu z adrenaliną.

Scenariusz bardziej efektownych rajdów sprawdzi się jednak wtedy, gdy ktoś da radę zagrozić pozycji Volkswagena, dominującego na "oesach" od 2013 roku z Sébastiénem Ogier. Hyundai szykuje nową wersję i20 WRC, do gry wkracza Toyota ze specjalnie przygotowanym Yarisem oraz powraca Citroen z ekipą fabryczną, prezentując koncept nowego C3 WRC - zastępującego obecne DS3. Citroen musi przygotować pojazd doskonały, gdyż m.in. Xsara, C4 i DS3 wywalczyły aż 9 tytułów mistrzowskich, a ostatni w 2012 roku z Sébastiénem Loebem.

Nadejście nowego C3 WRC zapowiada koncept, który oficjalnie zadebiutuje w Paryżu. Co ciekawe, mocno poszerzone nadwozie z ogromnym spoilerem zwiastować ma nie tylko nową rajdówkę, ale też sportową wersję drogową. Nawiązania do C4 Cactusa zostały przyprawione czerwono-czarnym malowaniem z jaskrawożółtymi wstawkami, a wszelakie różnice wizualne zauważymy podczas samego salonu, gdzie WRC stać będzie obok wersji seryjnej.

Nowy C3 WRC waży 1200 kg (mniej o 25 kg od DS3 WRC) i posiada 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 380 KM. Za sterami zasiądzie m.in. Kris Meeke, który pomaga obecnie w rozwoju maszyny, a debiut datowany jest na przyszłoroczny Rajd Monte Carlo.

NFS - Need for Speed - Citroen C3 WRC Concept NFS - Need for Speed - Citroen C3 WRC Concept NFS - Need for Speed - Citroen C3 WRC Concept



Kabriolet zwiastunem faceliftingu

Mercedes postawił sobie niezwykle trudny cel - zdetronizować samochód będący punktem odniesienia i wzorem auta sportowego, Porsche 911. Tak oto powstał AMG GT, stający się powoli już nie jednym modelem, lecz całą rodziną modelową. Tak, by móc wymierzyć w każdą wersję 911.
Konkurencja właściwie sąsiedzka - w końcu i Mercedes, i Porsche to Stuttgart. Co ciekawe, zgoła odmienne koncepcje stworzenia sztandarowego samochodu sportowego przekładają się na ich charakter - w końcu AMG GT został przyrównany przez Clarksona do muscle-carów.

Czas na rozszerzenie gamy - do AMG GT, GT S i GT R dołącza odmiana z otwartym dachem w dwóch wersjach: GT Roadster i GT C Roadster. Obie z powiększoną mocą i momentem obrotowym w stosunku do coupe: GT Roadster wzmocniono z 462 do 476 koni mechanicznych, a GT C Roadster w stosunku do GT S z 510 do 557 KM. Moment obrotowy w przypadku obu wersji wzrasta o 30 Nm. Zauważmy, że dzięki tym modyfikacjom GT C Roadster osiągami niebezpiecznie zbliżył się do spartańskiego GT R - ma zaledwie 28 KM i 20 Nm mniej, czas przyspieszania gorszy jest o 0,1 s i wynosi 3,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 316 km/h i jest niższa od v-max GT-R o 2 km/h. Słabszy GT Roadster to natomiast 302 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie do setki wynoszące równe 4 sekundy. Zmianiom poddano również 7-stopniową przekładnię AMG SPEEDSHIFT DCT - najwyższe przełożenie skrócono, a najniższe wydłużono.

Najważniejsza zmiana wizualna w stosunku do coupe to oczywiście miękki dach, dostępny w kolorach czarnym, czerwonym i beżowym, który otwiera i zamyka się automatycznie w czasie 11 sekund do prędkości 50 km/h. Konstrukcja, na której się opiera to mieszanka aluminium, magnezu i stali, a podczas dachowania pasażerów chroni aluminiowy pałąk. Na liście opcji figuruje ponadto 11 odcieni lakieru i 10 konfiguracji wnętrza.

Zauważmy przy okazji, że wygląd otwartej wersji wzorowany został na hardkorowym GT R - aktywna krata grilla została przejęta właśnie z tego modelu. Tak jak całe nadwozie Roadsterów, wzorowane właśnie na "zielonej bestii". Do tego, układ jezdny wyposażony w tylną oś skrętną również przejęto z AMG GT R - do 100 km/h koła tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do kół je poprzedzających, a powyżej tej prędkości zgodnie z kierunkiem skrętu przedniej osi. Co ciekawe - oba warianty Roadstera posiadają blokadę tylnej osi, tyle że GT Roadster całkowicie mechaniczną, a GT C Roadster - sterowaną elektronicznie.

Zainteresowani zakupem coupe nie muszą czuć się przewagą kabrioletu zawiedzeni - nowe Roadstery zwiastują jednocześnie lifting AMG GT i AMG GT S. Takich samych zmian spodziewać się zatem możemy w modelach bazowych.

NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT Roadster NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT Roadster NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT Roadster



Kolejne turbo w Ferrari

Konkretniej chodzi o dodatkową wersję pokazanego niedawno GTC4Lusso, stanowiącego głębszy facelifting modelu FF. Model z dopiskiem "T", zaprezentowany właśnie przez włoskiego producenta to doładowany motor V8 o mocy 610 koni mechanicznych i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przekłada się to na przyspieszenie do setki w 3,5 sekundy (dla porównania, standardowe GTC4 Lusso rozpędza się w 3,4 s) oraz 320 km/h prędkości maksymalnej (wersja z V12 wyciąga 335 km/h).

Jak widać, osiągi nie uległy jakiemuś znacznemu pogorszeniu - na dodatek, GTC4Lusso T waży od mocniejszego bliźniaka mniej o 50 kilogramów (waga to 1740 kg) oraz zrezygnowano w niej z napędu na 4 koła. Co to może oznaczać? Więcej frajdy z jazdy. Zmodyfikowano układ kierowniczy, usztywniono zawieszenie oraz popracowano nad brzmieniem wydechu i przyspieszeniem reakcji przepustnicy. Wersja z V8 mimo mniejszej mocy będzie zatem zwinniejsza i bardziej narowista niż V12. Do tego bardziej przyjazną dla ekologów - spala 11 litrów benzyny na setkę wówczas, gdy V12 potrzebuje średnio 4 litry więcej.

Taki sposób przechodzenia na turbo w Ferrari może się podobać. Kto chce, wybierze odmianę wolnossącą, kto woli turbo - wybiera turbo.

NFS - Need for Speed - Ferrari GTC4Lusso T NFS - Need for Speed - Ferrari GTC4Lusso T NFS - Need for Speed - Ferrari GTC4Lusso T

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radon
    Radon  ·  8 lata temu
    Ocena: 10
    https://twitter.com/Queen_UK/status/7...2419372032

    TGT zapowiada się fajnie, wydaje się, że to bedzie więcej tego co już widzieliśmy i bardzo dobrze.

    Jeśli o nowe rajdówki chodzi - dobre body i felgi, ale ja jednak tęsknię za czasami Focusów, Imprez itp ;D
    • Inventer89
      Inventer89  ·  8 lata temu
      Nowy Top Gear to przykład jak łatwo można zabić kurę znoszącą złote jaja, nawet jeśli gwiazdom przewraca się czasami w głowach i myślą, że są królami.

      Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
      10 (1)100 %
      9 (0)0 %
      8 (0)0 %
      7 (0)0 %
      6 (0)0 %
      5 (0)0 %
      4 (0)0 %
      3 (0)0 %
      2 (0)0 %
      1 (0)0 %
      Ostatnie tematy
      Przywitajka
      18-11-2024 14:54dev1ance
      Strefa driftu
      03-11-2024 17:12Radzio
      Ekipa 50 lvl
      01-11-2024 11:14Windymanpol
      Problem z misją
      17-09-2024 04:43Ebeebe
      Polski jezyk
      13-09-2024 17:09dexterekk
      Prestige
      02-08-2024 22:34czablu012
      Ostatnie komentarze
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
      dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
      przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
      świetne (y)
      przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
      Świetne B)
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
      702games_pl > Need for Speed Mobile
      Pobieram to :)
      702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
      Ładne :D
      702games_pl > Eclipse by serek
      Ja dodaje :)
      702games_pl > Ford Mustang
      Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
      RustyTheStalker > RustyTheStalker
      no ba 8))
      basiabuszak > RustyTheStalker
      o kurde, toz to moja mezczyzna B)
      MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      Wszystko w swoim czasie
      Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
      Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
      Ostatnio dostępni
      T
      tomeczek8811
      S
      Solarqs
      Siekierka
      Siekierka
      Tobiasz Malicki
      Tobiasz Malicki
      M
      Messer
      Radzio
      Radzio
      E
      Euron89
      M
      MlodyRowek
      K
      Krzykacz234
      czablu012
      czablu012
      K
      Koval1608
      dev1ance
      dev1ance
      M
      MarcePan
      Q
      Qkostek86
      H
      hideath06
      S
      seks
      Lee Rover Fural
      Lee Rover Fural
      K
      KND2001
      I
      Izen0571
      Shyfix
      Shyfix
      Pirr
      Pirr
      K
      klaczorex
      michciu1907
      michciu1907
      M
      MichaelGar
      K
      KaeS
      Ankiety
      Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?