Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
09. lipca 2016 Siekierka

TurboFlesz #27

TurboFlesz #27I don't believe in fairy tales... A może właśnie dzisiejsza "fairy tale", pod szablonem TurboFlesza to opowieść, która nie tyle ma szansę się ziścić co jest stanem faktycznym i uwierzyć w nią trzeba? Szykujcie się, bo kondensacja treści przekroczy dziś niewykorzystany metraż powierzchni samego Burj Khalifa. Ważnych premier (oraz niepremier) nazbierało się w ostatnich tygodniach mnóstwo. Gotowi na telenowelę? Do dzieła!

P1, LaFerrari, 918 - czas Was zdetronizować

Ostatni TurboFlesz rozpoczynał się od plotek na temat porządnego hipersamochodu, opracowywanego przez Astona Martina we współpracy z Red Bull Racing. AM-RB 001, bo tak brzmi nazwa nowego "bolidu drogowego" to potwierdzenie wszystkich plotek i domysłów, które od jakiegoś czasu krążyły po sieci. Obecnie co prawda w fazie koncepcyjnej, ale wóz ten faktycznie trafi do produkcji.

Czym może zaowocować podejście Astona do projektowania pięknych, luksusowych Gran Turismo z ogromną wiedzą techniczną Adriana Neweya (dyrektora technicznego Red Bull Racing)? Niekwestionowanym numerem jeden wśród samochodów drogowych. Oprócz Neweya, który nieraz udowodnił nam swój geniusz techniczny w królowej sportów motorowych, za sterami projektu zasiadają Marek Reichman, odpowiedzialny za stylistykę nowych modeli Astona Martina oraz David King - dyrektor działu zadań specjalnych AM.

Obietnice pozostają spore - choć poniekąd potwierdzają fakty. Współpraca jednej z najlepszych stajni F1 oraz producenta najlepszych samochodów gran turismo na świecie może przynieść tylko i wyłącznie lidera w dziedzinie samochodów drogowych. Tutaj forma (budząca jeszcze mieszane odczucia) wynika bezpośrednio z funkcji. Jak wiemy, do tej pory to McLaren P1 był pojazdem o najlepiej opiętej bryle nadwozia wokół podzespołów - musi on jednak ustąpić miejsca hiperautu ze stajni Astona Martina. Cała konstrukcja wykonana została z włókna węglowego, gdzie aerodynamika jest "sztuką dla sztuki" - Adrian Newey wypracował ją przede wszystkim pod spodem samochodu, uzyskując docisk aerodynamiczny dzięki efektowi przysysania się pojazdu do drogi. Stąd brak jakiegokolwiek skrzydła - bryła mogła być tworzona swobodnie. Choć i tak widać, jak bardzo podporządkowana została funkcji - ściśle opięte nadwozie nasuwa skojarzenia z bolidami F1 i drogowymi monstrami pokroju Caparo T1.

Ciekawa jest kwestia jednostki napędowej - wbrew wszelkiej ekologii i downsizingowi, Aston Martin i Red Bull Racing stawiają na wysokoobrotowy, wolnossący (!) silnik V12. To wszystko w czasach, gdy nawet AM wprowadza do oferty jednostkę turbodoładowaną. Obietnice osiągów są ogromne - stosunek mocy do masy ma wynosić 1:1, a osiągi mają być identyczne z obecnymi prototypami kategorii LMP1! Skrzynia biegów oraz zawieszenie zostaną zaprojektowana specjalnie dla tego auta przez samego Adriana Neweya i jego zespół z Red Bull Advanced Technologies - ma być i komfortowo, i idealnie pod względem właściwości jezdnych (w co wierzymy).

Odpowiedzialność za stworzenie AM-RB 001 bierze Innovation Partnership, powstały z rąk Astona Martina i Red Bulla. Produkcja będzie odbywać się w zakładach w Gaydon, gdzie wcześniej budowano One-77, a powstać ma między 99 a 150 samochodów drogowych oraz 25 pojazdów przeznaczonych tylko na tor. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w 2018 roku. I tu pytanie - czy cokolwiek będzie w stanie zagrozić temu projektowi? Nie. Z początku może Wam się nie spodobać, ale potem zaczniecie KochaćGoTakJakKochacie.

NFS - Need for Speed - AM-RB 001 NFS - Need for Speed - AM-RB 001 NFS - Need for Speed - AM-RB 001


Jak początkowo dyskusyjną urodę przekuć w coś pięknego?

Porsche to firma, która jest niekwestionowanym liderem w dziedzinie tworzenia dobrych samochodów oraz... nabijania na nich marży. Nie oszukujmy się - klient mający do wyboru BMW, Mercedesa, Audi oraz właśnie Porsche w segmencie SUV wybrać woli właśnie tę ostatnią markę - której skala bycia premium łączy się z wyścigowym rodowodem oraz niezwykle bogatą historią. Jedynym "słabym" punktem tej marki była do tej pory Panamera - niezbyt fotogeniczna (choć na żywo robiąca spore wrażenie, za to bardzo (g)ustawna i przestronna we wnętrzu, przy okazji ze świetnie zestrojonym układem jezdnym. Części się podobała od samego początku; część polubiła ją dopiero po kosmetyce tyłu, którą przyniósł face lifting; część z kolei stale uważała ją za "słonicę w ciąży".

Czas zmienić ten wizerunek - patrząc na zupełnie nową Panamerę jedyne, czego można się przyczepić to... podobieństwa do Caymana i 911. Druga generacja flagowej "limuzyny-coupe" Porsche, pomimo nieznacznego rozrostu w każdą stronę (również rozstaw osi uległ wydłużeniu) sprawia wrażenie nadal dość masywnej, ale niezwykle rasowej. Przód został mocno zainspirowany modelami z gamy 718 otrzymując reflektory diodowe, z kolei tył z lampami połączonymi wąskim paskiem, w połączeniu z trójwymiarową powierzchnią reflektorów zdradza inspirację modelem 911. I bardzo dobrze - w połączeniu z mniej garbatą sylwetką, gdzie linia dachu opada łagodnie otrzymujemy niemiecką perfekcję z lekko włoskim seksapilem. Otrzymujemy samochód, który pod względem urody może stawać na równi z Astonem Martinem Rapide i Maserati Quattroporte, będąc przy tym pod względem komfortu konkurentem "niemieckiej trójki". Znajdą się oczywiście malkontenci twierdzący, że "nic w niej oryginalnego" i "jest zlepkiem pozostałych Porsche", ale przecież "lel w Internecie każdy jest koksem wszystko wiedzącym".

Wnętrze to z kolei duży ekran systemu multimedialnego Porsche Communication Management o przekątnej 12,3 cali, zastąpienie tradycyjnych guzików dotykowymi polami oraz zestaw wskaźników elektronicznych - choć Porsche, trzymając się tradycji, zachowało analogowy obrotomierz. Jest bardzo luksusowo, choć sportowa kierownica prosi się o żyłowanie pedału gazu.
Na start zaprezentowano 3 wersje nowej Panamery. Panamera Turbo, pełniąca rolę najmocniejszej, wyposażona została w mniejszy, bo 4-litrowy motor V8 o mocy 550 koni mechanicznych. Przy masie 1980 kg daje nam to 3,6 kg/KM, z kolei przyspieszenie wynosi 3,6 s do 100 km/h z pakietem Sport Chrono (bez - 3,8 s). Poza mocą wzrósł także moment obrotowy - do 770 Nm. Zużycie paliwa ma wynieść 9,3-9,4 l/100 km, za którego obniżenie odpowiadają m.in. zmniejszenie pojemności jednostki napędowej czy system wyłączania połowy cylindrów. Za lepszą reakcję na dodanie gazu odpowiadać mają turbosprężarki z techniką twin scroll.

NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo NFS - Need for Speed - Porsche Panamera Turbo


Panamera 4S również ulega modzie na downsizing - pojemność ulega zmniejszeniu do 2,9 litra przy 6 cylindrach i również dostaje 2 turbosprężarki. To przy mocy 440 KM i momencie obrotowym 550 Nm. Przyspieszenie - 4,2 s/100 km/h ze Sport Chrono i 4,4 s bez. Zużycie paliwa - 8,1-8,2 l/100 km.

Najciekawsze zmiany wprowadzono jednak w wersji Diesel. Tu nowy, 4-litrowy silnik z 8 cylindrami zamiast sześciu (!). Moc to 422 KM, czyli aż o 159 KM więcej niż poprzednik, a moment obrotowy - 850 Nm (więcej o 300 Nm!). Panamera 4S Diesel staje się tym samym najszybszą limuzyną z Dieslem na świecie - przyspieszenie to 4,3-4,5 s/100 km/h, a prędkość maksymalna - 285 km/h. Silnik wyposażony jest w dwie turbosprężarki pracujące sekwencyjnie, przy czym obie mają zmienną geometrię.

Ze wszystkimi silnikami współpracuje nowa, 8-biegowa przekładnia PDK II - przy czym już pierwsza generacja PDK była ideałem. Układ jezdny może zostać wyposażony w trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne, tylną oś skrętną i udoskonalone systemy wspomagania, m.in. Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport czy Porsche Torque Vectoring Plus. O bezpieczeństwo zadbają m.in. nowa generacja aktywnego tempomatu (dostosowuje prędkość jazdy i charakterystykę układów do 3 km naprzód oraz bazuje na danych z systemu nawigacji satelitarnej). Potwierdzenie osiągów? Panamera Turbo wykręciła czas 7:38 min na Nordschleife i jest to rekord wśród limuzyn. Ceny? Minimum 523 620 zł za Panamerę 4S, 543 540 zł za Panamerę 4S Diesel oraz 746 190 zł za Panamerę Turbo. Tanio nie jest - ale to przecież Porsche.

NFS - Need for Speed - Porsche Panamera 4S NFS - Need for Speed - Porsche Panamera 4S NFS - Need for Speed - Porsche Panamera 4S


Nowy GT R! Ale nie, nie GT-R...

Już sama nazwa, AMG GT, wydaje się dość typowa jak na nazewnictwo Mercedesa. Do tej pory to modele z dopiskiem "SL" wydawały się tymi sportowymi - szczególnie legendarny 300 SL, SLR McLaren oraz SLS. A co, jeśli stworzyć jeszcze mocniejszą, lżejszą i ostrzejszą odmianę Mercedesa AMG GT?

Tak oto powstał Mercedes AMG GT R. Choć nazwa nasuwa skojarzenia ze znanym japońskim superautem, o tyle AMG GT R to stworzona w Niemczech pełnokrwista, zielona bestia, krążąca w obszarze Zielonego Piekła. I chyba jedyne, co łączy nam GT R'a z GT-R'em to wspólny cel: Porsche 911. Tu w odmianie GT3 RS.

Według Mercedesa w żadnym innym modelu w historii firmy nie było tyle techniki wziętej wprost ze świata wyścigów. Nadwozie przeprojektowano w celu jak najlepszego wykorzystania opływającego powietrza - co przekłada się na zastosowanie elementów aktywnych. Już sam grill, nawiązujący do wyścigowego 300 SL o nazwie "AMG Panamericana" (co upamiętnia zwycięstwo modelu 300 SL w 1952 roku w wyścigu Panamericana) zaprojektowany został tak, by nie tylko wpuszczać powietrze do komory silnika, ale też skierować do specjalnie zaprojektowanego systemu aerodynamicznego w podłodze - otwór się tam znajdujący przepuszcza dodatkowe powietrze pod podłogą przy prędkości powyżej 80 km/h. Dodatkowo następuje wówczas opuszczenie samochodu o 40 mm w dół dla większego podciśnienia - mamy do czynienia z efektem Venturiego (przyssanie samochodu do drogi). Element ten, dzięki umieszczeniu na sprężynie można podnieść do góry, co zapobiec ma potencjalnych uszkodzeniom na Nürburgringu.

AMG GT R został również poszerzony - o 46 mm z przodu i 57 mm z tyłu - co zapewniać ma lepszą stabilność na ciasnych zakrętach. Ogumienie to Michelin Pilot Sport Cup 2, zaprojektowane tak, by przy możliwie wysokiej przyczepności można było przejechać jak najwięcej na torze wyścigowym. Z tyłu mamy do czynienia z ogromnym skrzydłem oraz dwupoziomowym dyfuzorem, ogółem przekładając się na 155 kg więcej docisku niż przy modelu AMG GT S. Rozkład masy to 47,3/52,7% przód/tył, a masa jest o 91 kg niższa niż przy GT S i wynosi 1554 kg.

Z rewolucji w układzie jezdnym warto wymienić tylną oś skrętną - maksymalny poziom skręcania dzięki dwóm elektromechanicznym siłownikom to 1,5 stopnia. System ten nie ma żadnego połączenia z przednim układem kierowniczym - ponadto do 100 km/h koła skręcają w kierunku przeciwnym niż przednie, a powyżej tej prędkości w tę samą stronę. Z systemów wspomagania - ESP dostało 3-stopniową regulację (w tym ESP SPORT, polecane na Nürburgring), a kontrola trakcji 9-stopniową (oba systemy można całkowicie wyłączyć).

Co znajdziemy pod maską? Silnik 4.0 V8 Biturbo wzmocniony do 585 KM i 700 Nm m.in. dzięki wzrostowi ciśnienia doładowania. Takie ulepszenia jak lżejsze koło zamachowe przekładają się z kolei na lepsze przyspieszenie do setki, wynoszące 3,6 sekundy oraz 318 km/h prędkości maksymalnej. Stosunek mocy do masy to tutaj 2,66 kg/KM.

Wszystko okraszone kolorem AMG green hell magno. Premiera rynkowa w Europie dopiero w marcu 2017 roku - choć pierwsze, na co czekamy to czas przejazdu pętli Nordschleife. Skoro AMG GT R został opracowany specjalnie pod Zielone Piekło, dlaczego Mercedes nie chwali się od razu czasem przejazdu?

Przy okazji - to nie koniec premier przy modelu AMG GT - oficjalnie potwierdzono, że niedługo zadebiutuje wersja Roadster. Zakamuflowane egzemplarze testowane są w towarzystwie 911-tek - jasno więc widać, kto idzie na pierwszy celownik.

NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT R NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT R NFS - Need for Speed - Mercedes AMG GT R


Pięć twarzy Vipera... na dobranoc bestii

Po dobrych wiadomościach czas na złą - produkcja jednego z najbardziej spektakularnych aut sportowych w historii motoryzacji, Dodge'a Vipera lada chwila zostanie zakończona. Viper to legenda - produkowany jest już od 25 lat. Zakończenie odbędzie się jednak z pompą - Dodge przygotował z tej okazji pięć specjalnych wersji Żmii.

Na wstępie warto nadmienić, że Dodge Viper ACR to auto z największą liczbą rekordowych czasów na torach całego świata - a już szczególnie patrząc na swoją klasę mocy i ceny. Jest to m.in. rekordzista toru Laguna Seca z czasem 1:28,65 min, wyprzedzając tym samym takie potwory jak Porsche 918 Spyder czy McLaren P1. Żmija stoi również na czele stawki toru TopGear w USA, Willow Springs czy Miller Motorsports Park. Obecnie zajmuje również czwarte miejsce wśród samochodów drogowych na Nordschleife (nie licząc w tym wypadku Gumperta Apollo czy aut marki Radical). Viper ACR napędzany jest 10-cylindrowym, 8,4-litrowym silnikiem o mocy 654 KM i momencie obrotowym 813 Nm, a na każdej z edycji specjalnych pojawi się tabliczka z nazwiskiem właściciela, co spowoduje ich personalizację.

Cztery z pięciu edycji specjalnych opierają się o odmianę ACR. Tak powstanie w 28 sztukach Viper 1:28 Edition ACR dla uczczenia wszystkich rekordów na torach, lakierowany na czarno i udekorowany szerokim czerwonym pasem wzdłuż całego nadwozia, Viper VooDoo II Edition ACR w liczbie 31 egzemplarzy, również czarny, ale w grafitowo-czerwonych paskach i upamiętniający wersję VooDoo z 2010 roku; Viper GTS-R Commemorative Edition ACR, nawiązujący do pierwszego Vipera GTS-R, który to odnosił sukcesy m.in. w LeMans (tutaj 100 sztuk polakierowanych na biało z podwójnymi niebieskimi pasami) oraz Viper Dealer Edition ACR wyróżniający się białym nadwoziem z pojedynczym niebieskim pasem oraz tym, że będzie można go kupić tylko w salonach o największej sprzedaży Viperów (powstaną 33 egzemplarze).

Ostatnia edycja specjalna to Viper Snakeskin Edition GTC, oparta na "zwykłej" wersji Żmii i nawiązująca do Snakeskin ACR. Powstanie 25 egzemplarzy w kolorze zielonym, nawiązującym do tytułowej "skóry węża" oraz przystrojonym podwójnymi, czarnymi pasami.

Nad zakończeniem produkcji pozostaje ubolewać - choć kupno jednej z końcowych edycji może stać się niezłą inwestycją. To w końcu ostatnie egzemplarze, które kiedyś staną się prawdziwym rarytasem na rynku wtórnym.

NFS - Need for Speed - Dodge Viper - Final Editions


Polski sen o superaucie coraz bliżej realizacji

Pamiętacie jeszcze Arrinerę? Piękne szkice modelu Hussarya przeradzają się nie w byle co, bo początkowo w wyścigową wersję modelu. I to w pełni jeżdżący prototyp, którym Polakom udało się wystąpić nie byle gdzie, bo na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood! Hussarya, do tej pory dostępna jako wizualizacja i w grach takich jak Asphalt 8, w końcu przechodzi oficjalne testy i zalicza pięć przejazdów podczas jednego z największych świąt motoryzacji.

Z notki prasowej dowiadujemy się o starcie w Michelin Supercar Run, w którym wystąpiło po kolei 70 supersamochodów - w tym nasza Arrinera. Wydarzenie nazwano "powrotem Polaków do Goodwood", co sugeruje związek z dywizjonem 302 (ostatnia baza była lotniskiem RAF Westhampnett, czyli obecnie Goodwood Aerodrome) oraz Bitwą o Anglię z 1940 roku.

Nadwozie Arrinery Hussarya GT "powstało z kompozytów na bazie włókna węglowego, zaś rama przestrzenna i klatka bezpieczeństwa ze stalowych rur ze stali bezszwowej BS4 T51" - kiedyś wykorzystywana przy samolotach myśliwskich. Za aerodynamikę odpowiada zespół pod kierunkiem prof. Janusza Piechny z Politechniki Warszawskiej i tunel aerodynamiczny brytyjskiego ośrodka badawczego MIRA.

Hussarya GT powstaje w oparciu o przepisy FIA GT - pod maską mamy silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który osiąga między 420 a 650 KM (w zależności od specyfikacji). Skrzynia biegów to sekwencyjna Hewland LLS, sterowana łopatkami Pectel, ze sprzęgłem Tilton i mechanizmem różnicowym ze zwiększonym tarciem wewnętrznym. Zawieszenie zostało opracowane przez Arrinerę, na które składa się system popychaczowy i regulowane amortyzatory Öhlins. Tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm, a zaciski firmy Alcon są 6-tłoczkowe. Do tego w hamowaniu pomagać ma wyścigowy układ ABS Bosch.

Ciekawą historię niosą za sobą barwy - choć tymczasowe, błękitny kolor ma kojarzyć się z nieuzbrojonymi wariantami samolotu Spitfire, "latającymi wyżej i szybciej niż inne wersje genialnego dzieła Reginalda Mitchella", biało-czerwone wstęgi na boku to nawiązanie do "proporców umieszczonych na kopiach towarzyszy husarskich", a szachownica powiązana jest z polskimi pilotami (zgodna z wzorem z 1921 roku). Na osłodę - filmik z Arrinerą w Goodwood w akcji.


Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radon
    Radon  ·  8 lata temu
    Panamera jak dla mnie nadal wygląda dyskusyjnie.
    AMG GT R mi się nie podoba, najlepsza technologia, którą mógłby wyciągnąć z wyścigów to doskonałe 6.2 V8 pochodzące z SLS, które nadal wykorzystywane jest przez AMG GT3. Nie bez powodu jak podejrzewam.
    Szkoda Vipera, jeden z najlepszych wozów sportowych jakie powstały, a ostatni model ogólnie okazał się zaskakująco kompetentną konstrukcją.
    • Inventer89
      Inventer89  ·  8 lata temu
      Tył Panamery cudny - brakowało drapieżnych linii i teraz się pojawiły - wygląda jak Carrera i moim zdaniem jest to jak najbardziej na plus.
      Hussarya? Nie mogę się doczekać, gdy znów ją z bliska zobaczę i zasiądę choćby na miejscu pasażera Smile /jeśli chodzi o barwy, to przyzwyczaiłem się do standardowych i cieszy mnie, że te niebieskie są tylko tymczasowe.

      Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
      10 (0)0 %
      9 (0)0 %
      8 (0)0 %
      7 (0)0 %
      6 (0)0 %
      5 (0)0 %
      4 (0)0 %
      3 (0)0 %
      2 (0)0 %
      1 (0)0 %
      Ostatnie tematy
      Przywitajka
      18-11-2024 14:54dev1ance
      Strefa driftu
      03-11-2024 17:12Radzio
      Ekipa 50 lvl
      01-11-2024 11:14Windymanpol
      Problem z misją
      17-09-2024 04:43Ebeebe
      Polski jezyk
      13-09-2024 17:09dexterekk
      Prestige
      02-08-2024 22:34czablu012
      Ostatnie komentarze
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
      dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
      Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
      Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
      przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
      świetne (y)
      przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
      Świetne B)
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
      Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
      Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
      Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
      702games_pl > Need for Speed Mobile
      Pobieram to :)
      702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
      Ładne :D
      702games_pl > Eclipse by serek
      Ja dodaje :)
      702games_pl > Ford Mustang
      Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
      RustyTheStalker > RustyTheStalker
      no ba 8))
      basiabuszak > RustyTheStalker
      o kurde, toz to moja mezczyzna B)
      MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      Wszystko w swoim czasie
      Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
      Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
      Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
      Ostatnio dostępni
      S
      Shadow_Wraith
      T
      tomeczek8811
      R
      RamboBambo420
      S
      Solarqs
      Siekierka
      Siekierka
      Tobiasz Malicki
      Tobiasz Malicki
      M
      Messer
      Radzio
      Radzio
      E
      Euron89
      M
      MlodyRowek
      K
      Krzykacz234
      czablu012
      czablu012
      K
      Koval1608
      dev1ance
      dev1ance
      M
      MarcePan
      Q
      Qkostek86
      H
      hideath06
      S
      seks
      Lee Rover Fural
      Lee Rover Fural
      K
      KND2001
      I
      Izen0571
      Shyfix
      Shyfix
      Pirr
      Pirr
      K
      klaczorex
      michciu1907
      michciu1907
      Ankiety
      Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?