Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
22. maja 2016 Siekierka

TurboFlesz #24

TurboFlesz #24Myśleliście, że to koniec? Nic bardziej mylnego! Michał Szpak zdobywa 8. miejsce w konkursie Eurowizji, matury licealistów dobiegają końca, Słońce coraz mocniej zaznacza swą obecność, a przy okazji świat moto aż wrze od nowości i plotek. Dziś serwujemy dania po niemiecku (z małym wyjątkiem) - będzie mocno, konkretnie i efektownie.

Niemiecka perfekcja w nowej odsłonie

Zaczynamy od informacji dość ambiwalentnej - na rynek wkracza odnowiona wersja Caymana (fanom NFS znany w najmocniejszej wersji) - 718 Cayman. Porsche, podobnie jak w odnowionym Boxsterze wyposaża Caymana w 4-cylindowy, dwulitrowy motor. Podstawowa wersja ma moc 300 koni mechanicznych i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego w gamie 1950-4500 obr/min. Z przekładnią manulaną Cayman takowy przyspiesza do setki w 5,1 s, jednak PDK (swoją drogą, najdoskonalszy automat świata) skraca ten czas do 4,9 s. Ba, pakiet Sport Chrono urywa kolejne 0,2 s do setki. Cena? 224 510 zł.

Pamiętajmy jednak, że każde Porsche (poza "flagowcami" dostępne jest w wersji S. I tak 718 Cayman S, wyposażony w dwuipółlitrowe R4 wyciska 350 koni mechanicznych i 420 Nm (czym wkraczać zaczyna na terytoria 911). Z turbosprężarką o zmiennej geometrii czasy przyspieszeń do setki wahają się między 4,6- a 4,2 sekundy. Tu wydatek sięga minimum 318 620 zł.

Dlaczego Porsche pakuje się w downsizing? Pamiętajmy, że marka ta należy do producentów masowych i obowiązują ich te same normy emisji spalin co np. Fiata. Dzięki nowym jednostkom spalanie 718 Cayman wynosi od 6,9 do 8,1 l/100 km (w zależności od wersji). W designie zmiany nieliczne - zresztą nie ma się co dziwić, gdyż obecny Cayman i tak był pod tym względem doskonały. Tak jak i pod względem prowadzenia, które podobno jeszcze (!) udoskonalono.

NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman


Mocy więcej, więcej, WIĘCEJ

Jak konkurencja na linii Porsche-Audi w serii LeMans aż wrze, tak w kwestii samochodów drogowych mieliśmy jakieś rozgraniczenie. Nowy model Audi (który w obecnej generacji wreszcie przestał być autem dla lowelasów i filigranowych blondynek) zyskuje 400-konny, 5-cylindrowy motor o momencie obrotowym 480 Nm.

Audi TT RS nowej generacji - bo o nim mowa - osiągami przebija nawet najmocniejszą wersję Caymana. Czas przyspieszeń to 3,7 s do 100 km/h (odpowiednio 3,9 s dla odmiany Roadster) - mniej niż poprzednie R8... Prędkość maksymalna po zdjęciu ogranicznika to 280 km/h (standardowo - 250), a dzięki systemowi Audi drive select kierowca może wpłynąć na takie parametry jak praca sprzęgła, 7-biegowej skrzyni S tronic, układu kierowniczego, wydechowego, silnika i - jako opcja - zawieszenia (adaptacyjne amortyzatory za dopłatą).

Z ciekawych nowinek - jako nowość w aucie produkcyjnym tylne światła Matrix OLED (dostępne za dopłatą) oraz - standardowo - Audi Virtual Cockpit z 12,3-calowym ekranem, który można dowolnie konfigurować.

NFS - Need for Speed - Audi TT RS NFS - Need for Speed - Audi TT RS NFS - Need for Speed - Audi TT RS


Hołd ku chwale przodka

Można powiedzieć, że BMW święci obecnie sukcesy w kwestii aut sportowych - nowe M4 GTS schodzi przecież z czasem na Ringu poniżej 7:30 min, co stawia je wśród mocniejszych wersji Porsche 911 czy poprzednich wersji Nissana GT-R. Na kolejny sukces - kolejny koncept ku chwale sportowego przodka.

BMW 2002 Hommage w wersji koncepcyjnej - jak sama nazwa wskazuje - oddaje hołd głównie legendarnemu modelowi 2002 Turbo, ale też i całej rodzinie z "02" w nazwie. I choć duchowy spadkobierca legendy to produkcyjne M2, BMW postanowiło nałożyć na nie nowe, bardziej nawiązujące do przodka szaty. Mija w końcu 50 lat od momentu wprowadzenia modeli z "02" do produkcji.

M2 to baza idealna - mocarne coupe o małych rozmiarach, nastawione na maksimum frajdy z jazdy (o czym przekonali się fani NFS). Nie dziwne zatem, że mechanika pozostała bez zmian - to, czym 2002 Hommage różni się od M2 to głównie nadwozie; nakreślone bardziej klasycznie, ale nie mniej zadziornie i muskularnie. Prezentacja - na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, oczywiście.

NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept


Nowy król Ringu

Schodząc klasę niżej - mamy nowego przednionapędowego króla Ringu! Volkswagen Golf GTI Clubsport S, bo o nim mowa, zabiera rekord Hondzie Civic Type-R - teraz wynosi on 7 minut i 49.21 sekund. To szybciej niż m.in. BMW M3 CSL czy Dodge Challenger SRT Hellcat. 2-litrowy motor TSI wyciska 310 KM i 380 Nm. To w połączeniu z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ oraz ogołoceniem auta m.in. z tylnej kanapy (Golf waży teraz 1280 kg) pozwala utrzymać auto w ryzach.

Kompromisy? Nie tutaj. Co dziwne w przypadku VW, do Clubsporta trafia przekładnia ręczna. Nie ma nawet półki bagażowej czy dywaników we wnętrzu. Takie Golfy lubimy - ale raczej nie na co dzień.

NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S


Hot Hatch na pikantnie

Na koniec mała ciekawostka. Obecne Renault Clio RS ganione jest za stracenie mocarnego charakteru poprzednika - choć wersja Trophy dysponuje już 220-konnym silnikiem. Tymczasem do sieci wyciekły zdjęcia (The Automobilist - dziękujemy!) jeszcze bardziej podrasowanej wersji - plotki mówią o podkręceniu mocy do 250 koni mechanicznych oraz prezentacji na tegorocznym GP Monako.

Zwróćmy uwagę na stylistykę - Clio zyskuje nowe felgi, body kit i spoiler. (Dobre? Na to odpowiedzcie już sami.) Wynika z tego, że rozstaw kół też zostanie poszerzony. Szykuje nam się mały, drogowy killer. Czy powtórzy sukces Clio V6 i Megane R26.R? O tym się niedługo przekonamy.

NFS - Need for Speed - Renault Clio RS NFS - Need for Speed - Renault Clio RS NFS - Need for Speed - Renault Clio RS

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Gregi
    Gregi  ·  10 lata temu
    Dla mnie najgorętsze nowości z podanych to te o Audi TT RS i doprawionym Clio, szczególnie o tym ostatnim chciałbym wiedzieć coś więcej Smile a w ogóle to cały artykuł na medal Smile (Morvic, szykuj ordery Grin)
    • Morvic
      Morvic  ·  10 lata temu
      i.imgur.com/e768HeV.png
      • Gregi
        Gregi  ·  10 lata temu
        XD

        Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
        10 (0)0 %
        9 (0)0 %
        8 (0)0 %
        7 (0)0 %
        6 (0)0 %
        5 (0)0 %
        4 (0)0 %
        3 (0)0 %
        2 (0)0 %
        1 (0)0 %
        Ostatnie tematy
        230 Aut
        20-11-2025 20:57czablu012
        Piosenka dnia
        22-03-2025 08:44asembler
        Jakie polecicie ciekawe aplikacje
        18-03-2025 10:50bobi
        Heyka
        20-02-2025 15:47dRoooopED
        ustawienia gry
        17-02-2025 18:13Fl3r0w
        Ostatnie komentarze
        Kacper1 > The Need for Speed - instalacja przy pomocy...
        Kilka dni temu pobrałem demo i jedyny problem jaki miałem na początku to brak dźwięku ale potem...
        Siekierka > More Violence
        More Veloce wygląda, jakby miał zaraz skoczyć i zeżreć wszystkie tuningi Gustawa na śniadanie....
        Siekierka > Avalanche
        Myślę, że to te czarne pasiaste wstawki symbolizują resztki zatwardziałego kału, który ewidentnie...
        Morvic > More Violence
        ㄒ尺卂ᗪㄚ匚ㄚフ几乇 フ卂卩ㄖ几丂Ҝ丨乇 卂ㄩㄒㄖ
        Morvic > Avalanche
        ale za to nie za bardzo czuć to zatwardzenie jak się patrzy na to auto
        NFS FAN123 > Shift 2 Unleashed - DLC Pakiet Legend i Pakiet...
        wrzucasz do folderu z plikami gry i tam otwierasz pobrany plik i zaczyna się instalować
        Morvic > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
        Super, bardzo fajna interpretacja artystyczna malowań Rothmansa. Myślę że podobnie jak kilka poprzednich...
        Morvic > 11 - Bachelor of arts
        Jest w ch... wulgarny, bardzo niepoukładany, dziki, mocno Need For Speedowy (gdyby przy malowaniach...
        Morvic > 10 - Blasphemy
        Bardzo taki mało spektakularny, mega nieurywający dupę, ale mimo wszystko schludny i poprawny. Resorak...
        Morvic > 09 - Heaven only knows
        Podobnie jak poprzedni castrolowy Nissan, chciałbym to jako racecar. Sam w sobie też jest przepiękny,...
        Morvic > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
        Chciałbym remaster tego auta w racecarowym bodykicie i spoilerem, może innymi felgami (mimo że one...
        Morvic > 07 - Lovin' him was red (interlude)
        Radzio ma rację, felgi są super, ale za to mi nie pasuje spoiler :D Ale to mały mankament, cały projekt...
        Morvic > 06 - Devotion (takin' me higher)
        Myślałem, że nie dam niżej niż 9 w całej serii, ale tutaj dam niżej niż 9, projekt kompletnie...
        Morvic > 05 - Emptiness machine
        Fascynuje mnie jak bardzo dobrze czujesz kształty auta, to malowanie wręcz tak płynie przez całe...
        Morvic > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
        Na spokojnie mógłby być oficjalnym democarem Audi na carshowach, jest ultra sztosior jak Allure powiedział....
        Morvic > 03 - Not a woman but a god
        W sumie ja bardziej o dziwo czułem tutaj Vipera JV niż Bushido, ale faktycznie widzę podobieństwo....
        Morvic > 02 - Not afraid anymore
        Pomimo wyraźnych elementów które wyróżniają projekt na tle innych, jak np. wzory na obu drzwiach,...
        Morvic > 01 - Marry the night
        Jedyne, co mi w nim nie pasuje, to ten orzeł, o którego cię dosłownie przed chwilą zapytałem :D...
        Allure > 12 - Nirvana (feat. Rothmans)
        Piękne to jest. Po jakimś czasie spędzonym w studio naprawdę doceniam to co tutaj się dzieje. Jako,...
        Allure > 11 - Bachelor of arts
        Podoba mi się ta nieregularność, chyba zaczerpnę z tego nieco inspiracji do swojego amg, bo niełatwy...
        Allure > 10 - Blasphemy
        Mam podobne odczucia co koledzy wyżej.
        Allure > 09 - Heaven only knows
        Malowanie jest przepiękne, naprawdę, bardzo w klimacie tego, czego sam ostatnio słucham. No ale felgi...
        Allure > 08 - Notorious being (feat. Castrol)
        Bardzo mi się to podoba, idealne połączenie czegoś sportowego z life stylem.
        Allure > 07 - Lovin' him was red (interlude)
        Jest super, bardzo w klimacie rzeczy, których ostatnio sam próbuję.
        Allure > 06 - Devotion (takin' me higher)
        Nie jestem wielkim fanem ale te tribale są świetne, wyglądają oldschoolowo i świetnie leżą na...
        Allure > 05 - Emptiness machine
        Odblaskowa żółć dodaje popowego charakteru. Wygląda fenomenalnie, wybieram AM.
        Allure > 04 - Misery loves company (feat. Audi Sport)
        Dla mnie to jest ultra sztosior. Znaczki audi na całej karoserii robią robotę, widzisz przy wyprzedzaniu...
        Allure > 03 - Not a woman but a god
        Podoba mi się, chociaż przy dłuższych oględzinach zaczyna się zlewać ta żółta struktura z czarno-zielonymi...
        Ostatnio dostępni
        R
        Ryhen speed
        dev1ance
        dev1ance
        Danio
        Danio
        Siekierka
        Siekierka
        A
        adk95
        Lee Rover Fural
        Lee Rover Fural
        Inventer89
        Inventer89
        G
        grzes000
        michciu1907
        michciu1907
        D
        donorpl
        Tobiasz Malicki
        Tobiasz Malicki
        P
        Piotrekzmc266
        M
        michal_007
        S
        Seba3096
        czablu012
        czablu012
        E
        EdgaroCygaro
        S
        sylwekdybki
        Allure
        Allure
        M
        michael2005
        SZPEREKKUCHAR
        SZPEREKKUCHAR
        Chad_MC
        Chad_MC
        S
        SlepY
        M
        Manewr
        M
        m4jxr3k
        M
        Margikoo
        Ankiety
        Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?