Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
22. maja 2016 Siekierka

TurboFlesz #24

TurboFlesz #24Myśleliście, że to koniec? Nic bardziej mylnego! Michał Szpak zdobywa 8. miejsce w konkursie Eurowizji, matury licealistów dobiegają końca, Słońce coraz mocniej zaznacza swą obecność, a przy okazji świat moto aż wrze od nowości i plotek. Dziś serwujemy dania po niemiecku (z małym wyjątkiem) - będzie mocno, konkretnie i efektownie.

Niemiecka perfekcja w nowej odsłonie

Zaczynamy od informacji dość ambiwalentnej - na rynek wkracza odnowiona wersja Caymana (fanom NFS znany w najmocniejszej wersji) - 718 Cayman. Porsche, podobnie jak w odnowionym Boxsterze wyposaża Caymana w 4-cylindowy, dwulitrowy motor. Podstawowa wersja ma moc 300 koni mechanicznych i 380 Nm momentu obrotowego, dostępnego w gamie 1950-4500 obr/min. Z przekładnią manulaną Cayman takowy przyspiesza do setki w 5,1 s, jednak PDK (swoją drogą, najdoskonalszy automat świata) skraca ten czas do 4,9 s. Ba, pakiet Sport Chrono urywa kolejne 0,2 s do setki. Cena? 224 510 zł.

Pamiętajmy jednak, że każde Porsche (poza "flagowcami" dostępne jest w wersji S. I tak 718 Cayman S, wyposażony w dwuipółlitrowe R4 wyciska 350 koni mechanicznych i 420 Nm (czym wkraczać zaczyna na terytoria 911). Z turbosprężarką o zmiennej geometrii czasy przyspieszeń do setki wahają się między 4,6- a 4,2 sekundy. Tu wydatek sięga minimum 318 620 zł.

Dlaczego Porsche pakuje się w downsizing? Pamiętajmy, że marka ta należy do producentów masowych i obowiązują ich te same normy emisji spalin co np. Fiata. Dzięki nowym jednostkom spalanie 718 Cayman wynosi od 6,9 do 8,1 l/100 km (w zależności od wersji). W designie zmiany nieliczne - zresztą nie ma się co dziwić, gdyż obecny Cayman i tak był pod tym względem doskonały. Tak jak i pod względem prowadzenia, które podobno jeszcze (!) udoskonalono.

NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman NFS - Need for Speed - Porsche 718 Cayman


Mocy więcej, więcej, WIĘCEJ

Jak konkurencja na linii Porsche-Audi w serii LeMans aż wrze, tak w kwestii samochodów drogowych mieliśmy jakieś rozgraniczenie. Nowy model Audi (który w obecnej generacji wreszcie przestał być autem dla lowelasów i filigranowych blondynek) zyskuje 400-konny, 5-cylindrowy motor o momencie obrotowym 480 Nm.

Audi TT RS nowej generacji - bo o nim mowa - osiągami przebija nawet najmocniejszą wersję Caymana. Czas przyspieszeń to 3,7 s do 100 km/h (odpowiednio 3,9 s dla odmiany Roadster) - mniej niż poprzednie R8... Prędkość maksymalna po zdjęciu ogranicznika to 280 km/h (standardowo - 250), a dzięki systemowi Audi drive select kierowca może wpłynąć na takie parametry jak praca sprzęgła, 7-biegowej skrzyni S tronic, układu kierowniczego, wydechowego, silnika i - jako opcja - zawieszenia (adaptacyjne amortyzatory za dopłatą).

Z ciekawych nowinek - jako nowość w aucie produkcyjnym tylne światła Matrix OLED (dostępne za dopłatą) oraz - standardowo - Audi Virtual Cockpit z 12,3-calowym ekranem, który można dowolnie konfigurować.

NFS - Need for Speed - Audi TT RS NFS - Need for Speed - Audi TT RS NFS - Need for Speed - Audi TT RS


Hołd ku chwale przodka

Można powiedzieć, że BMW święci obecnie sukcesy w kwestii aut sportowych - nowe M4 GTS schodzi przecież z czasem na Ringu poniżej 7:30 min, co stawia je wśród mocniejszych wersji Porsche 911 czy poprzednich wersji Nissana GT-R. Na kolejny sukces - kolejny koncept ku chwale sportowego przodka.

BMW 2002 Hommage w wersji koncepcyjnej - jak sama nazwa wskazuje - oddaje hołd głównie legendarnemu modelowi 2002 Turbo, ale też i całej rodzinie z "02" w nazwie. I choć duchowy spadkobierca legendy to produkcyjne M2, BMW postanowiło nałożyć na nie nowe, bardziej nawiązujące do przodka szaty. Mija w końcu 50 lat od momentu wprowadzenia modeli z "02" do produkcji.

M2 to baza idealna - mocarne coupe o małych rozmiarach, nastawione na maksimum frajdy z jazdy (o czym przekonali się fani NFS). Nie dziwne zatem, że mechanika pozostała bez zmian - to, czym 2002 Hommage różni się od M2 to głównie nadwozie; nakreślone bardziej klasycznie, ale nie mniej zadziornie i muskularnie. Prezentacja - na Concorso d’Eleganza Villa d’Este, oczywiście.

NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept NFS - Need for Speed - BMW 2002 Hommage Concept


Nowy król Ringu

Schodząc klasę niżej - mamy nowego przednionapędowego króla Ringu! Volkswagen Golf GTI Clubsport S, bo o nim mowa, zabiera rekord Hondzie Civic Type-R - teraz wynosi on 7 minut i 49.21 sekund. To szybciej niż m.in. BMW M3 CSL czy Dodge Challenger SRT Hellcat. 2-litrowy motor TSI wyciska 310 KM i 380 Nm. To w połączeniu z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ oraz ogołoceniem auta m.in. z tylnej kanapy (Golf waży teraz 1280 kg) pozwala utrzymać auto w ryzach.

Kompromisy? Nie tutaj. Co dziwne w przypadku VW, do Clubsporta trafia przekładnia ręczna. Nie ma nawet półki bagażowej czy dywaników we wnętrzu. Takie Golfy lubimy - ale raczej nie na co dzień.

NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S NFS - Need for Speed - Volkswagen Golf GTI Clubsport S


Hot Hatch na pikantnie

Na koniec mała ciekawostka. Obecne Renault Clio RS ganione jest za stracenie mocarnego charakteru poprzednika - choć wersja Trophy dysponuje już 220-konnym silnikiem. Tymczasem do sieci wyciekły zdjęcia (The Automobilist - dziękujemy!) jeszcze bardziej podrasowanej wersji - plotki mówią o podkręceniu mocy do 250 koni mechanicznych oraz prezentacji na tegorocznym GP Monako.

Zwróćmy uwagę na stylistykę - Clio zyskuje nowe felgi, body kit i spoiler. (Dobre? Na to odpowiedzcie już sami.) Wynika z tego, że rozstaw kół też zostanie poszerzony. Szykuje nam się mały, drogowy killer. Czy powtórzy sukces Clio V6 i Megane R26.R? O tym się niedługo przekonamy.

NFS - Need for Speed - Renault Clio RS NFS - Need for Speed - Renault Clio RS NFS - Need for Speed - Renault Clio RS

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Gregi
    Gregi  ·  8 lata temu
    Dla mnie najgorętsze nowości z podanych to te o Audi TT RS i doprawionym Clio, szczególnie o tym ostatnim chciałbym wiedzieć coś więcej Smile a w ogóle to cały artykuł na medal Smile (Morvic, szykuj ordery Grin)
    • Morvic
      Morvic  ·  8 lata temu
      i.imgur.com/e768HeV.png
      • Gregi
        Gregi  ·  8 lata temu
        XD

        Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
        10 (0)0 %
        9 (0)0 %
        8 (0)0 %
        7 (0)0 %
        6 (0)0 %
        5 (0)0 %
        4 (0)0 %
        3 (0)0 %
        2 (0)0 %
        1 (0)0 %
        Ostatnie tematy
        Przywitajka
        18-11-2024 14:54dev1ance
        Strefa driftu
        03-11-2024 17:12Radzio
        Ekipa 50 lvl
        01-11-2024 11:14Windymanpol
        Problem z misją
        17-09-2024 04:43Ebeebe
        Polski jezyk
        13-09-2024 17:09dexterekk
        Prestige
        02-08-2024 22:34czablu012
        Ostatnie komentarze
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
        Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
        Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
        Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
        Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
        Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
        dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
        Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
        Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
        Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
        przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
        świetne (y)
        przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
        Świetne B)
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
        Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
        Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
        Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
        702games_pl > Need for Speed Mobile
        Pobieram to :)
        702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
        Ładne :D
        702games_pl > Eclipse by serek
        Ja dodaje :)
        702games_pl > Ford Mustang
        Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
        RustyTheStalker > RustyTheStalker
        no ba 8))
        basiabuszak > RustyTheStalker
        o kurde, toz to moja mezczyzna B)
        MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
        Wszystko w swoim czasie
        Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
        @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
        Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
        Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
        Ostatnio dostępni
        S
        Shadow_Wraith
        C
        Chudy1985
        D
        dzony9203
        T
        tomeczek8811
        Siekierka
        Siekierka
        Danio
        Danio
        Inventer89
        Inventer89
        W
        Wierzbic
        Pirr
        Pirr
        R
        RamboBambo420
        S
        Solarqs
        Tobiasz Malicki
        Tobiasz Malicki
        M
        Messer
        Radzio
        Radzio
        E
        Euron89
        M
        MlodyRowek
        K
        Krzykacz234
        czablu012
        czablu012
        K
        Koval1608
        dev1ance
        dev1ance
        M
        MarcePan
        Q
        Qkostek86
        H
        hideath06
        S
        seks
        Lee Rover Fural
        Lee Rover Fural
        Ankiety
        Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?