03. lutego 2011
Se3a
Shift 2 Unleashed - coś na temat fizyki...
Jest takie powiedzenie, jeśli posiedzisz przy czymś dłużej niż poprzednim razem stworzysz może nie ideał ale wzorzec godny naśladowania. Tak było z Need for Speed'em Shift, który w odniesieniu do pozostałych części, miał stać się czymś pomiędzy zręcznościówką dla typowych niedzielnych graczy a dobrą symulacją dla wymagających graczy, czy się udało? Symulacja to nie jest, Zręcznościówka też nie więc co ? No dokładnie coś pomiędzy Race Driver Grid a Gran Turismo, oczywiście z tym drugim ma nie za dużo doczynienia ale do niego nawiązuje. Jesse Abney, producent stojący za serią NFS, twierdzi że Shift 2 to typowa symulacja ala LFS czy Gran Turismo. Czy wierzyć mu na słowo ? na pewno wie więcej od nas bo gdy my czekamy na premierę, twórcy i nie tylko zasmakowali już w rozgrywce nowego Shift'a. My jednak jako gracze i potencjalni konsumenci chcieli byśmy wiedzieć jednak czy warto będzie przysiąść nad drugą odsłoną tejże gry. Na szczęście na oficjalnej stronie nfs.com, udostępniony został wywiad z Jess'em na temat fizyki w Shifcie 2 Unleashed. Postaram się wam przekazać najważniejsze informacje na temat właśnie tego co najważniejsze w dzisiejszych czasach, czyli fizyce jazdy w grach XXI wieku.
Obecne dziecko EA i Slightly Mad Studios czyli SHIFT 2 UNLEASHED, koncentruje doświadczenie na bazie Forzy i Gran Turismo. Staraliśmy się dotrzeć do własnych doświadczeń i wymienić się nimi na temat realnej jazdy, zachowania pojazdu podczas wyścigu jak i niekontrolowanych poślizgach. Dzięki temu stworzyliśmy coś zupełnie innego niż dotychczas a by nadać temu jeszcze bardziej realny nastrój, dodaliśmy widok z oczu kierowcy, nie zwykły bo oddający wszystkie realne reakcje ludzkiego ciała na przeciążenia podczas wyścigu i zderzeń.
Dodaliśmy coś bez czego gra o tematyce wyścigów nie może ruszyć z miejsca a mianowicie chodzi tutaj o pojazdy. Stworzyliśmy własną siedzibę, własny garaż oraz pełną specyfikację danych na temat samochodów wyścigowych oraz bardzo dokładnie odwzorowaliśy ich sylwetki. Każdy niuans rzeczywisty został starannie odwzorowany specjalnie dla ciebie. Według Jesse'go Abney'a, symulator nie powinien być tylko matematycznie dokładny ale i gwałtowy oraz przerażający, mało tego by upewnić się że to na prawdę przybita do maksimum fizyka, zwróciliśmy się do ekspertów ze SpeedHunters i NFS Team o pomoc przy produkcji gry. Natomiast studio Slightly Mad, dołożyło wszelkich starań by samochody były przepiękne a widok ze środka najbardziej jak się da "REALNY". Dołożyło również wszelkich starań by otoczenie oraz warunki pogodowe stały na wysokim poziomie. Jeśli chodzi więc o zaawansowaną technologię to system fizyki w Shifci'e nie ma sobie równych, tak twierdzi ze spokojem Jesse. Odwzorowanie rzeczywistej geometrii zawieszenia, uzyskaliśmy dzięki danych od producenta danej marki, dzięki temu każdy pojazd ma swą duszę i aby zapanować nad wszystkimi, trzeba dużo ćwiczyć. Dodaliśmy również przestrzenne wyświetlacze HUD w jakości 3D. Dzięki temu podczas jazdy, w razie jakichkolwiek przeciążeń bądź awarii, ów wyświetlacz będzie bił nam po oczach że coś nie tak jest z naszą maszyną. Taki ekranik, potrafi pokazywać temperaturę opon, siłę docisku / wstrząsów a nawet stan zawieszenia. Tak jak powiedziałem, naszym celem było uczynienie gry jak najbardziej realistycznej, i nie sądzę by ktoś powtórzył nasz sukces. Ciekawym więc dniem będzie oficjalna premiera gry i starcie z głównym rywalem jakim jest Gran Turismo. W przyszłości mam, wiele pomysłów na kolejne produkcje ale obecnie jestem spokojny o los naszego nowego dziecka.
Odpowiadam więc na twoje pytanie:
TAK ! fizyka jak i oprawa wizualna w SHIFT 2
wciśnie cię w fotel i nie puści zbyt szybko!
Poniżej zamieszczam jeszcze parę ciekawych fotek z testów Shift'a 2 oraz filmik prezentujący fizykę jazdy, któremu towarzyszy wywiad z Jesse'm Abney'em.
tekst i tłumaczenie: Sebastian "Se3a" Cieślak.
źródło: needforspeed.com
zdjęcia: speedhunters.com
video: gametrailers.com
Obecne dziecko EA i Slightly Mad Studios czyli SHIFT 2 UNLEASHED, koncentruje doświadczenie na bazie Forzy i Gran Turismo. Staraliśmy się dotrzeć do własnych doświadczeń i wymienić się nimi na temat realnej jazdy, zachowania pojazdu podczas wyścigu jak i niekontrolowanych poślizgach. Dzięki temu stworzyliśmy coś zupełnie innego niż dotychczas a by nadać temu jeszcze bardziej realny nastrój, dodaliśmy widok z oczu kierowcy, nie zwykły bo oddający wszystkie realne reakcje ludzkiego ciała na przeciążenia podczas wyścigu i zderzeń.
Dodaliśmy coś bez czego gra o tematyce wyścigów nie może ruszyć z miejsca a mianowicie chodzi tutaj o pojazdy. Stworzyliśmy własną siedzibę, własny garaż oraz pełną specyfikację danych na temat samochodów wyścigowych oraz bardzo dokładnie odwzorowaliśy ich sylwetki. Każdy niuans rzeczywisty został starannie odwzorowany specjalnie dla ciebie. Według Jesse'go Abney'a, symulator nie powinien być tylko matematycznie dokładny ale i gwałtowy oraz przerażający, mało tego by upewnić się że to na prawdę przybita do maksimum fizyka, zwróciliśmy się do ekspertów ze SpeedHunters i NFS Team o pomoc przy produkcji gry. Natomiast studio Slightly Mad, dołożyło wszelkich starań by samochody były przepiękne a widok ze środka najbardziej jak się da "REALNY". Dołożyło również wszelkich starań by otoczenie oraz warunki pogodowe stały na wysokim poziomie. Jeśli chodzi więc o zaawansowaną technologię to system fizyki w Shifci'e nie ma sobie równych, tak twierdzi ze spokojem Jesse. Odwzorowanie rzeczywistej geometrii zawieszenia, uzyskaliśmy dzięki danych od producenta danej marki, dzięki temu każdy pojazd ma swą duszę i aby zapanować nad wszystkimi, trzeba dużo ćwiczyć. Dodaliśmy również przestrzenne wyświetlacze HUD w jakości 3D. Dzięki temu podczas jazdy, w razie jakichkolwiek przeciążeń bądź awarii, ów wyświetlacz będzie bił nam po oczach że coś nie tak jest z naszą maszyną. Taki ekranik, potrafi pokazywać temperaturę opon, siłę docisku / wstrząsów a nawet stan zawieszenia. Tak jak powiedziałem, naszym celem było uczynienie gry jak najbardziej realistycznej, i nie sądzę by ktoś powtórzył nasz sukces. Ciekawym więc dniem będzie oficjalna premiera gry i starcie z głównym rywalem jakim jest Gran Turismo. W przyszłości mam, wiele pomysłów na kolejne produkcje ale obecnie jestem spokojny o los naszego nowego dziecka.
Odpowiadam więc na twoje pytanie:
TAK ! fizyka jak i oprawa wizualna w SHIFT 2
wciśnie cię w fotel i nie puści zbyt szybko!
Poniżej zamieszczam jeszcze parę ciekawych fotek z testów Shift'a 2 oraz filmik prezentujący fizykę jazdy, któremu towarzyszy wywiad z Jesse'm Abney'em.
tekst i tłumaczenie: Sebastian "Se3a" Cieślak.
źródło: needforspeed.com
zdjęcia: speedhunters.com
video: gametrailers.com
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze
SCION - NFS Team.