Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
08. marca 2015 Inventer89

TurboFlesz #12

TurboFlesz #12Dzisiejszy TurboFlesz to oczywiście Genewa - prawdziwa Mekka dla fanów motoryzacji. Na Salonie pokazano setki nowych modeli, jednak nie będziemy tu opisywać wszystkich. Skupimy się w większości na modelach super, ponieważ część z nich na pewno ujrzymy w tegorocznym Need for Speedzie.


Porsche 911 GT3 RS to 911 w wersji bardzo ekstremalnej, w sam raz na tor wyścigowy - klatka z tylu w pakiecie. 4-litrowy, 6-cio cylindrowy silnik o mocy 500 KM daje niezłego kopa, ale gdyby ktoś potrzebował jeszcze więcej mocy, to może pozbyć się części wyposażenia, np. zamawiając model bez klimatyzacji - serio, jest taka opcja Smile

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Porsche 911 GT3 RS


Mercedes AMG GT3 - tu również mamy do czynienia z torową odmianą zwykłej wersji. Pod maską pogrywać będzie V8 o mocy 600 KM.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes AMG GT3


Na stoisku Ferrari nowością był model 488 GTB, choć nie wyróżniał się on niczym szczególnym, ot czerwone autko zbliżone wyglądem do 458 Italia. Warto jednak wspomnieć, że wnętrze samochodu stworzył polski projektant Janusz Kaniewski (współtworzył również wnętrza m.in. Ferrari California oraz Ferrari 458 Italia.)

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ferrari 488 GTB


Rok 215 miał być wojną najwyższej prędkości między nowymi modelami Bugatti i Hennessey. Wygląda na to, że dołączy do nich również Koenigsegg ze swoją Regerą - bo czego innego można się spodziewać po podwójnie doładowanej, 5-litrowej bestii o mocy 1.500 KM, która chyba za bardzo przyćmiła premierę Agery RS również obecnej w Genewie?

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Koenigsegg Regera


Z pewnością Regrea nie mogła przyćmić stoiska Bugatti, które zaprezentowało ostatnią sztukę Veyrona - tak jest, właśnie zakończono produkcję tego supersamochodu. W ciągu 10 lat z taśm produkcyjnych zjechało aż 450 sztuk w kilku odmianach. Ostatni, nazwany La Finale został sprzedany za 2,6 mln $.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse La Finale


Niewątpliwie cechą charakterystyczną ostatnich modeli Astona Martina jest ogromny grill. Nie inaczej jest w przypadku zupełnie nowego modelu o nazwie Vulcan, choć zamontowana go niżej, co spowodowało, że nie zawsze na pierwszy rzut oka widać, że to Aston. Brytyjczycy nie oszczędzali na silniku, czego skutkiem jest 800-konna V12. Szkoda tylko, że firma zaczyna stawiać na modele mocno limitowane - Vulcan powstanie w 24 egzemplarzach. Poprzedni model - DB10 - tylko w 10, w tym kilka na plan przygód Jamesa Bonda.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Aston Martin Vulcan


Na stoisku Lamborghini powiało chyba największą nudą - Włosi zaprezentowali mocniejszą wersję Aventadora - Superveloce. W SV-ce zredukowano wagę o 50kg i dołożono 50 KM - teraz jednostka napędowa liczy ich 750.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Lamborghini Aventador Superveloce  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Lamborghini Aventador Superveloce


Sporego liftingu doczekało się Audi R8 - ile emocji wywoływał ten samochód w czasie grania w Need for Speed Carbon - a teraz? Obecna wersja nadal wywołuje emocje, chociaż bardziej ze względu na wygląd niż wnętrze (V10 i 610 koni jak na najmocniejsze Audi to jednak trochę mało patrząc na konkurencję).

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Audi R8


675LT to z kolei nowy model McLarena zaprezentowany zaledwie 2 lata po premierze P1. Setkę osiąga w 2.9 sekundy, co jak na 666 koni jest całkiem niezłym wynikiem.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 McLaren 675LT


Na targach nie mogło zabraknąć także Forda GT, którego amerykańscy instruktorzy na początku roku poddali długo oczekiwanemu liftingowi. Czy się udało? Wielu dość sceptycznie patrzy na tylne światła, choć może to kwestia przyzwyczajenia się do starej wersji, jak to było w przypadku Corvetty.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ford GT  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Ford GT


To jest jedyny samochód, któremu daleko do wyścigów, ale jest tak wyjątkowo ekskluzywny. Mercedes Maybach S600 Pullman pokazał jak powinna wyglądać prawdziwa limuzyna prezesów firm. Czekamy na odpowiedź Rolls-Royce!

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Mercedes Maybach S600 Pullman


Na koniec pozostawiłem ST1 firmy Zenvo - to taki duński odpowiednik naszej Arrinery - jest to całkowity debiut tej firmy nie tylko pod względem supersamochodu, ale produkcji aut w ogóle. ST1 powstanie zaledwie w 15 egzemplarzach, a cena każdego z nich wyniesie 850.000€.

NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1  NFS - Need for Speed - Genewa 2015 Zenvo ST1

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Radzio
    Radzio  ·  10 lata temu
    Porsche 911 GT3 RS - czekałem na ten model, jednak nie znalazł on drogi to mego serca... Zwykła GT3 bez RS nadal pozostaje moim ulubionym Porsche w tej chwili Smile

    Ferrari średnio mi się podoba. 458 Italia o wiele ładniejsza Smile

    Koenigsegg Regera - wydaje mi się, że kompletnie przyćmiła premierę Agery RS. W końcu coś nowego od Koenigsegga, chyba tym autem byłem najbardziej zaskoczony Smile
    Wracając do RS nawiążę też do Bugatti. Oba samochody to już trochę takie odgrzewane kotlety. Koenigsegg przedstawił następcę więc teraz czekamy na odpowiedź Bugatti Smile

    Vulcan - według mnie super projekt. Powiało świeżością.. kot po prostu Grin

    Aventador Superveloce - pisałem, że mi się nie podoba, ale teraz jak patrzę na ten żółty lakier - jest całkiem okej. Ale du*y nie urywa Pfft

    Audi R8 - pójście w ostre linie to moim zdaniem błąd. Wolałem tą okrągłą wersje Grin
    • Inventer89
      Inventer89  ·  10 lata temu
      Jeśli chodzi o najszybsze samochody, to ogólnie sytuacja jest dość nietypowa - należą one do dość młodych firm motoryzacyjnych, które nie mają aż takiego stażu jak np. Ford, Mercedes czy BMW, co pokazuje, że nie trzeba mieć motoryzacyjnej historii czy marki, żeby odnieść sukces. Już nie wspomnę o Tesli, która jest swoistym motoryzacyjnym Applem.
      • Radon
        Radon  ·  10 lata temu
        Najlepszym 991 dla mnie jest GTS;D

        Co do artykułu, pominąłeś parę istotnych kwestii.
        Ferrari 488 będzie napędzane turbodoładowana jednostką, w czym należy upatrywać końca wolnossących wysokowydajnych silników.
        Regera będzie hybrydą, co również wpisuje się w aktualnie panujące trendy na budowanie hipersamochodów wspomaganych silnikami elektrycznymi.
        Natomiast jeśli o GT chodzi - nie jest to lifting, GT jest zaprojektowany od podstaw, i akurat nie spotkałem się z z krytycznymi opiniami odnośnie wyglądu, moim zdaniem wygląda świetnie, większe kontrowersje wzbudza napęd - malutki 3,5-litrowy V6 ecoboost jak bardzo wydajny by nie był, wypada trochę słabo w porównaniu do wspaniałej V8 z poprzedniego modelu. Warto dodać, że pierwszej prezentacji GT towarzyszyła zapowiedź Forzy 6.
        • Inventer89
          Inventer89  ·  10 lata temu
          Fakt, przyznaję się do uproszczeń.
          W Fordzie GT rzeczywiście zmian jest sporo, jednak podciągnąłem to wszystko pod lifting, ponieważ nadal jest to model GT, a nie zupełnie nowy model. Lamborghini pewnie by się nie szczypało, tylko stworzyło model o zupełnie innej nazwie w takiej sytuacji. A Forza zupełnie wyleciała mi z głowy.
          • Radzio
            Radzio  ·  10 lata temu
            Jeśli chodzi o Forda GT - wygląda genialnie, ale tył... jest po prostu brzydki xd

            Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
            10 (0)0 %
            9 (0)0 %
            8 (0)0 %
            7 (0)0 %
            6 (0)0 %
            5 (0)0 %
            4 (0)0 %
            3 (0)0 %
            2 (0)0 %
            1 (0)0 %
            Ostatnie tematy
            Przywitajka
            18-11-2024 14:54dev1ance
            Strefa driftu
            03-11-2024 17:12Radzio
            Ekipa 50 lvl
            01-11-2024 11:14Windymanpol
            Problem z misją
            17-09-2024 04:43Ebeebe
            Polski jezyk
            13-09-2024 17:09dexterekk
            Prestige
            02-08-2024 22:34czablu012
            Ostatnie komentarze
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Natomiast jakbym miał klasyfikować ścigałki pod kątem odczuć z samej mapy, to po dodaniu drugiej...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Do TCM doszła druga wyspa z ponad 400 km dróg, więc będzie już coś koło 1000. Zrobili tym niezły...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
            Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
            dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
            Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
            Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
            Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
            przemyslawj84 > mitsubishi lancer evo 9 Grzegorz Duda
            świetne (y)
            przemyslawj84 > keep it burnin' (unbound)
            Świetne B)
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
            Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
            Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
            Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
            702games_pl > Need for Speed Mobile
            Pobieram to :)
            702games_pl > Subaru Impreza WRX STI
            Ładne :D
            702games_pl > Eclipse by serek
            Ja dodaje :)
            702games_pl > Ford Mustang
            Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
            RustyTheStalker > RustyTheStalker
            no ba 8))
            basiabuszak > RustyTheStalker
            o kurde, toz to moja mezczyzna B)
            MadaFaster > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            Wszystko w swoim czasie
            Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            @Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
            Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
            Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
            Ostatnio dostępni
            D
            DIZZY
            M
            manjacus
            S
            Shadow_Wraith
            Inventer89
            Inventer89
            D
            dzony9203
            K
            Karpio
            J
            j3ffro13
            T
            texxtar
            W
            Wik30
            Siekierka
            Siekierka
            C
            Czarnelli
            Radzio
            Radzio
            C
            Chudy1985
            S
            Spaku
            T
            tomeczek8811
            Danio
            Danio
            W
            Wierzbic
            Pirr
            Pirr
            R
            RamboBambo420
            S
            Solarqs
            Tobiasz Malicki
            Tobiasz Malicki
            M
            Messer
            E
            Euron89
            M
            MlodyRowek
            K
            Krzykacz234
            Ankiety
            Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?