20. czerwca 2014
Inventer89
TurboFlesz #6
Dzień Dziecka - czasówki
Na początek przedstawiam wyniki wyścigów, o których pisałem w poprzednim TurboFleszu: Jak widać 911 Turbo górą
Wyścig półfinałowy
Wyścig finałowy
Grand Turismo Polonia
Rok temu ta impreza nie zapisała się pozytywnie na kartach motoryzacyjnej historii. Jeden z samochodów podczas wychodzenia z zakrętu wjechał w niewielką grupę widzów. Na szczęście skończyło się tylko na lżejszych i cięższych połamaniach. Niesmak pozostał, ale organizator wyciągnął odpowiednie wnioski i w tym roku GT odbędzie się na profesjonalnym torze wyścigowym w Poznaniu, a nie na otwartych ulicach miasta. Rok temu piękne maszyny oglądało ok. 60.000 widzów. Niestety wokół toru nie ma tyle miejsca - zmieści się max. 10.000 - 12.000 widzów i po południu może być problem z dostaniem się na tor, dlatego mimo wakacji warto jest wstać i przyjść wcześniej Grand Turismo to nie tylko super samochody, ale też te z klasy hiper - mają się pojawić trzy Porsche 918 (jeden ze Szwecji, dwa z Niemiec). Co jeszcze? Ma się pojawić 50 Ferrari - nigdzie indziej nie znajdziecie tyle Ferrari w jednym miejscu! Ponadto co roku jest organizowane specjalne wydarzenie. W tym roku ma to być wyścig pomarańczowego samochodu (nie zdradzono marki ani modelu) z helikopterem. Nie zabraknie też driftu. Na torze swoje umiejętności pokaże Maciej Polody - polski mistrz driftu. A zatem... 28.06.2014 (sobota) - Tor Polonia w Poznaniu - Grand Turismo Polonia 2014!
SUV od Bentleya
Bentley zaprezentował pierwszy film prezentujący SUVa. Było wiele projektów, jeden z nich pojawił się nawet na targach, jednak po burzy mózgów postanowiono zaprojektować go ponownie (wcześniejsze projekty były za mało bentleyowskie). Na razie wiadomo, że ma mieć 4-litrowy silnik V8, 500KM mocy i oczywiście luksusowe wnętrze jak na tę markę przystało. I mimo, że do prezentacji nikt prócz grona inżynierów tego samochodu na oczy nie widział, to na jego kupno zapisało się już ponad 2000 klientów. Płyta dużego Bentleya ma być zapożyczona z Audi Q7, co oznacza, że nawet przy dużej masie będzie się prowadził wyśmienicie.
Przygotowania to rekordu prędkości
Teraz o teście samochodu - i to nie byłe jakiego. Nazywa się Bloodhound SSC i ma pobić dotychczasowy rekord prędkości. Nie chodzi o 400km/h z hakiem Bugatti Veyrona Super Sport, tylko o rekord prędkości w ogóle. Aktualny wynosi 1146km/h i ustanowił go Andy Green (były pilot RAF). I ten sam gość postanowi osiągnąć jeszcze większą prędkość - 1600km/h. Jak to możliwe? Bloodhound ma 135.000KM i nie jest typowym samochodem. Oto planowany przebieg próby:
1. Włączenie silnika odrzutowego.
2. Włączenie silnika samochodowego o mocy 800KM, który rozgrzewa się, by potem uruchomić pompę silnika rakietowego.
3. Naciśnięcie lewą nogą hamulca, a prawą gazu. Gaz kontroluje pracę silników i po puszczeniu pedału hamulca silniki odrzutowe zaczynają pracować, a samochód powoli nabiera prędkości.
4. Po kilku sekundach będzie można włączyć pełną moc silników odrzutowych. Po kilku sekundach osiągną one pełną moc. Tu siła ciągu będzie wynosić ok. 9 ton (równowartość 65.000KM), a przeciążenie sięgnie 1G. Prędkość będzie się zwiększać o 20-30km/h w ciągu każdej kolejnej sekundy. W ten sposób maszyna rozpędzi się do 400km/h.
5. Kierowca uruchomi silnik rakietowy i regulując silnik samochodowy doprowadzi go do 10.000 RPM - silnik rakietowy uzyska wtedy dodatkową moc 70.000KM. Samochód znowu nabierze przyspieszenia - tym razem w okolicach 60km/h w ciągu sekundy i z takim przyspieszeniem przekrocza prędkość dźwięku (1224km/h) i dalej będzie przyspieszał (przez ok. 15 sekund) aż do miejsca oznaczonego światłami - tu pojazd ma osiągnąć prędkość 1600km/h.
6. Po minięciu tego miejsca kierowca wyłączy silnik rakietowy, a następnie odpuści pedał gazu i samochód będzie zwalniał z przeciążeniem wynoszącym 3G - 100km/h w ciągu sekundy (!) do prędkości 1000km/h. Przy tej prędkości kierowca uruchomi spadochron, jednak w dalszym ciągu zwalnianie będzie się odbywało tak gwałtownie, aż do 300km/h.
7. Przy 300km/h kierowca użyje zwykłego pedału hamulca, ale bardzo delikatnie i wyhamuje nim do samego końca.
Po 2 minutach jazdy kierowca będzie 20km od linii startu.
Ambitne plany Chin
Władze w Chinach postawiły sobie za cel zredukowanie liczby samochodów (głównie ciężarówek i autobusów) o 11 mln w ciągu dwóch najbliższych dwóch lat - cel? Ochrona środowiska. Redukcji nie będą podlegały pojazdy obecnie produkowane w Europie, ponieważ te spełniają dość rygorystyczne normy emisji.
A skoro już mowa o Chinach, to warto się przyjrzeć metodzie rejestracji samochodów w tym kraju. Otóż każdego roku odbywa się ogólnokrajowa loteria, w ramach której zwycięzcy mogą zarejestrować swój samochód. W Pekinie rocznie można zarejestrować 20.000 samochodów - kto wylosował, mógł szczęśliwie zasiąść za kółkiem swojego samochodu - kto nie, musiał czekać do następnego losowania.
Na początek przedstawiam wyniki wyścigów, o których pisałem w poprzednim TurboFleszu: Jak widać 911 Turbo górą
Grand Turismo Polonia
Rok temu ta impreza nie zapisała się pozytywnie na kartach motoryzacyjnej historii. Jeden z samochodów podczas wychodzenia z zakrętu wjechał w niewielką grupę widzów. Na szczęście skończyło się tylko na lżejszych i cięższych połamaniach. Niesmak pozostał, ale organizator wyciągnął odpowiednie wnioski i w tym roku GT odbędzie się na profesjonalnym torze wyścigowym w Poznaniu, a nie na otwartych ulicach miasta. Rok temu piękne maszyny oglądało ok. 60.000 widzów. Niestety wokół toru nie ma tyle miejsca - zmieści się max. 10.000 - 12.000 widzów i po południu może być problem z dostaniem się na tor, dlatego mimo wakacji warto jest wstać i przyjść wcześniej Grand Turismo to nie tylko super samochody, ale też te z klasy hiper - mają się pojawić trzy Porsche 918 (jeden ze Szwecji, dwa z Niemiec). Co jeszcze? Ma się pojawić 50 Ferrari - nigdzie indziej nie znajdziecie tyle Ferrari w jednym miejscu! Ponadto co roku jest organizowane specjalne wydarzenie. W tym roku ma to być wyścig pomarańczowego samochodu (nie zdradzono marki ani modelu) z helikopterem. Nie zabraknie też driftu. Na torze swoje umiejętności pokaże Maciej Polody - polski mistrz driftu. A zatem... 28.06.2014 (sobota) - Tor Polonia w Poznaniu - Grand Turismo Polonia 2014!
SUV od Bentleya
Bentley zaprezentował pierwszy film prezentujący SUVa. Było wiele projektów, jeden z nich pojawił się nawet na targach, jednak po burzy mózgów postanowiono zaprojektować go ponownie (wcześniejsze projekty były za mało bentleyowskie). Na razie wiadomo, że ma mieć 4-litrowy silnik V8, 500KM mocy i oczywiście luksusowe wnętrze jak na tę markę przystało. I mimo, że do prezentacji nikt prócz grona inżynierów tego samochodu na oczy nie widział, to na jego kupno zapisało się już ponad 2000 klientów. Płyta dużego Bentleya ma być zapożyczona z Audi Q7, co oznacza, że nawet przy dużej masie będzie się prowadził wyśmienicie.
Przygotowania to rekordu prędkości
Teraz o teście samochodu - i to nie byłe jakiego. Nazywa się Bloodhound SSC i ma pobić dotychczasowy rekord prędkości. Nie chodzi o 400km/h z hakiem Bugatti Veyrona Super Sport, tylko o rekord prędkości w ogóle. Aktualny wynosi 1146km/h i ustanowił go Andy Green (były pilot RAF). I ten sam gość postanowi osiągnąć jeszcze większą prędkość - 1600km/h. Jak to możliwe? Bloodhound ma 135.000KM i nie jest typowym samochodem. Oto planowany przebieg próby:
1. Włączenie silnika odrzutowego.
2. Włączenie silnika samochodowego o mocy 800KM, który rozgrzewa się, by potem uruchomić pompę silnika rakietowego.
3. Naciśnięcie lewą nogą hamulca, a prawą gazu. Gaz kontroluje pracę silników i po puszczeniu pedału hamulca silniki odrzutowe zaczynają pracować, a samochód powoli nabiera prędkości.
4. Po kilku sekundach będzie można włączyć pełną moc silników odrzutowych. Po kilku sekundach osiągną one pełną moc. Tu siła ciągu będzie wynosić ok. 9 ton (równowartość 65.000KM), a przeciążenie sięgnie 1G. Prędkość będzie się zwiększać o 20-30km/h w ciągu każdej kolejnej sekundy. W ten sposób maszyna rozpędzi się do 400km/h.
5. Kierowca uruchomi silnik rakietowy i regulując silnik samochodowy doprowadzi go do 10.000 RPM - silnik rakietowy uzyska wtedy dodatkową moc 70.000KM. Samochód znowu nabierze przyspieszenia - tym razem w okolicach 60km/h w ciągu sekundy i z takim przyspieszeniem przekrocza prędkość dźwięku (1224km/h) i dalej będzie przyspieszał (przez ok. 15 sekund) aż do miejsca oznaczonego światłami - tu pojazd ma osiągnąć prędkość 1600km/h.
6. Po minięciu tego miejsca kierowca wyłączy silnik rakietowy, a następnie odpuści pedał gazu i samochód będzie zwalniał z przeciążeniem wynoszącym 3G - 100km/h w ciągu sekundy (!) do prędkości 1000km/h. Przy tej prędkości kierowca uruchomi spadochron, jednak w dalszym ciągu zwalnianie będzie się odbywało tak gwałtownie, aż do 300km/h.
7. Przy 300km/h kierowca użyje zwykłego pedału hamulca, ale bardzo delikatnie i wyhamuje nim do samego końca.
Po 2 minutach jazdy kierowca będzie 20km od linii startu.
Ambitne plany Chin
Władze w Chinach postawiły sobie za cel zredukowanie liczby samochodów (głównie ciężarówek i autobusów) o 11 mln w ciągu dwóch najbliższych dwóch lat - cel? Ochrona środowiska. Redukcji nie będą podlegały pojazdy obecnie produkowane w Europie, ponieważ te spełniają dość rygorystyczne normy emisji.
A skoro już mowa o Chinach, to warto się przyjrzeć metodzie rejestracji samochodów w tym kraju. Otóż każdego roku odbywa się ogólnokrajowa loteria, w ramach której zwycięzcy mogą zarejestrować swój samochód. W Pekinie rocznie można zarejestrować 20.000 samochodów - kto wylosował, mógł szczęśliwie zasiąść za kółkiem swojego samochodu - kto nie, musiał czekać do następnego losowania.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze
Wiadomo kiedy będzie ta próba pobicia rekordu prędkości? Koleś ma jaja - byle to się nie skończyło tragicznie...
SUVa dla gangsterski przedstawię następnym razem, tamta marka bardziej pasuje do gangsterów