23. kwietnia 2013
Danio
Zmiany w sezonie 2013
W tym artykule omówione zostaną zmiany w sezonie 2013. Reformacje będą mniejsze i większe, aczkolwiek warto o nich wspomnieć. Jakie metamorfozy uświadczymy w 64 sezonie Formuły 1?
Przekształceniu uległy przepisy "królowej sportów motorowych". Po raz ostatni użyte zostaną silniki o pojemności 2,4 l V8. Za rok stosowane będą bardziej przyjazne środowisku motory 1,6 V6 turbo. Wszechobecna ekologia zawita również do F1. Postanowiono jeszcze bardziej zatroszczyć się o bezpieczeństwo, więc godzina policyjna została zwiększona z 6 do 8 godzin. Złamanie jej dozwolone jest tylko dwa razy. Kolejną reformacją jest zwiększenie minimalnej dopuszczalnej masy bolidu, z 640 do 642 kg. Powodem takiej decyzji jest wzrost ciężaru opon.
Tradycyjne zmiany dotyczą przetasowań w zespołach i ich członkach. Nie dotyczy to HRT, które zostało wystawione na sprzedaż i wciąż czeka na nowego właściciela. Marussia, która po odejściu rywala została na dnie stawki, straciła Charlesa Pica. Francuz podpisał wieloletni kontrakt z Caterhamem, a lukę po nim wypełnił Brytyjczyk - Max Chilton, który awansował z dotychczasowego kierowcy testowego Marussii. Z rosyjskiego zespołu za porozumieniem stron odszedł Timo Glock. Choć jego miejsce miał zająć Luiz Razia, ostatecznie Glocka zastąpił Jules Bianchi.
Caterham oprócz odbicia Marusii wspomnianego już Pica, posiada nowy nabytek. Jest nim Giedo van der Garde, debiutujący w kartingu. W 2008 roku reprezentował Force India w F1; startował także w GP2.
A co słychać u Mercedesa? Wspaniałe wieści! Do Mercedesa dołączył znany i utalentowany Lewis Hamilton, który opuścił McLarena. W ten sposób wygryzł chodzącą legendę, Michaela Schumachera. W duecie z Hamiltonem jest Niemiec Nico Rosberg.
Z kolei w Sahara Force Indie miała miejsce wymiana zawodników. Odejście Nico Hülkenberga do Saubera to okazja dla Niemca Adriana Sutila, który powraca po roku nieobecności. Jego kolegą z zespołu jest Brytyjczyk Paul di Resta – mistrz DTM sprzed trzech lat.
Zmiana warty nie ominie również Saubera. Po odejściu Sergio Péreza jego stanowisko objął Nick Hülkenberg. Zatrudnienie trzeciego kierowcy GP2 w sezonie 2012, Estebana Gutiérreza odbyło się kosztem zwolnienia Kamuia Kobayashiego.
Dla Vodafone McLaren ogromnym ciosem było odejście Lewisa Hamiltona. Postanowili zrekompensować stratę Brytyjczyka nowym kierowcą – Sergio Pérezem. Pérez próbował niegdyś swych sił w m.in. brytyjskiej F3 oraz GP2. Partnerem Meksykanina jest wicemistrz świata F1 2011 – Jenson Button.
Natomiast Fin Valtteri Bottas zastąpił Bruno Sennę na stanowisku kierowcy Williams. Na korzyść Bottasa przemówiło to, że został mistrzem świata GP3 w 2011. Ostatnimi czasy zastępował Sennę podczas treningów. Dla brytyjskiej ekipy ścigać będzie się również Pastor Maldonado.
Warto także odnotować, co dzieje się w kalendarzu Formuły 1. Ominął nas debiut Grand Prix Ameryki, gdyż na torze w New Jersey wciąż trwają prace. Pomimo tego, planowano umieścić w kalendarzu 20 wyścigów GP. Dziesiąta runda miała odbyć się w Europie, lecz brakowało chętnych do organizacji. W rezultacie w sezonie znalazło się znowu 19 eliminacji. Niemały szok wzbudziła informacja, iż z listy torów Formuły 1 miał zniknąć legendarny Nürburgring! Przyczyną kłopotów niemieckiego "Ringu" były problemy finansowe. Organizacji Grand Prix Niemiec podjął się Hockenheimring. Ostatecznie władze Nürburgringu porozumiały się z szefem FIA, Bernie'm Ecclestonem.
Przekształceniu uległy przepisy "królowej sportów motorowych". Po raz ostatni użyte zostaną silniki o pojemności 2,4 l V8. Za rok stosowane będą bardziej przyjazne środowisku motory 1,6 V6 turbo. Wszechobecna ekologia zawita również do F1. Postanowiono jeszcze bardziej zatroszczyć się o bezpieczeństwo, więc godzina policyjna została zwiększona z 6 do 8 godzin. Złamanie jej dozwolone jest tylko dwa razy. Kolejną reformacją jest zwiększenie minimalnej dopuszczalnej masy bolidu, z 640 do 642 kg. Powodem takiej decyzji jest wzrost ciężaru opon.
Tradycyjne zmiany dotyczą przetasowań w zespołach i ich członkach. Nie dotyczy to HRT, które zostało wystawione na sprzedaż i wciąż czeka na nowego właściciela. Marussia, która po odejściu rywala została na dnie stawki, straciła Charlesa Pica. Francuz podpisał wieloletni kontrakt z Caterhamem, a lukę po nim wypełnił Brytyjczyk - Max Chilton, który awansował z dotychczasowego kierowcy testowego Marussii. Z rosyjskiego zespołu za porozumieniem stron odszedł Timo Glock. Choć jego miejsce miał zająć Luiz Razia, ostatecznie Glocka zastąpił Jules Bianchi.
Caterham oprócz odbicia Marusii wspomnianego już Pica, posiada nowy nabytek. Jest nim Giedo van der Garde, debiutujący w kartingu. W 2008 roku reprezentował Force India w F1; startował także w GP2.
A co słychać u Mercedesa? Wspaniałe wieści! Do Mercedesa dołączył znany i utalentowany Lewis Hamilton, który opuścił McLarena. W ten sposób wygryzł chodzącą legendę, Michaela Schumachera. W duecie z Hamiltonem jest Niemiec Nico Rosberg.
Z kolei w Sahara Force Indie miała miejsce wymiana zawodników. Odejście Nico Hülkenberga do Saubera to okazja dla Niemca Adriana Sutila, który powraca po roku nieobecności. Jego kolegą z zespołu jest Brytyjczyk Paul di Resta – mistrz DTM sprzed trzech lat.
Zmiana warty nie ominie również Saubera. Po odejściu Sergio Péreza jego stanowisko objął Nick Hülkenberg. Zatrudnienie trzeciego kierowcy GP2 w sezonie 2012, Estebana Gutiérreza odbyło się kosztem zwolnienia Kamuia Kobayashiego.
Dla Vodafone McLaren ogromnym ciosem było odejście Lewisa Hamiltona. Postanowili zrekompensować stratę Brytyjczyka nowym kierowcą – Sergio Pérezem. Pérez próbował niegdyś swych sił w m.in. brytyjskiej F3 oraz GP2. Partnerem Meksykanina jest wicemistrz świata F1 2011 – Jenson Button.
Natomiast Fin Valtteri Bottas zastąpił Bruno Sennę na stanowisku kierowcy Williams. Na korzyść Bottasa przemówiło to, że został mistrzem świata GP3 w 2011. Ostatnimi czasy zastępował Sennę podczas treningów. Dla brytyjskiej ekipy ścigać będzie się również Pastor Maldonado.
Warto także odnotować, co dzieje się w kalendarzu Formuły 1. Ominął nas debiut Grand Prix Ameryki, gdyż na torze w New Jersey wciąż trwają prace. Pomimo tego, planowano umieścić w kalendarzu 20 wyścigów GP. Dziesiąta runda miała odbyć się w Europie, lecz brakowało chętnych do organizacji. W rezultacie w sezonie znalazło się znowu 19 eliminacji. Niemały szok wzbudziła informacja, iż z listy torów Formuły 1 miał zniknąć legendarny Nürburgring! Przyczyną kłopotów niemieckiego "Ringu" były problemy finansowe. Organizacji Grand Prix Niemiec podjął się Hockenheimring. Ostatecznie władze Nürburgringu porozumiały się z szefem FIA, Bernie'm Ecclestonem.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze
Najwyższy czas, żeby do F1 zawitała ekologia, bo nie mogę patrzeć jaka droga jest benzyna, a oni tam tyle litrów wyjeżdżają dla zabawy.