10. stycznia 2011
Siekierka
Porsche 918 RSR
Motoryzacja - jak mówiłem, jest ogromną dziedziną, można powiedzieć, że księgą, zawierającą mnóstwo stron... Pewnie jest to niezliczona liczba. Ciekawe, czy da się to przeczytać. :-) Zapewne nie, ale może to dobrze? Dzięki temu możemy ją ciągle poznawać. Chodzi mi tu i o stare, piękne krążowniki, jak i o nowe samochody, na które spojrzenie wywołuje szybsze bicie serca... Nie, nie zawał. Raczej coś w stylu miłości, która atakuje od pierwszego wejrzenia swym soczystym jadem.Znacie pewną markę? Produkuje głównie samochody sportowe, ale ostatnio poszerzyła ofertę o SUV-a i limuzynę, jednak nie straciły one nic z ducha tej marki. Większości kojarzy się zapewne z jednym modelem - 911 - w końcu to czysta legenda. A to samochód bardzo charakterystyczny - w końcu ma silnik umieszczony za tylną osią, co jest w dzisiejszych czasach rzadkością. Jednak nie tylko to się tutaj liczy - doskonały układ kierowniczy, hamulce, i ta linia, która na przestrzeni wieków prawie wcale się nie zmieniła... To coś, co nadaje temu samochodowi kult.
A o jakiej marce mowa? Oczywiście, o Porsche. A te ostatnio "szaleje" ze swoją gamą modelową: niedawno został przedstawiony koncept modelu 918 Spyder, a już zapowiedziany jest "mały", sportowy SUV - Cajun. Brzmi podobnie do Cayenne, prawda? Co ciekawe, ma posiadać tylko jedną parę drzwi. Czyli będzie wyglądać sportowo i miejmy nadzieję, że tak samo pięknie jak pozostałe modele tej, ośmielę się powiedzieć, legendarnej marki. Czy nikt z Was nie marzy o jednym z modeli Porsche? Albo nikt nie marzył o 911, jak był mały? Oczywiście, że tak. Nie wiem, jak Wy, ale ja ciągle marzę o 911... A szczególnie o Turbo S.

Jednak nie bujajmy w obłokach - po pierwsze, to nas na to nie stać, a po drugie, to... Nie o tym jest news.
Otóż Porsche zaprezentowało właśnie wersję torową konceptu 918 Spyder, a nazywa się to... 918 RSR. Czyli podobnie, jak torowa wersja popularnej 911'tki. Tutaj jednak mamy coś nieco innego: w końcu zwykła wersja 918 jest hybrydą, więc czemu torowy Spyder miałby nią nie być? I tak mamy napęd o łącznej mocy 767 koni mechanicznych. A z czego składa się napęd? Z silnika V8, o mocy 563 KM, która uzyskiwana jest przy aż 10.300 obr./min., który wspomagany jest przez dwa elektryczne - znajdujące się przy przednich kołach - o mocy po 75 kW każdy (tyle może każdy z nich dostarczyć), co daje maksymalnie 150 kW. Moc maksymalna samochodu oszacowana jest na 767 koni mechanicznych, a więc sporo. W aucie zostało zamontowane to samo, co w 911 GT3 R - koło zamachowe. Umieszczone oczywiście zostało na miejscu fotela przedniego pasażera, tak samo, jak w wypadku innego modelu przeznaczonego na tor. Jego wirnik obraca się z prędkością do 36 tys. obr./min., czyli bardzo szybko. Ładowany jest podczas hamowania, a dwa silniki elektryczne, umieszczone na przedniej osi, działają jako generatory. Kierowca może wykorzystać tą energię poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku, a dodaje to dodatkowej mocy i z pewnością pomaga przy wyprzedzaniu. Moc jest dostępna przez tylko 8 sekund. To jednak wystarczy, by nadrobić straty po np. pit-stopie.
A jak z wyglądem? Samochodowi nadano bardziej agresywny wygląd, głównie poprzez muskularne błotniki, ogromny spoiler i piękne felgi. Do tego ten piękny odcień niebieskiego, przeplatany czarnymi pasami... Ach... Dziwi natomiast linia drzwi; czyżby otwierały się jak w Mercedesie SLS? Bo wszystko na to wskazuje. Z czym kojarzy wam się to malowanie? Bo mi, szczerze mówiąc, z Fordem GT40.
Co natomiast z wnętrzem tego bolidu? W przeciwieństwie do seryjnej, drogowej wersji auta, mamy tutaj minimalistyczny kokpit, wysoko poprowadzoną konsolę środkową z tylko niezbędnymi rzeczami oraz... Tylko jeden fotel. Kierowcy, oczywiście. Jak mówiłem, z drugiej strony znajduje się potężne koło zamachowe, więc gdzie byłby drugi?

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.








EA POLSKA
SPEED ZONE
Komentarze
- FILM o aucie..
Cytat
To dobrze według mnie..idą w nową i dobrą strone...nawet nie wiem czemu nie ma tu
o CAYMAN R
Cytat
Jesteś tu najlepszy