12. października 2012
Siekierka
Anatomia Dragu
Jak wczoraj pisałem, w Need for Speed: World niedługo zawita nowy tryb rozgrywki - Drag. Niestety, niedostępny w trybie dla pojedynczego gracza, ale cóż - coś za coś. Wiadomo już, iż czerpać ma on z tego, co widzieliśmy w Most Wanted - w końcu to tam obserwowaliśmy te wyścigi po drogach publicznych.
Quicklime Games obiecało, iż codziennie ujawniać będzie kolejne porcje nowości na temat nowego trybu gry - i okazuje się, że słowa dotrzymało. Wczoraj było o ogólnym zarysie, dzisiaj zaś - o czymś podobnym, lecz tym razem pokazano nam... nowy HUD!
Drag Race polega na jak najszybszym dojechaniu do mety na krótkich, prostych dystansach - na dalszy plan schodzą więc takie czynniki jak moc czy prowadzenie pojazdu. Ważne są przyspieszenie i odpowiednia aerodynamika. Jednak nie samym wozem się wszystkiego zdobędzie - gracz musi "wystrzelić" na odpowiednich obrotach oraz starać się odpowiednio zmieniać biegi - w perfekcyjnym paśmie. Ważny jest również odpowiedni tor jazdy - trzeba dobierać pasy ruchu tak, by nie uderzyć w pojazd ruchu ulicznego lub przeciwnika (chociaż i tak wiadomo, jak będzie to w praktyce wyglądało). Zmieniamy je oczywiście naciskając "boczne" strzałki - dokładnie tak, jak w pierwszych częściach, które oferowały tę dyscyplinę.
Co ciekawe, będzie można jeździć również z... Automatyczną Skrzynią Biegów! Niestety, w tym wypadku nie ma co liczyć na tzw. "Perfect Shifty", które dają nam dodatkowy zastrzyk nitro - chociaż ma to też taki plus, że nie dojdzie nam do przegrzania silnika.
Wyżej wspomniałem o nowym HUD - i owszem, takowy się pojawi. To chyba jednak oczywiste - w końcu tryb Drag potrzebuje specjalnego interfejsu. Ten wygląda dość minimalistycznie, i zarazem kolorowo - więc w odpowiednich dla gry klimatach. Zresztą, co ja się będę nad nim rozpisywał - sami go zobaczcie.
Co można z niego wywnioskować? Ano w oczy rzuca się kilka istotnych, celnie zaznaczonych przez twórców elementów. Oto i one:
1. Wskaźnik biegów
Wyświetla aktualny bieg pojazdu.
2. Strefy zmiany
Zakresy obrotów do zmiany biegów, które mogą ułatwić, lub utrudnić twój wyścig:
-żółta strefa: Good Shift (dobra zmiana);
-zielona strefa: Perfect Shift (perfekcyjna zmiana), dzięki której dostajesz dodatkowy zastrzyk nitro;
-czerwona strefa: Over Rev (ponad obroty), który wynika najczęściej z opóźnionej reakcji.
Uwaga: kiedy obroty wejdą na daną strefę zmiany, wskaźnik zmiany pojawi się w górnej części ekranu z odpowiednim kolorem, by podpowiedzieć nam, kiedy zmienić bieg.
3. Tachometr
Wyświetla aktualną prędkość obrotową twojego pojazdu.
4. Informacje o wyścigu
Pokazuje podstawowe informacje, takie jak czas wyścigu, aktualną pozycję i przeciwników.
Następny wpis pojawi się już jutro i traktować ma - a jakże - o nowych Skill Modach.
Źródło: world.needforspeed.com
Quicklime Games obiecało, iż codziennie ujawniać będzie kolejne porcje nowości na temat nowego trybu gry - i okazuje się, że słowa dotrzymało. Wczoraj było o ogólnym zarysie, dzisiaj zaś - o czymś podobnym, lecz tym razem pokazano nam... nowy HUD!
Drag Race polega na jak najszybszym dojechaniu do mety na krótkich, prostych dystansach - na dalszy plan schodzą więc takie czynniki jak moc czy prowadzenie pojazdu. Ważne są przyspieszenie i odpowiednia aerodynamika. Jednak nie samym wozem się wszystkiego zdobędzie - gracz musi "wystrzelić" na odpowiednich obrotach oraz starać się odpowiednio zmieniać biegi - w perfekcyjnym paśmie. Ważny jest również odpowiedni tor jazdy - trzeba dobierać pasy ruchu tak, by nie uderzyć w pojazd ruchu ulicznego lub przeciwnika (chociaż i tak wiadomo, jak będzie to w praktyce wyglądało). Zmieniamy je oczywiście naciskając "boczne" strzałki - dokładnie tak, jak w pierwszych częściach, które oferowały tę dyscyplinę.
Co ciekawe, będzie można jeździć również z... Automatyczną Skrzynią Biegów! Niestety, w tym wypadku nie ma co liczyć na tzw. "Perfect Shifty", które dają nam dodatkowy zastrzyk nitro - chociaż ma to też taki plus, że nie dojdzie nam do przegrzania silnika.
Wyżej wspomniałem o nowym HUD - i owszem, takowy się pojawi. To chyba jednak oczywiste - w końcu tryb Drag potrzebuje specjalnego interfejsu. Ten wygląda dość minimalistycznie, i zarazem kolorowo - więc w odpowiednich dla gry klimatach. Zresztą, co ja się będę nad nim rozpisywał - sami go zobaczcie.
Co można z niego wywnioskować? Ano w oczy rzuca się kilka istotnych, celnie zaznaczonych przez twórców elementów. Oto i one:
1. Wskaźnik biegów
Wyświetla aktualny bieg pojazdu.
2. Strefy zmiany
Zakresy obrotów do zmiany biegów, które mogą ułatwić, lub utrudnić twój wyścig:
-żółta strefa: Good Shift (dobra zmiana);
-zielona strefa: Perfect Shift (perfekcyjna zmiana), dzięki której dostajesz dodatkowy zastrzyk nitro;
-czerwona strefa: Over Rev (ponad obroty), który wynika najczęściej z opóźnionej reakcji.
Uwaga: kiedy obroty wejdą na daną strefę zmiany, wskaźnik zmiany pojawi się w górnej części ekranu z odpowiednim kolorem, by podpowiedzieć nam, kiedy zmienić bieg.
3. Tachometr
Wyświetla aktualną prędkość obrotową twojego pojazdu.
4. Informacje o wyścigu
Pokazuje podstawowe informacje, takie jak czas wyścigu, aktualną pozycję i przeciwników.
Następny wpis pojawi się już jutro i traktować ma - a jakże - o nowych Skill Modach.
Źródło: world.needforspeed.com
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze
Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?