30. września 2012
Inventer89
Co tam Wieża Eiffla... Część I
W Paryżu - mieście miłości i bagietki właśnie odbywa się prawdziwa Gwiazdka dla fanów motoryzacji. Nie da się inaczej tego ująć - producenci przygotowali na tę okazję około 80 premier. Chciałbym tu opisać wszystkie samochody, ale skupię się na tych typowo sportowych.
Volkswagen Golf GTI
Zacznę skromnie, bo od Golfa GTI. To już siódma wersja jednego z najmniej awaryjnych samochodów jakie wyprodukowano (czego dowodem są liczne Golfy III i IV na polskich drogach). Pod maską znajdziemy 2-litrowy silnik turbo o mocy 220 KM lub 230 KM (po wykupieniu pakietu Performance) rozpędzający GTI w 6,6 sek. do 100 km/h. Prędkość max wyniesie 246 km/h. Na uwagę zasługuje spalanie - wg danych wynosi ono 6,6l/100km, czyli zmniejszyło się aż o 1,3l/100km. A na zewnątrz? Bi-ksenonowe światła z przodu, LEDowe z tyłu, podwójny wydech i grill o strukturze plastrów miodu z charakterystycznym czerwonym paskiem.
Aston Martin V12 Vantage Roadster
Przejdźmy teraz do tych szybszych i bardziej ekskluzywnych od Astona - po 3 latach od premiery V12 Vantage Coupe, doczekaliśmy się Roadstera. Silnik pozostał bez zmian - 6-litrowa jednostka V12 o mocy 512 KM. Do setki rozpędza się w 4,5 sek, zaś jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, ten uległ trochę zmianie - oprócz oczywistego braku stałego dachu, przeprojektowano przedni wlot powietrza w zderzaku, tylni zderzak oraz lampy z tyłu.
Audi R8
Audi pokazało nieznacznie zmienionego R8 - delikatnie zmodyfikowano przednie i tylne reflektory oraz zderzaki, a także grill, który teraz jest jednoczęściowy. Nieznacznie podrasowano 4,2-litrowy silnik V8, który generuje teraz moc 430KM. Prędkość maksymalna wynosi 302km/h. Jeżeli komuś to nie wystarcza, to może wybrać wersję Plus (wyłącznie Coupe), dzięki czemu R8 będzie dysponowało 5,2-litrowym silnikiem V10, rozpędzający auto do 317km/h (do 100km/h w 3,5s).
Jaguar F-Type
12 lat - tyle musieliśmy czekać na Jaguara F-Type, bowiem pierwszy koncept o tej nazwie pojawił się już w 2000 roku. Ok, trudno jest wymyślić oryginalny kształt samochodu, ale ten wydaje się brać całymi garściami z Astona, Ferrari i Nissana. Podstawową jednostką napędową jest 3-litrowy silnik V6 o mocy 340 lub 380 KM w zależności od upodobania klienta. Jeśli kogoś te osiągi nie powalają, to może wybrać wersję R, która charakteryzuje się 5-litrowym silnikiem V8. Niestety Jaguar nie podał jego mocy.
McLaren MP4-12C Spider
W zeszłym roku McLaren zaprezentował MP4-12C. W tym roku ponownie go przedstawił, tyle że w wersji cabrio. Silnik pozostał bez zmian: 3,8 litra, V8, bi-turbo o mocy 625 KM. Do setki przyspiesza w 3,1 sek, a prędkość max wynosi 329km/h. To jednak wystarczyło, by McLaren MP4-12C Spider dołączył do czołówki najszybszych samochodów bez dachu.
Peugeot RCZ
Peugot próbujący swoich sił w sektorze egzotycznym pokazał model RCZ po liftingu. W odniesieniu do poprzedniej wersji zmodyfikowano zderzaki i reflektory, a także obniżono zawieszenie. Teraz wygląda jeszcze bardziej sportowo. Producent przygotowuje też wersję R, która prawdopodobnie będzie miała premierę w przyszłym roku. Za napęd będzie odpowiadał dość skromy (jak na towarzystwo) turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 260 KM.
Porsche 911 Carrera 4 i 4S
Jako fan Porsche nie mogłem pominąć tych cudów. Czy może być coś piękniejszego od nowiutkiego modelu Porsche? (Poza widokiem Porsche we własnym garażu.) Nowe Carrery 4 i 4S to przede wszystkim napęd 4x4 z Porsche Traction Management - jest to system, który dynamicznie rozdziela moc na przednią i tylną oś. Pod przednią maską znajdziemy… bagażnik, a pod tylną silnik B6 3.4 o mocy 350 KM, rozpędzający Carrerę do 100km/h w 4,5 sek, (w 4,7 sek. w wersji otwartej). Prędkość max wynosi odpowiednio 285 i 282 km/h. Będzie też dostępna mocniejsza wersja z silnikiem B6 3.8 o mocy 400 KM i tu setka pęknie po odpowiednio 4,1 i 4,3 sek.
Porsche Cayenne S Diesel
W ostatnich latach motorem napędowym sprzedaży modeli Porsche został Cayenne. Nic więc dziwnego, że panowie ze Stuttgartu postanowili poszerzyć ofertę silników wysokoprężnych o nową jednostkę. Dotychczasowy silnik był… no… delikatnie mówiąc słaby. Co to jest V6 3.0 i moc 240 KM dla takiego (przepraszam za stwierdzenie) klocka? Teraz będziemy mogli wybrać jednostkę V8 o pojemności 4,2 litra generujący 382 KM. Prędkość max wynosi 252 km/h, a do setki rozpędza się w 5,7 sekundy.
Ciąg dalszy nastąpi...
Volkswagen Golf GTI
Zacznę skromnie, bo od Golfa GTI. To już siódma wersja jednego z najmniej awaryjnych samochodów jakie wyprodukowano (czego dowodem są liczne Golfy III i IV na polskich drogach). Pod maską znajdziemy 2-litrowy silnik turbo o mocy 220 KM lub 230 KM (po wykupieniu pakietu Performance) rozpędzający GTI w 6,6 sek. do 100 km/h. Prędkość max wyniesie 246 km/h. Na uwagę zasługuje spalanie - wg danych wynosi ono 6,6l/100km, czyli zmniejszyło się aż o 1,3l/100km. A na zewnątrz? Bi-ksenonowe światła z przodu, LEDowe z tyłu, podwójny wydech i grill o strukturze plastrów miodu z charakterystycznym czerwonym paskiem.
Aston Martin V12 Vantage Roadster
Przejdźmy teraz do tych szybszych i bardziej ekskluzywnych od Astona - po 3 latach od premiery V12 Vantage Coupe, doczekaliśmy się Roadstera. Silnik pozostał bez zmian - 6-litrowa jednostka V12 o mocy 512 KM. Do setki rozpędza się w 4,5 sek, zaś jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, ten uległ trochę zmianie - oprócz oczywistego braku stałego dachu, przeprojektowano przedni wlot powietrza w zderzaku, tylni zderzak oraz lampy z tyłu.
Audi R8
Audi pokazało nieznacznie zmienionego R8 - delikatnie zmodyfikowano przednie i tylne reflektory oraz zderzaki, a także grill, który teraz jest jednoczęściowy. Nieznacznie podrasowano 4,2-litrowy silnik V8, który generuje teraz moc 430KM. Prędkość maksymalna wynosi 302km/h. Jeżeli komuś to nie wystarcza, to może wybrać wersję Plus (wyłącznie Coupe), dzięki czemu R8 będzie dysponowało 5,2-litrowym silnikiem V10, rozpędzający auto do 317km/h (do 100km/h w 3,5s).
Jaguar F-Type
12 lat - tyle musieliśmy czekać na Jaguara F-Type, bowiem pierwszy koncept o tej nazwie pojawił się już w 2000 roku. Ok, trudno jest wymyślić oryginalny kształt samochodu, ale ten wydaje się brać całymi garściami z Astona, Ferrari i Nissana. Podstawową jednostką napędową jest 3-litrowy silnik V6 o mocy 340 lub 380 KM w zależności od upodobania klienta. Jeśli kogoś te osiągi nie powalają, to może wybrać wersję R, która charakteryzuje się 5-litrowym silnikiem V8. Niestety Jaguar nie podał jego mocy.
McLaren MP4-12C Spider
W zeszłym roku McLaren zaprezentował MP4-12C. W tym roku ponownie go przedstawił, tyle że w wersji cabrio. Silnik pozostał bez zmian: 3,8 litra, V8, bi-turbo o mocy 625 KM. Do setki przyspiesza w 3,1 sek, a prędkość max wynosi 329km/h. To jednak wystarczyło, by McLaren MP4-12C Spider dołączył do czołówki najszybszych samochodów bez dachu.
Peugeot RCZ
Peugot próbujący swoich sił w sektorze egzotycznym pokazał model RCZ po liftingu. W odniesieniu do poprzedniej wersji zmodyfikowano zderzaki i reflektory, a także obniżono zawieszenie. Teraz wygląda jeszcze bardziej sportowo. Producent przygotowuje też wersję R, która prawdopodobnie będzie miała premierę w przyszłym roku. Za napęd będzie odpowiadał dość skromy (jak na towarzystwo) turbodoładowany silnik 1.6 o mocy 260 KM.
Porsche 911 Carrera 4 i 4S
Jako fan Porsche nie mogłem pominąć tych cudów. Czy może być coś piękniejszego od nowiutkiego modelu Porsche? (Poza widokiem Porsche we własnym garażu.) Nowe Carrery 4 i 4S to przede wszystkim napęd 4x4 z Porsche Traction Management - jest to system, który dynamicznie rozdziela moc na przednią i tylną oś. Pod przednią maską znajdziemy… bagażnik, a pod tylną silnik B6 3.4 o mocy 350 KM, rozpędzający Carrerę do 100km/h w 4,5 sek, (w 4,7 sek. w wersji otwartej). Prędkość max wynosi odpowiednio 285 i 282 km/h. Będzie też dostępna mocniejsza wersja z silnikiem B6 3.8 o mocy 400 KM i tu setka pęknie po odpowiednio 4,1 i 4,3 sek.
Porsche Cayenne S Diesel
W ostatnich latach motorem napędowym sprzedaży modeli Porsche został Cayenne. Nic więc dziwnego, że panowie ze Stuttgartu postanowili poszerzyć ofertę silników wysokoprężnych o nową jednostkę. Dotychczasowy silnik był… no… delikatnie mówiąc słaby. Co to jest V6 3.0 i moc 240 KM dla takiego (przepraszam za stwierdzenie) klocka? Teraz będziemy mogli wybrać jednostkę V8 o pojemności 4,2 litra generujący 382 KM. Prędkość max wynosi 252 km/h, a do setki rozpędza się w 5,7 sekundy.
Ciąg dalszy nastąpi...
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze