30. sierpnia 2012
Siekierka
Zmiany, zmiany... ale czy na dobre?
Jak zresztą dzięki prężnie działającemu działowi poświęconemu Need for Speed World na forum NFSZone.pl wiecie, ostatnimi czasy w świecie tej gry wydarzyło się niezwykle wiele. Niestety jednak, przez moją nieobecność i chwilowy brak subordynacji ze strony zastępcy na stronie pojawiały się tylko newsy o tematyce Most Wanted - która była wtedy kluczowa. I nadal jest.
Nie zapominajmy jednak o prężnie rozwijającej się ścigałce studia odpowiedzialnego za zmianę kierunku serii NFS, które zresztą po odsunięciu od niej zmieniło swoją nazwę na Quicklime Games - w końcu World ma się świetnie: ponad 14 milionów graczy i stale rosnąca ich liczba mimo dwóch lat na karku to naprawdę niezły wynik. Poświęćmy więc trochę czasu nadal niedopracowanej - ale przecież "darmowej" - ścigałce. Usiądźcie więc wygodnie w fotelu, wciśnijcie gaz do dechy i czytajcie.
Na początku chciałem wspomnieć, iż niedawno Need for Speed World obchodził swoje DRUGIE URODZINY! Co to oznacza/ło? Darmowy Chevrolet Camaro ZL1 przez tydzień oraz wprowadzenie unikatowego Lamborghini Sesto Elemento - i już, niestety, nie za darmo. Lambo (nie licząc aut Elite) to najdroższy pojazd w grze - kosztuje 8800 Boost. Opłaca się jednak, gdyż nie licząc słabego nitra jest on najszybszym samochodem jeżdżącym po ulicach "Rockmont" (lub Palport, jak kto woli :-)). Teraz tym bardziej polecam się na niego skusić, gdyż jest obecnie w promocji. Camaro zaś kosztuje 1.000.000 IGC - za które otrzymujemy kawał porządnej, amerykańskiej fury. Oj, zapomniałbym - trzeba przecież złożyć życzenia! Życzymy Ci więc, Worldzie, byś wreszcie wyzbył się tych niemiłosiernych bugów i zaczął sprawiać prawdziwą frajdę wszystkim w Ciebie grającym.
Przełom nastąpił jednak nieco po świętowaniu rocznicy. Otóż dokładnie dziewięć dni temu całkowicie zmieniono dotychczasowy system kupowania pojazdów, zdobywania pieniędzy i ścigania się. Panie i Panowie... Powitajcie Car Classes!
Na czym to polega? Ano na porzuceniu dotychczasowych poziomów pojazdów! Koniec z T1, T2, T3 i poszczególnymi ich królami! Jest ich sześć: od najsłabszej E, gdzie lądują podstawowe wersje aut dostępnych na początku rozgrywki, do S - gdzie doskoczyć potrafią tylko najprawdziwsze bestie z krwi i kości. Teraz z łatwością można zmieniać klasę swojego pojazdu - wystarczy zamontować po prostu lepsze części. Przykładowo: mamy standardowego Nissana S14 w klasie E - montujemy części ULTRA i wskakujemy do B. Proste, nieprawdaż?
Takie rozwiązanie ma jednak pewien minus - osiągi pojazdów w World nie odzwierciedlają rzeczywistości, co oznacza, iż poukładane one zostały "na odwal się". Dlaczego taki RoadRunner jest w jednej klasie z SLR?! Przecież samochody jeżdżą dokładnie tak, jak jeździły, więc... Albo Firebird Formula w B - wówczas, gdy wiele mocniejszych pojazdów siedzi docelowo w C. Dziwne, nieprawdaż?
To jednak niejedyna nowość - wprowadzono przy okazji kilka usprawnień. Nie ma już odblokowywania co poziom nowych tras - tym razem wszyscy mogą śmigać po tym samym. Codziennie gracze dostają "do dyspozycji" 10 wyścigów, 3 Team Escape'y oraz dwa pościgi. Poza tym, szansa na wylosowanie części po wyścigach zwiększa się wraz ze wzrostem poziomu, a nagrody za zawody Multiplayer oraz prywatne uległy zwiększeniu. Niestety - tutaj znalazłem kolejny mankament - ciągle za zwycięstwo dostaję 4000 i to pomimo coraz wyższego lvl. A jak wiemy, ceny również poszły do góry...
Tak, ceny - chyba jedna z największych bolączek Car Classes! Za najlepsze pojazdy dawnego T2 zapłacić trzeba ponad milion. Plus w tym, że więcej płacimy za to, co lepsze. Adekwatnie zwiększyła się ilość pieniędzy otrzymywanych na start - 200k zamiast 30k - oraz dodano specjalną nagrodę Jackpot - milion lub 50 power-upów.
Ponadto, za darmo otrzymamy więcej miejsc w garażu: do standardowych dwóch oraz trzeciego na 12lvl dodano kolejne cztery: na 20, 30, 40 i 50 poziomie. Oznacza to, iż bez konieczności nadszarpywania prawdziwego portfela sprawić sobie możemy aż siedem pojazdów! Przeprojektowany został też wygląd ekranu kupowania aut i kryjówki - jest o wiele bardziej intuicyjny, gdyż wybieramy interesujący nas pojazd bezpośrednio z listy - kiedyś mając wiele pojazdów trzeba się było nieźle napocić...
Mam też chyba jedną z największych korzyści: więcej nowych aut za IGC! Tym razem co dwa tygodnie dostaniemy możliwość zakupu któregoś z "płatnych" pojazdów za gotówkę w grze. Obecnie są to: Lexus LFA, Subaru Impreza WRX STi Hatchback, Nissan 200SX S14, Ford GT40, Chevrolet El Camino SS oraz Chevrolet Camaro SS. W "rekompensatę" jednak zniknęły edycje specjalne pojazdów - oczywiście te darmowe.
Liczba uczestników w wyścigach zmniejszyła się do sześciu, a dostęp do części ulicznych tuningowanych z poziomu sklepu został odblokowany. To na tyle nowości, które wprowadził ostatni patch. I szykujcie się, bo następna duża łatka wprowadzić ma tryb Drag... Do tego kilka ciekawych, supersportowych pojazdów czeka na dodanie (lub została dodana): Pagani Zonda Cinque, Porsche Carrera GT, Porsche 911 GT3 RS 4.0, Lamborghini Murcielago LP670-4 SV, a w trochę dalszej przyszłości McLaren F1 i Lamborghini Reventon. Grrr, będzie się działo! A po resztę informacji zapraszam na forum. I tak notabene: szkoda tylko, że bugi jak były, tak są...
Nie zapominajmy jednak o prężnie rozwijającej się ścigałce studia odpowiedzialnego za zmianę kierunku serii NFS, które zresztą po odsunięciu od niej zmieniło swoją nazwę na Quicklime Games - w końcu World ma się świetnie: ponad 14 milionów graczy i stale rosnąca ich liczba mimo dwóch lat na karku to naprawdę niezły wynik. Poświęćmy więc trochę czasu nadal niedopracowanej - ale przecież "darmowej" - ścigałce. Usiądźcie więc wygodnie w fotelu, wciśnijcie gaz do dechy i czytajcie.
Na początku chciałem wspomnieć, iż niedawno Need for Speed World obchodził swoje DRUGIE URODZINY! Co to oznacza/ło? Darmowy Chevrolet Camaro ZL1 przez tydzień oraz wprowadzenie unikatowego Lamborghini Sesto Elemento - i już, niestety, nie za darmo. Lambo (nie licząc aut Elite) to najdroższy pojazd w grze - kosztuje 8800 Boost. Opłaca się jednak, gdyż nie licząc słabego nitra jest on najszybszym samochodem jeżdżącym po ulicach "Rockmont" (lub Palport, jak kto woli :-)). Teraz tym bardziej polecam się na niego skusić, gdyż jest obecnie w promocji. Camaro zaś kosztuje 1.000.000 IGC - za które otrzymujemy kawał porządnej, amerykańskiej fury. Oj, zapomniałbym - trzeba przecież złożyć życzenia! Życzymy Ci więc, Worldzie, byś wreszcie wyzbył się tych niemiłosiernych bugów i zaczął sprawiać prawdziwą frajdę wszystkim w Ciebie grającym.
Przełom nastąpił jednak nieco po świętowaniu rocznicy. Otóż dokładnie dziewięć dni temu całkowicie zmieniono dotychczasowy system kupowania pojazdów, zdobywania pieniędzy i ścigania się. Panie i Panowie... Powitajcie Car Classes!
Na czym to polega? Ano na porzuceniu dotychczasowych poziomów pojazdów! Koniec z T1, T2, T3 i poszczególnymi ich królami! Jest ich sześć: od najsłabszej E, gdzie lądują podstawowe wersje aut dostępnych na początku rozgrywki, do S - gdzie doskoczyć potrafią tylko najprawdziwsze bestie z krwi i kości. Teraz z łatwością można zmieniać klasę swojego pojazdu - wystarczy zamontować po prostu lepsze części. Przykładowo: mamy standardowego Nissana S14 w klasie E - montujemy części ULTRA i wskakujemy do B. Proste, nieprawdaż?
Takie rozwiązanie ma jednak pewien minus - osiągi pojazdów w World nie odzwierciedlają rzeczywistości, co oznacza, iż poukładane one zostały "na odwal się". Dlaczego taki RoadRunner jest w jednej klasie z SLR?! Przecież samochody jeżdżą dokładnie tak, jak jeździły, więc... Albo Firebird Formula w B - wówczas, gdy wiele mocniejszych pojazdów siedzi docelowo w C. Dziwne, nieprawdaż?
To jednak niejedyna nowość - wprowadzono przy okazji kilka usprawnień. Nie ma już odblokowywania co poziom nowych tras - tym razem wszyscy mogą śmigać po tym samym. Codziennie gracze dostają "do dyspozycji" 10 wyścigów, 3 Team Escape'y oraz dwa pościgi. Poza tym, szansa na wylosowanie części po wyścigach zwiększa się wraz ze wzrostem poziomu, a nagrody za zawody Multiplayer oraz prywatne uległy zwiększeniu. Niestety - tutaj znalazłem kolejny mankament - ciągle za zwycięstwo dostaję 4000 i to pomimo coraz wyższego lvl. A jak wiemy, ceny również poszły do góry...
Tak, ceny - chyba jedna z największych bolączek Car Classes! Za najlepsze pojazdy dawnego T2 zapłacić trzeba ponad milion. Plus w tym, że więcej płacimy za to, co lepsze. Adekwatnie zwiększyła się ilość pieniędzy otrzymywanych na start - 200k zamiast 30k - oraz dodano specjalną nagrodę Jackpot - milion lub 50 power-upów.
Ponadto, za darmo otrzymamy więcej miejsc w garażu: do standardowych dwóch oraz trzeciego na 12lvl dodano kolejne cztery: na 20, 30, 40 i 50 poziomie. Oznacza to, iż bez konieczności nadszarpywania prawdziwego portfela sprawić sobie możemy aż siedem pojazdów! Przeprojektowany został też wygląd ekranu kupowania aut i kryjówki - jest o wiele bardziej intuicyjny, gdyż wybieramy interesujący nas pojazd bezpośrednio z listy - kiedyś mając wiele pojazdów trzeba się było nieźle napocić...
Mam też chyba jedną z największych korzyści: więcej nowych aut za IGC! Tym razem co dwa tygodnie dostaniemy możliwość zakupu któregoś z "płatnych" pojazdów za gotówkę w grze. Obecnie są to: Lexus LFA, Subaru Impreza WRX STi Hatchback, Nissan 200SX S14, Ford GT40, Chevrolet El Camino SS oraz Chevrolet Camaro SS. W "rekompensatę" jednak zniknęły edycje specjalne pojazdów - oczywiście te darmowe.
Liczba uczestników w wyścigach zmniejszyła się do sześciu, a dostęp do części ulicznych tuningowanych z poziomu sklepu został odblokowany. To na tyle nowości, które wprowadził ostatni patch. I szykujcie się, bo następna duża łatka wprowadzić ma tryb Drag... Do tego kilka ciekawych, supersportowych pojazdów czeka na dodanie (lub została dodana): Pagani Zonda Cinque, Porsche Carrera GT, Porsche 911 GT3 RS 4.0, Lamborghini Murcielago LP670-4 SV, a w trochę dalszej przyszłości McLaren F1 i Lamborghini Reventon. Grrr, będzie się działo! A po resztę informacji zapraszam na forum. I tak notabene: szkoda tylko, że bugi jak były, tak są...
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze