04. kwietnia 2012
Matz
Właściwie, to zupełnie nowy Viper
Kolejne, wielkie święto motoryzacji w toku - 2012 New York International Auto Show. Przez kilka najbliższych dni media będą pełne nowości zaprezentowanych w Nowym Jorku. Lecz jak chciałbym się skupić nad autem, które według mnie już zrobiło ogromne wrażenie, a minęło tylko kilka godzin od jego prezentacji. Jeden z najbardziej tajemniczych projektów.
Kilka miesięcy temu Dodge podrzucił nam fotkę prezentującą nowego Viper'a, lecz na niej samej nie było widać praktycznie nic poza reflektorami. Dziś, model GTS zaplanowany na rok 2013, ujrzał błysk aparatów. Co tu dużo mówić, ogólny kształt niewiele uległ zmianie, ale diabeł tkwi w szczegółach, a te są przeogromne!
Nie będę się rozpisywał nad specyfikacją, ponieważ ta nie jest jeszcze znana oficjalnie. Przypuszczenia są następujące: silnik to pewna i znana jednostka 8.4L V10 z Vipera poprzedniej generacji, lecz dopieszczona i teraz produkująca ok.640KM i ponad 800Nm momentu obrotowego (największa wartość wśród silników wolnossących). Trudno na razie mówić o przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej, ale moje prognozy to odpowiednio 2,8s (z kontrolą startu) i 285km/h (elektronicznie ograniczona). Informacji odnośnie najnowszego modelu jest mnóstwo, ale komu chce się pisać o systemie keyless go, zastosowaniu aluminium i magnezu, czy fakcie, że jest to najbardziej przestrzenny Viper ever. Konkluzja jest prosta, po spektakularnym modelu ACR, Dodge może teraz iść tylko wyżej i mu się to udało, ponieważ na moje oko GTS 2013 będzie pogromcą konkurencji na torze jak i w studiu fotograficznym, bo trzeba przyznać, że prezentuje się wyśmienicie.
Kilka miesięcy temu Dodge podrzucił nam fotkę prezentującą nowego Viper'a, lecz na niej samej nie było widać praktycznie nic poza reflektorami. Dziś, model GTS zaplanowany na rok 2013, ujrzał błysk aparatów. Co tu dużo mówić, ogólny kształt niewiele uległ zmianie, ale diabeł tkwi w szczegółach, a te są przeogromne!
Nie będę się rozpisywał nad specyfikacją, ponieważ ta nie jest jeszcze znana oficjalnie. Przypuszczenia są następujące: silnik to pewna i znana jednostka 8.4L V10 z Vipera poprzedniej generacji, lecz dopieszczona i teraz produkująca ok.640KM i ponad 800Nm momentu obrotowego (największa wartość wśród silników wolnossących). Trudno na razie mówić o przyśpieszeniu i prędkości maksymalnej, ale moje prognozy to odpowiednio 2,8s (z kontrolą startu) i 285km/h (elektronicznie ograniczona). Informacji odnośnie najnowszego modelu jest mnóstwo, ale komu chce się pisać o systemie keyless go, zastosowaniu aluminium i magnezu, czy fakcie, że jest to najbardziej przestrzenny Viper ever. Konkluzja jest prosta, po spektakularnym modelu ACR, Dodge może teraz iść tylko wyżej i mu się to udało, ponieważ na moje oko GTS 2013 będzie pogromcą konkurencji na torze jak i w studiu fotograficznym, bo trzeba przyznać, że prezentuje się wyśmienicie.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze