29. stycznia 2012
Leeav
Styczeń miesiącem Se3y!
Si: Witaj! Właśnie jestem zmuszony oddać ci koronę - zostałeś Tunerem Miesiąca! Co czujesz?
Se: Nie mogę w to uwierzyć, szczerze powiedziawszy jestem lekko zdziwiony faktem iż to właśnie mi przyszło przejąć koronę po kimś kto swoim tuningiem może zawstydzić nie jednego dobrego tunera w NFS.
Si: Dzięki. :-) Widzę, iż kompletnie zdominowałeś ten miesiąc - nikomu jeszcze w ciągu 30 dni nie udało się uzbierać tylu "piątek". Planowałeś to?
Se: Musze przyznać że, bywało iż zbierałem średnie 5,0 ale nie w takim stopniu jak miało to miejsce w tym miesiącu. Owszem 5,0 z 1 projektu na miesiąc czy 2, ale nigdy nie zebrałem w jednym miesiącu tyle średnich z najwyższą dopuszczalną skalą w naszym systemie. Dlatego jest to dla mnie na pewno jakiś sukces i mam nadzieję że faktycznie mogą podobać się moje projekty.
Si: Nie mylisz się - mogą, i to jak! Z całą pewnością można Ci przyznać miano najlepszego tunera w Most Wanted, gdzie sztukę tuningu opanowałeś już do perfekcji. Który z pojazdów ma dla Ciebie największe znaczenie i który Ci się najbardziej podoba?
Se: Tak, Most Wanted to dobre 5% mojego życia. Już za małolata pamiętam jak bardzo długo czasu spędziłem na właśnie tej części serii Need For Speed. Przez ten czas stworzyłem bardzo dużo projektów, ucząc się na błędach, które wytykali mi inny użytkownicy. Ktoś może powiedzieć Most Wanted, przecież tam nie ma tuningu. Faktycznie można powiedzieć że "zaszaleć" to tam nie można ale tuning w tej części uczy pewnej pokory i tego że już przed rozpoczęciem zabawy w modyfikację pojazdu wiesz że nie możesz go zepsuć bo zostanie ci to wytknięte przy premierze projektu. Wiele projektów już przepadło, bądź nie mam ich na twardzielu jednak to dzięki nim stworzyłem garstkę świetnych projektów z których mogę być dumny obecnie a są nimi: Audi TT, Toyota Supra, Mazda RX-7, Mitsubishi Lancer, Ford Mustang, jednak nic nie może równać się z chyba najlepszym według mnie i najbardziej wykorzystanym potencjale tuningu NFS MW, projekcie Fiat Grande Punto ITALY WRC.
Si: Czyli masz podobne zdanie jak ja. Ostatnio zauważyłem, że zaczynasz też kombinować z innymi częściami NFS, np. Undergroundy. Tam także planujesz "zapanować"? Czy może były to swego rodzaju odskocznie od MW?
Se: Myślę że wykorzystałem już w pełni potencjał Most Wanted, i czas spróbować się w czymś nowym. Panować raczej nie zamierzam, ponieważ jak już samo przysłowie mówi "co za dużo to nie zdrowo" Most Wanted mi wystarczy i jestem dumny że mogę nieść tam miano "Perfekcjonisty" a wszelkie inne projekty w częściach starszych bądź nowszych niż MW uznaję za dobry sprawdzian i sprawdzenie samego siebie czy tak naprawdę potrafiłbym stworzyć coś równie ciekawego i przyciągającego wzrok, jak to czynię w Most Wanted.
Si: Właśnie, będąc przy temacie chciałem zapytać, co z twym tajemniczym projektem w Pro Streetcie? Może zdradzisz nam jakieś pikantne szczegóły?
Se: Jedno jest pewne na pewno będzie tajemniczy do końca, ponieważ to mój pierwszy poważny projekt w Pro Street.
Nie będzie to jednak jak zapowiadałem Acura Integra, a zupełnie nowy pojazd z zupełnie odmienną stylistyką daleko odbiegającą od tego co miałem w planach. Powiem tylko tyle że ujrzycie (mam nadzieję) dobry niemiecki projekt, a dlaczego niemiecki ? na to pytanie odpowiedzcie już sobie sami...
Si: O, widzę, że wciąż potrafisz zaskakiwać. W tym miesiącu miałeś niemałą konkurencję do pokonania, na przykład For3vera czy Bazyla. Co sądzisz o ich pracach?
Se: Bazyl był zawsze dla mnie mentorem a oglądanie jego projektów to sama przyjemność. Odkąd pamiętam nigdy mnie nie zawiódł, wręcz przeciwnie zaskakiwał mnie tym że jako jeden z polaków może naprawdę narobić zamieszania bo gdyby jego projekty porównać z innymi tymi z oraz spoza Europy to na prawdę Liga Światowa. For3ver'a nie znam na tyle co Bazyla jednak patrząc na jego wozy, na prawdę można odnieść wrażenie że Polak potrafi. Poza tym widząc jaki poziom tuningu niesie NFSZone, z niecierpliwością czeka się na nowe bryki ze stajni nie tylko tych dwóch świetnych tunerów, ale i innych którzy swój udział w naszą działalność też mają.
Si: Preferujesz może jakieś określone style tuningu, czy ograniczasz się do jednego? Wolisz, gdy w projektach jest wszystko ładnie i schludnie poukładane czy porozrzucane i szalone?
Se: W tym przypadku, poruszamy dwie zupełnie odmienne sztuki projektowania. Jedni bowiem potrafią zrobić dość kontrowersyjny projekt używając szalonych i innowacyjnych pomysłów, inni natomiast trzymają się pewnych zasad, które są już przyjęte z tą świadomością że nie można ich zbytnio przekroczyć. Ja nie wiem czy mogę przydzielić się do którejś z tych grup ponieważ, znając pewne marki i ich historię wiem gdzie mogę przekroczyć pewne granice a gdzie po prostu nie wypada, dlatego tworzę projekty zarówno te minimalistyczne jak i ekstrawaganckie.
Si: Wiemy już o tym, iż planujesz wydać swój pierwszy projekt w PS. Czy oprócz tego masz jakieś plany na przyszłość?
Se: Tak, pozostało jeszcze parę pojazdów z Most Wanted, które muszę pokazać światu. Natomiast, projekt z Pro Streeta będzie jakby odniesieniem tego czy w przyszłości będę miał tzw. pracę. Ponieważ młody już nie jestem, czas na zmiany w moim życiu ale jeśli to co zaprezentuję w Pro Streecie, spodoba się w pewnym stopniu ogółowi to nie zaprzeczam iż w chwilach wolnych będę dzielił się z wami wytworem mojej wyobraźni. Mogę potwierdzić natomiast iż rok 2012 to ostatni rok w którym będziecie mogli podziwiać moje projekty z NFS'a. Wiadomo że przychodzi w życiu każdego człowieka pewien czas gdy trzeba wziąć się w garść i zacząć pracować na swoje życie, i w moim przypadku taki czas nadchodzi. Oczywiście pozostanę by redagować portal, ale zostanie to ograniczone do wywiązywania się z obowiązków Redaktora Naczelnego, natomiast zabawa w projektowanie niestety zostanie zakończona.
Si: Cóż, będzie to na pewno ogromna strata dla tunerskiego światka. Jednak niestety, "life is brutal". Zanim jednak zakończymy, mam jeszcze jednak kilka pytań. Odpowiedz mi, skąd bierzesz inspiracje na takie odjazdowe projekty?
Se: Tworząc coś nigdy nie zastanawiam się tak naprawdę na czym będę bazował. Inspiracja, jak wiemy polega na czerpaniu z drugiej rzeczy tego co nam się najbardziej podoba, w moim przypadku ma to odzwierciedlenie w końcowych fazach projektu ponieważ w pewnych etapach projektowania mam "burzę pomysłów" i potrafię stworzyć coś co wydawać by się mogło będzie efektem końcowym jednak zmieniam praktycznie 80% poprzedniego projektu. W moim przypadku więc inspiracja polega na tym że robię jakby 2-3 wersje i potem albo wybieram najlepszą albo z tych 3 przelewam to na 1. Oczywiście zdarzają się pomysły, ze świata codziennego, które odzwierciedlam następnie w grze.
Si: A teraz czas na pytanie poza tematem tuningu: skąd wziął się pomysł na reaktywację NFSZone?
Se: Ehh, NFSZone to dla mnie coś więcej niż tylko strona internetowa. Nie pamiętam ile miałem dokładnie lat gdy po raz pierwszy zawitałem na nfszone ale wiem na pewno że to był mały sukces dla mnie na który następnie ciężko pracowałem. O ile dobrze pamiętam niecały rok urzędowałem jako zwykły użytkownik by następnie przez 1,5 roku pracować jako Moderator Główny. Po wielu zmianach, redukcji redakcji, przyszedł czas by sam Dominik Kardas, zaproponował mi stanowisko (najpierw) Admina (następnie) Admina Głównego. Przechodząc tę próbę (pozytywnie) znalazłem z Domim wspólny język i do tej pory, razem ciężko pracujemy na to by strona istniała jak najdłużej. Wracając jednak do sprawy reaktywacji ponieważ Sama strona ma już dobre 6 lat historii, która przerwała się po 5 latach prężnej działalności w sieci. Na prawdę nie wiem co było spowodowane tym że Dominik oznajmił iż jest w tak trudnej sytuacji że musi sprzedać stronę, prosił mnie bym to uszanował więc tak też zrobiłem. Człowiek, który kupił NFSZone(teraz NFSPoland.pl) proponował mi pracę na tym samym stanowisku, które piastowałem jednak nie zgodziłem się. Nie minęły jednak 4-5 miesięcy gdy Domi napisał iż musimy ponownie wystartować z NFSZone. Jak widać nie wahałem się długo z odpowiedzią na propozycję kolegi, ponieważ efekt ponownej współpracy widać do dziś. Wiadomo szkoda całej naszej ciężkiej pracy nie tylko mojej ale i innych świetnych dobrze zapamiętanych przeze mnie i innych redaktorów ale i użytkowników dawnej społeczności NFSZone, ŚwiatNFS, NFSPoland. Na szczęście z paroma mam kontakt do tej pory a cała ta sytuacja i życiowe doświadczenie pozwoliło mi zrozumienie tego całego fenomenu stron. Jedne tworzone są dla pieniędzy, inne dla satysfakcji z samych ich istnienia...
Si: Czy masz może jakieś dalsze plany dotyczące NFSZone? Jakie zmiany techniczne szykowane są dla V3?
Se: Cały czas bardzo zależy mi na tym aby NFSZone było bardziej znane i lubiane, nie pragnę nic innego jak tylko pozytywne komentarze użytkowników na temat NFSZone. Co do zmian jakie planujemy przy premierze "3 odsłony" dizajnu strony, to przede wszystkim płynniejsze ładowanie się strony, rozbudowany dział Telewizji NFSZone, zupełnie nowy skrypt działu "Showroom" bardziej przyjazny użytkownikowi, poprawiony system forum, poszerzony rozmiar wyświetlania strony i wiele innych może małych rzeczy jednak cieszących oko, które ujrzycie już niebawem.
Si: Czyli moje porównanie NFSZone do Porsche okazało się trafne - mało zmian na zewnątrz, więcej w środku - i to lubię. Użytkownicy zapewne zacierają już ręce na nową odsłonę. Cóż, nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Ci wielu sukcesów w życiu, byś spełnił swoje marzenia i nigdy nie musiał się niczym przejmować. Dzięki za wywiad, ziom.
Se: Dziękuję bardzo, zarówno za przyznanie mi tego tytułu (kto wie) może po raz ostatni w życiu, oraz za miłą rozmowę z panem redaktorem. Pozdrawiam całą społeczność Need For Speed Zone "Polska"!
Zachęcam każdego do dodawania swoich aut do Showroom, może to właśnie ty otrzymasz koronę!
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników.
Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
Komentarze