14. marca 2024
Radzio
Volume 6 - szczera opinia. Make NFS Great Again!
Witajcie. Dzisiaj chciałem się z Wami podzielić moją opinią na temat najnowszej aktualizacji Need for Speed Unbound - Volume 6. Co się udało, co trzeba poprawić i dlaczego najnowsze updaty są tak bardzo ważne dla przyszłości całej serii.
KAIZEN I VOLUME 6
Pod koniec lutego Criterion Games zaskoczyło wszystkich przedstawiając Kaizen czyli program na drugi rok wsparcia NFS Unbound. Cel wydaje się być jasno określony - najnowsza odsłona ma być miejscem, które łączy to co najlepsze w całej serii. I brzmi to naprawdę sensownie na tle zbliżającego się 30-lecia marki. Ale zapowiedziane aktualizacje to nie byle jakie ulepszenia... bowiem wyraźnie klaruje się tutaj drugie dno całej sprawy.
Nie jest tajemnicą, że prace nad kolejną odsłoną ruszyły jakiś czas temu. Deweloperzy wydają się być zdeterminowani, aby dostarczyć produkt najwyższej jakości i zaspokoić jak największe grono fanów. Dlatego właśnie NFS Unbound to aktualnie idealne pole do testów, bo przecież testerami jesteśmy my wszyscy - gracze! Czy to nie jest wizja doskonała? Moim zdaniem to genialne posunięcie i zastanawiam się dlaczego wcześniej tego nie praktykowano.
Każdy Volume ma wnieść coś zupełnie nowego do gry, ale inspirowanego starszymi odsłonami. A więc zaczynamy od Volume 6 i wprowadzeniem trybu PVP, nowego modelu prowadzenia i systemu rang. W teorii wydaje się mało? W praktyce to największa zmiana od Volume 3, który wprowadził ciepło przyjęty tryb sztam.
AUDI I NOWY MODEL PROWADZENIA
Chyba największa bolączka serii Need for Speed od lat - model prowadzenia. W każdej odsłonie zupełnie inny, za każdym razem nie idealny i z wieloma problemami. Od jakiegoś czasu przyjęło się stwierdzenie, że silnik Frostbite, na którym tworzone są ostatnie części, nie nadaje się do ścigałek i to on jest głównym problemem. I nie twierdzę, że jest inaczej, ale...
Za sprawą 3 samochodów Audi do gry wprowadzono odświeżony model prowadzenia. I dla mnie jest to największy wygrany tej aktualizacji. Już od pierwszej chwili czuć wyraźną różnicę, auto prowadzi się pewniej, jest dużo bardziej przyczepne a wprowadzenie w poślizg wydaje się być naturalne i nienachalne. Cieszy mnie to niesamowicie, ponieważ wierzę, że to dopiero początek a deweloperzy przyjęli bardzo dobry kierunek. Może trochę na wyrost, ale napiszę to - przyszłość wygląda bardzo optymistycznie!
I na koniec tego wątku mały bonus. Nie wykluczone, że w następnej aktualizacji nowy model prowadzenia zostanie wprowadzony dla wszystkich samochodów w grze! Wszystko dlatego, że studio otrzymało bardzo pozytywny feedback od graczy i chcą reagować jak najszybciej.
PVP i RANGI
Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że tak bardzo brakuje mi trybu PVP w NFS Unbound do póki w niego nie zagrałem. Ile razy musiałem się irytować, że na mapie zbierało się tylko 3-4 graczy chętnych na wyścigi, kiedy ja miałem ochotę porywalizować na serio. Nowy tryb multiplayer okazał się strzałem w dziesiątkę. Lakeshore znowu ożyło tak jak rok temu za sprawą sztam w Volume 3. Do tego świetne serie wyścigów jednej marki - Audi oraz Ferrari - gdzie o wygranej decydują tylko umiejętności (no dobra czasami też trochę fart).
Przy okazji trybu PVP świetnie odnalazł się nowy system rang jako dobry dodatek do rywalizacji. Myślę, że to coś z kategorii nikt nie wiedział a każdy potrzebował. Będąc na serwerze fajnie wiedzieć czy za chwilę będziesz się ścigać z nowicjuszem czy weteranem.
PŁATNE AUDI RS6 i SPEEDPASS PREMIUM
No cóż, Need for Speed to nie bajka i nie mogło być zbyt różowo. Chociaż nie, chwila... w każdej bajce jest jakiś czarny charakter. I teraz wchodzi Electronic Arts, całe na czarno, niszczyciel dobrej zabawy, uśmiechów dzieci... Tak całkiem poważnie, raczej każdy z Was doskonale wie, że wielkie korporacje patrzą na cyferki (bo hajs musi się zgadzać). Właśnie dlatego nie mogło zabraknąć płatnej zawartości w drugim roku wsparcia NFS Unbound.
Deweloperzy bronili się jak mogli, ale byli pod presją amerykańskiego wydawcy i dostali jasne ultimatum. Chcąc dalej wspierać Unbound trzeba było wprowadzić coś co przyniesie firmie zyski, dlatego właśnie wymyślono SpeedPass Premium. I takim oto sposobem nowy samochód jakim jest Audi RS6 kosztuje nas aż 50zł! Biorąc pod uwagę, że obecnie najnowszego NFSa można wyrwać na promocji za 30zł to robi się z tego jeszcze bardziej nieśmieszny żart. Z drugiej strony nikt nam przecież nie każe tego kupować, a czy cena jest wysoka to też kwestia subiektywna.
PODSUMOWANIE
Czy warto wrócić do Need for Speed Unbound w tym roku? Zdecydowanie TAK! Gorąco wszystkich Was zachęcam, aby sprawdzać tegoroczne aktualizacje. Testujcie, piszcie co Wam się podoba a co nie. Mamy realny wpływ na przyszłość serii NFS - doceńmy tą szansę i jej nie zmarnujmy.
Przeczytaj także:
Szczegóły najnowszej aktuliazacji Vol. 6 do NFS Unbound
Need for Speed Zeal? Kolejne informacje i zwiastun
Wyciekły plany na temat remake Need for Speed Most Wanted? Premiera w 2024? [plotka]
KAIZEN I VOLUME 6
Pod koniec lutego Criterion Games zaskoczyło wszystkich przedstawiając Kaizen czyli program na drugi rok wsparcia NFS Unbound. Cel wydaje się być jasno określony - najnowsza odsłona ma być miejscem, które łączy to co najlepsze w całej serii. I brzmi to naprawdę sensownie na tle zbliżającego się 30-lecia marki. Ale zapowiedziane aktualizacje to nie byle jakie ulepszenia... bowiem wyraźnie klaruje się tutaj drugie dno całej sprawy.
Nie jest tajemnicą, że prace nad kolejną odsłoną ruszyły jakiś czas temu. Deweloperzy wydają się być zdeterminowani, aby dostarczyć produkt najwyższej jakości i zaspokoić jak największe grono fanów. Dlatego właśnie NFS Unbound to aktualnie idealne pole do testów, bo przecież testerami jesteśmy my wszyscy - gracze! Czy to nie jest wizja doskonała? Moim zdaniem to genialne posunięcie i zastanawiam się dlaczego wcześniej tego nie praktykowano.
Każdy Volume ma wnieść coś zupełnie nowego do gry, ale inspirowanego starszymi odsłonami. A więc zaczynamy od Volume 6 i wprowadzeniem trybu PVP, nowego modelu prowadzenia i systemu rang. W teorii wydaje się mało? W praktyce to największa zmiana od Volume 3, który wprowadził ciepło przyjęty tryb sztam.
AUDI I NOWY MODEL PROWADZENIA
Chyba największa bolączka serii Need for Speed od lat - model prowadzenia. W każdej odsłonie zupełnie inny, za każdym razem nie idealny i z wieloma problemami. Od jakiegoś czasu przyjęło się stwierdzenie, że silnik Frostbite, na którym tworzone są ostatnie części, nie nadaje się do ścigałek i to on jest głównym problemem. I nie twierdzę, że jest inaczej, ale...
Za sprawą 3 samochodów Audi do gry wprowadzono odświeżony model prowadzenia. I dla mnie jest to największy wygrany tej aktualizacji. Już od pierwszej chwili czuć wyraźną różnicę, auto prowadzi się pewniej, jest dużo bardziej przyczepne a wprowadzenie w poślizg wydaje się być naturalne i nienachalne. Cieszy mnie to niesamowicie, ponieważ wierzę, że to dopiero początek a deweloperzy przyjęli bardzo dobry kierunek. Może trochę na wyrost, ale napiszę to - przyszłość wygląda bardzo optymistycznie!
I na koniec tego wątku mały bonus. Nie wykluczone, że w następnej aktualizacji nowy model prowadzenia zostanie wprowadzony dla wszystkich samochodów w grze! Wszystko dlatego, że studio otrzymało bardzo pozytywny feedback od graczy i chcą reagować jak najszybciej.
PVP i RANGI
Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że tak bardzo brakuje mi trybu PVP w NFS Unbound do póki w niego nie zagrałem. Ile razy musiałem się irytować, że na mapie zbierało się tylko 3-4 graczy chętnych na wyścigi, kiedy ja miałem ochotę porywalizować na serio. Nowy tryb multiplayer okazał się strzałem w dziesiątkę. Lakeshore znowu ożyło tak jak rok temu za sprawą sztam w Volume 3. Do tego świetne serie wyścigów jednej marki - Audi oraz Ferrari - gdzie o wygranej decydują tylko umiejętności (no dobra czasami też trochę fart).
Przy okazji trybu PVP świetnie odnalazł się nowy system rang jako dobry dodatek do rywalizacji. Myślę, że to coś z kategorii nikt nie wiedział a każdy potrzebował. Będąc na serwerze fajnie wiedzieć czy za chwilę będziesz się ścigać z nowicjuszem czy weteranem.
PŁATNE AUDI RS6 i SPEEDPASS PREMIUM
No cóż, Need for Speed to nie bajka i nie mogło być zbyt różowo. Chociaż nie, chwila... w każdej bajce jest jakiś czarny charakter. I teraz wchodzi Electronic Arts, całe na czarno, niszczyciel dobrej zabawy, uśmiechów dzieci... Tak całkiem poważnie, raczej każdy z Was doskonale wie, że wielkie korporacje patrzą na cyferki (bo hajs musi się zgadzać). Właśnie dlatego nie mogło zabraknąć płatnej zawartości w drugim roku wsparcia NFS Unbound.
Deweloperzy bronili się jak mogli, ale byli pod presją amerykańskiego wydawcy i dostali jasne ultimatum. Chcąc dalej wspierać Unbound trzeba było wprowadzić coś co przyniesie firmie zyski, dlatego właśnie wymyślono SpeedPass Premium. I takim oto sposobem nowy samochód jakim jest Audi RS6 kosztuje nas aż 50zł! Biorąc pod uwagę, że obecnie najnowszego NFSa można wyrwać na promocji za 30zł to robi się z tego jeszcze bardziej nieśmieszny żart. Z drugiej strony nikt nam przecież nie każe tego kupować, a czy cena jest wysoka to też kwestia subiektywna.
PODSUMOWANIE
Czy warto wrócić do Need for Speed Unbound w tym roku? Zdecydowanie TAK! Gorąco wszystkich Was zachęcam, aby sprawdzać tegoroczne aktualizacje. Testujcie, piszcie co Wam się podoba a co nie. Mamy realny wpływ na przyszłość serii NFS - doceńmy tą szansę i jej nie zmarnujmy.
Przeczytaj także:
Szczegóły najnowszej aktuliazacji Vol. 6 do NFS Unbound
Need for Speed Zeal? Kolejne informacje i zwiastun
Wyciekły plany na temat remake Need for Speed Most Wanted? Premiera w 2024? [plotka]
Komentarze
Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?