Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
03. września 2018 Inventer89

Interaktywne mapy NFS Payback w nowej odsłonie

Interaktywne mapy NFS Payback w nowej odsłonieW weekend zaktualizowaliśmy tekstury naszej interaktywnej mapy do Need for Speed Payback. Teraz są one bardziej szczegółowe niż gdziekolwiek indziej!

Przeglądając zawartość dotyczącą Need for Speed Payback na naszym portalu, z pewnością zauważyliście że nie przygotowaliśmy map ze znajdźkami i ważnymi miejscami jak miało to miejsce poprzednio. Powodem był brak odpowiednich map. Ghost Games około rok temu przedstawiło mapę Fortune Valley. Był to obraz o rozdzielczości 3840 x 3183 px w formacie JPG. Jak na tak ogromny obszar, to było nie do zaakceptowania. Obszar cztery razy większy od poprzedniego, a plik graficzny był cztery razy mniejszy. Oznaczanie znajdziek nie miało sensu - ich gęstość utrudniałyby nawigację, a poziom szumów pliku źródłowego dodatkowo utrudniał odczyt dokładnych lokalizacji. Nie pomogło nawet dwukrotne powiększenie obrazu na potrzeby interaktywnych map, czego doświadczyliśmy oznaczając porzucone samochody. Zdaliśmy sobie sprawę, że publikując mapy do Rivals czy Need for Speed (2015) stworzyliśmy jakość, którą trzeba podtrzymać. Prowizorka nie wchodzi w grę. Po kontakcie z EA okazało się, że mapę tworzyło zewnętrzne studio, a Dyrektor Artystyczny, który mógł coś zdziałać w tej kwestii, zakończył pracę w Ghost Games. Niemniej w końcu udało nam się dotrzeć do odpowiedniej osoby, która przesłała mapę. Zdajemy sobie sprawę, że trwało to bardzo długo, ale dzięki temu nadal możemy prezentować mapy wysokiej jakości, które przeglądają gracze z całego świata (według Google Analytics najwięcej wejść na nasze mapy mamy z USA). W przyszłym roku postaramy się zdobyć mapy w wysokiej rozdzielczości do nadchodzącego Need for Speeda znacznie szybciej - mamy już przetarte szlaki.

A teraz kilka kwestii technicznych: mapy posiadają 5 stopni przybliżenia i są w jakości bezstratnej. W najmniejszym widoku rozdzielczość mapy wynosi 1024 x 1024 px, zaś w największym przybliżeniu... 16384 x 16384 px i zajmuje 58 MB. Ale bez obaw - dzięki mechanizmowi znanemu z Google Maps, przeglądając nasze mapy pobieracie tylko ten fragment, który jest widoczny na ekranie. Pozostałe obszary doczytują się w miarę przesuwania ekranu. Dzieje się tak, ponieważ na każde przybliżenie składają się małe fragmenty mapy o rozdzielczości 256 x 256 px. Wskutek tego największe przybliżenie składa się z aż 4096 plików.

Teraz przed nami żmudne oznaczanie znajdziek i innych miejsc wartych uwagi. Oczywiście w każdy wtorek nadal będziemy oznaczali porzucone samochody. Będziemy dążyć do tego, by mapy były tak funkcjonalne jak te z Rivals czy Need for Speed (2015). Pamiętajcie, że sami także możecie pomóc w tworzeniu interaktywnych map. Po więcej informacji piszcie na mail@nfspolska.pl.

Interaktywna mapa Fortune Valley

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnie tematy
Przywitajka
18-11-2024 14:54dev1ance
Strefa driftu
03-11-2024 17:12Radzio
Ekipa 50 lvl
01-11-2024 11:14Windymanpol
Problem z misją
17-09-2024 04:43Ebeebe
Polski jezyk
13-09-2024 17:09dexterekk
Prestige
02-08-2024 22:34czablu012
Ostatnie komentarze
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Danio Ty ostatnio stwierdziłeś, że Unbound powinien wyjść na PS4, bo nie ma względem Heata dużej...
Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Z pewnością Motorfest ma o wiele ładniejszą grafikę niż Unbound XDDDD Bez porównania jakiegokolwiek...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Tylko jaki jest sens porównywania pod kątem realizmu "plastikowego" Motorfest z Unbound, które samo...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Mówię o Motorfest, dla mnie ta grafika jest plastikowa. Ale każdy może mieć inne odczucia :)
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Motorfest ma imo lepszą grafikę. Mówimy o tej samej grze czy masz na myśli TC2?
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Ok przesadziłem, nie miażdży, ale w TC jest wyraźnie słabsza :) Heat nie miał wsparcia w ogóle...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Swoją drogą imo w Unbound za 3 miesiące powinny zacząć rotować sezony wraz z nagrodami, jeśli...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Oj nie, Motorfesta graficznie nie miażdży. No i raczej NFS 2025, eol dla Unbound na 2 lata przed premierą...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Chyba chciałeś napisać NFS 2026 ;) Nadzieja jest, ale na przyszły rok lepiej się nie nastawiać....
dev1ance > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Minus za motocykl(mi się to kojarzy z Burnout Paradise i Midnight Club LA) i drugi za Integrę poliftową,...
Danio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Motocykl to jest coś czego kompletnie się nie spodziewałem! Tradycyjnie szkoda, że wszystkie nowości...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Przecież mam bekę z Celiki i FTO. A co do przeciętniaków, nie trzeba długo szukać - CRX, Prelude.
Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
ITR to przeciętniak ale Celica której na drogach mozna spotkać całkiem sporo to już nie? xD
Firssen > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Skoro ITR jest przeciętniakiem to wymień jeszcze z kilka równie dobrych, przednionapędowych hothatchy...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Klasyków JDM + fur, do których Chad wali konia, tj. Mitsubishi FTO i ostatnia generacja Celiki. Za...
Radzio > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Subaru jest mega, ciekawe kiedy dodadzą w końcu Skyline R33! Oby więcej takich klasyków JDM. Co...
Siekierka > Volume 9 Lockdown w szczegółach!
Integra totalnie mnie nie jara - uważam to auto za przeciętniaka z przerośniętą legendą, ale pewnie...
702games_pl > Eclipse by serek
Ja dodaje :)
702games_pl > Ford Mustang
Fajny. Ten biały pas robi robotę :D
basiabuszak > RustyTheStalker
o kurde, toz to moja mezczyzna B)
Siekierka > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
@Gustaw kiedy jakaś fura w jebound
Radzio > Need for Speed Unbound Ultimate Collection...
Fajnie, że za granicą update kosztuje 14,99 ($/€/£) :D a u nas 100zł XD Dlaczego nie w przedziale...
MadaFaster > BMW M3 (Monopoly)
Chyba jedyne co można ocenić na spokojnie, nie widząc że to próba replikowania auta z prawdziwego...
Ostatnio dostępni
N
NotNothing83
I
Izen0571
M
Mizu
S
Sebol997
Radzio
Radzio
Danio
Danio
Chad_MC
Chad_MC
dev1ance
dev1ance
R
rafi432776
K
krissu_99
Siekierka
Siekierka
R
rzydowskibiszkopcik
C
crisek1920
czablu012
czablu012
R
Ronaldinsen
M
Matthew
H
hemekgay
P
pudel93
J
Jaurazi
michciu1907
michciu1907
T
Troepp
D
damczyk19934
M
msanchez96
P
pamoster
Bazyl
Bazyl
Ankiety
Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?