Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Tuning Panel
Aktualności
03. września 2018 Inventer89

Interaktywne mapy NFS Payback w nowej odsłonie

Interaktywne mapy NFS Payback w nowej odsłonieW weekend zaktualizowaliśmy tekstury naszej interaktywnej mapy do Need for Speed Payback. Teraz są one bardziej szczegółowe niż gdziekolwiek indziej!

Przeglądając zawartość dotyczącą Need for Speed Payback na naszym portalu, z pewnością zauważyliście że nie przygotowaliśmy map ze znajdźkami i ważnymi miejscami jak miało to miejsce poprzednio. Powodem był brak odpowiednich map. Ghost Games około rok temu przedstawiło mapę Fortune Valley. Był to obraz o rozdzielczości 3840 x 3183 px w formacie JPG. Jak na tak ogromny obszar, to było nie do zaakceptowania. Obszar cztery razy większy od poprzedniego, a plik graficzny był cztery razy mniejszy. Oznaczanie znajdziek nie miało sensu - ich gęstość utrudniałyby nawigację, a poziom szumów pliku źródłowego dodatkowo utrudniał odczyt dokładnych lokalizacji. Nie pomogło nawet dwukrotne powiększenie obrazu na potrzeby interaktywnych map, czego doświadczyliśmy oznaczając porzucone samochody. Zdaliśmy sobie sprawę, że publikując mapy do Rivals czy Need for Speed (2015) stworzyliśmy jakość, którą trzeba podtrzymać. Prowizorka nie wchodzi w grę. Po kontakcie z EA okazało się, że mapę tworzyło zewnętrzne studio, a Dyrektor Artystyczny, który mógł coś zdziałać w tej kwestii, zakończył pracę w Ghost Games. Niemniej w końcu udało nam się dotrzeć do odpowiedniej osoby, która przesłała mapę. Zdajemy sobie sprawę, że trwało to bardzo długo, ale dzięki temu nadal możemy prezentować mapy wysokiej jakości, które przeglądają gracze z całego świata (według Google Analytics najwięcej wejść na nasze mapy mamy z USA). W przyszłym roku postaramy się zdobyć mapy w wysokiej rozdzielczości do nadchodzącego Need for Speeda znacznie szybciej - mamy już przetarte szlaki.

A teraz kilka kwestii technicznych: mapy posiadają 5 stopni przybliżenia i są w jakości bezstratnej. W najmniejszym widoku rozdzielczość mapy wynosi 1024 x 1024 px, zaś w największym przybliżeniu... 16384 x 16384 px i zajmuje 58 MB. Ale bez obaw - dzięki mechanizmowi znanemu z Google Maps, przeglądając nasze mapy pobieracie tylko ten fragment, który jest widoczny na ekranie. Pozostałe obszary doczytują się w miarę przesuwania ekranu. Dzieje się tak, ponieważ na każde przybliżenie składają się małe fragmenty mapy o rozdzielczości 256 x 256 px. Wskutek tego największe przybliżenie składa się z aż 4096 plików.

Teraz przed nami żmudne oznaczanie znajdziek i innych miejsc wartych uwagi. Oczywiście w każdy wtorek nadal będziemy oznaczali porzucone samochody. Będziemy dążyć do tego, by mapy były tak funkcjonalne jak te z Rivals czy Need for Speed (2015). Pamiętajcie, że sami także możecie pomóc w tworzeniu interaktywnych map. Po więcej informacji piszcie na mail@nfspolska.pl.

Interaktywna mapa Fortune Valley

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnie tematy
Ostatnie komentarze
jmmy > Podsumowanie roku
Sam na własną rękę dwa razy pisałem do EA z moim pomysłem , ale mają to w odbycie... Może napiszę...
Danio > Podsumowanie roku
Czarno to widzę. Niestety EA raczej ma w dupie NFS. Kolejna część wyjdzie najwcześniej w 2026 roku,...
Inventer89 > Need for Speed Underground 2 - Odblokowanie...
Gra jest podzielona na etapy, w ramach których mamy określoną liczbę wyścigów oraz innych aktywności....
Allure > Siekierka
@Siekierka XDD
Danio > Need for Speed Hot Pursuit Remastered w PlayStation...
Są Mercedesy, nie ma tylko Stirling Moss.
Shyfix > Need for Speed Hot Pursuit Remastered w PlayStation...
warto wspomnieć że w Remastered nie ma mercedesów a w zwyklej wersji z 2010 byly
Hubi_Z_olympic_city > Need for Speed Underground 2 - Odblokowanie...
A o co chodzi z tymi etapami ? Bo Outrun wiem co to jest ale piszę jakieś etapy na górze więc pytam
Zegee > Need for Speed Heat - Wyzwania
Dlaczego od początku gry nie mam wyzwań codziennych ?
Siekierka > Auto stworzone z gry z 2003
"Podpiszę się" tylko pod tą pracą, bo to tyczy wszystkich trzech - ciężko to ocenić, mając na...
Siekierka > Lamborghini
Ciężko to ocenić, bo poza paroma gotowcami nic nie widać. Co bym mógł poradzić - vinylwork zwykle...
Siekierka > Ford Mustang (Chelsea Denofa)
Te fejkowe logo Forda rażą - lepiej było dać granatową elipsę i do tego jakąś gotową naklejkę...
Siekierka > Lamborghini Aventador ( SEVEN.LAB )
Przyjemne, ale dołożyłbym sponsoringu.
Siekierka > Nissan GTR (SE7EN.LAB)
Pójdzie dwa razy ten sam komentarz - przyjemne, ale dołożyłbym sponsoringu.
Siekierka > Chevrolet Camaro (cookdesignco)
Pomijając ten cały cockdesign, przyjemny clean look.
Siekierka > Mazda RX-8 (DOZE)
Te same uwagi co do M2 - za mało, brakuje zagęszczenia.
Siekierka > Chevrolet Corvette (Matt Field)
Zamiast bawić się w Matt Field, przy tak popularnym malowaniu Falkena wręcz prosi się, byś zrobił...
Siekierka > BMW M2 (DOZE)
Widzę, o co Ci chodziło, natomiast... to malowanie mogłoby być równie dobrze oklejeniem busa firmy...
Siekierka > Ford Mustang (Chelsea Denofa)
Od przodu wygląda to całkiem przyjemnie, natomiast od tyłu - razi niedopracowanie. Pasy przy tyle...
Siekierka > NIssan Silvia S15 (Budda)
Patrzy się na to przyjemnie - przypomina mi się trochę 180 SX Radona z Heat. Natomiast dwie rzeczy...
Siekierka > ,,Toyota GT86" (Kuba Przygoński)
Fajnie, że wykleiłeś byka, natomiast jak już byk, to look nie powinien być aż tak clean - ten BRZ...
Siekierka > Mazda RX-8 (Niki4Design)
Dość przyjemne, uzupełniłbym malowanie gotowym motywem/sponsoringiem.
Siekierka > BMW M2 (Betclic)
Wywaliłbym betclic, dał gotową, fajną wlepę sponsora i zrobił z tym coś, by było to czablu012clic.
Siekierka > Nissan GTR (Liberty Walk)
Całkiem przyjemne - może warto dać coś na maskę, zagęścić motyw i odejść od gotowych fontów...
Ostatnio dostępni
Siekierka
Siekierka
J
Jaaaaa
Y
yakuzy65654
S
sebastex1234
D
Dystans9
H
HarryWay
R
rogrog
B
brayjahmal
G
grochal66
N
Nigcio12345
R
rafalxd
Y
yoGhurt
S
SZPANPAN
C
cerber1988
O
oskar9542
D
dellmansek
Danio
Danio
T
Trzcina73
czablu012
czablu012
S
Szymoo
C
cymbicz
R
Reev
S
snowmaster
B
bartek311
K
Kretson
Ankiety
Jak oceniasz wsparcie NFS Unbound na 2024 rok?