03. września 2018
Inventer89
Interaktywne mapy NFS Payback w nowej odsłonie
W weekend zaktualizowaliśmy tekstury naszej interaktywnej mapy do Need for Speed Payback. Teraz są one bardziej szczegółowe niż gdziekolwiek indziej!
Przeglądając zawartość dotyczącą Need for Speed Payback na naszym portalu, z pewnością zauważyliście że nie przygotowaliśmy map ze znajdźkami i ważnymi miejscami jak miało to miejsce poprzednio. Powodem był brak odpowiednich map. Ghost Games około rok temu przedstawiło mapę Fortune Valley. Był to obraz o rozdzielczości 3840 x 3183 px w formacie JPG. Jak na tak ogromny obszar, to było nie do zaakceptowania. Obszar cztery razy większy od poprzedniego, a plik graficzny był cztery razy mniejszy. Oznaczanie znajdziek nie miało sensu - ich gęstość utrudniałyby nawigację, a poziom szumów pliku źródłowego dodatkowo utrudniał odczyt dokładnych lokalizacji. Nie pomogło nawet dwukrotne powiększenie obrazu na potrzeby interaktywnych map, czego doświadczyliśmy oznaczając porzucone samochody. Zdaliśmy sobie sprawę, że publikując mapy do Rivals czy Need for Speed (2015) stworzyliśmy jakość, którą trzeba podtrzymać. Prowizorka nie wchodzi w grę. Po kontakcie z EA okazało się, że mapę tworzyło zewnętrzne studio, a Dyrektor Artystyczny, który mógł coś zdziałać w tej kwestii, zakończył pracę w Ghost Games. Niemniej w końcu udało nam się dotrzeć do odpowiedniej osoby, która przesłała mapę. Zdajemy sobie sprawę, że trwało to bardzo długo, ale dzięki temu nadal możemy prezentować mapy wysokiej jakości, które przeglądają gracze z całego świata (według Google Analytics najwięcej wejść na nasze mapy mamy z USA). W przyszłym roku postaramy się zdobyć mapy w wysokiej rozdzielczości do nadchodzącego Need for Speeda znacznie szybciej - mamy już przetarte szlaki.
A teraz kilka kwestii technicznych: mapy posiadają 5 stopni przybliżenia i są w jakości bezstratnej. W najmniejszym widoku rozdzielczość mapy wynosi 1024 x 1024 px, zaś w największym przybliżeniu... 16384 x 16384 px i zajmuje 58 MB. Ale bez obaw - dzięki mechanizmowi znanemu z Google Maps, przeglądając nasze mapy pobieracie tylko ten fragment, który jest widoczny na ekranie. Pozostałe obszary doczytują się w miarę przesuwania ekranu. Dzieje się tak, ponieważ na każde przybliżenie składają się małe fragmenty mapy o rozdzielczości 256 x 256 px. Wskutek tego największe przybliżenie składa się z aż 4096 plików.
Teraz przed nami żmudne oznaczanie znajdziek i innych miejsc wartych uwagi. Oczywiście w każdy wtorek nadal będziemy oznaczali porzucone samochody. Będziemy dążyć do tego, by mapy były tak funkcjonalne jak te z Rivals czy Need for Speed (2015). Pamiętajcie, że sami także możecie pomóc w tworzeniu interaktywnych map. Po więcej informacji piszcie na mail@nfspolska.pl.
Interaktywna mapa Fortune Valley
Przeglądając zawartość dotyczącą Need for Speed Payback na naszym portalu, z pewnością zauważyliście że nie przygotowaliśmy map ze znajdźkami i ważnymi miejscami jak miało to miejsce poprzednio. Powodem był brak odpowiednich map. Ghost Games około rok temu przedstawiło mapę Fortune Valley. Był to obraz o rozdzielczości 3840 x 3183 px w formacie JPG. Jak na tak ogromny obszar, to było nie do zaakceptowania. Obszar cztery razy większy od poprzedniego, a plik graficzny był cztery razy mniejszy. Oznaczanie znajdziek nie miało sensu - ich gęstość utrudniałyby nawigację, a poziom szumów pliku źródłowego dodatkowo utrudniał odczyt dokładnych lokalizacji. Nie pomogło nawet dwukrotne powiększenie obrazu na potrzeby interaktywnych map, czego doświadczyliśmy oznaczając porzucone samochody. Zdaliśmy sobie sprawę, że publikując mapy do Rivals czy Need for Speed (2015) stworzyliśmy jakość, którą trzeba podtrzymać. Prowizorka nie wchodzi w grę. Po kontakcie z EA okazało się, że mapę tworzyło zewnętrzne studio, a Dyrektor Artystyczny, który mógł coś zdziałać w tej kwestii, zakończył pracę w Ghost Games. Niemniej w końcu udało nam się dotrzeć do odpowiedniej osoby, która przesłała mapę. Zdajemy sobie sprawę, że trwało to bardzo długo, ale dzięki temu nadal możemy prezentować mapy wysokiej jakości, które przeglądają gracze z całego świata (według Google Analytics najwięcej wejść na nasze mapy mamy z USA). W przyszłym roku postaramy się zdobyć mapy w wysokiej rozdzielczości do nadchodzącego Need for Speeda znacznie szybciej - mamy już przetarte szlaki.
A teraz kilka kwestii technicznych: mapy posiadają 5 stopni przybliżenia i są w jakości bezstratnej. W najmniejszym widoku rozdzielczość mapy wynosi 1024 x 1024 px, zaś w największym przybliżeniu... 16384 x 16384 px i zajmuje 58 MB. Ale bez obaw - dzięki mechanizmowi znanemu z Google Maps, przeglądając nasze mapy pobieracie tylko ten fragment, który jest widoczny na ekranie. Pozostałe obszary doczytują się w miarę przesuwania ekranu. Dzieje się tak, ponieważ na każde przybliżenie składają się małe fragmenty mapy o rozdzielczości 256 x 256 px. Wskutek tego największe przybliżenie składa się z aż 4096 plików.
Teraz przed nami żmudne oznaczanie znajdziek i innych miejsc wartych uwagi. Oczywiście w każdy wtorek nadal będziemy oznaczali porzucone samochody. Będziemy dążyć do tego, by mapy były tak funkcjonalne jak te z Rivals czy Need for Speed (2015). Pamiętajcie, że sami także możecie pomóc w tworzeniu interaktywnych map. Po więcej informacji piszcie na mail@nfspolska.pl.
Komentarze
Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?