Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed Zeal
Need for Speed Unbound
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) Remastered
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
30 LAT SERII NFS
Forum dyskusyjne

Texture Modding - Underground 2003

Ostatnia aktualizacja 12 lata temu
Slight
Slight 
Czempion
Dodano 12 lata temu
#7
Witam

Mam pytanie do modderów (z tego co kojarzę kilku tu jest). Chciałbym się zabrać za tworzenie własnych vinyli no i chciałbym się dowiedzieć od czego to zacząć. Posiadam program do edytowanie grafiki (gimp), więc to można pominąć.

Po prostu w pkt. jakie programy są potrzebne, jak tam zapisać to wszystko i itd. Szybko ogarniam takie rzeczy :)

Z góry bardzo dziękuje.
D
Dzonson 
Zawodowiec
Dodano 12 lata temu
#1
Tutka znalazłem w Google

Zeby uniknac wielu pytan napisze tu krotki tutorial do modyfikacji/zamiany tekstur w Mostwantedzie/Undergruoundzie 2/Undergroundzie (ten sam format zapisu plikow i tekstur):

1. Ściągamy następujące programy:
http://www.nfscar.../9139.aspx

2. Otwieramy TexEda i w nim plik:
folder gry/CARS/nazwa samochodu/VINYLS.BIN

3. Wyświetla się nam lista malowań samochodu. Każda naklejka składa się z dwóch plików:
naklejki głównej - kształt
i maski naklejki - oznacza miejsce, gdzie jest naklejka, a gdzie kolor auta.

4.Żeby wyeksportować naklejkę zaznaczamy ptaszek obok niej i kilkamy "export checked"

5. Naklejki zapisane sa w formacie .dds 256-kolorowy(P8 - 8-bitowy).

6. Żeby zapisać własną naklejkę w tym formacie potrzebujemy małego programu, DXTbmp (google waszym przyjacielem Smile ) Otwieramy w nim i zapisujemy tekstury .dds (Te z Mostwanteda to .dds 256-colour)
Freestyle
Freestyle 
Uliczny kierowca
Dodano 12 lata temu
#2
Tak, maskę jak otworzysz, to masz B&W. Czarny nie widać, biały widać vinyl :) A co do formatu, to w TexEd masz opisane, DXT1, DXT3, DXT5, P8 :)
obywateledecyduja.pl/wp-content/uploads/2016/07/obywateledecyduja_logo_111x59-111x59.jpg
Slight
Slight 
Czempion
Dodano 12 lata temu
#3
Ok, sposób działa ;) Tylko mogłeś napisać w jakim formacie te DDS bo zastanawiało mnie dlaczego nie chce przyjąć mi nowych vinyli ;D Aha kratkowana powierzchnia to puste tło w tym programie texed? Bo po wyciągnięciu pliku jest czarne tło, ale dalej jako puste tło mi traktuje tak?

Na razie zmieniałem tylko nasycenie i kolor vinyla, ale bede się bawił w tworzenie samemu.
Freestyle
Freestyle 
Uliczny kierowca
Dodano 12 lata temu
#4
U1 i U2 to ten sam silnik. Działa tak samo.
obywateledecyduja.pl/wp-content/uploads/2016/07/obywateledecyduja_logo_111x59-111x59.jpg
Slight
Slight 
Czempion
Dodano 12 lata temu
#5
Chodziło mi o NFSU1, a nie 2 ale i tak pewnie tak samo to wygląda.
Wielkie dzięki za info i mały tutek! :D
Freestyle
Freestyle 
Uliczny kierowca
Dodano 12 lata temu
#6
Potrzebne Ci będą:
-Edytor graficzny (może być GIMP jak się znasz)
-NFS TexEd
-DXTBMP

Te programy jak masz to git.

Teraz otwierasz plik vinyls.bin programem NFS TexEd. Plik ten znajduje się w zależności od samochodu na który chcesz wykonać vinyl. Dla przykładu, 350z będzie to plik C:/Program Files/EA Games/NFS Underground 2/CARS/350z/vinyls.bin.
Jeśli otworzysz plik, załadują Ci się templatki. Wybierasz vinyl do podmiany, zaznaczasz sam vinyl jaki jego maskę. Wyciągasz pliki .dds (znajdziesz w menu programu NFS TexEd opcję export ). Zapisujesz pliki .dds. Otwierasz je programem DXTBMP i konwertujesz na pliki .bmp. Plik .bmp otwierasz edytorem graficznym i podmieniasz obrazki. Zapisujesz .bmp, wrzucasz do DXTBMP, zapisujesz jako .dds, importujesz do NFS TexEd, zapisujesz archiwum i gotowe.
obywateledecyduja.pl/wp-content/uploads/2016/07/obywateledecyduja_logo_111x59-111x59.jpg
You can view all discussion threads in this forum.
You cannot start a new discussion thread in this forum.
You cannot reply in this discussion thread.
You cannot start on a poll in this forum.
You cannot upload attachments in this forum.
You cannot download attachments in this forum.