Witam
Mam pytanie do modderów (z tego co kojarzę kilku tu jest). Chciałbym się zabrać za tworzenie własnych vinyli no i chciałbym się dowiedzieć od czego to zacząć. Posiadam program do edytowanie grafiki (gimp), więc to można pominąć.
Po prostu w pkt. jakie programy są potrzebne, jak tam zapisać to wszystko i itd. Szybko ogarniam takie rzeczy :)
Z góry bardzo dziękuje.
Tak, maskę jak otworzysz, to masz B&W. Czarny nie widać, biały widać vinyl :) A co do formatu, to w TexEd masz opisane, DXT1, DXT3, DXT5, P8 :)
Ok, sposób działa ;) Tylko mogłeś napisać w jakim formacie te DDS bo zastanawiało mnie dlaczego nie chce przyjąć mi nowych vinyli ;D Aha kratkowana powierzchnia to puste tło w tym programie texed? Bo po wyciągnięciu pliku jest czarne tło, ale dalej jako puste tło mi traktuje tak?
Na razie zmieniałem tylko nasycenie i kolor vinyla, ale bede się bawił w tworzenie samemu.
U1 i U2 to ten sam silnik. Działa tak samo.
Chodziło mi o NFSU1, a nie 2 ale i tak pewnie tak samo to wygląda.
Wielkie dzięki za info i mały tutek! :D
Potrzebne Ci będą:
-Edytor graficzny (może być GIMP jak się znasz)
-NFS TexEd
-DXTBMP
Te programy jak masz to git.
Teraz otwierasz plik vinyls.bin programem NFS TexEd. Plik ten znajduje się w zależności od samochodu na który chcesz wykonać vinyl. Dla przykładu, 350z będzie to plik C:/Program Files/EA Games/NFS Underground 2/CARS/350z/vinyls.bin.
Jeśli otworzysz plik, załadują Ci się templatki. Wybierasz vinyl do podmiany, zaznaczasz sam vinyl jaki jego maskę. Wyciągasz pliki .dds (znajdziesz w menu programu NFS TexEd opcję export ). Zapisujesz pliki .dds. Otwierasz je programem DXTBMP i konwertujesz na pliki .bmp. Plik .bmp otwierasz edytorem graficznym i podmieniasz obrazki. Zapisujesz .bmp, wrzucasz do DXTBMP, zapisujesz jako .dds, importujesz do NFS TexEd, zapisujesz archiwum i gotowe.