Siemka. Chciałem sobie potworzyć animacji do gry, jednak nie wiem którym programem się posługiwać,
3ds max 2011- Wersja Trial, rozbudowany program do tworzenia trójwymiarowej grafiki i animacji stworzonej przez firmę Kinetix, zakupionej następnie przez firmę Discreet, która wydała trzy kolejne wersje programu, aby zostać ostatecznie wcieloną do firmy Autodesk Inc. Pierwsza wersja ukazała się w 1990 roku pod nazwą 3D Studio dla systemu MS-DOS, obecną wersję 3ds Maxa oznaczoną rokiem 2011 (w wersji 13 wg dawnego sposobu numeracji) przeznaczono dla środowiska Microsoft Windows.
Blender-Znakomity, darmowy program umożliwiający tworzenie zaawansowanej grafiki 3D. Dzięki niemu można tworzyć trójwymiarowe modele, następnie animować je, renderować całe sceny i obrabiać efekty pracy. Aplikacja jest więc kompletnym narzędziem pozwalającym tworzyć profesjonalne reklamy telewizyjne, loga firm, interfejsy programów, projekty techniczne oraz przestrzenne gry komputerowe.
Blender owszem jest łatwiejszy ale niestety nie da się wyrenderować "zdjęć" musisz być naprawdę hardcore'em, sam robię od roku więc wiem. 3DS Max;ie dużo łatwiej do wyrenderowania "zdjęć", ale obsługa już dużo trudniejsza.
Dlatego polecam ściągnąć silnik renderujący yaf(a)ray do blendera, no i ogólnie lepiej blendera na początek mieć. A jak nawet do gry chcesz mieć intro, czy jakąś animację jak mówisz to blendera bier.
Co do wtyczki to wpisz w google'ach i będzie pewnie na jakieś stronce. Od masy tych wtyczek jest.
Tak więc Blender.
Ma ktoś może wtyczkę do niego żeby obsługiwał pliki .gr2 ?
Blender. Jest latwiejszy w obsludze.