Re: Always Online - dyskusja Cytat
Inventer89 napisał(a):
Tylko nie rzucajcie się na mnie od razu - rozumiem postępowanie twórców. Jest to jeden z niewielu sposobów na wyeliminowanie piractwa. .
Jeżeli ktoś jest na tyle rozumny i wie czemu i po co wprowadzane są takie zabezpieczenia, to raczej na Ciebie nie najedzie
Wiadomo, że pod otoczką autologu, możliwością aktualizacji "live" kryje się zabezpieczenie przed piratami i jak najbardziej to rozumiem. Niestety w większości przypadków DRM psuje krew nie tylko piratom, ale też uczciwym graczom. Dla przykładu BioShock. Co prawda nie grałem osobiście, ale rozmawiałem z ziomkiem, który po kilku instalacjach tej gry NA SWOIM KOMPIE musiał grę wywalić do śmietnika. DRM stwierdził, że starczy tego dobrego i zablokował dostęp. Podobnie miało wielu innych posiadaczy swojej kopii. Ja miałem tak z GTA IV. Zakupiłem x lat temu wersję pudełkową (około 160 PLN), pograłem jakiś czas i odłożyłem. Pod koniec 2k15 znów chciałem zagrać. Po instalacji z płytek ni huhu nie dało się odpalić, bo securom nie chciał mnie przepuścić mimo tego, że posiadałem klucz i w pełni legalną wersję. Musiałem w tej sytuacji kupić grę ponownie -.- tym razem poprzez Steam. GTA IV z dwoma dodatkami za jakieś 70 zeta na allegro. Wszystko działa jak należy. Szkoda tylko, że z pudełkowej wersji pozostała mi jedynie mapa na ścianę, a płytki mogą służyć jako podstawka do kawy.
Zabezpieczenia te są mieczem obosiecznym. Głównie skierowanym na nielegal, ale legal też dostanie po głowie po jakimś czasie.
Dodając na koniec. Jestem jak najbardziej za tym, żeby najpierw EA na spokojnie zebrało plony po premierze i jak tylko gra zacznie być tańsza, żeby dalej przynosiło dochód. Jeżeli np. po roku albo dwóch (jak tylko popyt zmaleje do odpowiedniego poziomu) wprowadzą offline albo inne rozwiązanie, które pozwoli na granie nie dość że bez dostępu do neta jako singleplayer, ale też z dostępem "wieczystym" wiele lat później, będę jak najbardziej zadowolony i uścisnę wirtualną dłoń EA.
Możecie mi jeszcze wytłumaczyć ostatni zapis zamieszczony na Wiki dotyczącej Always-on DRM?
"As of October 2015, always-online games with single player modes that now have had dead servers for six months and longer are now exempt from DMCA prohibitions on circumventing copyright protection"
Źródło