Re: Need for Speed 2015 - ogólnie Nowy screen
Przy okazji, głębiej opiszę moje wrażenia po gameplayu
Bardzo się cieszę, że tuning w Need For Speed został potraktowany bardzo realistycznie. Dostosowanie sterowania pod nas, co wymagało stworzenia dwóch modelów jazdy (Grip vs. Grip), a także takie smaczki, jak wpływ spoilera na docisk i przyczepność, obniżenie zawieszenia czy rozszerzenie rozstawu kół
Tuning wizualny prezentuje się prześlicznie - zmienić możemy praktycznie wszystko, co tylko zechcemy + możliwość tworzenia własnych vinyli! Dodajmy do tego jeszcze rozbudowany tuning mechaniczny.
Bardzo intryguje mnie obecność nowego trybu gry - Gymkhana. Będzie polegał na tym, że musimy w określonym czasie zdobyć jak najwięcej punktów - czy będziemy robić to driftując, skacząc lub kręcąc bączki, zależy już tylko od nas
Warto także odnotować powrót Circuit, co jest miłym dodatkiem do trybów rozgrywki. Podoba mi się także "rozbicie" Driftów na 2 tryby - Drift Train, gdzie musimy zdobyć określoną ilość punktów oraz Drift Contest, gdzie musimy zdobyć za drift więcej punktów niż rywale. Mam nadzieję, że zostanie w stosunku do dema zmienione to, że za zderzenie z przeszkodą nie traci się punktów. Tym bardziej, że na trasach, które prezentowane były podczas dema na Gamescomie, ciężko w coś przywalić.
Widać, że wracają długie wyścigi (a niektórzy się przestraszyli wyścigów z zaledwie 6 checkpointami, co było podyktowane ograniczeniami dema) - w trakcie wykonywania Próby Czasowej musimy pokonać aż 81 checkpointów
Pod tym względem Need For Speed zbliży się do Hot Pursuit (2010), które znamy z wielokilometrowych wyścigów.
Jeszcze podepnę pod ten temat carlistę, która wygląda już na tym etapie naprawdę wyśmienicie! Wśród nowych, ujawnionych aut mamy debiutanta w serii NFS w postaci Forda Mustanga III
SVT Cobrę z 93' oraz perełkę w postaci Acury RSX, która jest ukłonem w stronę Undergroundów. Acura daje także nadzieję na słabsze auta, gdyż podstawowa wersja RSX posiada "tylko" 160KM. Mamy dużo
tunerów, sporo
muscle car, nowości motoryzacyjne oraz klasykę - w tym samego Forda Mustanga I z 1965!
Jeszcze ciekawi mnie kwestia punktacji pięciu Stylów Rozgrywki, a konkretniej Tuningu. Skoro ta ścieżka rozgrywki dotyczy podrasowania samochodów, co rzecz jasna dokonuje się w garażu, to średnio można zbierać za to punkty podczas jazdy. Owszem, widzieliśmy punkty lecące na rzecz Tuningu za "Max Speed" czy przyspieszenie "0-60" w milach. Wygląda to trochę komicznie, bo za "High Speed" dostajemy punkty do Prędkości. Co prawda jest to tylko aspekt kosmetyczny, ale ciekawe, jak to rozwiążą czy zostawią jak jest.