Re: NFS Hot Pursuit - wrażenia z gry Criterion Games po raz kolejny udowodnił, że potrafi tworzyć ciekawe gry. Po Burnoucie mieliśmy spore oczekiwania i programiści nas nie zawiedli. Gra prezentuje się pięknie i jest powrotem do korzeni.
Plusy:
- piękna grafika - Criterion postarało się i zaserwowało naprawdę piękną grafikę, co w porównaniu z pięknymi krajobrazami robi wrażenie, czasami ma się chęć zatrzymać i pooglądać. Same samochody są wykonane starannie i zadbano o najmniejsze szczegóły. Cieszy fakt stworzenia animacji kierowcy, których brakowało w MW czy Carbonie. Powrócono też do roadsterów, które ostatnio pojawiły się bodajże w Hot Pursuit 2.
- duża liczba pojazdów, w dodatku sposób przechodzenia gry wymaga, byśmy zasiedli za kierownicą co najmniej 20-30 samochodów, co dodatkowo uatrakcyjnia grę, bo każdy samochód zachowuje się i reaguje trochę inaczej. Dodatkowym smaczkiem są krótkie informacje o każdym z pojazdów oraz ryk silnika przy wyborze każdego samochodu.
- wyścigi pełne dynamiki, trzeba mieć oczy dookoła głowy, i nie lada refleks by z niektórych wyścigów wyjść zwycięsko.
- zmienne warunki - wyścigi odbywają się o każdej porze dnia i nocy, a zmiana pory dnia odbywa się płynnie.
- bronie - nareszcie możliwe jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z przeciwnikami, co bardzo uatrakcyjnia grę.
- kamienie milowe - dodatkowe cele wydłużające grę i pozwalające na rywalizację między graczami.
- Autolog - platforma, która pozwala m. in. na bardziej wyrównane wyścigi między graczami z całego świata, użytkownicy są dobierani na podstawie statystyk gry, umożliwia też chat czy wymianę zdjęciami.
- muzyka - jak zwykle na wysokim poziomie, choć zdarzyło się kilka słabszych utworów.
- sterownie - gra jest typowo zręcznościowa i samochodami steruje się łatwo i przyjemnie.
Neutralne:
- mapa - pomimo zróżnicowania terenu, liczyłem na większą mapę i większa liczbą dróg.
- poziom trudności - jest bardzo zróżnicowany, w niektórych wyścigach wystarczy 1-2 razy zagrać by wygrać, ale ale są też takie wyścigi, szczególnie czasówki, w których zdobycie złota jest bardzo trudne, szczególnie w karierze policjanta, gdzie dodatkowo występują karne sekundy. Wolałbym bardziej uśredniony poziom.
Minusy:
- warunki atmosferyczne - zmiana pogody, czy miejsca (mam tu na myśli góry) nie wpływa na sterowanie samochodem - jest to tylko wizualne uatrakcyjnienie wyścigów.
- brak typowej kariery - wspinamy się po szczeblach ściganego i policjanta, jednak brak głębszego celu gry.
- brak tuningu - zmiana koloru nadwozia to stanowczo za mało, po przejściu gry nie ma co robić w singlu.
- gra ma potencjał, jednak twórcy wykorzystali go w jakichś 80%.
Moja ocena to 5+/6, ponieważ mimo braku fabuły gra jest ciekawa, dynamiczna i przechodzi się ją z przyjemnością. Brak tuningu też daje o sobie znać i pewnie ocena byłaby niższa, gdyby nie fakt, że mile wspominam grę w Burnouta, a tam również nie było fabuły i tuningu