Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Tuning Panel
Aktualności

Kilka słów o modelu jazdy w NFS Heat

Inventer89 06. wrzesień 2019 4 komentarze Drukuj
Kilka słów o modelu jazdy w NFS HeatProwadzenie samochodu to jeden z kluczowych elementów Need for Speed, na który zwraca uwagę wielu graczy. Poznajmy zmiany, jakie zaszły w NFS Heat, by model jazdy był jeszcze bardziej przyjazny graczom.

Bazowy model właściwości jezdnych stał się bardziej elastyczny, dzięki czemu gracze będą mieli większą swobodę w trakcie budowania i modyfikowania swoich samochodów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły mieć bardziej asymetryczną i nieoptymalną charakterystykę, nie tracąc nic na przyjemności z prowadzenia ich. Będzie można na przykład zamontować mocny silnik, ale zostawić standardowe opony czy najzwyklejszą skrzynię biegów.

Gracze otrzymają też okazję, by zrezygnować ze standardowego zrównoważonego sterowania, które niektórzy mogą uznać za zbyt łatwe lub „zręcznościowe”, na rzecz bardziej realistycznego ustawienia zapewniającego większą przyczepność lub lepszy drift, w zależności od upodobań.

Usprawniliśmy też mechanikę driftu, a przede wszystkim tak zwaną mechanikę „hamuj i driftuj” (brake-to-drift).

Chcieliśmy, żeby doświadczeni gracze byli w stanie poświęcić trochę czasu na przygotowanie tuningu, dzięki któremu samochód będzie się zachowywać w bardziej autentyczny sposób i będzie mógł pokonać auta z pozostawionymi standardowymi właściwościami jazdy. Oznaczało to, że musieliśmy uelastycznić i zrównoważyć wszystkie elementy modelu jazdy, od sterowania przez układ różnicowy, sprzęgło, rozkład siły hamowania aż po zachowanie się opon.

Driftowanie zostało też zmienione tak, aby gracze mogli użyć mocy silnika do wchodzenia w drift lub poślizg z nadwyżką mocy (power slide). Wystarczy wcisnąć gwałtownie gaz, ostro skręcając, a opony stracą wystarczająco dużo przyczepności, by samochód wpadł w poślizg.
Można też zmienić rozkład siły hamowania, tak aby więcej masy przesuwało się na przednie koła, przez co tylne łatwiej będą tracić przyczepność. Trzecim sposobem wchodzenia w drift jest używanie hamulca ręcznego, co szczególnie przydaje się w ciasnych i ostrych zakrętach.

Prędkości osiągane w drifcie zostały znacznie zmniejszone, ale nasz zespół ciężko pracował, by wzmocnić poczucie prędkości w trakcie rozgrywki. W przypadku gier wideo zwykle nie jest o nie łatwo ze względu na brak sił oddziałujących na nasze ciało. Podobnie jak właściwości jezdne, poczucie prędkości jest kwestią wrażeń towarzyszących rozgrywce. Jesteśmy przekonani, że gdy jeszcze w tym roku wyjedziecie na ulice Palm City, wrażenia te będą naprawdę niezapomniane.

Zrezygnowaliśmy też z archetypów znanych z NFS Payback, a wraz z wyżej wymienionymi zmianami powstał nowy system modyfikowania samochodów. W NFS Heat można montować części w trzech kategoriach, które modyfikują właściwości jezdne. Te kategorie to zawieszenie, układ różnicowy i opony. Każda z montowanych części zmieni właściwości jazdy na rzecz charakterystyki wyścigowej, driftowej, terenowej lub drogowej. O poprawianiu osiągów i częściach modyfikujących właściwości jezdne dowiecie się z następnego artykułu „Pod maską”, w którym wyjaśnimy, dlaczego aby zmaksymalizować osiągi, niezbędna jest w samochodzie synergia mocy (generowanej w silniku), przyczepności (zapewnianej przez opony) i odpowiednio przygotowanej skrzyni biegów. Również rodzaj układu napędowego będzie miał wpływ na to, jak dany samochód się prowadzi i jak reaguje na różne style jazdy.

Z wszystkich typów pojazdów mogą powstać maszyny sprawdzające się w drifcie, ale to, jakie kąty będą mogły osiągać i jak się te pojazdy będzie kontrolowało, zależy od tego, na które koła zostanie przeniesiony napęd. We wszystkich zawodach można używać każdego rodzaju układu napędowego, ale nie każdy z nich pasuje do wszystkich stylów jazdy.

Ustawienie wyścigowe zwiększy przyczepność auta i ułatwi pokonywanie zakrętów. Dzięki tuningowi maksymalnie wyścigowemu samochód będzie skręcał szybciej, nie tracąc przyczepności. Styl wyścigowy to umiejętne operowanie gazem oraz hamulcem i znajdowanie idealnego toru jazdy w zakręcie bez wpadania w poślizg.

Wybranie tuningu bardziej driftowego sprawi, że samochód będzie łatwiej wchodził w drift i osiągał w nim większe kąty. Tuning maksymalnie driftowy pozwoli wchodzić w ślizg samym skrętem kierownicy, bez użycia sprzęgła czy hamulca. Co więcej, udoskonaliliśmy mechanikę driftu, tak aby gracze mogli w pełni wykorzystywać swoje umiejętności i zapanować nad samochodem. Po raz pierwszy w historii NFS można kontrolować kąt driftu za pomocą pedału gazu. Jeśli w trakcie ślizgu wciśnie się go do końca, straci się panowanie nad autem. Aby utrzymać idealny drift, gracze muszą delikatnie operować gazem. Dzięki temu driftowanie w NFS stało się techniką dużo bardziej wymagającą.

Tuning terenowy sprawi, że samochód będzie lepiej przyspieszał i skręcał na trudnym terenie. Tuning drogowy zapewni tę samą przewagę na asfalcie. Tuningi wyścigowy i driftowy wpływają na właściwości jezdne auta. Tuningi terenowy i drogowy wpływają na to, na jakiej nawierzchni zyskuje się przewagę.

Poświęciliśmy dużo czasu na sprawdzenie i doszlifowanie wszystkich elementów. Chcieliśmy, żeby tuning wyścigowy pozwalał na szybsze pokonywanie zakrętów, satysfakcjonującą, sprawiającą niesamowite wrażenie jazdę, a zarazem umożliwiał wchodzenie w drift kierowcom o różnych poziomach umiejętności. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów i mamy nadzieję, że tak samo będzie w waszym przypadku.


Bądźcie z nami
Zespół Ghost ds. wrażeń towarzyszących jeździe

Przeczytaj także:
Nowa dostawa w NFS Heat Studio - 3.09.2019
Palm City to naprawdę piękny i otwarty świat!
Dział NFS Heat Studio już w Showroomie

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • R
    RudyKN46
    Drift był pokazany ? Powiedzcie gdzie ?
    Jedynie co zauważyłem to ślizg jak w Payback Angry Shock
    - 06. wrzesień 2019 19:12
    • Reev
      Reev
      Build pokazany na gamescom pochodził z przed 4 miesięcy. Zauwaz jedna rzecz - czy oddany do dyspozycji gracza został tuning osiągów? W jaki sposób miało to zostać pokazane graczowi, skoro nie miałeś możliwości edycji tych zmiennych, które odpowiadały za skręcanie auta? Chodzą słuchy, że za zamkniętymi drzwiami pokazany był najaktualniejszy build i, jak to mówią, prezentował się waay better.
      - 06. wrzesień 2019 19:33
      • Reev
        Reev
        Warto wspomnieć, że widać bylo zmianę w pokonywaniu zakrętów. Owszem, żeby pokonać go musiałes wejść driftem, ale masakrycznie wytrącało się prędkość. Następna rzecz to fakt, że ten drift nie był uwarunkowany wciśnięciem hamulca, naprawdę ten poślizg trzeba było wymusić.
        - 06. wrzesień 2019 19:38
  • Danio
    Danio
    I wyjaśniło się czym się różni Race od Road. Ustawiamy auto w dwóch plaszczyznach: Race albo Drift oraz Road albo Off-road. Wygląda to fajnie Wink Oby to było przejrzyste podczas rozgrywki.
    Warto też wspomnieć, że wraca tuning na żywo, więc nie musimy wracać do garażu, żeby zmienić prowadzenie, tak jak w NFS 15.
    - 07. wrzesień 2019 14:21
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Danio
Danio17 godziny temu
Dzięki! Grin
Inventer89
Inventer8918 godziny temu
Wszystkiego najlepszego Danio!
michciu1907
michciu19071 dzień temu
[*] Widząc to od razu przypomniał mi się, że w identycznych okolicznościach odszedł od nas Colin McRae Sad
Albercikowski
Albercikowski2 dni temu
Ogromna strata dla świata koszykówki Sad
Inventer89
Inventer893 dni temu
Kobe Bryant zginął w wypadku śmigłowca - 😢
Inventer89
Inventer894 dni temu
Zapytaj na Discordzie - będzie "celniej"
Z
Zivkovic8184 dni temu
Kto jutro śmiga na PS4?
Inventer89
Inventer894 dni temu
Tak, wszystko się traci (prócz trofeów), ale jest taka możliwość. Trzeba bodajże skasować save.
W
Wiatraczeg4 dni temu
Chciałbym się tak z ciekawości Was zapytać, czy wiecie, czy jest możliwość rozpoczęcia nowej kampanii w NFS Heat? Grin
Siekierka
Siekierka4 dni temu
Każdego miesiąca są minimum 4 zupełnie nowe auta w grze, z czego zwykle po jednym nowym do zdobycia na tydzień. Do tego co któreś update dodają funkcje sieciowe, jak drift adventure czy eliminator.
Siekierka
Siekierka4 dni temu
W FH4 co miesiąc jest update i każdego tygodnia masz nową serię wyzwań (tydzień to jedna pora roku), z m.in. autami których nie da się inaczej zdobyć, elementami garderoby, superlosowaniami itd.
Danio
Danio4 dni temu
Dodali tryb Eliminator, czyli wyścigowe Battle Royale
Inventer89
Inventer894 dni temu
Sorki, ja nie gram w FH4, więc jestem całkowicie zielony. Nie jestem przekonany do sterowania
Inventer89
Inventer894 dni temu
A na czym polegają zadania?
R
RudyKN464 dni temu
Oprócz usuwania bugów ,glitchy i nowych zadań chyba tylko tyle
Inventer89
Inventer894 dni temu
A jak wygląda wsparcie w FH4? Wiem o DLC lego i paczkach samochodów. Czy jest jeszcze jakieś inne wsparcie?
Allure
Allure5 dni temu
Z takich drobnostek to może jakiś ciekawszy soundtrack by mnie zadowolił, osobiście od czasów Carbona (!) żaden soundtrack mnie nie przyciągnął nawet na sekundę.
Allure
Allure5 dni temu
Split screen to było coś. Się grało z bratem w różności na podzielonym ekranie. Ale czy tego brakuje w NFS? Czy ja wiem.
Inventer89
Inventer895 dni temu
A czy nadal brakuje Wam np. podziału monitora, żeby mogły zagrać 2 osoby?
S
Samolocik125 dni temu
No, jest trochę więcej aut ale to chyba wszystko
S
Samolocik125 dni temu
Poza intensywnymi poscigami, trochę innym bardziej rozbudowanym tuningiem i inną mapą heat nie różni się od 2015
Radzio
Radzio5 dni temu
na tym samym. Dlatego w 2021 roku na nową generację Ghost musi zrobić coś świeżego, bo 4 raz to samo, ale trochę poprawione, po prostu nie przejdzie.
Radzio
Radzio5 dni temu
NFS 2015 robił takie wrażenie, bo to pierwsza odsłona od Undercovera z otwartym światem, tuningiem i fabułą. Heat jest lepszy prawie pod każdym względem, ale to 3 kolejna część bazującą mniej więcej..
michciu1907
michciu19075 dni temu
kolejne aktualizacje, które na pewno będą lepsze https://www.reddi...e/ffcgwx7/
michciu1907
michciu19075 dni temu
Dzisiaj akurat z nostalgii oglądałem pierwszy gameplay z E3 2015 oraz trailery NFSa 2015 Smile Ta gra jest zdecydowanie niedoceniona. A co do UTH - fakt, szału nie ma, ale należy pamiętać, że będą
Ostatnio poruszane tematy
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
R
romcyr
Wyślij wiadomość
Inventer89
Inventer89
Wyślij wiadomość
R
RudyKN46
Wyślij wiadomość
Z
Zivkovic818
Wyślij wiadomość
Danio
Danio
Wyślij wiadomość
M
MejT
Wyślij wiadomość
Radzio
Radzio
Wyślij wiadomość
Kakarotto18
Kakarotto18
Wyślij wiadomość
czablu012
czablu012
Wyślij wiadomość
D
Dziabonkk
Wyślij wiadomość
N
NeMek
Wyślij wiadomość
Albercikowski
Albercikowski
Wyślij wiadomość
M
mines
Wyślij wiadomość
michciu1907
michciu1907
Wyślij wiadomość
E
Emkill
Wyślij wiadomość
H
H4RRY09
Wyślij wiadomość
K
Kac
Wyślij wiadomość
M
moor
Wyślij wiadomość
L
LegionPL
Wyślij wiadomość
R
robson16
Wyślij wiadomość
G
Glais2
Wyślij wiadomość
G
Gargamelowny
Wyślij wiadomość
V
VmaxNinjaRider
Wyślij wiadomość
S
szulini
Wyślij wiadomość
F
fluxio
Wyślij wiadomość